Kissan kuorsaus

Ihmettelevä

Tietääkö kukaan voiko kissa olla allerginen kun se joskus hengittää ikäänkuin sillä olisi nenä tukossa ja kuorsaakin nukkuessaan, vai mikä tätä voisi aiheuttaa? Ei tuttavien kissat hengitä noin "tukkoisesti"

9

11512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pate

Kyllähän kissakin voi olla allerginen ruualle, kissanhiekan pölylle ym. siinä kuin ihminenkin. Vaikka ei varsinaisesta allergiasta olisikaan kyse, niin pöly voi ärsyttää limakalvoja ja aiheuttaa nenän tukkoisuutta.
      Meidän toinen kissa on koko ikänsä tuhissut ja kuorsannut, mutta koska kissa ei siitä tunnu kärsivän - eli henki kulkee vaivattomasti - en ole siitä sen ihmeemmin huolestunut. Kissalla on ikää kohta 9 vuotta ja se on kuorsannut nukkuessaan pennusta asti, kuorsaus ei ole kuitenkaan jatkuvaa vaan välillä kuorsaa, välillä ei.
      Kuitenkin, jos kissaasi tuntuu tuo tukkoisuus haittaavan, kannattaa kysyä neuvoa lääkäriltä.

• Nou hätä

Kiitos Pate vastauksestasi ja hyviä uutisia! ( kyselin eilen viime hetken tietoja, sillä meille oli täksi päiväksi varattu lääkäriaika )Ja selvyys tuli. Kaikki hajusteet(mitä ilmeisimmin) aiheuttavat oireilut kissallemme, joten nyt pois tuoksukynttilät hajustetut ihovoiteet.Koska tukkoisuus ei ole jatkuvaa ja keuhkoista ei kuulunut rahinaa, syynä on juuri nuo tuoksut ja jos niiden pois jättäminen lopettaa tukkoisuuden, asia on selvä.

• Kissanomistaja

Meidänkin toinen kissa "kuorsaa" ja kissan nenä myös "napsuu".
      Kysyimme asiasta eläinlääkäriltä ja
      saimme vastauksen, että se johtuu
      tässä tapauksessa lyhyestä nenästä/
      kuonosta. Eli nenä kuivuu ja se aiheuttaa "kuorsausta" ja nenän "napsumista". Sinänsä ihan harmiton vaiva, jos omat hermot kestää kuunnella moista yön hiljaisina tunteina.

• alll

Hei kissanomistaja. Tuleeko teidän kissalle sellaista outoa kuivaa möhjää nenään? Joka lähtee ihan silleen kynnellä rappaamalla pois. Sillä meidän kissalle tulee ja ''kuorsaa'' tai vähän niinkuin vikiseen nukkuessaan. Jos tiedät mitä tarkoitan niin onko se jokin vakava asia että pitää köydä eläinlääkärillä? :)

• pentu8vko
        alll kirjoitti:

Hei kissanomistaja. Tuleeko teidän kissalle sellaista outoa kuivaa möhjää nenään? Joka lähtee ihan silleen kynnellä rappaamalla pois. Sillä meidän kissalle tulee ja ''kuorsaa'' tai vähän niinkuin vikiseen nukkuessaan. Jos tiedät mitä tarkoitan niin onko se jokin vakava asia että pitää köydä eläinlääkärillä? :)

Hei, meillä juuri samanlaista kuivaa tummaa mönjää tulee. Vaikka päivittäin putsaa nenän niin seuraavana päivänä sama juttu. Vinkuu siis hengityskin ja öisin se tietysti kuuluu paremmin. Vinkuna tulee nenästä ja mun mielestä aina sisään hengittäessä. Pentuja yhteensä kolme ja vaiva vain yhdellä. Virkeä pentu eikä eroa milläään tavalla jaksamisessa sisaruksistaan. Hereillä myös joskus voimakkaampaa ääntä kutsummekin häntä "honk honk" nimellä. Ääni tullut syntymästä asti ja mönjän huomasin 4 päivää sitten tyttäreni sanoi että hän on sitä jo pitkään putsannut. Oletko sinä jo saanut apua vaivaan, vai onko se edes vaiva? Kävitkö lääkärissä, jos kävit niin mitä sanoi? ei viitsisi mennä turhaan olen nimittäin käyttänyt koiraa lääkärissä saaden diaknoosiksi mm. tavallinen flunssa, finni koira on nyt tullut murrosikään, ylivireä uros jonka sukuelimistä kokoajan valuva mätä onkin spermaa.

• uihiohi
        alll kirjoitti:

no olisko vittu vaikka sen räkää!?

• milge

mulla kans toinen kissa tuhisee ja "kuorsaa" nukkuessaan, mut oon huomannu, et sitä tapahtuu ainoastaan silloin, kun se nukkuu tosi sikeesti.kissatkin nimittäin nukkuvat syvää unta ja sen huomaa siitä, että korvat lerpehtavat luttuun.kevyesti nukkuessaanhan kissat kuuntelee korvillaan koko ajan ja reagoivat ääniin.katsohan seuraavalla kissasi kuorsatessa sen korvia,josko vaiva vois johtua tästä...

• Xisca

kissoistani kuorsaa, on kuorsannut aina ja kuorsaa todella KOVAA!

• Kuorsaus kuuluu

Xisca, kuorsaako se myös ollessaan hereillä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      347
      2202
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      38
      1977
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      67
      1469
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1275
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      79
      1185
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      88
      1179
    7. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      99
      1168
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      114
      1071
    9. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      208
      1045
    10. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      11
      1010
    Aihe