Mitä voin tehdä kun kissani jostain syystä läikyttää ja siirtelee vesikuppiaan niin että eipä siitä sitten paljon juotavaksi enää jää. Jouduin jo ottamaan kupin pois keittiöstä ja siirtämään sen kylpyhuoneeseen lattiakaivon viereen. Jostain syystä vesikupista tuli vieläkin mielenkiintoisempi kun sai ihmetellä veden lorisemista lattiakaivoon... mutta ainakin säästyn jatkuvalta lattian kuivaamiselta.
Joudun täyttämään kupin n. 4-5 kertaa joka päivä. Vaihdoin myös pienemmän kipon isompaan "karkkiastiaan" mutta sitten kisu oli siellä "kyynerpäitä" myöten ja vesi roiskui.
Aina kun lähden kotoa niin joudun jättämään vesikippoja keittiön ja vessan lavuaariin ettei vesi ainakaan loppuisi.
Kissani on muutenkin niin yliaktiivinen ja touhuaa kaikenlaista etten perässä pysy eikä se millään tottele mua vaikka kuinka korottaisin ääntäni tai tukistaisin niskasta. Tapettia revitään, ovet ja kaapit aukaistaan ja vedetään sitten esim. vaatteet lattialle. Aina ei pyykitkään saa olla rauhassa narulla kun ne pitää vetää alas. Ja sänkyni patja on lahoamaisillaan.
Kissani on sisäkissa ja pelkää ulkona. Kyllä sille välillä suutun ja hermot menee mutta silti se on niin tärkeä ystävä ettei parempaa voi toivoa. Varsinkin kun on niin kovasti mun perääni että välillä en pysty eteenpäin kulkemaan kun se pyörii jaloissa. Mulla on myös toinen kissa joka on huomattavasti rauhallisempi, eli tällä touhukkaalla on kyllä seuraa, vaikka aina toinen ei jaksaisi ottaa painihaastetta vastaan.
Onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia? Pistäkääpä tänne tarinaa ja niksejä jos sellaisia on.
yliaktiivinen(ko) kissa?
10
1597
Vastaukset
- rauhallisesti
Energiaa kissallasi on...hommaa kissalle leluja joihi hän voi energiansa laittaa. Tosin en tiedä auttaako :). Minulla 4 v kissa, leikkii lekuillaan, mutta paras hetki on ku petaan sängyn. Tulee ja menee peiton alle mistä sitten tekee ison loikan peittojen päälle, Kissoja on erilaisia. toiset rauhallisia ja toiset ei. Kärsivällisyyttä siis :).
- olen oppinut,
ettei kissaa juuri voi komentaa eikä torua. Tai voi tietysti, muttei se siitä paljoa perusta. Kuvaamasi touhut ovat ihan normaalia kisun elämää, sille pitää vain nauraa ja kiltisti korjata jäljet! Jokainen kissa on omanlaisensa yksilö ja jokainen keksii omat "juttunsa" päivän ratoksi. Nimimerkki Viiden Kissan Äiti.
- vielä edellisee,
että meillä on hellalla isossa kattilassa vettä, josta kaikki käyvät juomassa, joskus keittiön lavuaariin on jäänyt kuppiin vettä, jota sitten käydään lätkyttämässä ja juomassa. Lattialle on turha laittaa vesikuppeja, ne ovat jatkuvasti kumossa (meillä jo kani vetää ne nurin kissoista puhumattakaan). Laita siis niin painava astia vesikupiksi ettei kissa sitä nurin saa, pieni uiminen ei vahingoita sitä, jos kerran vedellä tykkää leikkiä.
- Kisu kuumalla hellalla
Tuli tuosta HELLALLA olevasta vesikattilasta mieleen että eikö sille olisi turvallisempi paikka jossain muualla kuin hellalla. Kisut kun sitten parveilevat siinä juodessaan niin mitä jos jonkun tassu osuu hellan kytkimeen ja alkavat keittää teevettä itselleen kun olet poissa? Ihan niinkuin hellalle jätetty ruokakattilakin on houkutellut monta koiraa tai kissaa vahingossa kääntämään levyn päälle kun tavoittelevat makupalaa…
- miauu***
Kisu kuumalla hellalla kirjoitti:
Tuli tuosta HELLALLA olevasta vesikattilasta mieleen että eikö sille olisi turvallisempi paikka jossain muualla kuin hellalla. Kisut kun sitten parveilevat siinä juodessaan niin mitä jos jonkun tassu osuu hellan kytkimeen ja alkavat keittää teevettä itselleen kun olet poissa? Ihan niinkuin hellalle jätetty ruokakattilakin on houkutellut monta koiraa tai kissaa vahingossa kääntämään levyn päälle kun tavoittelevat makupalaa…
meillä on liedex se estää kissoja kytkemästä virtaa hellaan,kun hyppivät hellalle.
