Millaisia eri tapoja maitotiloilla on käytössään vasikkamaitojen jäähdytykseen ja säilytykseen?
Maidon jäähdytys
8
1541
Vastaukset
- läheiseen lähteeseen
Osan pakastan irtokaramellirasioissa.Otan sieltä
tarpeen mukaan.Tulee mukavasti jatkoaikaa vasikkamaidon käytölle. - ja annetaan juomarehua
tilalle. Säästyy aikaa tuottavampaan, ja vasikat kasvaa paremmin oppivat nopeammin väki ja korsirehulle. Emännällä oli kanssa ennen tapana nussia tuon ylijäämä- maidon kanssa, mutta laitoin hommalle pisteen ja nyt sillä on enemmän aikaa ja energiaa nussia mun kanssani iltaisin ;-)
- kauan aikaa vie.
Piankos siitä selviää, kun emäntä vähän kuumentaa samalla kun maidonkin lämmittää vasikoille;)
Ekso-avanto ja tonkat. Tietysti hieman myös pakkaseen tarpeen varalle.
- jääkaapissa
Maitohuoneen jääkaapissahan noit vasikkamaidot on ja ternit pakkasessa. Vasikat juotetaan juomajauheesta tehdyllä juomalla pääosin, tankkikelpoista maitoa ei juoteta vasikoille.
Vasikoiden juottoon meillä menee sama aika, oli juoma mikä tahansa. - jäähdyttelijä
Meillä on vanha maitotankki jossa vasikan maidot säilytetään tonkissa. Tuollaisia kunnossa olevia maitotankkejahan saa edullisesti kun niitä poistetaan käytöstä. Tankissa on tietysti vettä jotta jäähdytys onnistuisi. Muuten hyvä mutta tonkkien nosto sinne on hieman hankalaa.
- loraus
AIV-liuosta ja hapata.
- hihi hih hih
lämpimäs kakkakasassa
- maikulita
maito jäähtyy kun se on laitettu kakkakasan päälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339