Kumpi parempi Lumix vai Olympus

Minolta 505 Dynax super

Tuli myytyä Järjestelmä pois ja pitäisi ostaa tilalle noista jompi kumpi. Olympus SP-560 UZ Hinta 274€ ja Panasonic DMC-FZ18E-K Hinta 299€ Aikapaljon samanlaisia kameroita KUMPI PAREMPI toisessa paristot ja toisessa accu

22

1750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kompakteja....

      Mulla on Olympus...en jaksa uskoa että noissa nyt oleellista eroa on.

      -Olympus jämäkämpi, parempi salama, akkuparistot kestää kauan.

      -Panasonic parempi hämäräkuvauksessa, ehkä hiukan parempi optiikka?

    • parempi...

      Panasonic on kokonaisuudessa parempi. Olympusta en suosittele, koska parhaillakaan akkuparistoilla ei saa kuin pari kolme sataa kuvaa. Kyllä oikea litiumakku on must niin kuin Panasonicissa.

    • sonic...

      ei ole vaikea valita noista kahdesta.

      • vakavaan kuvaukseen

        Ei noissa oikeasti mitään eroa ole. Pilipalivehkeitä molemmat....


      • Minolta 505 Dynax super

      • AATU

    • vai toinen??

      Kumpi parempi: Massey Ferguson vai Led Zeppelin? Vai olisiko kenties Adidas? Siinäpä pähkinä..

      Jos järkkärin tilalle aiot ostaa jonkun mikrokennoisen niin sepä on aivan vitun sama minkä ostat, säälittäviä leluja ne silti on. Osta vaikka joku käytetty nokian kamerakänny, saat varmasti sillä ne kuvat mitä tarvii.

      • AATU

        Sun kannattaisi laittaa ne NOKIAN kumisaappaat jalkaan ja mennä SONNANLEVITYKSEEN siihen sovit mainiosti



    • jk01

      Jos järkkärin koko on ongelma, niin voihan sitä vaihtaa pienempään, esim. Olympus 420. Pokkareiden suorituskyky on kuitenkin niin rajallinen.

      • Valitettavasti...

        Palautan sua sen verran maan pinnalle, että kyllä järkkäreilläkin on rajansa eli ei niilläkään ihmeitä tehdä.

        Olen nähnyt minkälaista kohinaista suttua tulee hämärässä kirkossa perusjärkkärilä. Valoa nekin vaativat.


      • jk01
        Valitettavasti... kirjoitti:

        Palautan sua sen verran maan pinnalle, että kyllä järkkäreilläkin on rajansa eli ei niilläkään ihmeitä tehdä.

        Olen nähnyt minkälaista kohinaista suttua tulee hämärässä kirkossa perusjärkkärilä. Valoa nekin vaativat.

        järkkäreillä on rajoituksensa. Niiden optiikkaa vain on mahdollista parantaa toisin kuin pokkareilla.


    • Kimmo Koo

      Lehtien testeissä kameroiden paremmuusjärjestys vaihtelee, joten erot eivät voi olla kovin suuria. Minulle (ja tyttärelleni) olisi Olympus parempi ratkaisu, sillä tunnen kameran käyttämän logiikan. Siskonlapset halusivat mieluummin Panan kuin Olyn.

    • Jari A

      Aiemmista kirjoittajista poiketen olen käyttänyt molempia kameroita. Numeroiden valoissa Olympus vaikuttaa houkuttelevammalle, mutta kovassa käytössä (paljon kuvaaja) ja taitojen kehittyessä Panasonicissa on paljon enemmän paukkuja. Veikkaanpa, että sulla kiinnostus valokuvaamiseen säilyy, jos hankit Panasonicin ja jaksat opiskella kuvaamista.

    • sonic!

      Jo pelkästään paremman optiikan vuoksi.

    • valinta...

      ei oo vaikee valita noista eli lumix

    • Panasonicille!

      Pätevä laite ja kuin valettu tarpeisiisi!

    • ilman muuta

      varmaan lienee selvää kumpaa jengi diggaa?? :)

    • Minolta Dynax 505 super

      Tuli nyt kuitenkin hommattua toi Olympus ihan noiden pattereiden takia. Olen paljon matkatöissä myös ulkomailla ja hätätilassa tuo toimii tavallisilla pattereilla.Aika tasaväkisiä noi oli kun ammattilaiselta kyselin. Kiitos kuitenkin kaikille Paitsi tälle Nokian Traktori Kumisaapas mannekiinille.

    • on kova luu

      ja Olympus jää tuolle kakkoseksi. Eli Panasonic.

    • selvästi

      kyllä aika pahan pistit tuolle olympukselle: ei mitään jakoa. eli panasonic

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe