Mahdoton

Homma!

Mulla on Asusin emolevy ( P5PE-VM mallinen ) jossa on intelin prosessori ( 2,8ghz LGA775 socket Pentium 4 Celeron ).Olen lukenut ja kuullut että tuota prossua on erittäin vaikea ylikellottaa.Biosista ei pysty ylikellottamaan tuota ainakaan(on uusin bios versio).Eli onko kellään tietoa että miten tuota voi ylikellottaa muulla tavalla?Kiitoksia vastauksista paljon!

10

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kellotus

      tehdään. Kyllä tuolla yhdistelmällä pystyy kellottamaan, kun ominaisuuksina luvataan "ASUS CPU Lock Free " ja "C.P.R.(CPU Parameter Recall)". Se prossu on muuten joko Pentium 4 tai Celeron.

      Emolevyn manuaali käteen ja sieltä lukemaan miten muisti ja prosessori asetukset laitetaan käsin. Sitten vaan nostamaan väylänopeuksia ja kertoimia.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        ei pysty edelleenkään biosista käsin ylikellottamaan prossua.Vaikka onkin "ASUS CPU Lock Free " ja "C.P.R.(CPU Parameter Recall)" ominaisuudet niin ei biosista löydy mitään mistä pystyisi ylikellottamaan prossua.Olen myös lukenut manuaalin eikä ole mitään.Onko tuo niitä asusin emolevyjä missä ei pysty prossua ollenkaan ylikellottamaan vai?Mitenköhän tuo prossun ylikellottaminen oikein onnistuis?Tarkat emolevyn tiedot on tässä:

        "P5PE-VM
        - LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
        - Intel 865G Intel ICH5
        - 1066(O.C)/800/533 MHz
        - Dual-channel DDR400
        - Intel® Extreme Graphics 2
        - 1 x AGP 8X
        - 2 *ATA133 ,2 x SATA
        - 10/100/1000 LAN
        - 6-Channel audio "

        Tässä on tarvittaessa linkki tuolle emolevyn P5PE-VM mallille tarkoille tiedoille:

        http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=272&model=1276&modelmenu=2


      • on.
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        ei pysty edelleenkään biosista käsin ylikellottamaan prossua.Vaikka onkin "ASUS CPU Lock Free " ja "C.P.R.(CPU Parameter Recall)" ominaisuudet niin ei biosista löydy mitään mistä pystyisi ylikellottamaan prossua.Olen myös lukenut manuaalin eikä ole mitään.Onko tuo niitä asusin emolevyjä missä ei pysty prossua ollenkaan ylikellottamaan vai?Mitenköhän tuo prossun ylikellottaminen oikein onnistuis?Tarkat emolevyn tiedot on tässä:

        "P5PE-VM
        - LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
        - Intel 865G Intel ICH5
        - 1066(O.C)/800/533 MHz
        - Dual-channel DDR400
        - Intel® Extreme Graphics 2
        - 1 x AGP 8X
        - 2 *ATA133 ,2 x SATA
        - 10/100/1000 LAN
        - 6-Channel audio "

        Tässä on tarvittaessa linkki tuolle emolevyn P5PE-VM mallille tarkoille tiedoille:

        http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=272&model=1276&modelmenu=2

        http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20060902021605504&board_id=1&model=P5PE-VM&page=1&SLanguage=en-us


      • sillä jos
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        ei pysty edelleenkään biosista käsin ylikellottamaan prossua.Vaikka onkin "ASUS CPU Lock Free " ja "C.P.R.(CPU Parameter Recall)" ominaisuudet niin ei biosista löydy mitään mistä pystyisi ylikellottamaan prossua.Olen myös lukenut manuaalin eikä ole mitään.Onko tuo niitä asusin emolevyjä missä ei pysty prossua ollenkaan ylikellottamaan vai?Mitenköhän tuo prossun ylikellottaminen oikein onnistuis?Tarkat emolevyn tiedot on tässä:

        "P5PE-VM
        - LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
        - Intel 865G Intel ICH5
        - 1066(O.C)/800/533 MHz
        - Dual-channel DDR400
        - Intel® Extreme Graphics 2
        - 1 x AGP 8X
        - 2 *ATA133 ,2 x SATA
        - 10/100/1000 LAN
        - 6-Channel audio "

        Tässä on tarvittaessa linkki tuolle emolevyn P5PE-VM mallille tarkoille tiedoille:

        http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=272&model=1276&modelmenu=2

        onnistuisi paremmin. 865 on kyllä aika kulkeva piirisarja. Muistien CL:n voisi koettaa laittaa vaikka 2.5 eli siis CASsin koska monet CL3 muistit pysyvät vielä mukana tuossa.
        Varmista että DualChannel on toiminnassa ja ettei käynnistyviä ohjelmia ole kovin paljon, 10 alkaa olla jo maksimi.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        sillä jos kirjoitti:

        onnistuisi paremmin. 865 on kyllä aika kulkeva piirisarja. Muistien CL:n voisi koettaa laittaa vaikka 2.5 eli siis CASsin koska monet CL3 muistit pysyvät vielä mukana tuossa.
        Varmista että DualChannel on toiminnassa ja ettei käynnistyviä ohjelmia ole kovin paljon, 10 alkaa olla jo maksimi.

