Polon kustannuksista

kiinnostunut...

mietin tässä polon ostamista (VOLKSWAGEN Polo 1.4 Classic 4d -00 tai VOLKSWAGEN POLO Variant 1.4 5d -98).

Onko kyseinen automerkki kallis huoltaa? Entä varaosien hinnat? Kulutustakin olisi kiva tietää=).

Haluan ihan vain varmistaa,koska en tunne automerkkei kunnolla...ja etten osta sikaa säkissä.
Ostin pari vuotta sitten käytetyn jenkki paskan, ja se jos mikä oli kallis auto... huollot ja vaihto-osat todella kalliita.

11

2029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunut...

      ja vielä, onko kuin kestävä auto niinku yleensä (tietenkin riippuu huolloista ym. )?

      • entinen polo

        Ostin muutama vuosi sitten 130 000km ajetun 1,6 polon pikkufarkun. 20 000km aikana rikkoontui; vesipumppu,stefoja,puola,valokatkaisin,termostaatti ja sen kotelo,yksi hihnapyörä,startti , hatullinen polttimoita.

        Eli joka 2000 km päästä piti viedä korjaamolle. Oli niin kallis pitää ettei enää ikinä tule volkkaria.

        Vaihdoin japsiin ja nyt takana 160 000km. Tällä oli ajettu samoin 130 000km ostaessa. Yhdet koiranluut on menny samaan aikaan kun poloon piti vaihtaa repullinen osia.


        Älkää erehtykö noihin poloihin.. Espanjassa tehty ja ei kovin häävi kestävyys..


      • ei kestä
        entinen polo kirjoitti:

        Ostin muutama vuosi sitten 130 000km ajetun 1,6 polon pikkufarkun. 20 000km aikana rikkoontui; vesipumppu,stefoja,puola,valokatkaisin,termostaatti ja sen kotelo,yksi hihnapyörä,startti , hatullinen polttimoita.

        Eli joka 2000 km päästä piti viedä korjaamolle. Oli niin kallis pitää ettei enää ikinä tule volkkaria.

        Vaihdoin japsiin ja nyt takana 160 000km. Tällä oli ajettu samoin 130 000km ostaessa. Yhdet koiranluut on menny samaan aikaan kun poloon piti vaihtaa repullinen osia.


        Älkää erehtykö noihin poloihin.. Espanjassa tehty ja ei kovin häävi kestävyys..

        etes hyökkäysvaunu.


    • tyyppivika.

      Monet Polot menevät vaihtoon siinä vaiheessa kun laatikko alkaa osoittaa merkkejä hajoamisesta. Se voi tapahtua jo hyvinkin pienillä kilometreillä. Ole tarkkana tämän asian kanssa kun käyt autoa koeajamassa.

      • Poulos

        Vuosittain joutuu lisäämään vaihteistoöljyä 2-3 dl.
        Tarvitset 17 mm hex-avaimen, puoli metriä 12 mm muoviletkua(PVC) ja pienen tratin.
        Öljyä kannattaa ostaa volkkari-liikkeestä valmiiksi, 10 €/l.


    • 3bg

      Aika kohtuulliset ovat, ihan normaali tasolla. Eli niiden takia ei kannata olla huolissaan. Plussaa on se että vakuutukset on edullisimmasta päästä.

    • 417

      ok auto, mutta kulutus kokoluokassaan suurimmasta päästä.

    • aloittaja

      Ja vielä, onko auto kuin kestävä?
      En halua ostaa autoa joka hajoaa vuoden sisällä (niinkuin jenkkipaskamme).

      Kilometrejä oli molemmissa poloissa alle 100t, toisessa jopa "melkeen" 650000.
      Voikohan luottaa että kilometrit pitävät paikkaansa, jos vm. 98 autossa on noin vähän (se 65000)? Mutta kuulemma löytyisi täydellinen huoltohistoria...:o

      • ookkoo

        auto.
        ostin uutena -99 1.4 classic polon
        ja tykkäsin siitä,vaihdoin farkku golffiin.
        ei se kulutus mikää paha ole,riippuu monosta.
        ainoa kiusa mulla oli vinkuvat jarrut
        ja helposti jäätyvät oven lukot.


      • Nimetön
        ookkoo kirjoitti:

        auto.
        ostin uutena -99 1.4 classic polon
        ja tykkäsin siitä,vaihdoin farkku golffiin.
        ei se kulutus mikää paha ole,riippuu monosta.
        ainoa kiusa mulla oli vinkuvat jarrut
        ja helposti jäätyvät oven lukot.

        Hei!
        Minulla on Polo 96, 1.6l koneella. Lukuunottamatta normaalia kulumista, autossa ei ole ollut suurempaa vikaa. Auto on ollut minulla 4v, ja olen ajanut sillä 80tkm. Huoltohinnoista en tarkemmin tiedä, huollan itse. Olen käynyt kyllä huvittamassa itseäni, käymällä vw-talossa kysymässä huoltojen hintoja, on kyllä huikeat hinnat maahantuojalla. Osat ovat hinnaltaan kohtuulliset.

        Kovasti himottaisi uudempi polo, kävin koe ajamassakin, olikohan se 02, 1.4 koneella, vaikka oli se 75hv, tuntui auto kovin tehottomalta vanhaani verrattuna. Muutenkin vaihtaminen tuntuu hullulta, nykyinen kun hyvin toimii, mutta aina kai sitä uudempaa haluais, ois hiljaisempi, pehmeämpi ajaa jne.
        Saa nähdä.


      • Poloineni

        Ei kai Polo sen kummempi kuluttaja ole kuin joku muukaan.
        Moottorit ja vaihteistot ovat samoja mitä muissakin Volskuissa. Kai ne samoin kestävät.
        Kulutus (SDI) on ollut pienin, mitä minulla on koskaan ollut autoissani. Ja niitä on ollut Japanista, Saksasta ja Ruotsista.

        Ovien lukot tuntuvat pakkasherkiltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe