Hei! Olen ammatiltani lähihoitaja ja suuntautunut lapsiin -ja nuoriin. Voinko hakea hammashoitajan paikkaa vaikka minulla ei ole kyseistä "suuntautumista" hammashoitoon???
kiitos vastanneille..x))
lähihoitaja->hammashoitaja
3
2083
Vastaukset
- toinen hoitaja
Ainahan sitä voi hakea vaikka pankinjohtajan virkaa, mutta mitä tiedät suunhoidosta?
- hammashoitaja..
siihen tarvitaan koulutus ja työharjoittelujaksot
ja silti työ vasta opettaa lisää.. - suunhoidon lh
Tottakai voit, mutta miksi vaivautua, koska paikkaa et tule saamaan. Suunhoito on ihan erikoisalansa ja ilman koulutusta ei siinä hommassa osaa mitään.
Hammashoitaja työskentelee hammaslääkärin työparina ja yhteistyö täytyy pelata, muuten hommasta ei tule mitään. Eli hoitajan tehtävä on tietää kaikkien instrumenttien ja aineiden nimet ja mistä ne löytää. Mitä puudutetta käytetään milloinkin ja kuinka poranterät vaihdetaan ja hampaat täytyy osata numeroida. Tässä nyt ihan pari esimerkkiä, joita kukaan tuskin kylmiltään ja ilman tarvittavaa koulutusta osaa. Ei voida odottaa, että lääkäri koko ajan neuvoo ja opastaa vaan kyllä hoitajan hallita työnsä.
Miksi et mene lukemaan suunhoidon suuntauksen, jos niin kovasti ala kiinnostaa? Eihän se kestä kuin vuoden ja sitten voit hakea ja ehkä saadakin hammashoitajan paikan.
Itse pidän työstäni. Työparina todella mukava lääkäri, joka kohtelee minua tasavertaisena työkamuna. Vapaa-ajallakin ollaan paljon tekemisissä. Työ sinänsä on todella vaihtelevaa, kiireistäkin. Mutta en voisi kuuna päivänä kuvitella työskenteleväni missään sairaalassa/vanhustenhoidossa. Se ei vaan ole minua varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840