        toi ohjelma ei tue tota mun asuksen p5pe-vm mallia.Taitaa se varmaa vaan niin olla että on niin pask* emolevy että sitä ei pysty mitenkään ylikellottamaan.Pask* mikä pask*..jos jollai on vielä ideoita niin antaa tulla vaan.. :D


      • tuon mallin
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        ei pysty edelleenkään biosista käsin ylikellottamaan prossua.Vaikka onkin "ASUS CPU Lock Free " ja "C.P.R.(CPU Parameter Recall)" ominaisuudet niin ei biosista löydy mitään mistä pystyisi ylikellottamaan prossua.Olen myös lukenut manuaalin eikä ole mitään.Onko tuo niitä asusin emolevyjä missä ei pysty prossua ollenkaan ylikellottamaan vai?Mitenköhän tuo prossun ylikellottaminen oikein onnistuis?Tarkat emolevyn tiedot on tässä:

        "P5PE-VM
        - LGA775 socket for Intel® Core2 Duo/65nm Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
        - Intel 865G Intel ICH5
        - 1066(O.C)/800/533 MHz
        - Dual-channel DDR400
        - Intel® Extreme Graphics 2
        - 1 x AGP 8X
        - 2 *ATA133 ,2 x SATA
        - 10/100/1000 LAN
        - 6-Channel audio "

        Tässä on tarvittaessa linkki tuolle emolevyn P5PE-VM mallille tarkoille tiedoille:

        http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=272&model=1276&modelmenu=2

        manuaalin. Nyt myönnän että kellottaminen näyttää todella heikolta. Eihän tuolla BIOS-asetuksissa ole mitään prossun kellottamiseen sopivaa.

        Itselläni on aavistuksen tuoreempi ASUS-emo, sieltä löytyy BIOS-asetuksista kaikki mahdolliset kellotussäädöt. Jopa automaattinen ylikellotus. No, piirisarjana onkin epävakaampi Nvidia.


      • vaihtis kanssa
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        toi ohjelma ei tue tota mun asuksen p5pe-vm mallia.Taitaa se varmaa vaan niin olla että on niin pask* emolevy että sitä ei pysty mitenkään ylikellottamaan.Pask* mikä pask*..jos jollai on vielä ideoita niin antaa tulla vaan.. :D

        ja huomasitko että bios ratkaisee mikä toimii. Vähän aikaa kulunut kun Cpucoolia viimeksi käytin ja muistan semmoista että kun bios oli oikea niin samalla piirisarjalla oleva toinen emotyyppi pelasi ainakin Intelin kohdalla. Vois kokeilla vaikka Intelin oman 865 emon kohdalla, noissa Intelin emoissa normaalit kellotukset eivät kanssa ole mahdollisia tai saa vain vähän potkua.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        tuon mallin kirjoitti:

        manuaalin. Nyt myönnän että kellottaminen näyttää todella heikolta. Eihän tuolla BIOS-asetuksissa ole mitään prossun kellottamiseen sopivaa.

        Itselläni on aavistuksen tuoreempi ASUS-emo, sieltä löytyy BIOS-asetuksista kaikki mahdolliset kellotussäädöt. Jopa automaattinen ylikellotus. No, piirisarjana onkin epävakaampi Nvidia.

        oon sitä clockgeniäki koittanu mutta sekää ohjelma ei "tue" tota p5pe-vm mallia..oon yrittäny muitaki PLL kohtia omalla riskilläni koittaa mitkä olis lähellä omaa mutta ei toimi.Oon ajatellu että hommaan uuden emolevyn mutta kun tietäisi vaan minkä.haluaisin uuemman paremman emolevyn missä olis vielä AGP väylä mutta eipä niitä taia olla enää..


      • taitaa olla
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        oon sitä clockgeniäki koittanu mutta sekää ohjelma ei "tue" tota p5pe-vm mallia..oon yrittäny muitaki PLL kohtia omalla riskilläni koittaa mitkä olis lähellä omaa mutta ei toimi.Oon ajatellu että hommaan uuden emolevyn mutta kun tietäisi vaan minkä.haluaisin uuemman paremman emolevyn missä olis vielä AGP väylä mutta eipä niitä taia olla enää..

        uuen emon osto tai sitte et kellota. On meinaan sen verran kurjat mahikset tuon vehkeen biossilla. Ihmettelen kyllä ku paljo vanhemmissakin ja halvemmissa löytyy kyllä vaikka mitä mukavaa säätöä.


      • Asus,
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        oon sitä clockgeniäki koittanu mutta sekää ohjelma ei "tue" tota p5pe-vm mallia..oon yrittäny muitaki PLL kohtia omalla riskilläni koittaa mitkä olis lähellä omaa mutta ei toimi.Oon ajatellu että hommaan uuden emolevyn mutta kun tietäisi vaan minkä.haluaisin uuemman paremman emolevyn missä olis vielä AGP väylä mutta eipä niitä taia olla enää..

        P5Q sarjalainen on pirun hyvät kellotusominaisuudet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe