Millaisia lenkkejä ulkona?

kysyneee

Terve. Kuinka pitkiä "lenkkejä" olette tehneet rotikka pentujenne kanssa? Meillä pennulla ikää 7 kuukautta ja olemme alkaneet tekemään noin 4-5 km pituisia lenkkejä MAASTOSSA eli ei asfaltilla:)

2

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rymyämään

no en osaa sanoa kilometreinä millaisia lenkkejä käyn koirani kanssa mutta pidän huolen että koirani joka on täysikasvuinen pääsee päivittäin vähintään tunnin ulkoilemaan ihmisten sekaan/maastoon. Jos todella matkojesi pituus on 4-5km kannattaa valita hieman maastoa, kuitenkin koira on vielä kehittyvä mutta jo sen ikäinen että tarvitsee ihan liikuntaa. Maastolla sinäänsä että koiran nivelet ja luusto eivät rasitu liikaa mikä voi vaikuttaa niiden kehitykseen ja myöhempään ikään. Esimerkiksi jos koira hyppii ja loikkii mm. hakkuua alueilla puiden yli paljon. Kannattaa myös käydä liikenteessä ihan ihmisten keskellä sillä tuossa iässä alkaa kehittyä se "minä" jolloin on tärkeää sen pentu vaiheen jälkeen taas kokea kaikkea ja näkeä niin että niistä jää se positiivinen vaikutus koiraan :)

• lenkkeilijä12345

Meillä 8kk pentu ja lenkit on lyhyitä, korkeintaan puol tuntia mutta useimmiten muutaman kerran päivässä. Kuulostaa nuo teidän lenkit aika pitkiltä näihin meidän lenkkeihin verrattuna...

Meillä kyllä kolme koiraa, joten jos itse kävelen yhden kilsan niin irti olevat koirat kerkee juoksemaan ainakin kaks kertaa niin pitkän matkan ku mie.

Pääasia lienee ettei liikuta asfaltilla turhan paljon ja että liikuttaa vaan sen varran kun pentu helposti jaksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe