Tänään kun tulin koulusta (olen 13-vuotias) ja äiti tuli kyselemään minulta kaikkea, puhuin rumalla äänensävyllä sillä päätäni särkee ja sitten ku äiti sano että älä puhu noin mutta en kuunnellut ja puhuin rumasti sitten äiti löi mua ja sanoi että ottaa multa kaiken pois (netin,puhelimen,telkkarin ym.) ja sanoin että vihaan häntä koska käteen sattui niin paljon ja olin hermostunut , vaikka oikeasti rakastan äitiäni enemmän kuin mitään muuta. Sitten äiti rupes pelottelee mua sillä että '' mun sydän ei kestä tällästä , luulenpa että kohta pääset musta eroon '' kun sillä on vähän sydänvaivoja vaikka se on vasta 30 vuotias. Mitä teen? En halua ilmoittaa mihinkään koska rakastan äitiäni.
auttakaa !!!
äiti pahoinpitelee
29
3775
Vastaukset
- Äiti myös
Molemmat voivat olla väsyneitä ja sitten kun tulee sanaharkkaa, voi hermot pettää. Se on hyvin raskasta kun lapsi rähisee eikä halua auttaa yhteisessä taloudessa. Äiti on kaikesta vastuussa, välillä väsynyt.
Yritäpä pyytää sinä vuorostasi anteeksi käytöstäsi, kyllä äitikin sitten anteeksi pyytää. Kotona on kivaa kun kumpikin tekee hommansa.Kodin pitää olla turvapaikka, mutta myös äidille.
Ei sinun tarvitse äidille kaveri olla, mutta ajattele vähän kuinka kiva lapsi sinä olet hänelle ja mistä hän saa voimansa,jos ei sinusta.- Äiti myös.
Ai, että lapsen täytyy pyytää anteeksi käytöstään jos äiti lyö!? Vaikka kuinka rumia nuori puhuisi niin väkivaltaa ei oikeuta sekään eikä mikään muukaan syy!!!
- Anonyymi
Aina, kun nainen lyö, se selitetään ties millä tekosyyllä (molemmat väsyneitä jne. lässyn lässyn). Jos mies olisi tehnyt tuon, hänet olisi vaadittu vangittavaksi.
Pahoinpitely on aina rikos, vaikka sen olisi tehnyt nainen tai oma äiti. Siispä, tee rikosilmoitus Poliisille. Eiköhän pahoinpitelyt pian ala loppumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina, kun nainen lyö, se selitetään ties millä tekosyyllä (molemmat väsyneitä jne. lässyn lässyn). Jos mies olisi tehnyt tuon, hänet olisi vaadittu vangittavaksi.
Pahoinpitely on aina rikos, vaikka sen olisi tehnyt nainen tai oma äiti. Siispä, tee rikosilmoitus Poliisille. Eiköhän pahoinpitelyt pian ala loppumaan.Jos äidillä on sairauksia, ei asia kyllä parane siitä, että yllytetään lapsi valittamaan poliisille murrosiän yhteenotosta kotona.
Keskinäiset välit pitää säilyttää, j ne säilyvät vain maltilla, jota koko perhe harrastaa.
Virkavalta tuskin kiinnostuukaan. Sinun pitää ensin hankkia itsellesi lääkärintodistus, joka äidillesikin pitää saada, jos tilanne on aiheuttanut hänelle sairaskohtauksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos äidillä on sairauksia, ei asia kyllä parane siitä, että yllytetään lapsi valittamaan poliisille murrosiän yhteenotosta kotona.
Keskinäiset välit pitää säilyttää, j ne säilyvät vain maltilla, jota koko perhe harrastaa.
Virkavalta tuskin kiinnostuukaan. Sinun pitää ensin hankkia itsellesi lääkärintodistus, joka äidillesikin pitää saada, jos tilanne on aiheuttanut hänelle sairaskohtauksen.Tilanne ei aiheuttanut muuta kohtausta kuin äidin hermojen menetyksen ja pelottelun omalla kuolemallaan. Tällä tavalla tehdään ahdistuneita lapsia. Äidin pitäisi hakea itselleen, että ymmärtää murrosikäisen lapsen käyttäytymistä heittäytymättä marttyyriksi. Tämä on sanallista väkivaltaa lasta kohtaan.
- kahden jo aikuisen tytön yh...
Muista että vaikka olisit kuinka vihainen ketään ei saa lyödä. Ei aikuinen lasta, eikä lapsi aikuista.
Jos äidilläsi oli vain tilapäisesti hermot kireällä, tapaus ei toistu, mutta jos hän on lyönyt aiemminkin pyydä apua joltakin aikuiselta. Isältä, mummulta, tädiltä. - kanssa tuosta
Mulla oli samanlaisia tilanteita äitini kanssa aikanaan. Itse pelkäsin asiasta puhumista.
Ensin: Juttelepa rohkeasti äitisi kanssa tilanteesta asiallisesti! :)
JOS se ei onnistu ja vielä JOS sama toistuu, mene rohkeasti kertomaan asiasta jollekin.
Kerropa sitten miten onnistui. :) - jossu07
olen itse ollut aivan samalainen pentuna kun sinä.
voisin sanoa että sinä eikä kukaan muukaan saa olla vanhempien hakkauksen kohde.
ota itse lastensuojeluun yhteys ja sovi tapaaminen. (ei tarkoita sitä että sinun pitää lähteä lastenkotiin)
olen itse ollu 2-vuotta lastenkodissa ja tiedän ettei sekään ole pahaksi sinulle.
OTA YHTEYS OMAN KUNTASI SOSIAALITOIMEEN
(numero löytyy 020202 tai netistä)
TÄSSÄ ON VÄHÄN ALKUA SIIHEN YHTEYDENOTTOON
Ehkäisevät toimenpiteet
Yhteiskunnan lapsiperheille tarjoamat palvelut ja taloudellinen tuki auttavat perheitä heidän kasvatustehtävässään. Äitiys- ja lastenneuvolat, päivähoito, koulun psykososiaalinen oppilashuolto, kouluterveydenhuolto ja nuorisotyö tukevat lapsen ja nuoren kasvua ja perheen hyvinvointia ja siten ehkäisevät lastensuojelun tarvetta. Usein niiden henkilöstö havaitsee
ensimmäisenä asiakkaiden ongelmatilanteet.
Avohuollon palvelut
Kunnan sosiaaliviranomaisten on lastensuojelulain mukaan tuettava perhettä ja lasta tai nuorta avohuollon tukitoimin, jos kasvuolot vaarantavat lapsen tai nuoren terveyttä ja kehitystä tai jos lapsi tai nuori itse vaarantaa käyttäytymisellään terveyttään tai kehitystään. Taloudellisten vaikeuksien tai asunto-ongelmien vuoksi kunnan on järjestettävä perheelle riittävästi taloudellista tukea ja korjattava asunto-oloihin liittyvät puutteet. Muihin lastensuojelutoimiin ryhdytään vasta, jos tilanne ei näin korjaannu.
Avohuollon tukitoimet
Lastensuojelun avohuollossa tukitoimet räätälöidään yksilöllisesti lapsen ja perheen tarpeiden ja tilanteen mukaan. Halutessaan perhe voi saada tukihenkilön tai tukiperheen.
Avohoidon tukitoimena lapsi voidaan sijoittaa lyhytaikaisesti perheeseen tai laitokseen ilman huostaanottoa, jos tilanteen arvioidaan korjaantuvan lyhyen ajan kuluessa. Myös koko perhettä voidaan kuntouttaa esimerkiksi päihdehuollon laitoksessa. Muita tukitoimia ovat esimerkiksi kasvatus- ja perheneuvonta, kotipalvelu, päivähoito, terapiapalvelut, lapsen tukeminen koulunkäynnissä, harrastuksissa sekä ammatin ja asunnon hankkimisessa.
Avohuollon tukitoimet edellyttävät huoltajien ja 12 vuotta täyttäneen lapsen suostumusta.
en pakota sinua mutta tämä on kehoitus- Anonyymi
. . . ja sinut otetaan huostaan.
- |LuNa|
haluisin kysyä mielenkiinnosta onko perheessäsi eri kansallisuuksia? esim. äiti venäläinen isäsi suomalainen? elämässäni on ollut sama tapahtuma, kulttuuri erojen, oman käytökseni ja äitini väsymyksen takia, muutenkin elämän tilanne vei välini äitini kanssa hyvin kriittiseen tilaan. Ja muuten jokainen vastaus mikä sulle on tullut on oikea, mutta tee niin kuin sinusta parhaalle tuntuu, itse menin samallaisen tapahtuman jälkeen "sossuille", asiat järjestyi mutta ei helpoimmalla tavalla.
Toivon sulle jaksamista, haluaisin auttaan jos vain voin, voit kysyä mitä haluat, kerro ihmeessä miten toimit ja kuinka sulle kävi, minut saa ainakin nyt kiinni s-postitse [email protected]
toivon parasta. T: Laura- |LuNa|
viestini taitaa tulla hitusen myöhässä ehkä seuraaville on apua.
- mina.laba
|LuNa| kirjoitti:
viestini taitaa tulla hitusen myöhässä ehkä seuraaville on apua.
MINULLA ON SAMANLAINEN TILANNE ,MUTTA PAHEMPI! OLEN JO LÄHTENYT POIS KOTOLTA KAHDESTI,KOSKA MUTSIN KANSSA TULI RIITA,MUTTA TÄNÄÄN HÄN MENI PITKÄLLE NIMITTÄIN HÄN HAKKASI MINUA,VETI HIUKSISTA,RAAPASI,POTKI. OLEN JO 17 JOULUKUUSSA 18 HALUAN MUUTTAA POIS,SILLÄ EN KESTÄ OLLA SIELLÄ HETKEKÄÄN,SIEL KOTONA EI TEHÄ MUUTA KUN HUUDETAAN JA HAUKKUTAAN TAI PAHOINPIDELLÄÄN
HÄN SANOO MUA YLEENSÄ HUORAKSI JA KAIKKEE MUUTA,SITKUN YRITÄN PUHUU SILLE SE EI ANNA EDES PUHENVUOROA VAAN SE PUHUU PÄÄLLE,EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN VÄÄRÄSSÄ VAAN OIKEESSA,JA MÄ ON VÄÄRÄSSÄ SEN MUKAAN!
OLEN TÄÄL HETKEL KAVERILLA KOSKA MINULLA EI OLE MUUTA PAIKKAA.
- 28
Hei olen erika oon17.vuotias,onko sinua ennen uhkailtu,pahoinpitelelty tai tehy jotain pahaa? voin ehkä auttaa sinua miten pystyn.Pelkäätkö olla äidin kaa?
- lapsressut
Tossa tuo henkinen väkivalta, eli jonkun pois ottaminen ja uhkaaminen lapsen jäämisellä ilman äitiä on kyllä pahempi kuin yksi läpsäisy.
Tiedän äidin, joka melko usein uhkailee lapsiaan jättämisellä, pelottelee lasten isän sukulaisilla ja jopa kieltää lapsiaan puhumasta jotain isälleen. Tietty myös haukkuu sairaalla tavalla lasten isää. Sama myös tenttaa lapset aina kun tulevat isältään, ja rasittaa lapsia omilla huolillaan.
Hän siis haluaa lapset täydellisesti omaan kontrolliinsa ja vie näiltä kyvyn itsenäistyä. - Ihmiskunta Sinde-82
Nuole naiset!
Ei tällaista saa painaa.
Nyt et osaa ryhmätestosteroneja tai aksentinsiirtoa.
Ei ole mitään sellaista, että saat olla euforiaa robottimaisesti taitto- ja traumarobotteja hyväksikäyttäen, suomenkielellä ja kyseenalaistavalla keskustelumenetelmällä. Sosiaalityöntekijä, tosi säälittävä tapaus, halusi pituutta coping-keinosta perheelleen, tyttärelleen, hän veteli käräjillä ihan perimällä, isällä, tytön sukupuolella ja palleilla.