- parasta puuhaa
.. siis ainakin mun omalle kissalle (1v). itseäni ei ainakaan haittaa jos vettä läikyttelee kylppärissä, ja veden lorinan seuraaminen on myös mun kissasta hauskaa! samalla kissa pysyy poissa sun kaapeista ym kun sillä on hauskaa tekemistä ;) niin, tuskinpa kissasi vesihukkaan kuolee päivän aikana jos sattuu kaikki läikytteleen.. mutta hanki painava vesiastia, niin on ainakin yhdessä astiassa sitten vettä.
tuosta aktiivisuudesta sen verran, että juuri tuotahan ne kissat tahtoo tehdä varsinkin pienenä, eli kärsivällisyyttä vain. Oman kisuni kohdalla oon tosin huomannut sen, että sitä enemmän ns. "ilkeyttä" tehdään mitä tylsempää kissalla on. kissasihan ei varmastikaan tahdo olla tuhma, vaan sillä ei vain ole tekemistä, ja jotain omistajansa mielestä "pahaa" tekemällä se saa takuuvarmasti sinun huomion!
lääkkeeksi siihen leikitystä, paijailua, silitystä, ylipäätään kissasi huomioimista, sillä sitä hän juuri silloin kaipaa! :-)- Die Katze
Eiköhän sitä itse kukin kaipaa välillä jotain tekemistä. Itselläni oli kissa hoidossa ja olin sopinut soittoharjoitukset kaverin kanssa illaksi. Kissa mourusi jonkin aikaa ja sitten huomasimme, että nyt se loppui. Sepä hyvä! Jonkin ajan kuluttua vaikutti jo siltä, että nyt se on tekemässi tuhmuuksia, kun mitään ei kuulu ja näy. Kissa maukui aikansa parvekkeella ja, kun ei saanut huomiota vaan soittokaveri sai huomion niin se oli sitten hypännyt partsilta ulos (1. krs). Onpahan ainakin ruohoa mitä syödä. Eikä antanut ottaa kiinni heti, koska arveli varmaan, että häntä ei kuitenkaan huomioida tarpeeksi. Turha yrittää rankaista, kun ei se auta. Lopulta kisu alkoi mouruta ulos aina silloin, kun sillä oli tylsää. Ulkona on jänniä ääniä ja hajuja.
- Papunen
Meillä nuorta neitiä kiinnostaa samalla tavalla vesi (paitsi jos joutuu pesulle...). Se läikytteli kupista vedet lattioille, koska kuppi oli liian kevyt, ja kissa pystyi tönimään ja kiskomaan sitä tassullaan. Se myös tunki kaikki lelunsa vesikuppiin. Koska vanhemmalla kissallamme raukalla on virtsatieongelmia, eikä se aina juo muutenkaan tarpeeksi, ja on aika herkkis tuon vesikupin suhteen, oli tilanne tietysti erittäin tuskallinen.
Ostin kissoille vesiautomaatin, jossa on kumitassut pohjassa. Nyt pikkukissa ei saa raahattua sitä. Kumma kyllä ei ole tunkenut lelujaankaan kuppiin, kai se senkin vielä joku päivä keksii... Tässä meidän automaatin malli, muitakin varmasti löytyy, mutta mainostan nyt rohkeasti tätä: http://terrieri.net/index.php?main_page=product_info&products_id=2034
Toki varmasti joku painava posliinikuppikin käy, mitä kissa ei vaan saa raahattua. Luulen kuitenkin, ettei tuo automaatissa oleva vesi ole niin kiehtovaa, koska sitä on esillä vain vähän kerrallaan. Ja toisaalta meillä oli myös tämä lelujen uittamis-ongelma...
Joskus laitan tytölle vettä pesuvatiin kylppärin lattialle, kun niin veden perään on! Saapa siinä sitten temmeltää. Nyt kun vielä keksisin patentin lattiakaivoon, neiti kun kiskoo kantta ylös, ja uittaa kaikki lelunsa siellä. Sekös vasta mukavaa onkin! :) - aktiivikissa
entinen kissani kaiken mainitsemasi lisäksi keräsi muovinpalasia. Siis kaikki muovi mitä kämpästä irti saa ja ruokakuppiin, jossa muovinpalaset olivat tiukasti vartioituna.
Nyt on niin ikävä kaikkea sitä hulluutta että olen ottamassa uuden kissan :D - Marianne86
Meidän kissa on reilu puolvuotias ja on aina ollut kiinnostunut vedestä. Se aiheuttaa suuria ongelmia koska emme voi jättää vesikippoa minnekkään vartioimatta. Hän katsoo sitä hetken ja sitten ottaa oikein vauhtia ja laskee tassunsa veteen ja läikyttelee. Pelkään kuitenkin ettei hän saa juotua tarpeeksi ja että pidemmän päälle tästä koituu jotain terveydellisiä ongelmia?? ...ja onhan se todella ärsyttävää kun täytyy olla pyyhkimässä lattioita koko ajan...tulee vielä vesivahinkoja tästä syystä. Melko kallista leikkiä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803