Verenpainelääkkeen käyttö

onko kiellettyä?

Uutisen mukaan kilpa-ampuja ei saa käyttää betasalpaajia.

http://www.hs.fi/peking2008/artikkeli/1135238635380

Betasalpaajat ovat kuitenkin tavallisia verenpainelääkkeitä. Minullakin on resepti verenpaineen hoitoon sisältäen betasalpaajaa ja kalkkisalpaajaa.

Verenpaineeni ei ole niin korkea että olisi pakko syödä lääkkeitä, se ei ole vaarallisen korkea, mutta se on koholla ja tutkimusten mukaa tämän lääkeyhdistelmän käyttö pienentää riskiä sairastua vakaviin sydän- ja verisuonisairauksiin.

Miten on, lääkkeet ovat siis lääkärin reseptillä mutta ilmankin ehkä pärjäisin? Teenkö jotakin luvatonta jos osallistun kisoihin. Ihan Pekingiin asti ei ole tarkoitus mennä ja dopingia tuskin testataan;-)

11

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tadzio de Santis

      Jotkut käyttävät salpaajia poistamaan vapinaa käsistä, etenkin krapulassa. Yksi tuttu kirurgi nappaa salpaajia ennen leikkausta. Miksei sama toimisi ampumaradallakin.

      Itse olen kohtapuoliin lähdössä radalle krapulassa. Otin tälle päivälle pekkasen ja tuli illalla hieman otettua kuppia. Saattaa tulla surkeimmat tulokset tälle vuodelle.

    • On hyvä ...

      Jää tä tä tärinät pois.

    • ovat sairauden hoitoa varten

      Eiköhän lääkärin määrämien reseptilääkkeiden käyttö reseptin mukaisesti ole ihan OK vaikka onkin kyse kilpailusta. Nehän ovat sairauden hoitoa varten eikä tahallista dopingia.

      Ei kuitenkaan pidä tarpeettomasti käyttää verenpainelääkkeitä, sillä ne ovat voimallisesti keskushermostoon vaikuttavia aineita ja keskushermostonsa kanssa ei kannata leikkiä! Itselle sopivan verenpainelääkityksen löytäminen voi olla pitkäkin prosessi ja siinä on syytä olla varovainen.

    • Tadzio de Santis

      Olisi kyllä tarvinnut jotain tärinää rauhoittamaan tänään radalle. Ensimmäiset kaksi sarjaa meni vielä ihan mustalle, surkea tulos kummassakin mutta sentään mustan sisällä. Loput alkoivatkin mennä pitkin taulua, jos edes osuivat koko tauluun. 300 patruunaa meni ihan hukkaan. En taida toista kertaa krapulassa lähteä radalle.

      • pilleristi

        Joudun usein ottamaan cipralexia ja jopa useamman diapamin ahdistuneisuuteen ja pelkotiloihin ennen radalle lähtöä. Muuten kaikki menisi hyvin , käsi ei tärise mutta tauluja en näe enää kunnolla. Monesti patruunat säästyy kun ei olekaan ampujaksi.
        Olen itse sairastanut masennusta, ahdistusta ja paniikkihäiriötä viimeiset kymmenen vuotta.välillä on ollut lääkkeitä hylly pullollaan ja välillä olen vetänyt liikaa kaikkia alkoholin kanssa. olen ollut sairaalassa vaikka kuinka monta kertaa ja kerran sydänkin melkein pysähtyi kokonaan. ulospäin kulissit on kunnossa mutta sisällä painaa aina vaan joku... välillä sanotaan että syy on alkoholissa , välillä sanotaan että aivoissa mutta ei...olen töissä ja hyvin pärjännyt ihminen mutta kauankohan kulissit pitää...


      • minä tuas tiältä
        pilleristi kirjoitti:

        Joudun usein ottamaan cipralexia ja jopa useamman diapamin ahdistuneisuuteen ja pelkotiloihin ennen radalle lähtöä. Muuten kaikki menisi hyvin , käsi ei tärise mutta tauluja en näe enää kunnolla. Monesti patruunat säästyy kun ei olekaan ampujaksi.
        Olen itse sairastanut masennusta, ahdistusta ja paniikkihäiriötä viimeiset kymmenen vuotta.välillä on ollut lääkkeitä hylly pullollaan ja välillä olen vetänyt liikaa kaikkia alkoholin kanssa. olen ollut sairaalassa vaikka kuinka monta kertaa ja kerran sydänkin melkein pysähtyi kokonaan. ulospäin kulissit on kunnossa mutta sisällä painaa aina vaan joku... välillä sanotaan että syy on alkoholissa , välillä sanotaan että aivoissa mutta ei...olen töissä ja hyvin pärjännyt ihminen mutta kauankohan kulissit pitää...

        Kokkeile kalakukkoa vaevaas. Meillä savossa ei kukkaan oereile tuolla laella. Myö syyväännii kalakukkoa uamulla . päevällä ja illalla.


      • Pohjanmaalla
        minä tuas tiältä kirjoitti:

        Kokkeile kalakukkoa vaevaas. Meillä savossa ei kukkaan oereile tuolla laella. Myö syyväännii kalakukkoa uamulla . päevällä ja illalla.

        Aikasemmin olivat eväät tuhtia.Sian käristys,kuoripotut ja päälle pirtua.Nykyään pirtu korvattu kossulla,eipä lapa tärise.


      • Tadzio de Santis
        pilleristi kirjoitti:

        Joudun usein ottamaan cipralexia ja jopa useamman diapamin ahdistuneisuuteen ja pelkotiloihin ennen radalle lähtöä. Muuten kaikki menisi hyvin , käsi ei tärise mutta tauluja en näe enää kunnolla. Monesti patruunat säästyy kun ei olekaan ampujaksi.
        Olen itse sairastanut masennusta, ahdistusta ja paniikkihäiriötä viimeiset kymmenen vuotta.välillä on ollut lääkkeitä hylly pullollaan ja välillä olen vetänyt liikaa kaikkia alkoholin kanssa. olen ollut sairaalassa vaikka kuinka monta kertaa ja kerran sydänkin melkein pysähtyi kokonaan. ulospäin kulissit on kunnossa mutta sisällä painaa aina vaan joku... välillä sanotaan että syy on alkoholissa , välillä sanotaan että aivoissa mutta ei...olen töissä ja hyvin pärjännyt ihminen mutta kauankohan kulissit pitää...

        Minä käytän lähinnä tsopiklonia nukkumiseen, kun ajatukset tahtovat ahdistaa jatkuvasti. Töissä käyn kuten ihmiset ikään, yhtään sairaslomapäivää en ole ottanut. Vapaa-ajalla tulee tintattua viinaa reippaanlaisesti. Ja tuo näkö alkaa haittaamaan radallakin kun en oikein näe taululle asti.


      • Tadzio de Santis
        Pohjanmaalla kirjoitti:

        Aikasemmin olivat eväät tuhtia.Sian käristys,kuoripotut ja päälle pirtua.Nykyään pirtu korvattu kossulla,eipä lapa tärise.

        Missä päin pohjanmaata? Täällä meilläpäin pohjois-pohjanmaata kiskotaan evääksi limppimaitokeittoa ja jälkiruuaksi punaista heraa. Olen muuten viimeiset 2 kuukautta yrittänyt osua iltatorille silloin kun siellä on herakauppias, ne vain ei perkeleet koskaan ole aikataulussa.


      • tulevaisuuden lupaus
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Minä käytän lähinnä tsopiklonia nukkumiseen, kun ajatukset tahtovat ahdistaa jatkuvasti. Töissä käyn kuten ihmiset ikään, yhtään sairaslomapäivää en ole ottanut. Vapaa-ajalla tulee tintattua viinaa reippaanlaisesti. Ja tuo näkö alkaa haittaamaan radallakin kun en oikein näe taululle asti.

        Verkkokalvon rappeuma haittaa jo ammuntaa. Lääkkeeksi olen käyttänyt modafiliiniä. Toimii paremmin kuin muut amfetamiinijohdannaiset. Ei aiheuta riippuvuutta ja kuitenkin parantaa ampumatuloksia.
        ADHD-oireyhtymäni on pakottanut minut harrastamaan toiminnallisempia lajeja kuten SRA:ta ja IPSC:tä, mutta tarvitsisin jotain vielä vauhdikkaampaa.
        Kokeiltuani ammuntaa laskuvarjohypyn aikana, minut potkittiin pois hyppyseurasta. Olisiko minulle mitään vauhdikasta ammuntalajia jossa voisin toteuttaa itseäni?


      • ja jännitystä kehiin
        tulevaisuuden lupaus kirjoitti:

        Verkkokalvon rappeuma haittaa jo ammuntaa. Lääkkeeksi olen käyttänyt modafiliiniä. Toimii paremmin kuin muut amfetamiinijohdannaiset. Ei aiheuta riippuvuutta ja kuitenkin parantaa ampumatuloksia.
        ADHD-oireyhtymäni on pakottanut minut harrastamaan toiminnallisempia lajeja kuten SRA:ta ja IPSC:tä, mutta tarvitsisin jotain vielä vauhdikkaampaa.
        Kokeiltuani ammuntaa laskuvarjohypyn aikana, minut potkittiin pois hyppyseurasta. Olisiko minulle mitään vauhdikasta ammuntalajia jossa voisin toteuttaa itseäni?

        Oletko kokeillut värikuula-ammuskelua maastossa, niitä isojen poikien sotaleikkejä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe