Minkälainen tuo uusi yamahn piikki on? kiihyytkö hyvin? paljon on vakion huippunopeus?vääntääkö kone hyvin? onko kestänyt hyvin(ei varmaan kovin moni oo vielä kovin paljoo ajanu että tietäis tarkemmin ja paremmin)? miten vara-osien saanti ja syökö paljon bensinkiä?
mitä viritys-osia tähän on? kuinka kovaa kulkee viritettynä(mitkä viritykset)? joutuuko ruiskua säätämään jos laittaa tehoputken?
Yamaha yzf r 125
132
27056
Vastaukset
- ahamaY*
hei, jos lukisit aikasempia keskusteluja, sillä ei millään jaksaisin selittää näitä niin moneen kertaan... kiihtyy vakio kyykyistä parhaiten, kuluttaa vähiten kun mikään muu kevari sekä huiput muna-asennossa 130, myötätuulella huiput 136, jossa ottaa rajotin vastaan.
eli siis kone vääntää hyvin ja oma on kestänyt täydellisesti. varaosia löytyy isoista liikkeistä, pienemmät tilaa ulkomailta jos ei löydy (toimitusaika hollannista 3päivää)jos laitat teharin niin kiihtyy paremmin, huiput ei muutu rajottimen vuoksi mutta kiihtyvys nousee kivasti. ruiskun säätö on melkeinpä ainoa asia mitä en tästä pyörästä tiedä, mutta jos haluat ostaa teharin kyseiseen pyörään, niin osta pois ja kysy siitä ruiskusta yamahan huollosta ja teharin myyjältä. kiitän ja kuittaan.- asiasta ymmärtävä
kysyin yhdeltä tehari myyjältä ja se sano tähän pyörään täysi putkisto on laiton koska teho nousee yli 11kw, mutta tähän saa ostettua pelkän änkän.
devilin änkässä on irroitettava katalysaattori ja se nostaa vain vääntöä tähän pyörään...
jos joku tietäis onko putki yhä laillinen jos sen katalysaattorin irrottaa - yytsetäffä
asiasta ymmärtävä kirjoitti:
kysyin yhdeltä tehari myyjältä ja se sano tähän pyörään täysi putkisto on laiton koska teho nousee yli 11kw, mutta tähän saa ostettua pelkän änkän.
devilin änkässä on irroitettava katalysaattori ja se nostaa vain vääntöä tähän pyörään...
jos joku tietäis onko putki yhä laillinen jos sen katalysaattorin irrottaasiis jos sen katalysaattorin irrottaa ni kai sillä ny päästöihin ainakin on vaikutusta, mut en tiä kuinka paljon... ja mitäs sitten vaikka putkisto oliski laiton siis niiltä teho-osioilta, poliisi harvemmin testaa kemmuja, tai laittaa niit ees katsastukseen...
- joo_-_
asiasta ymmärtävä kirjoitti:
kysyin yhdeltä tehari myyjältä ja se sano tähän pyörään täysi putkisto on laiton koska teho nousee yli 11kw, mutta tähän saa ostettua pelkän änkän.
devilin änkässä on irroitettava katalysaattori ja se nostaa vain vääntöä tähän pyörään...
jos joku tietäis onko putki yhä laillinen jos sen katalysaattorin irrottaaSe ei muuten nouse yli 11kw. Yks oli penkittäny yzärin teharin kaa.
- Jjooooooou
Hei antaako akrapovic paljon plussaa kevarille yzfr125lle?
- kjvouvöcvtxct
Jjooooooou kirjoitti:
Hei antaako akrapovic paljon plussaa kevarille yzfr125lle?
se tuo vaa vääntöö mut jos säätää ruiskun rikkaammalle powercommanderilla nii tuo myös tehoo
- yzf kuski
vakiona menee 137 loivaan alamäkeen, kiihtyy hyvin, vääntöä on se 11kw ja tankillisella päälle 300km. viritys osia power commander, tehari sun muut varaosia saa ympäri suomea aivan varmasti. jos laitat teharin nii suosittelen sitä power commanderin laittoa, muuten käy laihalla
- firstbike..
Oon tässä vähän funtsinut että hommaisin tuollaisen yzr-125 yammun, mutta muutamat jutut arveluttaa...
Saisin ajaa vähän isompaakin fillarii, elikkäs olisiko se sitten tuo nelari yammu, vai kuristettu 600? käännyn todennäköisesti tuohon yammuun ihan vakuutusmaksuista johtuen.
Mites sitten kun olen 189cm/77kg, miten pyörä kulkee näinkin pitkän ihmisen alla? Kun olisi kuitenki kiva päästä jotain 130 km/h oikeaa nopeutta. Jotain pientä viritystä siihen varmaan joutuu tekemään mutta selviikö pelkillä rattaiden vaihdoilla yms yms. vai pitää turvautua tehoputkistoihin?
Ja onkohan kenelläkään tietoa, että onko siitä tulossa sitä ns. "Rossi Replica" mallia? - vil123
firstbike.. kirjoitti:
Oon tässä vähän funtsinut että hommaisin tuollaisen yzr-125 yammun, mutta muutamat jutut arveluttaa...
Saisin ajaa vähän isompaakin fillarii, elikkäs olisiko se sitten tuo nelari yammu, vai kuristettu 600? käännyn todennäköisesti tuohon yammuun ihan vakuutusmaksuista johtuen.
Mites sitten kun olen 189cm/77kg, miten pyörä kulkee näinkin pitkän ihmisen alla? Kun olisi kuitenki kiva päästä jotain 130 km/h oikeaa nopeutta. Jotain pientä viritystä siihen varmaan joutuu tekemään mutta selviikö pelkillä rattaiden vaihdoilla yms yms. vai pitää turvautua tehoputkistoihin?
Ja onkohan kenelläkään tietoa, että onko siitä tulossa sitä ns. "Rossi Replica" mallia?veikkaan et rattaiden vaihdolla saat sen kulkemaan 130, mutta tehoputkilla saat vain vääntö enimmäkseen, ei ole tulossa replicaa
- Jukeboxic
vil123 kirjoitti:
veikkaan et rattaiden vaihdolla saat sen kulkemaan 130, mutta tehoputkilla saat vain vääntö enimmäkseen, ei ole tulossa replicaa
Se tuli mut kysymys onki varmaansiit, et tuleeko se Suomeen myyntiin? :)
- YZf r125 kuski
vil123 kirjoitti:
veikkaan et rattaiden vaihdolla saat sen kulkemaan 130, mutta tehoputkilla saat vain vääntö enimmäkseen, ei ole tulossa replicaa
en oo löytäny netistä ku vakio rattaita, mutta 125 DT:n etu ratas menee sovittelulla
- yzf omistaja
Saat kyllä huudattaa konetta aika reilusti jos pääset vain 300km/tankki. Omallani pääsen reippaasti yli 500km tankillisella, enkä mitenkään säästele bensaa.
- MRT
Rieju marathon 125cc on samalla moottorilla mutta halvempi ja hienompi
- aattee
yhellä kaverilla on tämä rieju marathon, ja saa olla kokoajan huollossa. kysyinki moto-seinäjoen myyjältä, et millaanen peli se on. myyjäki sano heti että en ittelle ainakaa ostais, ku ne on niin uusia malleja ettei niitä oo paljo testailtu, ja on koko ajan vikoja. en sitte tiiä
- rieju is the best
aattee kirjoitti:
yhellä kaverilla on tämä rieju marathon, ja saa olla kokoajan huollossa. kysyinki moto-seinäjoen myyjältä, et millaanen peli se on. myyjäki sano heti että en ittelle ainakaa ostais, ku ne on niin uusia malleja ettei niitä oo paljo testailtu, ja on koko ajan vikoja. en sitte tiiä
oottakaa rieju RS3!!
- former2
aattee kirjoitti:
yhellä kaverilla on tämä rieju marathon, ja saa olla kokoajan huollossa. kysyinki moto-seinäjoen myyjältä, et millaanen peli se on. myyjäki sano heti että en ittelle ainakaa ostais, ku ne on niin uusia malleja ettei niitä oo paljo testailtu, ja on koko ajan vikoja. en sitte tiiä
Luulen kyllä että ongelma on enemmän omistajassa kuin pyörässä. Omalla pyörällä ajettu 5tkm ja ei oo ollu minkäänäköst ongelmaa. Ja voin sanoo et ajo on ollu kaikkee muuta ku rauhallista. Ja tästähän saa 20hp kuristukset poistamalla.