Mun isä katseli eilen isäinpäivänä vierestä, kun jouduimme hänen normipuutteistaan käyttämään joka sukupuolenvaihtoa, -poistoa, hänen perheeseen kohdistamansa vainoharhaisen väkivallan takia. Ei, hän ei ollut naisliikunnallinen, ei hän ei omaksunut triangeli-kärrynpyörää. Päinvastoin, hän terrorisoi koko kaupunkia, eikä viitsinyt yhtään mitään fokusaatiota.
Panettelu,
Parahtelu
Parittelu/ Parittaminen
- Sini saa syyttää sosiaalityöntekijää parittamisesta.
Häneltä puuttuu siihen parittamiseenkin nostalginen-progressiivinen tunneaukko. Sen sijaan hän haluaa esittää narsismia ja olla yksinkertaisimminkien suggestioiden ja hypnoosien edessä.
Nostalginen- Progressiivinen ei tarkoita Anna mannaa taivaasta-myyttiä Heinrich Himmleristä, Hitleristä tai muustakaan kansallis-sosialismista.
Kuukautisten alkamisikä Savalli-asema
Mitä ajattelet näistä: Laillinenko?
"Kiire johtaa paatumukseen."
Lauantai-illan ehtookellot Yle 1.
- Iltana ennen isäinpäivää ja Kristianin syntymäpäivää.- lsdlsdlsdl-sn-82
Ei mulle haeta korvauksia, epiteelistä, koska joku on tehnyt jo ryhmätestosteronit ja aksentinsiirron väärin.
Siksi ei ole oikeutta kysyä yksityisyydensuojatietoja.
Mitähän se voisi olla? - Sinde vm-82
lsdlsdlsdl-sn-82 kirjoitti:
Ei mulle haeta korvauksia, epiteelistä, koska joku on tehnyt jo ryhmätestosteronit ja aksentinsiirron väärin.
Siksi ei ole oikeutta kysyä yksityisyydensuojatietoja.
Mitähän se voisi olla?Tehy miessairaanhoitaja: Oletteko te nyt nuolematta kuukautisten aikana?
- RyhmäKokkolaSinde82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Tehy miessairaanhoitaja: Oletteko te nyt nuolematta kuukautisten aikana?
Vapaa lapsuus:
Näihin kirjoitetaan jostain syystä tällaista:
Panettelu,
Parahtelu
Parittelu/Parittaminen
terveisin serkkusi: Janne
Mun pitää lähteä meneen, jos en pysty ryhmähäiriössä hyväksymään ihmissyöntiä, enkä siksi pidä mitään koulutuskuntayhtymää.
Mä en saa pitää kirkkoa enää, koska en saa pitää häntä koulutuskuntayhtymässä ilmaiseksi.
Näissä taso on vain, että pitääkö suggestio ja hypnoosi ostaa?
- Ei, ne ovat automaattisia vuorovaikutuksellisia asioita.
SInä et jostain syystä suostu tähän.
- Joo, nyt mää tajusin, minä en jostain syystä suostu tähän. - snsnsnns-82
RyhmäKokkolaSinde82 kirjoitti:
Vapaa lapsuus:
Näihin kirjoitetaan jostain syystä tällaista:
Panettelu,
Parahtelu
Parittelu/Parittaminen
terveisin serkkusi: Janne
Mun pitää lähteä meneen, jos en pysty ryhmähäiriössä hyväksymään ihmissyöntiä, enkä siksi pidä mitään koulutuskuntayhtymää.
Mä en saa pitää kirkkoa enää, koska en saa pitää häntä koulutuskuntayhtymässä ilmaiseksi.
Näissä taso on vain, että pitääkö suggestio ja hypnoosi ostaa?
- Ei, ne ovat automaattisia vuorovaikutuksellisia asioita.
SInä et jostain syystä suostu tähän.
- Joo, nyt mää tajusin, minä en jostain syystä suostu tähän.Serkkusi Janne: Joo, pitää olla vankimielisairaalassa, jos olet lähtenyt käyttäytymään tämän panettelu, parahtelu, parittelu, parittaminen kaavan mukaisesti, toistaen sitä.
- Jaa, haista paska!
- Ihmiskunta Sinde-82
Näitä ei ole, vaan kysymyksessä on ohjattu toiminta, joka johtaa coping-keinonkäyttöön ja erillisiin ihmisryhmiin.
-Vankeudessa pitäminen euforialle.
- Vankeudessa pitäminen euforiaan.
- Vankeudessä pitäminen euforiasta.
- Vankeudessa pitäminen euforisuudesta.
- Vankeudessa pitäminen euforisa-syistä.
Haluatko lapsenkasvatus-arviointeja?
Kieltäydyn antamasta niitä.
Kyseenalaistavasta keskustelumenetelmästä tulee psykologin olla, helluntailaisen, sosiaalityöntekijän takia.
"Äiti ei saa hylätä lastaan coping-keinon takia."
Haistattaminenkin katsotaan euforia-syytteeksi.
- Minä vahingossa kognitiivisella psykologialla.
Janne: Koskeeko mua joku euforia-syyte?- RyhmäKokkolaSinde82
Minä: Sinua koskee euforia-syyte. Sinua koskee se coping-keinon takia.
Janne: Koskeeko mua tällainen coping-keinon takia, tällainen syyte verotuksesta.
Minä: Joo, koskee verotuksen takia. Joo, koskee assosiaation laukaisemisen takia.
- Saan luultavasti olla heitä kaikkia vastaan syytteessä. Kutsun tätä mielelläni nuorisokäytöshäiriöksi, jonka takia sääntöön peilautumista pidetään kielteisenä. - Ilmaiseksi:Sinde-82
RyhmäKokkolaSinde82 kirjoitti:
Minä: Sinua koskee euforia-syyte. Sinua koskee se coping-keinon takia.
Janne: Koskeeko mua tällainen coping-keinon takia, tällainen syyte verotuksesta.
Minä: Joo, koskee verotuksen takia. Joo, koskee assosiaation laukaisemisen takia.
- Saan luultavasti olla heitä kaikkia vastaan syytteessä. Kutsun tätä mielelläni nuorisokäytöshäiriöksi, jonka takia sääntöön peilautumista pidetään kielteisenä.Eli sääntöön peilautuminen on kielteistä, koska:
- Se on yleisessä yksityiskäytössä
- Se on yhteiskuntakäytössä ja enkä saa vastata näihin, laki kieltää sen.
- MRjuusto
Munki äiti on tollane. :"(
- Bluemermaid
Mun äiti pahoinpiteli mua 2-vuotiaasta 13-vuotiaaksi asti ja hän on aina oikeassa ja minä väärässä (hänen mielestään) ja haukkuu sairaalla tavalla mun isää koko ajan ja aina kun olen esim puhunut mun isän kaa kännykällä tai olen muuten vaan ollut kännykällä niin sairaalla tavalla syyllistää ja syyttää että juonin muka jotain isän kaa. En jaksa tätä enää, tuo jatkuva syyllistäminen ja syyttäminen asioista joita ei edes ole olemassa ja joita en ole tehnyt on vienyt minut ihan loppuun. Haluaisin saada normaalin, terveen, turvallisen kodin jossa on hyvä ja mukava olla, jossa olisi terveitä, normaaleja tukevia aikuisia.
- Anonyymi
Oon kokenu samaa☹
- Anonyymi
Ei mitään uutta. Olen mies (45v). Äitini haluaa, että velkaneuvonta kirjoittaa peoerin josta irtoaa äitini ja velkalakinaisen pää. Kuvittelevat olevansa turvassa turvatarkastuksen takana.
- Anonyymi
Ota yhteys lastensuojelu ja poliisi. Heti.
- Anonyymi
Lastensuojeluun ilmoitus.
- Anonyymi
Poika pahoinpeli Äitinsä "vuosien ajan".
Oikeesti mitä sieltä munasta tulee, ei ainakaan järkeä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962