Espanjan mastiffi

Sellaisen omistaja

Minulla on 8 kk:n ikäinen espanjan mastiffin pentu ja kokemuksia on tullut. Kyselisin vähän, että millaisia kokemuksia muilla espanjan mastiffin omistajilla on?

15

5823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ah-med

      Lempeitä jästipäitähän nuo ovat olleet:)

      • GOLANILLE POJAT

        TÄNÄÄN NÄIN JA AJATTELIN ETTÄ AI IHANAA KUN SELLAISEN SAISI LENKKIKAVERIKSI < TOSIN EN OLLUT VARMA OLIKO SE TANSKANDOGGI VAI ESPANJANMASTIFFI


      • ah-med
        GOLANILLE POJAT kirjoitti:

        TÄNÄÄN NÄIN JA AJATTELIN ETTÄ AI IHANAA KUN SELLAISEN SAISI LENKKIKAVERIKSI < TOSIN EN OLLUT VARMA OLIKO SE TANSKANDOGGI VAI ESPANJANMASTIFFI

        Tältä se näyttäisi

        http://www.mastiffit.com/espanjanmastiffi.php


      • paremminkin

      • Sellaisen omistaja
        paremminkin kirjoitti:

        näiltä, mitä täältä löytyy http://www.mastines-espanoles.com/news.php

        Minun koirani on aivan aivan saman näköinen kuin linkissäsi oleva. Koirani on nyt 8 ja puoli kuukautta vanha. Painoa on noin 85 kg ja säkäkorkeutta reilut 80 cm.


      • Sellaisen omistaja

        Taitaa olla sitten rotupiirre. Joskus tuntuu, että on koiralla aivoja ollenkaan. Kyllä on, mutta piuhat ovat erittäin pitkät ja tieto kulkee hitaasti :-)


      • Pasi-the Kepo
        Sellaisen omistaja kirjoitti:

        Minun koirani on aivan aivan saman näköinen kuin linkissäsi oleva. Koirani on nyt 8 ja puoli kuukautta vanha. Painoa on noin 85 kg ja säkäkorkeutta reilut 80 cm.

        Voi olla aikalailla mahdollista, ettei sinun kahdeksankuinen paina 85 kiloa :). Tai sitten se on syötetty liikuntakyvyttömäksi.
        Espanjanmastiffit kehittyvät kuitenkin suhteellisen hitaasti ja ottavat massaa sinne kolmeen ikävuoteen saakka.
        Tuo ylempi linkki ärsyttää minua siinä suhteessa, että kuvissa esiintyvät pennut eivät juurikaan muistuta espanjanmastiffin "oikean tyyppistä" pentua pitkine kuono-osineen jne. Jälkimmäisessä linkissä sitten sitä oikeaa rotutyyppiä.
        Espanjalainen on valtavan hieno rotu! Tosin meillä on vielä töitä täällä kotomaassa saadaksemme tänne geenipoolia laajentavaa, tyypikästä ja tervettä, materiaalia. Tuonteja on tehty ja nyt sitten te rakkaat ihmiset, jotka suunnittelette tuovanne oman epsanjalaisen ulkomailta, kiinnittäkää huomiota sukulinjoihin. Eli ettei enää tuotaisi noita serkuksia ja esim, samasta pentueesta neljä koiraa.. Ja tehkää yhteistyötä kasvattajien kanssa, jotta saatte selville sukujen todellisen terveystilanteen.
        Espanjanmastiffi on erittäin terve rotu, verraten muihin saman kokoluokan koiriin. Mutta ilman ongelmia ei tämäkään rotu ole säilynyt. Tietyissä "linjoissa" sydänvikaa ja mystistä selkäydinkanavan ahtaumaa, joka johtaa halvaantumiseen. Em. on vaijettu ja tutkimaton sairaus...Ikävä kyllä kaikki kasvattajat eivät terveysasioita julkituo. Kaksi em kaltaista halvaustapausta on Suomessa ollut (siis ainakin se kaksi) ja taustalla suku, johon pohjautuu tämä "kotimainen kasvatus".
        Espanjanmastiffi on erittäin varteenotettava vaihtoehto laumista harkitsevalle. Sen kynnys puremiseen on äärettömän suuri, eli ei käy kyllä sitten "vihaista" koiraa haaveilevalle ;).
        Jos rotu kiinnostaa ja halu olisi esimerkiksi tuottaa koira, minä autan kyllä kaikessa ja vastaan kysymyksiin todella mielelläni. Tämä rotu on minulle "se" ja teen sydämelläni kaiken parhaani rodun hyväksi ja suomalaisen kannan laajentamiseksi suvullisesti sekä tyyppiä parantaen. En voi hyväksyä "tuottamista" vain määrän lisäämiseksi, koska kyseessä harvinainen rotu, eli että käytetään aivan epätyypillisiä koiria määrän lisäykseen. Sillä ei ole mitään, ei yhtään mitään, tekemistä jalostuksen/kasvatuksen kanssa.


      • Pasi-the Kepo
        Pasi-the Kepo kirjoitti:

        Voi olla aikalailla mahdollista, ettei sinun kahdeksankuinen paina 85 kiloa :). Tai sitten se on syötetty liikuntakyvyttömäksi.
        Espanjanmastiffit kehittyvät kuitenkin suhteellisen hitaasti ja ottavat massaa sinne kolmeen ikävuoteen saakka.
        Tuo ylempi linkki ärsyttää minua siinä suhteessa, että kuvissa esiintyvät pennut eivät juurikaan muistuta espanjanmastiffin "oikean tyyppistä" pentua pitkine kuono-osineen jne. Jälkimmäisessä linkissä sitten sitä oikeaa rotutyyppiä.
        Espanjalainen on valtavan hieno rotu! Tosin meillä on vielä töitä täällä kotomaassa saadaksemme tänne geenipoolia laajentavaa, tyypikästä ja tervettä, materiaalia. Tuonteja on tehty ja nyt sitten te rakkaat ihmiset, jotka suunnittelette tuovanne oman epsanjalaisen ulkomailta, kiinnittäkää huomiota sukulinjoihin. Eli ettei enää tuotaisi noita serkuksia ja esim, samasta pentueesta neljä koiraa.. Ja tehkää yhteistyötä kasvattajien kanssa, jotta saatte selville sukujen todellisen terveystilanteen.
        Espanjanmastiffi on erittäin terve rotu, verraten muihin saman kokoluokan koiriin. Mutta ilman ongelmia ei tämäkään rotu ole säilynyt. Tietyissä "linjoissa" sydänvikaa ja mystistä selkäydinkanavan ahtaumaa, joka johtaa halvaantumiseen. Em. on vaijettu ja tutkimaton sairaus...Ikävä kyllä kaikki kasvattajat eivät terveysasioita julkituo. Kaksi em kaltaista halvaustapausta on Suomessa ollut (siis ainakin se kaksi) ja taustalla suku, johon pohjautuu tämä "kotimainen kasvatus".
        Espanjanmastiffi on erittäin varteenotettava vaihtoehto laumista harkitsevalle. Sen kynnys puremiseen on äärettömän suuri, eli ei käy kyllä sitten "vihaista" koiraa haaveilevalle ;).
        Jos rotu kiinnostaa ja halu olisi esimerkiksi tuottaa koira, minä autan kyllä kaikessa ja vastaan kysymyksiin todella mielelläni. Tämä rotu on minulle "se" ja teen sydämelläni kaiken parhaani rodun hyväksi ja suomalaisen kannan laajentamiseksi suvullisesti sekä tyyppiä parantaen. En voi hyväksyä "tuottamista" vain määrän lisäämiseksi, koska kyseessä harvinainen rotu, eli että käytetään aivan epätyypillisiä koiria määrän lisäykseen. Sillä ei ole mitään, ei yhtään mitään, tekemistä jalostuksen/kasvatuksen kanssa.

        Unohtui laittaa tuo sähköpostiosoite, jos joku halajaa lisäinfoa rodusta :) [email protected] . mari.mastiffs.googlepages.com osoitteesta löytyy kotisivut .


