Ikä on hyvä ja asiat on kohdallaan. Muutama vuosi sitten 40 tuli täyteen. Ja yhä tunnen itseni nuoreksi, ehkä nuoremmaksi kuin koskaan.
Mutta en silti sanoisi "päivääkään en vaihtaisi pois". Kulunut vanha ilmaisu. Jos nyt pääsisi sorkkimaan, niin kyllä muutaman päivän voisin pois vaihtaa. Vaikka vain pari-kolme. Jos ihan rehellisiä ollaan.
Tämä ikäkysymys
12
742
Vastaukset
- on mennyt
Toisaalta, houkauttaa ajatus, miten elämä olisi luovinut jos "palikat" nuorena olisivat olleet toisenlaiset.
.. jos 18 kesäisenä ois voinut tehdä pikaisen'aikamatkan' näihin päiviin;
se on siinä ja siinä, millaisia valintoja oisi tehnyt.
Mutta edellytyksenä ois pitänyt olla myös tämän hetken elämänkokemus, ja -viisaus.
Sopii kysyä, mikä viisaus ;))- jussujainen
Ei sitä nuorena edes tajunnut tehneensä mitään "valintoja", minä ainakin menin sinne minne nokka sattui näyttämään. Onhan sitä kieltämättä välillä tullut mieleen, että miten olisi käynyt jos jonkin niistä tempauksista olis jättänyt väliin...
Mutta ei voi valittaa, kaikesta koheltamisesta huolimatta en juuri mitään vaihtaisi pois. Asiat voisivat olla paljon huonomminkin kuin nyt! jussujainen kirjoitti:
Ei sitä nuorena edes tajunnut tehneensä mitään "valintoja", minä ainakin menin sinne minne nokka sattui näyttämään. Onhan sitä kieltämättä välillä tullut mieleen, että miten olisi käynyt jos jonkin niistä tempauksista olis jättänyt väliin...
Mutta ei voi valittaa, kaikesta koheltamisesta huolimatta en juuri mitään vaihtaisi pois. Asiat voisivat olla paljon huonomminkin kuin nyt!..että sitä menee vieläkin "minne nokka näyttää" ;)
En kadu, enkä ole katkera minäkään, tärkeintä kait kuitenkin, että kokee itsensä edes suht koht onnelliseksi :))- gg-10
Hyvin sanottu. Toisinaan pysähtyy peilin eteen katsomaan, ja silloin tuumaa: mikä viisaus. Hiukan satiirisesti tietenkin.
- ellidonna
Itse olen myös muutaman vuoden päälle 40 ja täytettyäni 40 tunsin aluksi itseni käpykalkkikseksi. Jotain kuitenkin tapahtui ja tajusin, että elän nyt parasta aikaa ja siitä täytyy nauttia! Minäkin olen aikoinani hölmöillyt ihan tarpeeksi, mutta en niitäkään hetkiä halua vaihtaa pois. Ne on ollutta ja mennytta ja toivottavasti on jotain opittukin...
Tällä hetkellä tunnen olevani ihana nelikymppinen nainen enkä yritäkään olla enää mikään teinityttö, mutta silti osaan nauttia elämästäni! Ikäkriisit hiiteen! - Ellen.L
on tullut viime vuosina katseltua paljonkin, eikä vähiten sen vuoksi, että edessä on vielä saman verran aikaa kun takanakin - jos hyvin käy! Mennyttä miettiessäni en kuitenkaan pysty toivomaan, että oisimpa jättänyt tämän asian tekemättä tai tuon polun valitsematta. Jokainen tie jonka olen valinnut tai tiedostamattani kulkenut, ihminen jonka olen kohdannut, sana jonka olen halunnut sanoa, teko jonka olen tehnyt tai jättänyt tekemättä ovat kaikki pieniä paloja sitä kokonaisuutta, mikä olen nyt.
Jos kokemukset ei olekaan viisautta lisänneet niin ainakin ovat näkemystä laajentaneet, eikä se ole ollenkaan haitaksi seuraavien 40:n vuoden aikana. Päinvastoin:) - sanottu
tuo "päivääkään en vaihtaisi pois...". Eiköhän sekin ole yksi niistä tyhmimmistä kliseistä, joita maa päällään kantaa. Kyllä minä ainakin vaihtaisin jokaisen päivän pois, jolloin olen typeryyksissäni loukannut lähimmäisiäni tai tuottanut heille muuten tuskaa. Vai onko täällä joku, joka ei niin ole muka tehnyt? Jos joku haluaa nekin säilyttää, niin enpähän tiedä...
- ne katois
jonnekin ne sekunnit niin mistä tietäis miten tyhmä oikeasti voi olla.
- niin, että
ne katois kirjoitti:
jonnekin ne sekunnit niin mistä tietäis miten tyhmä oikeasti voi olla.
jos hyvä haltiatar tulisi ja sanoisi, että saat kolme mahdollisuutta vaihtaa vanhoja tehtyjä tekoja uusiin tuoreisiin tekoihin, niin tuon kliseen "päivääkään en vaihtaisi pois" allekirjoittajat eivät vieläkään muuttaisi mitään vaan antaisivat niitten olla? Oikeasti? Todella vaikeaa uskoa, mutta ehkä se sitten on niin... Ja väärinkohdeltu varmaan ajattelee, että "hei, mutta tänään se tyyppi on tosi viisas". Mielestäni on eri asia katua ja ottaa opiksi kuin se, että sanoo uhmakkaasti päivääkään en vaihtaisi pois... Tuo kliseistä suurin (samaan kategoriaan vois laittaa "mikä ei tapa, vahvistaa", sanopa se juuri raiskatulle tyttöselle)
- vanhus 44 v.
Minäkin jo 44 ja tunnen itseni aika lailla vanhaksi, vaikkei vaivoja liiemmälti ole. Mutta kun katson peiliin nään ryppyjä, silmäpusseja ja kaikkea mitä ei vielä 10 vuotta sitten ollut. onneksi olen kuitenkin viisastunut.
- asdasdasdasdasd
joten "odottelen" tässä vaan ikää 55-v., se tuntuis sopivalta iältä. Vois olla ÄIJÄ reilusti.
Mies 46-v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87955Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939