- khcxiv
former2 kirjoitti:
Luulen kyllä että ongelma on enemmän omistajassa kuin pyörässä. Omalla pyörällä ajettu 5tkm ja ei oo ollu minkäänäköst ongelmaa. Ja voin sanoo et ajo on ollu kaikkee muuta ku rauhallista. Ja tästähän saa 20hp kuristukset poistamalla.
Mitä kuristuksii oot tästä löytäny ?
- nikke5556
former2 kirjoitti:
Luulen kyllä että ongelma on enemmän omistajassa kuin pyörässä. Omalla pyörällä ajettu 5tkm ja ei oo ollu minkäänäköst ongelmaa. Ja voin sanoo et ajo on ollu kaikkee muuta ku rauhallista. Ja tästähän saa 20hp kuristukset poistamalla.
Kerros mitä kurei Yzf-r125 on kii?
- HUOH!
nikke5556 kirjoitti:
Kerros mitä kurei Yzf-r125 on kii?
KAIKKI 4-TAHTI kevarit on TT:nä tehtaalta tullessaan.Tehari ei nosta huippuja ja lisää vain karvan verran tehoa, mutta vääntöä se tuo hieman lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ?
HUOH! kirjoitti:
KAIKKI 4-TAHTI kevarit on TT:nä tehtaalta tullessaan.Tehari ei nosta huippuja ja lisää vain karvan verran tehoa, mutta vääntöä se tuo hieman lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onks kellää tietoo saaks tähän lisää tehoi muil keinoin ku putkistol, pc:llä tai rattaita vaihtelemalla? Onks jotai kurei tai ynms mitä vois ottaa pois?
- vitupässi
? kirjoitti:
Onks kellää tietoo saaks tähän lisää tehoi muil keinoin ku putkistol, pc:llä tai rattaita vaihtelemalla? Onks jotai kurei tai ynms mitä vois ottaa pois?
onko mahollista ettei toi yzf-r jaksa vääntää kuutosella loppuun asti?? kun on koko leovincen putkisto ja menee vaa 120 :o?? pitäiskö rattaita vaihta??
- kokp
vitupässi kirjoitti:
onko mahollista ettei toi yzf-r jaksa vääntää kuutosella loppuun asti?? kun on koko leovincen putkisto ja menee vaa 120 :o?? pitäiskö rattaita vaihta??
Vaihdappas se sähkömopos johonkin kunnon pyörään.
- -.-
vitupässi kirjoitti:
onko mahollista ettei toi yzf-r jaksa vääntää kuutosella loppuun asti?? kun on koko leovincen putkisto ja menee vaa 120 :o?? pitäiskö rattaita vaihta??
tehot penkitetty ja todettu että ns. leovincen teharilla laskee tehot 0.5hp. tehoja saat lisää syöttöjä lisäämällä (joutuu säätää ruiskuu, kallista), uutta sytkää vanhan tilalle tai sit isompaa pyttyä, mutta siltikkään et tästä hirveitä tehoja irti saa, ja joku tuolla sano että kokoputkisto ois laiton, onha niitä c-hyväksyttyjä, ja vielä laittomampi se änkän vaihto on ku sitä ei saa ees muutoskatsastettuu. perus nelitahti tää on, ei meinaa kulkee mihinkää mutta kestäää senki eestä
- korahvi
HUOH! kirjoitti:
KAIKKI 4-TAHTI kevarit on TT:nä tehtaalta tullessaan.Tehari ei nosta huippuja ja lisää vain karvan verran tehoa, mutta vääntöä se tuo hieman lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"KAIKKI 4-TAHTI kevarit on TT:nä tehtaalta tullessaan.Tehari ei nosta huippuja ja lisää vain karvan verran tehoa, mutta vääntöä se tuo hieman lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
KAIKKI nelarit ei todellakaan ole tt tehtaalta tullessa. mm marathonis on sähkösesti kuristettu cdi eli sytyttää väärin (ei kierros rajotin), ilmanputsarissa kuri ja äänenvaimentimessa.
toiseks jos laittaa teharin tehot laskee hieman noin 0.5hp koska käy laihalla. penkissä käytetty ja todettu. väännöt kasvavat. yzf tehari ruiskun säätö tehot nousee noin vajaa 2hp, mutta vääntöä tuee 20% lisää.
Elikkä mee pätee sinne hiekkalaatikolle älä tänne. - jokulolx
Sanokaas nyt joku tehokkain ja parhaiten kiihtyvin nelitahti uusenska piikki. Taitaa olla joku Yamahan nestejäähdytteisellä oleva? Rieju Marathon? Fantic Caballero? HM CRM F ? mikä on siis kurittomana noista nopein tai jos on nopeempia sanokaa. Huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä ois kiva tietää ja että missä laadukkaimmat osat.... Tällä hetkellä mitä oon katellu niin Rieju Marathon on ehkä tehokkain sehän on kuristettukkin änkästä ja CDI ja ilmanputsarista (varmaan) että kurittomana ehkä paras? Onko näillä loppujen lopuksi edes eroa kun kerta samalla moottorilla ovat? :D
- tktheo
aattee kirjoitti:
yhellä kaverilla on tämä rieju marathon, ja saa olla kokoajan huollossa. kysyinki moto-seinäjoen myyjältä, et millaanen peli se on. myyjäki sano heti että en ittelle ainakaa ostais, ku ne on niin uusia malleja ettei niitä oo paljo testailtu, ja on koko ajan vikoja. en sitte tiiä
Itelläni on Rieju SMX 07 hyvin toimi 3000km sitte leipo , 10 000km kone levis totaalisesti , öljyy vuoti joka rööristä pelolle , kiertokanki paskana yms pientä riejun ominaisuutta:D
Sitten päätin koittaa Skyteam 150cc uusinta versiota tähän , ja tämähän on honda CRX 150 crossipyörän kopio mosa , 15000 km ajettu eikä edes pienintäkää vikaa :D mosa makso vaan 460e ja tehoo löytyy niiku pienestä kylästä ainut miinus on se että kone on krossi radoille välitetty joten ei tuu maantie ajosta vittuukaan jos ei oo esim 17-48 välitykset senkin alla 110km/h¨
Onko kellään kokemusta mitenkä 26mm kaasutin toimis parhaiten 150cc mossassaa :D - Jokiniemi FTW
aattee kirjoitti:
yhellä kaverilla on tämä rieju marathon, ja saa olla kokoajan huollossa. kysyinki moto-seinäjoen myyjältä, et millaanen peli se on. myyjäki sano heti että en ittelle ainakaa ostais, ku ne on niin uusia malleja ettei niitä oo paljo testailtu, ja on koko ajan vikoja. en sitte tiiä
HAHAHAHA MOTO-SEINÄJOKI ON TÄYS PASKA VOIN SANOA ÄLÄ LUOTA MEE JOKINIEMELLE!!!!
- tuntematon1
? kirjoitti:
Onks kellää tietoo saaks tähän lisää tehoi muil keinoin ku putkistol, pc:llä tai rattaita vaihtelemalla? Onks jotai kurei tai ynms mitä vois ottaa pois?
jyrkemmällä nokka-akselilla
- rieju on bs
puhut bs!!!!
- runq1
tktheo kirjoitti:
Itelläni on Rieju SMX 07 hyvin toimi 3000km sitte leipo , 10 000km kone levis totaalisesti , öljyy vuoti joka rööristä pelolle , kiertokanki paskana yms pientä riejun ominaisuutta:D
Sitten päätin koittaa Skyteam 150cc uusinta versiota tähän , ja tämähän on honda CRX 150 crossipyörän kopio mosa , 15000 km ajettu eikä edes pienintäkää vikaa :D mosa makso vaan 460e ja tehoo löytyy niiku pienestä kylästä ainut miinus on se että kone on krossi radoille välitetty joten ei tuu maantie ajosta vittuukaan jos ei oo esim 17-48 välitykset senkin alla 110km/h¨
Onko kellään kokemusta mitenkä 26mm kaasutin toimis parhaiten 150cc mossassaa :Dmuuten hyvä provo mut ku KAIKISSA riejuissa on yamahan kone :D oivoiii
- yzf08
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun itellä yzärissä oli 4 piikkiä isompi takaratas ja vaihdoin sen juuri vakioon, eikä pyörää millään mene tuonne 130kmh huippuihin. Vitosella menee 110kmh ja kutosella kiertää vain 8000 ja kulkee108kmh. Tuntuisi kun naru olisi perässä josta vedettäisi kun kutosella ajaa. Olisi kivaa löytää vastaus tähän ongelmaani :)
- ärsyyntynyt
itellä on tämmöne yamaha ja alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku se on niin laiska, ja jos kurit otat veks niin koko paska leikkaa kiinni. ja esimerkkinä gpr:n täyd. putkisto 499€, vakio ruisku ei syötä siihen tarpeeksi löpöä, joten joudut vaihtaa boksinki mikä tulee kalliiksi. joten suosittelen yzf-r:ää vain kärsivällisille kuskeille, putkella et saa muuta kuin ääntä ja vähän vääntöä lisää.
- urpo-seppo
Jos ostatte nelarin niin tiedätte varmaan että tehomyllyä, kiihtyvyyttä ja huippuja niillä ette saa
Kaikki nelariton laiskoja vaikka mitä teette, alle 13s 100km/h ette tule pääsemään. Ja kyllä ainakin vakio räsä vie ykän viivalla. Itellä kun oli vakio räsä niin ykä jäi selvästi kiihytyksessä ja vielä useampaan otteeseen kokeiltiin(ykässä änkkä vaihdettu). Ja nytten kun on räsä TT:nä niin pääsee puolikaasulla ykistä ohi kun ykä vinguttaa täysill' vieressä. Ja jonnet jotka luulevat tämän kulkevan kuin 600 sportti koska näyttää siltä olette väärässä. Jos et siis halua tehomyllyä nii jätä ostamatta. - ijjjjjjjjjn
urpo-seppo kirjoitti:
Jos ostatte nelarin niin tiedätte varmaan että tehomyllyä, kiihtyvyyttä ja huippuja niillä ette saa
Kaikki nelariton laiskoja vaikka mitä teette, alle 13s 100km/h ette tule pääsemään. Ja kyllä ainakin vakio räsä vie ykän viivalla. Itellä kun oli vakio räsä niin ykä jäi selvästi kiihytyksessä ja vielä useampaan otteeseen kokeiltiin(ykässä änkkä vaihdettu). Ja nytten kun on räsä TT:nä niin pääsee puolikaasulla ykistä ohi kun ykä vinguttaa täysill' vieressä. Ja jonnet jotka luulevat tämän kulkevan kuin 600 sportti koska näyttää siltä olette väärässä. Jos et siis halua tehomyllyä nii jätä ostamatta.YZF kiihtyy niin laiskasti eikä pidä mitään ääntä. Kuka tollasta ostaa.
- novoilol
ijjjjjjjjjn kirjoitti:
YZF kiihtyy niin laiskasti eikä pidä mitään ääntä. Kuka tollasta ostaa.
YAMAHA YZF-R125 ON OLLUT SUOMEN MYYDYIN KEVARI HETI ILMESTYMISENSÄ JÄLKEEN ELI 2 VUOTTA. IME PASKAA KATEELLINEN. OTA ASIASTA SELVÄÄ ENNEN KUIN ALAT MÖYKKÄÄMÄÄN.!
- J
novoilol kirjoitti:
YAMAHA YZF-R125 ON OLLUT SUOMEN MYYDYIN KEVARI HETI ILMESTYMISENSÄ JÄLKEEN ELI 2 VUOTTA. IME PASKAA KATEELLINEN. OTA ASIASTA SELVÄÄ ENNEN KUIN ALAT MÖYKKÄÄMÄÄN.!
Ostin tässä juuri YZF ja täytyy sanoa että kaikki kaverit ovat olleet ihmeissään kuinka kiihtyy niin hyvin, aprillaa ja hondaa vie kiihdytyksessä mutta huiput eivät ole aivan niin suuret, mikä ei minua haittaa kun kuitenkin sen 120-130 pääse! :) Todella mahtava pyörä kyllä muutenkin !!
- xfghnxgnxf
Jos on ikää 14v eikä yhtää tietoo asiasta ni pyydän kauniisti: pitääkää ne turpanne kiinni. Haluisin kuulla teiän perusteluja asiasta että tää on paska, mutta jos ette voi perustella asiaa ni kukaa ei ota sitä todesta. Itellä on tämmöne ja loistava peli, ei mitää vikaa ollu ja kiihtyy ja kulkee riittävästi. mielummin nyt ajan taloudellisella pyörällä ja säästän ja ostan väh 600cc kyykyn vuoden päästä.ja joku väitti että nelarit on tulee tehtaasta tt:nä ni katos tosta kuinka paljo saa kisasetillä tehoa. http://www.fantic.fi/?q=node/19
- dwg3467
xfghnxgnxf kirjoitti:
Jos on ikää 14v eikä yhtää tietoo asiasta ni pyydän kauniisti: pitääkää ne turpanne kiinni. Haluisin kuulla teiän perusteluja asiasta että tää on paska, mutta jos ette voi perustella asiaa ni kukaa ei ota sitä todesta. Itellä on tämmöne ja loistava peli, ei mitää vikaa ollu ja kiihtyy ja kulkee riittävästi. mielummin nyt ajan taloudellisella pyörällä ja säästän ja ostan väh 600cc kyykyn vuoden päästä.ja joku väitti että nelarit on tulee tehtaasta tt:nä ni katos tosta kuinka paljo saa kisasetillä tehoa. http://www.fantic.fi/?q=node/19
Sanokaas nyt joku tehokkain ja parhaiten kiihtyvin nelitahti uusenska piikki. Taitaa olla joku Yamahan nestejäähdytteisellä oleva? Rieju Marathon? Fantic Caballero? HM CRM F ? mikä on siis kurittomana noista nopein tai jos on nopeempia sanokaa. Huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä ois kiva tietää ja että missä laadukkaimmat osat.... Tällä hetkellä mitä oon katellu niin Rieju Marathon on ehkä tehokkain sehän on kuristettukkin änkästä ja CDI ja ilmanputsarista (varmaan) että kurittomana ehkä paras? Onko näillä loppujen lopuksi edes eroa kun kerta samalla moottorilla ovat? :D
- ...
dwg3467 kirjoitti:
Sanokaas nyt joku tehokkain ja parhaiten kiihtyvin nelitahti uusenska piikki. Taitaa olla joku Yamahan nestejäähdytteisellä oleva? Rieju Marathon? Fantic Caballero? HM CRM F ? mikä on siis kurittomana noista nopein tai jos on nopeempia sanokaa. Huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä ois kiva tietää ja että missä laadukkaimmat osat.... Tällä hetkellä mitä oon katellu niin Rieju Marathon on ehkä tehokkain sehän on kuristettukkin änkästä ja CDI ja ilmanputsarista (varmaan) että kurittomana ehkä paras? Onko näillä loppujen lopuksi edes eroa kun kerta samalla moottorilla ovat? :D
Osta kotari, kulkee täysii ja sillä pääset vaikka kuuhun!!!!
- nvxnx
dwg3467 kirjoitti:
Sanokaas nyt joku tehokkain ja parhaiten kiihtyvin nelitahti uusenska piikki. Taitaa olla joku Yamahan nestejäähdytteisellä oleva? Rieju Marathon? Fantic Caballero? HM CRM F ? mikä on siis kurittomana noista nopein tai jos on nopeempia sanokaa. Huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä ois kiva tietää ja että missä laadukkaimmat osat.... Tällä hetkellä mitä oon katellu niin Rieju Marathon on ehkä tehokkain sehän on kuristettukkin änkästä ja CDI ja ilmanputsarista (varmaan) että kurittomana ehkä paras? Onko näillä loppujen lopuksi edes eroa kun kerta samalla moottorilla ovat? :D
Fantic on kisaosilla tehokkain. Miks nää pennut luulee et kotari on tehokkain kevari?
- sdgerh
... kirjoitti:
Osta kotari, kulkee täysii ja sillä pääset vaikka kuuhun!!!!
Puhuinkin NELITAHTI kevareista.
- safas
nvxnx kirjoitti:
Fantic on kisaosilla tehokkain. Miks nää pennut luulee et kotari on tehokkain kevari?
No mutta mistä tuota fantic kisaosilla saa? tai saako kisa osia erikseen? ne varmaan maksaa? :(
- kebabmies
safas kirjoitti:
No mutta mistä tuota fantic kisaosilla saa? tai saako kisa osia erikseen? ne varmaan maksaa? :(
Paikallisesta k-marketista plussakortilla 4,5e, ilman plussakorttia 8e. Ja minkä helvetin takia ostat "kisanelarin", kun samalla hinnalla saat tehokkaamman 2-tahtisen eikä huoltoväleissä ole suurta eroa?
- agdf
kebabmies kirjoitti:
Paikallisesta k-marketista plussakortilla 4,5e, ilman plussakorttia 8e. Ja minkä helvetin takia ostat "kisanelarin", kun samalla hinnalla saat tehokkaamman 2-tahtisen eikä huoltoväleissä ole suurta eroa?
no osta sitte suoraa 450cc kotari, husaberg tms. ja aja sillä, koska helpommalla pääset jos jäät kiinni
- qrfwr
kebabmies kirjoitti:
Paikallisesta k-marketista plussakortilla 4,5e, ilman plussakorttia 8e. Ja minkä helvetin takia ostat "kisanelarin", kun samalla hinnalla saat tehokkaamman 2-tahtisen eikä huoltoväleissä ole suurta eroa?
no entäs paras kiihytyvyys ja huiput kurittomana jos EI mukaanlasketa kisanelareita? >.>
- rs omistaja
urpo-seppo kirjoitti:
Jos ostatte nelarin niin tiedätte varmaan että tehomyllyä, kiihtyvyyttä ja huippuja niillä ette saa
Kaikki nelariton laiskoja vaikka mitä teette, alle 13s 100km/h ette tule pääsemään. Ja kyllä ainakin vakio räsä vie ykän viivalla. Itellä kun oli vakio räsä niin ykä jäi selvästi kiihytyksessä ja vielä useampaan otteeseen kokeiltiin(ykässä änkkä vaihdettu). Ja nytten kun on räsä TT:nä niin pääsee puolikaasulla ykistä ohi kun ykä vinguttaa täysill' vieressä. Ja jonnet jotka luulevat tämän kulkevan kuin 600 sportti koska näyttää siltä olette väärässä. Jos et siis halua tehomyllyä nii jätä ostamatta.eipä välttämättä uuemmat rs mallit vie koska ne ovat hieman hitaampia kuin vanhat. itse omistan 07 vuotisen euro3 kulkee 120 mittarin mukaan vakiona tasasel... tt rs tosin on kyllä mukava kun kaasusta kääntää ni kyllä lähtee 100km/h jälkeenkin. mietityttää vaa nuo nelarien tehoputket koska venttiilithän aukeavat eri aikaan niin teoriassa tehoputkihan ei vedä seosta yhtään laihemmalle.
- asgh
nvxnx kirjoitti:
Fantic on kisaosilla tehokkain. Miks nää pennut luulee et kotari on tehokkain kevari?
eipä taida fanticin 4t 125 olla tehokkaampi kuin ktm 125 on sitten mimmoset tahansa osat fanticis. 4t ei saa semmosia tehoja kuin 2t mitenkään ainaskaan 50-125cc.
- hdshhd
rs omistaja kirjoitti:
eipä välttämättä uuemmat rs mallit vie koska ne ovat hieman hitaampia kuin vanhat. itse omistan 07 vuotisen euro3 kulkee 120 mittarin mukaan vakiona tasasel... tt rs tosin on kyllä mukava kun kaasusta kääntää ni kyllä lähtee 100km/h jälkeenkin. mietityttää vaa nuo nelarien tehoputket koska venttiilithän aukeavat eri aikaan niin teoriassa tehoputkihan ei vedä seosta yhtään laihemmalle.
"mietityttää vaa nuo nelarien tehoputket koska venttiilithän aukeavat eri aikaan niin teoriassa tehoputkihan ei vedä seosta yhtään laihemmalle. "
Onneks maailma on täynnä yhtä viisaita ihmisiä ku sä :D Nelareissa ku mäntä liikkuu ni se pyörittää kampiakselia, siinä on semmone ratas joka liikuttaa venttiilinnostimia, jotka nostaa venat ylös oikeesee aikaa, eli niissä ei oo mitää sähkösesti säädettyä ajotusta. No otitko räsästä kurin pois putkesta/vaihoit teharin ilman että vaihoit isompaa suutinta? Se on kuule sama juttu ykässä, paitsi et sun pitää säätää ruisku. - rs omistaja
hdshhd kirjoitti:
"mietityttää vaa nuo nelarien tehoputket koska venttiilithän aukeavat eri aikaan niin teoriassa tehoputkihan ei vedä seosta yhtään laihemmalle. "
Onneks maailma on täynnä yhtä viisaita ihmisiä ku sä :D Nelareissa ku mäntä liikkuu ni se pyörittää kampiakselia, siinä on semmone ratas joka liikuttaa venttiilinnostimia, jotka nostaa venat ylös oikeesee aikaa, eli niissä ei oo mitää sähkösesti säädettyä ajotusta. No otitko räsästä kurin pois putkesta/vaihoit teharin ilman että vaihoit isompaa suutinta? Se on kuule sama juttu ykässä, paitsi et sun pitää säätää ruisku."Nelareissa ku mäntä liikkuu ni se pyörittää kampiakselia, siinä on semmone ratas joka liikuttaa venttiilinnostimia, jotka nostaa venat ylös oikeesee aikaa, eli niissä ei oo mitää sähkösesti säädettyä ajotusta" sinä viisas voisit kertoa että missä vaiheessa sanoin että ne olisi sähköisesti ohjattu? :D pako ja imu venttilit aukeavat eri aikaan ei samaaa. moottorin perus toiminta on wikipediassa hyvin selitetty sekä 2t ja 4t moottorit ja myös VIDEO. 2t pyörässä taas imu ja pako kanavat ovat samaa aikaa auki ja paisari toimii eräänlaisena "turbo ahtimena". laitoin räsää arrowin paisarin vakio änkkää, 180 suuttimen ja kurilaippa laippa ylös ja tietenkin kaasari nsäädöt olivat kohdallaan koska moottoripyörä korjaamo sääti. keväällä osis tarkoitus hankkia rave
- fjsjsj
rs omistaja kirjoitti:
"Nelareissa ku mäntä liikkuu ni se pyörittää kampiakselia, siinä on semmone ratas joka liikuttaa venttiilinnostimia, jotka nostaa venat ylös oikeesee aikaa, eli niissä ei oo mitää sähkösesti säädettyä ajotusta" sinä viisas voisit kertoa että missä vaiheessa sanoin että ne olisi sähköisesti ohjattu? :D pako ja imu venttilit aukeavat eri aikaan ei samaaa. moottorin perus toiminta on wikipediassa hyvin selitetty sekä 2t ja 4t moottorit ja myös VIDEO. 2t pyörässä taas imu ja pako kanavat ovat samaa aikaa auki ja paisari toimii eräänlaisena "turbo ahtimena". laitoin räsää arrowin paisarin vakio änkkää, 180 suuttimen ja kurilaippa laippa ylös ja tietenkin kaasari nsäädöt olivat kohdallaan koska moottoripyörä korjaamo sääti. keväällä osis tarkoitus hankkia rave
Tiiätkö oikeesti mitä turbo tekee? Se ahtaa väkisin sylinterii seosta. Eli et voi kirjottaa 2t-pyörissä olevan "eräänlaista turboahdinta" Et sanonu edelleenkää miksei tehoputki vedä nelareissa seosta laihalle. Joo toi oli ajatuskatkos toi sähköjuttu mut siis se oli samalla esimerkkinä, koska siinä ei lukenumillä ne toimis.
Ps. panosta kirjotusasuu ni on mukavampi lukea. - rs omistaja
fjsjsj kirjoitti:
Tiiätkö oikeesti mitä turbo tekee? Se ahtaa väkisin sylinterii seosta. Eli et voi kirjottaa 2t-pyörissä olevan "eräänlaista turboahdinta" Et sanonu edelleenkää miksei tehoputki vedä nelareissa seosta laihalle. Joo toi oli ajatuskatkos toi sähköjuttu mut siis se oli samalla esimerkkinä, koska siinä ei lukenumillä ne toimis.