      • Sellaisen omistaja
        Pasi-the Kepo kirjoitti:

        Voi olla aikalailla mahdollista, ettei sinun kahdeksankuinen paina 85 kiloa :). Tai sitten se on syötetty liikuntakyvyttömäksi.
        Espanjanmastiffit kehittyvät kuitenkin suhteellisen hitaasti ja ottavat massaa sinne kolmeen ikävuoteen saakka.
        Tuo ylempi linkki ärsyttää minua siinä suhteessa, että kuvissa esiintyvät pennut eivät juurikaan muistuta espanjanmastiffin "oikean tyyppistä" pentua pitkine kuono-osineen jne. Jälkimmäisessä linkissä sitten sitä oikeaa rotutyyppiä.
        Espanjalainen on valtavan hieno rotu! Tosin meillä on vielä töitä täällä kotomaassa saadaksemme tänne geenipoolia laajentavaa, tyypikästä ja tervettä, materiaalia. Tuonteja on tehty ja nyt sitten te rakkaat ihmiset, jotka suunnittelette tuovanne oman epsanjalaisen ulkomailta, kiinnittäkää huomiota sukulinjoihin. Eli ettei enää tuotaisi noita serkuksia ja esim, samasta pentueesta neljä koiraa.. Ja tehkää yhteistyötä kasvattajien kanssa, jotta saatte selville sukujen todellisen terveystilanteen.
        Espanjanmastiffi on erittäin terve rotu, verraten muihin saman kokoluokan koiriin. Mutta ilman ongelmia ei tämäkään rotu ole säilynyt. Tietyissä "linjoissa" sydänvikaa ja mystistä selkäydinkanavan ahtaumaa, joka johtaa halvaantumiseen. Em. on vaijettu ja tutkimaton sairaus...Ikävä kyllä kaikki kasvattajat eivät terveysasioita julkituo. Kaksi em kaltaista halvaustapausta on Suomessa ollut (siis ainakin se kaksi) ja taustalla suku, johon pohjautuu tämä "kotimainen kasvatus".
        Espanjanmastiffi on erittäin varteenotettava vaihtoehto laumista harkitsevalle. Sen kynnys puremiseen on äärettömän suuri, eli ei käy kyllä sitten "vihaista" koiraa haaveilevalle ;).
        Jos rotu kiinnostaa ja halu olisi esimerkiksi tuottaa koira, minä autan kyllä kaikessa ja vastaan kysymyksiin todella mielelläni. Tämä rotu on minulle "se" ja teen sydämelläni kaiken parhaani rodun hyväksi ja suomalaisen kannan laajentamiseksi suvullisesti sekä tyyppiä parantaen. En voi hyväksyä "tuottamista" vain määrän lisäämiseksi, koska kyseessä harvinainen rotu, eli että käytetään aivan epätyypillisiä koiria määrän lisäykseen. Sillä ei ole mitään, ei yhtään mitään, tekemistä jalostuksen/kasvatuksen kanssa.

        Olipa mukava lukea asiallista tekstiä. Luotan kovasti siihen, ettei minun koirani ole millään tavalla ylipainoinen, ehkä päin vastoin. Olemme olleet hyvin varovaisia ylöskasvattamisen suhteen.
        Tämä koira on meillä laatuaan ensimmäinen ja vaikuttaa siltä, että sen veressä on sellaista alkukantaista raikkautta.
        Voi muuten olla, että vaimoni on sinulle soitellutkin :-)


      • espanjanmastiffi
        Sellaisen omistaja kirjoitti:

        Minun koirani on aivan aivan saman näköinen kuin linkissäsi oleva. Koirani on nyt 8 ja puoli kuukautta vanha. Painoa on noin 85 kg ja säkäkorkeutta reilut 80 cm.

        poika on nyt vuoden vanha ja painaa noin 80kg ja säkä on 81. on nyt alkanut kerätä massaa, ennen oli laihapoika :)


    • Pystyisikö

      Mutta pystyykö lapsi käyttämään sitä ulkona? Meillä on 12 v poika onko hänellä mitään mahdollisuuksia pitää sitä kurissa?

    • Anonyymi

      Minulla on puoli vuotias Espanjan mastiffi uros,jonka veljeni osti Espanjasta.Olen alkanut opettaa sille suojelukoulutusta ja syötön paljon raakaa lihaa.Hankala motivoida käymään maalimiehen kimppuun

      • Anonyymi

        Hankikoira-sivustolla oli ettei puolustusviettiä saa missään tapauksessa vahvistaa.


    • Anonyymi

      mutta olen saanut sen jo muutaman kerran puremaan, tosin vähän minne sattuu.Tätä rotua ei pidä sosiaalistaa, että siitä saa riittävän aggressiivisen vieraita kohtaan.Odotan jo ilolla tulevia yhteisiä vuosia.

      • Anonyymi

        Oletko idiootit, luultavasti sinulla ei ole minkäänlaista laumanvartia koiraa, eikä käsitystä miten pitämisestä. 2Venakkoa. 🌚🌚🌚


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe