Valmistuin 2007 taiteen kandiksi ulkomailta. Sen jälkeen olen ollut töissä ja 2009 haluaisin jatkaa maisteriksi.
Kävin Taikin sivuilla, mutta en löytänyt vastauksia kaikkiin kysymyksiini. Eli: Pitääkö muualla kandiksi opiskelleen käydä erillinen haku, kuin taas Taikissa kandiksi käyneen vai onko haku kaikille sama? Minua myös mietityttää saanko kanditutkintoni suoraan hyväksiluettua vai pitäisikö minun suorittaa ensin joitain täydentäviä opintoja ennen maisteriohjelman aloitusta? Mitkä yleensäkin on mahdollisuudet muualla taiteenkandiksi opiskelleella päästä sisään Taikkiin tekemään maisteriohjelmaa? Lisäksi täytyykö maisteriohjelman olla sama kuin kandiksi käyty vai voinko esim. käydä taidekasvatuksen vaikka en kanditutkinnossa ole taidekasvatusta opiskellut? Jos ei niin mitkä ovat väylät muista ohjelmista jatkaa opettajaksi?
kandista
1
939
Vastaukset
- merja
tavalliseen maisteri hakuun vaan.samat mahdollisuudet kuin muillakin..riippuu haastattelijoista. ulkomaista koulutusta voidaan arvostaa. muista myös että maisteriohjelmaan on helpompi päästä kuin perusopiskelijaksi.
voit hakea mihin maisteritutkintoon haluat. taiteenkandi antaa periaatteessa valmiudet hakea kaikkiin. taidekasvatukseen tietenkin kannattaa hakea, jos opettajaksi haluat. muista ei tule opettajia ellet suorita opettajan pedagogisia.
yleensä melkeinpä kaikki maisteriopiskelijat joutuvat käymään ns. siltaopintoja, eli joitain täydentäviä kandiinsa..ne ovat kuitenkin vähäisiä, ja aika tarpeellisia varsinkin jos haluat opettajaksi että varmasti hallitset esim. kaikki tekniikat jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 695216
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai594637Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1254591Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381927- 861549
- 921514
- 2581456
- 3301121
- 200981
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51913