Ps. panosta kirjotusasuu ni on mukavampi lukea.se ei vedä sen takia koska pako ja imu venttiilit ovat eri aikaan auki. ensin aukeaa imu ventiili tavara menee sisää venttiili menee kiinni seos räjähtää pakoventtiili aukeaa tavara poistuu pakovennttiili menee kiinni ja sit aukeaa imuventtiili. sama määrä ilmaa ja bensaa menee koneesee on sulla sit mimmonen putki tahansa kiinni. se putki vaan parantaa pakokaasujen poistumista eikä vedä sitä seosta laihemmalle. 2t koneen putki on niinkuin sanoinkin toimii turbona. 2t koneessa ilma bensa seos menee pakoputkeen josta vastapaine ahtaa sen koneeseen sisään joten paisari on "turbo ahdin". 4t koneessa taas pakokaasu pyörittää turboa ja turbo ahtaa imuventtiilistä sisään tavaraa en taas osaa sitä selittää tarkemmin on meinaa vähä turhan monimutkanen toi 4t turbo.
- hdshshdfjsv
rs omistaja kirjoitti:
se ei vedä sen takia koska pako ja imu venttiilit ovat eri aikaan auki. ensin aukeaa imu ventiili tavara menee sisää venttiili menee kiinni seos räjähtää pakoventtiili aukeaa tavara poistuu pakovennttiili menee kiinni ja sit aukeaa imuventtiili. sama määrä ilmaa ja bensaa menee koneesee on sulla sit mimmonen putki tahansa kiinni. se putki vaan parantaa pakokaasujen poistumista eikä vedä sitä seosta laihemmalle. 2t koneen putki on niinkuin sanoinkin toimii turbona. 2t koneessa ilma bensa seos menee pakoputkeen josta vastapaine ahtaa sen koneeseen sisään joten paisari on "turbo ahdin". 4t koneessa taas pakokaasu pyörittää turboa ja turbo ahtaa imuventtiilistä sisään tavaraa en taas osaa sitä selittää tarkemmin on meinaa vähä turhan monimutkanen toi 4t turbo.
No mites sit selität penkitysten erot? Teho häviää 0,5 heppaa esim. gpr:n putken kanssa. Miks pyöriin asennetaan pc?
- rs omistaja
hdshshdfjsv kirjoitti:
No mites sit selität penkitysten erot? Teho häviää 0,5 heppaa esim. gpr:n putken kanssa. Miks pyöriin asennetaan pc?
ei kyl mitää hajua miks teho häviää. toisaaltaa tulpasta näkee onko seos laihalla vai ei tulpan väri pitäisi olla maitokahvin värinen. ens keväänä testaan ite asian ku vaihdan rs johonkin 4t pyörää todennäköisesti yamaha yzf-r 125 tai wr 125 vaikka tulenkin kaipaamaan rs tehoja. toisaaltaa toi 0,5 hv ei pitäisi vaikuttaa juurikaan mihinkään :D nopeus tippuu ehkä 2km/h. ja se 0.5hv ero voi olla joku epäonnistunut jutska penkittäessä tai vastaavaa tai sit ilmanputsari ollu tukossa eikä saanu ilmaa tarpeeks ni 0,5hv lähti pois niillä penkittäjillä :D
- hdfghshh
rs omistaja kirjoitti:
ei kyl mitää hajua miks teho häviää. toisaaltaa tulpasta näkee onko seos laihalla vai ei tulpan väri pitäisi olla maitokahvin värinen. ens keväänä testaan ite asian ku vaihdan rs johonkin 4t pyörää todennäköisesti yamaha yzf-r 125 tai wr 125 vaikka tulenkin kaipaamaan rs tehoja. toisaaltaa toi 0,5 hv ei pitäisi vaikuttaa juurikaan mihinkään :D nopeus tippuu ehkä 2km/h. ja se 0.5hv ero voi olla joku epäonnistunut jutska penkittäessä tai vastaavaa tai sit ilmanputsari ollu tukossa eikä saanu ilmaa tarpeeks ni 0,5hv lähti pois niillä penkittäjillä :D
Voi hyvinki olla mut tommosen takia nelareihi asennetaa pc. Yleensä kylläki sillo jos on vähä isompi vehe.
- rs omistaja
hdfghshh kirjoitti:
Voi hyvinki olla mut tommosen takia nelareihi asennetaa pc. Yleensä kylläki sillo jos on vähä isompi vehe.
se pc lisäisi vakioputkessakin tehoa. kevarissa ei edes minun mielestä kannata harkita jotain powercommanderia koska maksaa niin tuhottomasti ja vielä asennukset päälle. tulisi halvemmaksi ostaa 180cc malossi minkä mukaan tulee ruiskuohjausyksikkö tosin sekin maksaa 800e :D
- Yam4
No jos on kaverin niin paljonko se sua liikuttaa?? Ittellä on yzf ja ajettu 15t kaaduttu 2 kertaa kun kaverin vanha ajokki. Kerran törmätty mönkijään ja kerran se on kaatunu kun kaveri ajo sillä. Yks alaosan kate halkes ja kytkinkahva poikkes. Et ime paskaa.
- tuntematon1
safas kirjoitti:
No mutta mistä tuota fantic kisaosilla saa? tai saako kisa osia erikseen? ne varmaan maksaa? :(
kaikki maksaa.. totu siihen et iskä ei aina seiso vieres heiluttamas seteleitä
- jewrfsd
xfghnxgnxf kirjoitti:
Jos on ikää 14v eikä yhtää tietoo asiasta ni pyydän kauniisti: pitääkää ne turpanne kiinni. Haluisin kuulla teiän perusteluja asiasta että tää on paska, mutta jos ette voi perustella asiaa ni kukaa ei ota sitä todesta. Itellä on tämmöne ja loistava peli, ei mitää vikaa ollu ja kiihtyy ja kulkee riittävästi. mielummin nyt ajan taloudellisella pyörällä ja säästän ja ostan väh 600cc kyykyn vuoden päästä.ja joku väitti että nelarit on tulee tehtaasta tt:nä ni katos tosta kuinka paljo saa kisasetillä tehoa. http://www.fantic.fi/?q=node/19
tää taitaa tulla myöhässä mutta nuo osat tohon fanticiin maksaa aivan saatanasti että saa nuo tehot ja sitäpaitsi niitä ei myydä ilman jotain kisa käyttö todistusta kiitos hei
- PAVIAANI!
asgh kirjoitti:
eipä taida fanticin 4t 125 olla tehokkaampi kuin ktm 125 on sitten mimmoset tahansa osat fanticis. 4t ei saa semmosia tehoja kuin 2t mitenkään ainaskaan 50-125cc.
ktm exc:s on vakiona 4,4 kw jotta pääsis päästötesteist läpi, fanticis sanotaa olevan vakiona 20kw
- asdf...
PAVIAANI! kirjoitti:
ktm exc:s on vakiona 4,4 kw jotta pääsis päästötesteist läpi, fanticis sanotaa olevan vakiona 20kw
kotkan kisapiikkien mukana tulee aina kaks putkea. toisen putken sisässä on reikärautaa ja toinen on tt-putki...
- kommentoija2
... kirjoitti:
Osta kotari, kulkee täysii ja sillä pääset vaikka kuuhun!!!!
Eikö ole kivekset vielä laskeutuneet? Jos kotarilla kuuhun pitäisi päästä
- hassunakkis
kommentoija2 kirjoitti:
Eikö ole kivekset vielä laskeutuneet? Jos kotarilla kuuhun pitäisi päästä
:D vittuku repesin
- yzfrrrrrrrrrrrrrr
joutuuko vakioputkea katkomaan kun laittaa devilin?
- yaaaaaaaa
onko tuossa yzf-r125 minkälaisia kuristimia???????
- Kahj0
Kuulkaahan pojjaat, asiahan on niin että ollaan ostettu 4t kevari. Yammun uusi YZF-R125. Nestejäähdytteinen kevari, hyvin taloudelinen, kestää ikuisuuden, ei suuria huoltovälejä. MUTTA kun aletaan puhumaan sen virittämisestä niin asiat lähtee heti perseelleen; Jos tahdotaan yzärist lisää tehoja/vääntöjä/nopeuksia joudutaan tekemään näin: tehot ja väännöt tulee kun otaa teharin (vince käy) laitattaa asiantuntialla kiinni, tilaa hollannisti halvimmalla PC:n, laittaa sen reppuun, ajaa johonki prätkäliikkeeseen jossa jarrupenkki, pyytää heit asentamaan PC:n ja penkittämään sn jotta saadaan sekoitukset, sytytykset yms kohallee jotta kone ei leivo ta muuten valita teharin takia. Kun säädöt on PC:ssä kohillaan on tehoja tullut lisää n.5-7 hp. eli teht on nipin napin 20hp. ja vääntöa alakierroksille tullut huomattavasti, kaiken tämän lisäksi saa LeoVincen tunnetut äänet muuten kauheen kuuloseen pyörään. Huput ei tässä tapahtumassa ole muuttunut sähkösesi rajoitetun CDI: takia. vauhtii saa lisää kun ostaa rajoittamattoman CDI:n joka maksaa 150-250€ paikasta riippuen. Eli jos on rahaa se kevyet 1000€ laittaa pyörään että saa tehoja sen 20hp, vääntöä, ääntä, ja vautii siihen 150 maks niin ei muutaku osia tilaamaan. Neuvna viellä että jos ja kun joku tolvana ostaa rajoittamattoman CDI:n niin älä missään tapauksessa huuvata punarajalla 13000 kierroksessa koko aikaa, venttilit heittää volttia ja kone huutaa ku sikaa tapettas...
itse omaani aijon ensimmäisen huollon yhteydessä asennuttaa putken ja PC:n ja ajan sieltä suoraan PrätkäPajalle penkitykseen ja sitten ei muutku pillurinkii.
PS. keulii muute sit kutosellaki viellä. ja kone kyllä kestää vaikka onkin laitettu, vakuutushan siinä menee mut ei haittaa ku kone kestää kyl jos vähä itte hoitaa sitä. nii joo ja kandee ostaa uus ilmansuodatin koska vakiossa on kurit -> seos ei oikee tuu koskaa kohallee ja kone ei tykkää hyvää. - huvittaa kympillä =D
mite tosta sais sitte sen 7-10hp lissää :D
pakko kysyä ku täällä kerta on teitä asiasta kaikki tietäviä
5-7 hpn lisäyksellä ehkä ohitukset sujuu paremminku vakiolla
mutta ei maha paljo huippihin vaikuttaa tai en tiiä ainaki Huippukulutukseen - motoristikossi
yamaha yzf-r125 vm2010 ajettu 6820km huiput 136vakio renkaat ja kaikki muuki vakiota
vs
opel vectra 1.9cdti automaattilootalla vm 2008 ajettu 165000km rekisteri otteen mukaan kiihtyvyys 11,6sek sataseen
jammu voittaa 100metrin matkalla ja kiihtyy 118km/h mutta sen jälkeen ooppeli vasta menee ohi.
se on fakta ja jammulla pääse yhdellä tankilla 460km,on oma enkka - gaagaa
mikä se PC on?
- YammuJammu
Sehän on tämä PowerCommander....
- 4tbojo
En haluaisi olla ilkeä, mutta jos ei tiedä mikä on PC, nii en usko että on oikeastaan varaamaan sellaiseen aika kalliiseen leluun
- 180
paljonkos kulksi jos laittais 180cc pytyn muut viritykset?
- kaaaaaaaaaaaaaaaaapo
ja paljonko se maksais?
- -
kaaaaaaaaaaaaaaaaapo kirjoitti:
ja paljonko se maksais?
180cc pytty asennettuna ja säädettynä 800€
- fgdf7y686
mistä saa ostettua teho putken
- Kakka anaali
Moro, ite ajattelin ostaa tollasta Rieju Marathon 125cc peli... VM ois 2010-2011.
Jaksaako vääntää? Paljos menee tasasella? Alamäkeen? Kannattava ostos?- Nakki11
Et omaa palstaa löyätny ku tääl puhutaan oikeista pyöristä.
- rieju on pieru
älä riejua osta se on pelkkää pierua
- yamaha mies
osta yamaha yzf r125 itellä ajettu vähän päälle 10 000 eikä mitää vikaa
- Nixu6995
Haluisin tietää et oon koht ostamas yamaha yzf-r:rää ja asun vantaalla niin mistä sais esim. 180cc pytyn, tehopakoputkistos, PowerCommander ja rajoittamattoman CDI-boksin ja kuinka paljon niillä sais hyötyä? En haluu tähä mitää paska puheit et osta 2 tahti koska haluun ajaa myös matkaa! Ja minkälainen pyörä tämä fantic on? kannattaisiko sen ostos ja paljon enemmä heppoja ja pystyykö sillä ajaa samanlailla matkaa?
Kiitos jo valmiiksi vastauksista! - orkkis kuntoinen
no jos haluat tekstisi perusteella voimaa ja nopeutta, osta cagiva mito, helppo virittää ja oikein viritettynä se saadaan kulkemaan lähemmäs 200, yammul ehk. 140-150 (?), kyl 2-t pystyy ajamaan matkaa, yleinen luulo on se et ne hajoo herkemmin, mut ei ole totta, se riippuu kuskista, et pitääkö huolta ja jne. mut viritys on turhaa, kun ei suomessa saa ajaa kuin 120... joten unohda moinen ja pidät vaan orkkis kunnossa
- Nixu6995
mä en haluu 2 tahtii koska en haluu tankkaa nii useesti, haluun juuri voimaa ja nopeutta. niihä rajotuksis lukee mut haluun et se lähtee mahollisimman hyvin ja sit viel haluun et sil pystyy ohittaakki, enkä halua 2 tahtia
- Yammu R-125
Mistäs tähän pyörään sais uuden änkän? Mahdollisimman halvalla ja pitäis olla hyvät äänet, sekä näyttää hyvälle.
- karvainen mies 66
mee ostaa metallilevyy k-raudasta. kääri rullalle ja pistä vanhan tilalle! juotu bisse tölkkiki kelpaa mieluiten karjalan 6-1 limited edition jos löytyy koska se on hienoin!
- ruohonleikkuri
Ei niitä nelareita kannata ostaa ku se ihan sama kun ajaisi jollain ruohonleikkurilla ku ne ei lähde edes liikkeelle .
- yammupoju
moro minkäs näkösiä rajottimia tässä pyörässä on
- yamahaaa
ostakaa jumalauta piikkidetsoni :D ajaa sen 30tkm ja yliki jos vähääkään huoltaa ja jättää ne nelaripölyimurit kiihtyyvyydes 100-0 ja kulkee sen 130km/h oikeeta nopeutta... ja kyl sillasellaki yli 150km menee tankil kepeesti
- .....
yzfr menee 500km...
Mkäs tehari olis paras ja onko mahdollista ohittaa rajotinta?
- Pc:n Edut
Yhteen asiaan en ole löytänyt vastausta jota olen etsinyt jo monelta palstalta. Jos asennuttaa pelkän powercommanderin, huomaako eroa? Ja onko ero suurempi esim. kuin tehoputkessa? Olen pitkään miettinyt pc vai tehari...(paras olisi molemmat mutta $$$$$) Ps. Ei nyt mitään paska puhetta vaan faktaa.. Kiitos
- YZÄRI++++
nii eli yzärissä on cdi:ssä rajotin vai? ... kuulin kaverilta et sen pystyy ohittaa vaihde näytöllä niinku isoissakin .. ittelläni on -09 vähä pääl 10t ajettu .. ja ollu kokoajan vakiona yhdellä omistajalla (vieläkin alkuperäne kilventeline XDDDD) ... kertokaa pystyykö sillä vaihde näytöllä ohittaa ku oli kuulemma lukenu jossai motonetin lehdessä ... että onko vaan rahastus kikka .. vai ihan true story??
Ysäri on hyvä pyörä kokoisekseen. Tiedän erään joka laittoi jonkun teharin siihen. Äänet muuttui, mutta sitten leikkasi kiinni.
Ei näitä kannata virittää, pitää ostaa oikea isompi pyörä jos ei riitä.
Minulle tärkeitä on luotettavuus, ei ole kiva kun muutaman sadan kilometrin päässä pitää alkaa pyörää työntämään, huippunopeus laskee alle vakion.- noniin
yzfr:ään ei tosiaan kannata laittaa tehoputkea kiinni. Se maksaa maltaita ja sen ei voi sanoa auttavan mitään. Vääntö kyllä kasvaa mutta tehot vähenevät. Ja se on absoluuttinen totuus. Olen penkittänyt yzfr:än arrowin, devilin, leo vincen, termignonin ja scorpionin putkilla ja teho laski jokaisella. Jos haluaa lisää tehoa, niin on hommattava power commander tai isompi pytty. Noin viikon päästä pääsen koittamaan miten yzärini liikkuu 180cc pytyllä ja turbolla. en malta odottaa, että saan projektin valmiiksi.
- abcvittupää
Ihme porukkaa tääl :D
Tehoi saa irti: Uudella nokka-akselilla, kuutioilla, tehari powecommander.
Tuol aiemmin puhuttiin, miks tehari vetää laihal 4t, samas yhteydes 2t oli myös mukana.. Mut veikatkaa miten se polttoaine menee sinne sylinteriin? Ei se sinne itekseenkään mee, vaan pakoventtiili ja imuventtiili on molemmat hetken aikaa auki, ja ku pakoputkesta aiheutuva imu vetää polttoaineen sylinteriin. Jos tilalle pistetään isompi putki, virtausnopeus pienenee, vähemmän polttoainetta sylinteriin. Jos liian ahdasputki, kuristaa- :D:D:D:D
KERRANKI JOKU JOKA TIETÄÄ JA JAKSAA VÄÄNTÄÄ ASIAST :D
- Joupoliz
:D:D:D:D kirjoitti:
KERRANKI JOKU JOKA TIETÄÄ JA JAKSAA VÄÄNTÄÄ ASIAST :D
Pellet... Teharilla koneen saa hengittämään paremmin. Kun pakokaasut lähtee kunnolla pois, niin menee tietenki enemmän ilmaa. Yzärissä ei kuitenkaa oo lamda anturia, joten enemmän ilmaa & vakiomäärä bensaa = laihalla. PC:llä nostetaan bensan syöttöä jotta ei kävis laihalla, sen takii ite tyydyn pelkkään potikkaan ja sytytysennakon nostoon :D Tietenki Rieju Marathonissa sama kone mut kaasarilla, eli helpompi virittää (seokset, kannen alennus, tehari).
- DAkotanikera
Jooh kulkee hyvin ja ohjattavuus on myös todella hyvä vaikkakin pieneen tilaa kääntäminen on aika vaikeeta. joka myös on kaikkien kyykkyjen miinus....
Kulkee 130 minun alla ja olen 190cm pitkä ja painan 70kg ja ajotuntuma on mainio - YammuMies95
Olen lukenut nyt nää keskustelut aika moneen kertaa ja kaikilla tuntuu oleva eri mielipiteet, mutta...... Olen virittämässä omaa 09- yzäriäni ja meinaan, että laitan siihen koko tehoputkiston (vaikka laiton ei se nyt mistään oikein näy) ja myös PC:n, ettei käy laihalla ja ota tehoa vaan pois. Ja nyt kun noi koneethan joidenkin mukaan tulee TT:nä jo tehtaalta, mutta jos ei ole totta niin pc:hän ottaa ne rajottimet pois ? Ja jos ottaa niin eikö siinä tule se ongelma, että jos antaa koneen kiertää nii se sitten kiertää niin paljon, että venttiilit eivät pysy männän tahdissa ja se mäntä alkaa hakkaa niitä paskaksi tietyssä pisteessä ? Mutta eihän sekään varmaan mitään haittaa jos ei vaan anna sitä kaasua yli sen normaalin kierrosten verran ? Ja mikä tää nokka akselin vaihto on ? Sekö siis antaa luvan kierrättää sitä konetta sitte enemmä ? Ja paljonko sellane maksais jne tietoa jos on siitäki jollakin ? Olen nyt miettinyt tätä siihen pisteeseen, että en keksi enää miten se kone hajoaisi normaali käytössä (eli jos ei kierrätä konetta liikaa). Mutta kertokaa toki jos on jtn mikä sen hajottaisi vielä sen ratkaisu. :)
- Joupoliz
Ebaysta virinokka 90$... PC:llä pystyt vaan nostaan bensan syöttöö. Ja ei se leviä vaikka vetäski yli normaalin "punarajan". Venttiilit ei hakkaa mäntään jos et ala alentamaan kantta :D Ainut merkittävä kuristus on huonosti viimeistelty kone EU:n takia. Aavistuksen saat lisää tehoa kun aikaistat sytytystä about neljä astetta, eli viilaat levyä kolme millii oikeelle. Tämä "rajotus" tehty vaan sen takii että teho ei ylitä 11kW.
- Asiamiäs
Ehkä siks moni hankkiikin nelarin ihan vaan sitä varten, koska ei kuluta paljoo mitään. Ite ajattelin hankkia Yamaha YZF-R125:n ens ajattelin Cagiva Mitoo mut sit aloin kattomaan mitä kuluttaa niin on vähän liikaa. Eikä sen kevarin tartte kulkee 140. Ja kaikenlisäks kun toi 98 ei oo niin halpaa mitä muutama vuos sitten niin siks on kulutus nykyään se mitä ens katotaan ei se mitä kulkee.
- vitun PC
minkälaane präkäliike tuollaase PC:n laittaa kiinni ja säätää oikee? meneekö iha jossai kunno huoltamos vai pitääkö olla joku vitun rasvapaja?
- tietävä
yzfr saa nopeutta jos pistää teharin ja rattaat niin ainaki 145
- gggg
tietävä on homo
- Tietävä ei tiedä -.-
Nyt tälle ylimmäiselle jampalle niin ei tosiaan saa lisä nopeutta tolla tavalla. Jos laitat teharin niin huippunopeus LASKEE, koska teharin kanssa käy liian laihalla ellei laita powercommanderia. Ääntähän siitä teharista tulee muttei sitten mitään muuta, kiihtyvyskään ei parane. Eihän yzf-r saa edes kulkemaan 145, koska siinä on se kierrosrajotin.
- ...
sulla ei ainakaa oo omakohtasta kokemusta asiasta ku mulla ja yhellä kaverilla on samanvuotiset yzärit ja sillä on gianellin tehari ja änkkä ja ku otettii viivat nii kyl se vaa paremmii kiihtyy vaikkei commanderii ookkaa. kummassakaa ei oo mitään käyntihäiriöitä. ja kun oon kattellu penkityksii nii vääntö nousee aika paljon varsinkin alle 7000 rpm, teho nousee n.1-2 hp (ihan ilman pc:tä)
- Vituhomo
... kirjoitti:
sulla ei ainakaa oo omakohtasta kokemusta asiasta ku mulla ja yhellä kaverilla on samanvuotiset yzärit ja sillä on gianellin tehari ja änkkä ja ku otettii viivat nii kyl se vaa paremmii kiihtyy vaikkei commanderii ookkaa. kummassakaa ei oo mitään käyntihäiriöitä. ja kun oon kattellu penkityksii nii vääntö nousee aika paljon varsinkin alle 7000 rpm, teho nousee n.1-2 hp (ihan ilman pc:tä)
Oot vaa vitun paska kiihyttää. Tapa ihtes vitu kullinlutkuttaja homo
- yzäri lahoaa...
Yzf-r125 on paska koska oon kuullu että siitä on haljennut kone -.-
- tietävä :D
vitut yzfr on hyvä koneet on lahonnu se takia kun sitä ei olla huollettu
- mies
Moro olisko kellään tietoo saisko noita ohjekirjoja tähän yamaha yzf r 125 2011 jostain suomenkielellä kun ostin pyörän avk:lta ja ei tullu mukana.
- Somali
Noh, näyttää olevan nii vitusti kommentteja etten jaksanu niitä lukea. Eli
-4t kevareista lähtee tehoa, jos laittaa tehoputken, eikä säädä ruiskua.
-itsellä on tämä pyörä pc:llä, arrowilla ja shifterillä, ja voin sanoa että kylä kiihtyy
Ja senverran luin että joku väittää että 4t ovat tt tehtaalta. Vitut.
Oma yzäri kulkee karkeesti 140-150 km/h
Niin ja oma pyörä on kaverilla penkitetty (pc säädöt), muutenhan tämä säätö maksaa sen 4000e, pc asennettuna noin 700e, eli saatanan kallista.
Niin. Ja tosiissaan mulla on myös malossin 180cc nokka akseli mutta ei oo kii koska sitte kävis jo kehnosti jos joku oikeesti sitä testais.
Rauhaa ja siunausta - saiskulkee sen 120!
voisko joku kirjottaa tänne et mitä kureja näihin oikee laitetaan .. ku oma yzäri menee se nihkeesti pääl 100 5 vaihteel jos 6 pistää ni vauhti tippuu johonki 90 ... en ole kyllä mikään kauheen pieni mutta haluaisin tietää niitä kureja ... muita kun laihdutus :D:DDD
- jortikka4
Itellä yzäri jossa malossin 183cc pytty, malossin oma ruiskusäätöboksi ja scorpion tehari eikä se mee silti ku sen 136-138. Vääntöö vaan tulee niin vitusti lisää eli jaksaa kiihtyy vielä 120 vauhdista.
- riepaspa
pitikö kannelle tehdä mitään
- Epävarma ostaja
Mitenkäs tämmöselle 191cm pitkälle kaverille sopii tämmönen yammu jääkö pieneksi ? Mitenkäs onko kellää mitää murheita ollu tämmösenkaa ? Kuuluvaa et leipoo herkästi?
- 2+16
Ite oon 189cm ja musta tää tuntui ajaessani mulle vähä ahtaalta. Mikä vaan leipoo huoltamattomana. Kyllä männällä pääsee helposti 30tkm oikeilla huoltotoimenpiteillä.
- mc hasishasis
markkinoiden paras nelarikemmu hussen kaa mut kyykkynä siis. ajoasento rasittava ja kyytiläisen on vammasta istua kyydis mut siinä ne ainoot miinukset oliki. muute pieksee CBR:rät ja muut tilpehöörit
- oirrefer
Kannattaako käytettynä ostaa päälle 30tkm ajettua tämmöistä jammua?
- kullikarva 69
Osta mielummin valkoinen pakettiauto joss jammuu haluut
- jukechuu
Riippuu, Onko koneelle tehty remontit ja onko huollettu muuten säännöllisin väliajoin. 4-t koneen käyttöikä on pitempi 2-t:Hin verrattuna. Kaverin derbi senda 125 vm.06 ajettu 30t ja toimii täydellisesti. Ja muistakaa kaikki että kaikki pyörät ovat yksilöllisiä!
- rotta4
Onko mukava ajaa?
- suoli
Rajotin ottaa vastaan 132km/h ja tasaisella voi tyynellä kelillä päästä muna-asennossa 125-130km/h
- walle97
Huvittavaa lukee näitä 2-t pätkii 4-t päivityksii :D eikö porukka tajua jokka omistaa jonkun kakstahtisen kevarin tms. Et me joilla on se nelari ni ei välttämättä haluta olla kokoajan tallissa huoltamassa tai huolttiksella tankkaamassa sitä menopelii. Just kuulin kaverilta ku ne oli lähteny Valkeakoskelta Tampereelle (35km yhteen suuntaa) ni yks joka oli lähteny kotkottimel liikenteeseen oli saanu tankata sen reissun aikana kolme kertaa tankin täytee et oli päässy treelle ollu hetken siel ja ajanu takasi et 70km kolme tankillista ei oikee kuulosta omas lompakos hyvält :D Ja ittel kans -08 ysäri ajettu se 38t eikä mitään vikaa ku kytkin vaijerin katkemista ei voi laskee viaks :D ja ei o itte ku öljyt tarvinnu vaihtaa vanha omistaja hoitanu 30t huollon yms. Ja ku se vaijeriki katkes ni samantien sai seuraavanq päivänä uuden jo et osia kyl löytyy ja helppo saada varsinkin jos Yamaha Center löytyy lähistöltä :)
- hyvät+ huonot puolet
Näinhän se hyvin piltkälti on, mutta jo teharilla varustettu 2-t mopo jättää nelaripiikin kiihdytyksessä. 2-t:n huollot on myös halpoja, esim yläpäärempasta selviää satasella, eikä sitäkään tarvitse tehdä kuin 10 000 km välein (lukuunottamatta kisapiikit). 2-t ajetaan niin kauan, että se leipoo ja sen jälkeen ostetaan satasen osat, tehdään tunti remppaa ja jatketaan matkaa. 4-t:llä remontti onkin sitten astetta kalliimpi homma, 1000€ lienee aika lähellä?
- höpöhöpö1234
hyvät+ huonot puolet kirjoitti:
Näinhän se hyvin piltkälti on, mutta jo teharilla varustettu 2-t mopo jättää nelaripiikin kiihdytyksessä. 2-t:n huollot on myös halpoja, esim yläpäärempasta selviää satasella, eikä sitäkään tarvitse tehdä kuin 10 000 km välein (lukuunottamatta kisapiikit). 2-t ajetaan niin kauan, että se leipoo ja sen jälkeen ostetaan satasen osat, tehdään tunti remppaa ja jatketaan matkaa. 4-t:llä remontti onkin sitten astetta kalliimpi homma, 1000€ lienee aika lähellä?
Ei oo vielä ykskää teharimopo tullu ohi, Rieju MRT, Peugeot XP7, Tunturi Hopper ja Derbi Sendat pysyny kaukana Yzf-r:n takavaloista.. Nelarissa venttiilinvälykset pitää säätää ja männällä voi ajaa jopa 40tkm, ja uus mäntä about 100€. Ottaa huomioon että yzärillä nätissä ajossa kulutus 2,75l/100km nii vaikka leiposki ilman öljyjä nii pihillä bensankulutuksella säästää "niihin kalliisiin remontteihi". Periaatteessa ikiliikkujia jos muista huoltaa.
OTA VIDEO JA LINKITÄ MISSÄ 2tahti MOPO vie olevinaan yzärin.. - Hyvät+ huonot puolet
höpöhöpö1234 kirjoitti:
Ei oo vielä ykskää teharimopo tullu ohi, Rieju MRT, Peugeot XP7, Tunturi Hopper ja Derbi Sendat pysyny kaukana Yzf-r:n takavaloista.. Nelarissa venttiilinvälykset pitää säätää ja männällä voi ajaa jopa 40tkm, ja uus mäntä about 100€. Ottaa huomioon että yzärillä nätissä ajossa kulutus 2,75l/100km nii vaikka leiposki ilman öljyjä nii pihillä bensankulutuksella säästää "niihin kalliisiin remontteihi". Periaatteessa ikiliikkujia jos muista huoltaa.
OTA VIDEO JA LINKITÄ MISSÄ 2tahti MOPO vie olevinaan yzärin..Videota ei pikaisella haulla löytynyt, mutta eiköhän jokin minarellimopo top performancesin 50cc alumiinipytyllä, helvetin korkealta vetävällä putkella ja isommalla kaasarilla.
Topin pytystä irtoaa oikeilla osilla yli 20 heppaa mistä yzärin on alle 180cc pytyllä turha haaveillakaan, joten eiköhän tällaisella setillä varustettu mopo pätki vakio yzärin kohtuumittaisissa viivoissa 6-0
Ja joo, onhan se viripytty, mutta loppujen lopuksi se on silti vain teharimopo.
Huolloista vielä sen verran, että nelareista vaihdetaan yleensä konerempan yhteydessä koko yläkerta ja alakertaan tehdään perusteellinen huolto, jolloin kustannukset hipovat sitä 1000€ rajaa, nelarilla ei tehdä niin että vaihdetaan mäntä ja ajellaan taas 30k ilman huoltoja, vaatii se muutakin.
- mammutti3377
ootte noloja...kunnon 20 vuotta vanha 2t moottorisaha (ei kertaakaan huollettu ja kovassa käytössä ollut) ja toimii vieläkin kuin uusi, mutta 2 vuotta vanha 4t ruohonleikkuri, ja kokoaja joku on paskana...että taitaa näissä nykyajan peleissä olla vika eikä siinä, onko 2t vai 4t
- harashoo1
Puhutaan kevytmoottoripyöristä. ja herra tulee puhumaan isoisoisänsä moottorisahoista...
- Mlaosi
Onko nokka-akselin vaihto aivan välttämätön 180cc malossin sylinterin vaihdon yhteydessä ?
- a know yzf-r125 secret
Hei nyt oikeest!!
Yzf on lempinimikin ;) : ysäri
ja virittää nii kulkee sen 163 ;) kunhan mammonaa on ;)
0-100 9sec!! Gepsii
- Ysärin vakioänkkä0/5
jos vaihtaa änkän vakioputkeen, onko ruiskun säädättäminen välttämätöntä?
- Anonyymi
Itellä on ihan pirtsakka yzäri myynnissä menee 150
- Anonyymi
Saaks tätä ajaa A1 mopolla ku eikös tässä oo yli 15hp
Eikun vakiona on juurikin laillinen ja mahtava malli, eli onnittelut kaikille pyörän ostaneille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835