kissani on aivan älytön,mikä neuvoksi!?Se on kohta puoli vuotta vanha ja se puree aivan älyttömästi..se aina hyökkää käden kimppuun ja puree raivoissaan,olen yrittänyt komentaa sitä mutta se ei millään opi ettei niin saa tehdä...sit jos kuritan sitä vähän,annan sille luunapin nenälle,niin se siitä suuttuu ja vähän ajan päästä kun kävelen jonnekin niin se hyökkää jalkaan ja näykkäisee ja juoksee äkkiä karkuun...aivan kun se tekisi sen uhallaan...mikä siis neuvoksi?jotta se ymmärtäisi..´tahtoisin hyviä vinkkejä miten saada karsimaan kokonaan tuollaiset temput....voiko sen laittaa iän piikkiin....olisin kiitollinen vastauksista!
apua,auttakaa...
9
911
Vastaukset
- hilman ja dasan emäntä
kissaa ei saa rangaista fyysisesti esim. napittelemalla, uskoakseni kissat vain loukkaantuvat fyysisestä rankaisemisesta, eivät ne ymmärrä miksi edes teit niin. minä olen opettanut kissojani siten, että kun ne tekevät tuhmaa, karjaisen lujaa EI. no eiväthän ne ihan aina usko,yleensä kylläkin. eiväthän ne olisi kissamaisia, jos tottelisivat ihan joka kerta.
- Purulelu
Minun hieman yli puolivuotias kollipoikani on samanlainen. Kun hepuli tulee, niin kissa on kuin raivopäinen, puree ja puhisee. Meillä toimii suihkupullo, yleensä kissa viilenee ruiskauksen jälkeen. Toinen hyvä konsti on 5 minuutin jäähy esim. kylppärissä, yksikseen.
Onko kissasi muuten kiltti? Meidän kolli on ystävällinen, kehrääväinen ja ihmisrakas, todellinen villikko ja Pelle Peloton - mutta todella kova puremaan, kun sille päälle sattuu (onneksi ei kovin usein). Uskon ja toivon että kastrointi rauhoittaa herraa edes vähäsen.
Ole tiukka mutta kärsivällinen purevan kissasi kanssa, vaikka tiedän sen välillä olevan vaikeaa, kun kissa roikkuu kädessä täydellä volyymilla.- Arthur
siis kissani on kiltti ja on hyvin ihmisläheinen ...aina kun katson telkkuu niin se kömpii viereeni nukkumaan tai kehräämään...toi pureminen on vaan käynyt hankalaksi...kiitoksia vastauksista!!Pitää yrittää jotain keksiä...ostin kisulleni valjaat ja käytin sitä ulkona....jospa se rauhóttuisi...!!
- Burmanomistaja
Muut ovat kertoneet sinulle jo, etteivät luunapit tai muu fyysinen rankaisu auta. Päinvastoin: se usein pahentaa asiaa.
Käy lukemassa lisätietoja eläinlääkärin sivulta:
www.clinivet.fi
Sivulla on kissan eleistä, ilmeistä ja käytöshäiriöistä kertova artikkeli, joka on hieman hankala lukea tökerön kielensä vuoksi mutta ymmärrettävä ja kaikesta huolimatta täyttä asiaa. - musti
Meillä toinen kissa oli pienenä tuollainen äksyilijä, joka saattoi käydä kimppuun ja purra ja raapia täydellä teholla. Iän myötä ja ehkä "kesytyksen" tuloksena se on mennyt ohi. Nykyään kissa on lähes rauhallinen ja tulee syliin kieppumaan ja puskemaan. Vähän joutuu kuitenkin olemaan vielä varovainen, ettei ärsytä liikaa esim. kynsien leikkuussa tms. Kynnet ja hampaat saattavat yllättäen iskeytyä käteen kiinni, mutta nykyään siitä saa syyttää vain itseään.
- Tiikeri
"pureminen" -viestin alla Kahden kollin mamma (muistinkohan nimimerkin oikein...?) kertoi hyvän vinkin, eli kun kissa koitti purra, hän tarjosi etusormen purtavaksi ja kun kissa puri, hän kutitti kattia kitalaesta.
Kannattaa varmasti kokeilla!! Ei varmasti ole kissan lempirapsutuspaikka... ;) - Tintsu
Sehän on ottanut sinut leikkikaverikseen. Niinhän ne kisut keskenään sekä lelujen kanssa leikkii. Raapii ja puree, juoksee pois ja hyökkää taas.
Ei kannata laittaa iän piikkiin, kun nuorena oppii niin vanhana taitaa. Ja sitten siihen ei uskalla koskea kukaan, tai täytyy kokoajan olla varuillaan.
Mun aikuisena saatu kolli pyrkii silloin tällöin pitämään kättä leluna, käsi veltoksi ja katselen muualle - kissa lopettaa heti. Kisu joko lähtee käveleen tai haluaa mun huomiota ja alkaa taas puskea päällään "silitä mua".- nau
siis tästä on kysymys sillä meillä on kotona kaks kissaa jerry ja taneli taneli höykyttää jerryä ja kun menen väliin tane puree raapii ja se tekee sitä muutenkin muuten kissa on aika vanha okei 4-5 vuotta.
- kissaihminen
Kissasi tarvii kaverin, ja kun ei toista kissaa ole hän tietysti leikkii ihmisen kanssa. On ihan normaalia, että kissan omistajilla on kädet naarmuilla vaikkei sitä kaikki tajua. Naarmut käsissä kertoo että tykkää kissoista, aidosti. Eli kissan kanssa pitää leikkiä ja varsinkin jos hän on pentu (myös ½ vuotiaskin on), tai muuten tulee ongelmia. Kissat vaativat huomiota ja käyttävät siihen erittäin ovelia keinoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k513666On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711564- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68992Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40879