Kun jo puolivuotias tajuaa

liitos

Todella mielenkiintoinen uutinen:

Akateemisessa Tutkimuksessa on jo tieteellisesti todettu,
että PUOLIVUOTIAS lapsi tajuaa tunteita.
Eli reagoi eri tavoilla eri kasvonilmeisiin!

Se uutinen todistaa ainakin minulle, että järjen käytöllä
ei ole tunteeseen verrattuna sanan sijaa ihmisen hyvinvoinnissa.

Kun lapselle tunne on selvä ykkösasia,
on se sitä ihmiselle koko elämänsäkin ajan.

Kaikki eivät vain suostu tunnustamaan...
Pakenevat sitten menestyksen tai rahan taakse.

13

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsen korva on pitkälle kehittynyt jo sikiövaiheessa ja pystyy ottamaan vastaan energiaa. Odottaville äideille on suositeltu esim. klassillisen musiikin kuuntelemista. Kodin ilmapiirin tulisi olla iloinen ja rauhallinen.
      Lapsissa on suuria eroja jo vauvana.

      • -
        Lette kirjoitti:

        "Lapsi ottaa vastaan rakkausenergiaa

        Lapsen korva on pitkälle kehittynyt jo sikiövaiheessa ja pystyy ottamaan vastaan energiaa. Odottaville äideille on suositeltu esim. klassillisen musiikin kuuntelemista. Kodin ilmapiirin tulisi olla iloinen ja rauhallinen.
        Lapsissa on suuria eroja jo vauvana."

        Vaikka sikiö kuuleekin, energiansa sikiö kuitenkin saa äidin verenkierrosta napanuoran välityksellä eikä korviensa kautta.

        Olen hyvin hämmästynyt jos joku pientä lasta hoivannut on voinut olla huomaamatta sitä, että jo pikkuvauva erottaa ilmeitä ja esim. vastaa hymyyn hymyllä, mutta purskahtaa itkuun surulliset kasvot nähdessään.

        Odottaville äideille on suositeltu milloin mitäkin. Tosiasia kuitenkin on se, että äidin suolistoäänet lorinoineen ja kurinoineen ovat vauvalle se kaikkein tutuin sekä turvallisin äänimaailma ja siksi moni pikkuvauva nukahtaakin parhaiten äidin (miksei isänkin) vatsan päällä köllötessään.


      • Lette
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Lette kirjoitti:

        "Lapsi ottaa vastaan rakkausenergiaa

        Lapsen korva on pitkälle kehittynyt jo sikiövaiheessa ja pystyy ottamaan vastaan energiaa. Odottaville äideille on suositeltu esim. klassillisen musiikin kuuntelemista. Kodin ilmapiirin tulisi olla iloinen ja rauhallinen.
        Lapsissa on suuria eroja jo vauvana."

        Vaikka sikiö kuuleekin, energiansa sikiö kuitenkin saa äidin verenkierrosta napanuoran välityksellä eikä korviensa kautta.

        Olen hyvin hämmästynyt jos joku pientä lasta hoivannut on voinut olla huomaamatta sitä, että jo pikkuvauva erottaa ilmeitä ja esim. vastaa hymyyn hymyllä, mutta purskahtaa itkuun surulliset kasvot nähdessään.

        Odottaville äideille on suositeltu milloin mitäkin. Tosiasia kuitenkin on se, että äidin suolistoäänet lorinoineen ja kurinoineen ovat vauvalle se kaikkein tutuin sekä turvallisin äänimaailma ja siksi moni pikkuvauva nukahtaakin parhaiten äidin (miksei isänkin) vatsan päällä köllötessään.

        Energia, josta puhun, ei tule verenkierron kautta vaan aaltoliikkeenä kuten säteily, jos vastaanotin on kyvykäs ottamaan vastaan.


      • Psykopatologia

        -
        "Kosmista" energiaa yms. (ki ym.) ei ole olemassa. Ja jos olisikin, miksi juuri korva olisi spesifi reseptori? Luulisi, että se menisi suoraan aivoon.


      • Psykopatologia
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Lette kirjoitti:

        "Lapsi ottaa vastaan rakkausenergiaa

        Lapsen korva on pitkälle kehittynyt jo sikiövaiheessa ja pystyy ottamaan vastaan energiaa. Odottaville äideille on suositeltu esim. klassillisen musiikin kuuntelemista. Kodin ilmapiirin tulisi olla iloinen ja rauhallinen.
        Lapsissa on suuria eroja jo vauvana."

        Vaikka sikiö kuuleekin, energiansa sikiö kuitenkin saa äidin verenkierrosta napanuoran välityksellä eikä korviensa kautta.

        Olen hyvin hämmästynyt jos joku pientä lasta hoivannut on voinut olla huomaamatta sitä, että jo pikkuvauva erottaa ilmeitä ja esim. vastaa hymyyn hymyllä, mutta purskahtaa itkuun surulliset kasvot nähdessään.

        Odottaville äideille on suositeltu milloin mitäkin. Tosiasia kuitenkin on se, että äidin suolistoäänet lorinoineen ja kurinoineen ovat vauvalle se kaikkein tutuin sekä turvallisin äänimaailma ja siksi moni pikkuvauva nukahtaakin parhaiten äidin (miksei isänkin) vatsan päällä köllötessään.

        -
        Ilmankos putkimiehen ammatti on niin suosittu heti perämiehen jälkeen.


      • Lette kirjoitti:

        Energia, josta puhun, ei tule verenkierron kautta vaan aaltoliikkeenä kuten säteily, jos vastaanotin on kyvykäs ottamaan vastaan.

        -
        Kuten Psykopatologia jo ehtikin kertoa, kosmista energiaa ole olemassa.

        Herkkäkuuloisinkaan ei hyödy korvan kautta vastaanotetusta energiasta. Mieluisan musiikin aikaansaama mielihyvä on asia erikseen.

        Trendikästä on kuuntelututtaa sikiöllä klassista musiikkia ja vieraita kieliä , mutta onko muka sikiön mielipidettä tai musiikkimakua asiassa kysytty?
        Vimma treenata sikiötä ja sen musiikkimakua jo kohdussa on vanhempien kunnianhimon sanelemaa. Lapsi todennäköisesti haluaisi vain nukkua, imeä peukaloaan sekä pyörähdellä kaikessa rauhassa ilman keinotekoisia "virikkeitä".


      • Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa), kuten yleissti on tiedossa, siksi sikiön korva ottaa sitä vastaan. Erilaisilla äänillä on eri aallonpituus ja vaikuttavat siis eri tavalla lapsen korvaan.
        Kalassillinen musiikki on todettu hyväksi lapselle (äidille). Riita ja esim. rock musikki ja kielteinen ilmapiiri lähettävät erilaista energiaa.


      • Lette kirjoitti:

        Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa), kuten yleissti on tiedossa, siksi sikiön korva ottaa sitä vastaan. Erilaisilla äänillä on eri aallonpituus ja vaikuttavat siis eri tavalla lapsen korvaan.
        Kalassillinen musiikki on todettu hyväksi lapselle (äidille). Riita ja esim. rock musikki ja kielteinen ilmapiiri lähettävät erilaista energiaa.

        -
        Lette kirjoitti:

        "Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa), kuten yleissti on tiedossa, siksi sikiön korva ottaa sitä vastaan."

        Toki.

        Lette: "... Erilaisilla äänillä on eri aallonpituus ja vaikuttavat siis eri tavalla lapsen korvaan."

        ???

        Lette: "... Kalassillinen musiikki on todettu hyväksi lapselle (äidille). Riita ja esim. rock musikki ja kielteinen ilmapiiri lähettävät erilaista energiaa."

        Kuka on todennut ja millä mittareilla? "Kielteinen ilmapiiri" ei vielä sinällään lähetä mitään energiaa - ei, vaikka huuto ja mekastus ovatkin ääniaaltoja.


      • Psykopatologia
        Lette kirjoitti:

        Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa), kuten yleissti on tiedossa, siksi sikiön korva ottaa sitä vastaan. Erilaisilla äänillä on eri aallonpituus ja vaikuttavat siis eri tavalla lapsen korvaan.
        Kalassillinen musiikki on todettu hyväksi lapselle (äidille). Riita ja esim. rock musikki ja kielteinen ilmapiiri lähettävät erilaista energiaa.

        -
        Lähestyt asiaa perifeerisesti ja aistispesifisti. Tulisi kernaammin tarkastella keskushermostovaikutuksia, so. miten äänet vaikuttavat aivoihin, ei korvaan.


      • Psykopatologia
        Lette kirjoitti:

        Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa), kuten yleissti on tiedossa, siksi sikiön korva ottaa sitä vastaan. Erilaisilla äänillä on eri aallonpituus ja vaikuttavat siis eri tavalla lapsen korvaan.
        Kalassillinen musiikki on todettu hyväksi lapselle (äidille). Riita ja esim. rock musikki ja kielteinen ilmapiiri lähettävät erilaista energiaa.

        -
        "Ääni on aaltoliikettä (aaltoenergiaa),"

        Ei, vaan ilman aaltoliike aistitaan äänenä sopivassa havainto-aparaatissa.

        Esim. puut eivät kaatuessaan ryskää yhtään, ellei kukaan ole kuulemassa. Samoin elokuvateatterissa valkokankaalla ei ole kuvaa, ellei joku ole katsomassa.


      • liitos

        Keskustelu on lähtenyt pelkästään kuuloaistiin.

        Puolivuotias tajuaa kasvojen ilmeet.
        ÄÄNIÄ EI TARVITA.
        Puolivuotiaan hereillä olo riittää tajuamaan
        ihmisten käytöseroja.


      • Psykopatologia
        liitos kirjoitti:

        Keskustelu on lähtenyt pelkästään kuuloaistiin.

        Puolivuotias tajuaa kasvojen ilmeet.
        ÄÄNIÄ EI TARVITA.
        Puolivuotiaan hereillä olo riittää tajuamaan
        ihmisten käytöseroja.

        -
        Syntymän jälkeen näön suhteellinen osuus kasvaa. Mahassa taitaa olla aika pimeää, en muista.


      • Psykopatologia kirjoitti:

        -
        Lähestyt asiaa perifeerisesti ja aistispesifisti. Tulisi kernaammin tarkastella keskushermostovaikutuksia, so. miten äänet vaikuttavat aivoihin, ei korvaan.

        Korva on vastaanottoelin lapsella kuin aikuisellakin. Tottakai vaikutus siirtyy aivoihin.

        Ihmisen rakenne on vaan sellainen, että korva ottaa vastaan ääniaallot. Emme voi tietää miksi, mutta ajattelen, että ihmisellä on mahdolista valita mitä ääniä ottaa vastaan. Luoja on luonut varmaan parhaan mahdollisen systeemin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe