Axilur 250mg

matolääkitys

Hei, Olisi kysymys Axilur 250mg matolääkkeestä. Eli kun pentu pinaa 8kg ja tätä matolääkettä annetaan 1kpl/kg niin annanko kerralla puolitoista tablettia vai montako? Milloin annatte 2 kpl kerralla, missä tämän raja menee?

Sitten toinen kysymys, Eli saako pentu olla toisten koirien kanssa tekemisissä ennen sitä 3kk rokotusta? Kiitos jos osaisitte neuvoa.

5

11320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

Axilur 250 mg yksi tabletti 5 kg kohden! Eli jos koirasi painaa 5 kg, annat yhden tabletin kerran päivässä kolmen päivän ajan. Eli jos koirasi on 8 kg, niin anna n. puolitoista tablettia kerran päivässä kolmen päivän ajan.

Minä ainakin annoin pentuni tavata muita koiria ennen kuin kaikki rokotukset olivat otettu. Mutta kaikki koirat, joita annoin pentuni tavata olivat tuttuja ja rokotettuja!!!

• pennuille.

Hei.

Et kertonut koirasi rotua, mutta eipä sillä kai paljonkaan ole väliä.
      Itse olen antanut pennulle vasta vuoden ikäisenä ensimmäisen kerran axiluria.
      Aivan pienenä pentu sai tahnamaisia matolääkkeitä, joista yksi tehokas ja hyvä on Canex-tahna,
      sitä suosittelen sinun käytettäväksi pennullesi.

Koirani on nyt yli 2.v kultainennoutaja narttu,
      ja se on suurikokoinen, painoa 35 kg,
      jolloin annan sille kolmena päivänä peräkkäin
      axilur 500mg tabletteja 3,5 kpl kerrallaan,
      painon mukaan.
      Ohjeissa sanotaan että hoito tulisi uusia
      2-3 kertaa vuodessa,
      mutta meille riittää madotus
      1-2 kertaa vuodessa.

Tuon axilurin antamisesta ihan pienelle pennulle voidaan tietenkin olla montaa mieltä,
      mutta minun mielestäni se on liian
      "voimakasta myrkkyä" pienelle pennulle.

Jospa säästäisit sen axilurin siihen yli vuoden ikään ja käyttäisit tahnamaisia matolääkkeitä siihen saakka.

Erään tuttavani pennut olivat alkaneet oirehtimaan epilepsiamaisesti,
      ja saivat kovia tärinäkohtauksia axilurista, kyseessä oli sakemannin pennut, jotka tuttavani madotti
      3:n, 5:n, ja 7:n viikon ikäisinä.
      Eli siis liian voimakasta pienille pennuille.

Onnea kuitenkin muissakin asioissa pentusi kanssa.

• on liian vahva "pentumadotukseen" joka annetaan muutaman viikon välein, mutta ennen rokotuksia pitäisin axiluria parempana kuin canexia koska tehoaa useampiin matoihin.

meillä käytän axiluria sen pari kertaa vuodessa, mutta ennen luovutusikää olevat madotukset tekisin myös canexilla.

• Koiruli

Minä olen madottanut myös pennut Axilurilla, vaikka siitä ollaan monta mieltä. Tuo annostus on 1 tab. 5.tä painokiloa kohti.
      Ei meillä ole mitään oireita saaneet siintä, mutta myös tuo täällä mainittu Canesten on ihan hyvä lääke pennuille.
      Olen myös sitä mieltä, että kyllä tuttujen koirien kanssa voi olla ennen rokotuksiakin, mutta jokainen päättää sen asian itse.
      Minnekkään koirapuistoihin ei ennen kuin on myös tuplarokote annettu. Eli yli 16 vk. ikäisenä, täydellinen suoja on 2 vk. rokotuksien jälkeen, eli 18 vk.n ikäisenä.
      Kivaa loppukesää teille.

• terristi

minäkin jo tuon ikäiselle annan Axiluria, Canex ei ole (eläinlääkäreidenkään) mukaan kovinkaan tehokas mutta hyvä ja turvallinen valmiste ihan pikkupennuille.

Muistahan antaa Axilur sitten kolmena peräkkäisenä päivänä ja anna vaan se 2 tabua kerralla, että tehoaa. Asian voit tietysti varmistaa soittamalla eläinlääkärille mutta tällaisen ohjeen me olemme saaneet.

Ja saa toki olla tekemisissä muidenkin koirien kanssa, kunhan valitsette seuranne tarkkaan, eli vain varmasti rokotettuja koiria voi tapailla mutta yleisiä koirapaikkoja, kuten koirapuistoja välttäkää ennen kuin rokotukset tosiaan ovat voimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      5958
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      61
      3595
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2769
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      15
      2735
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2319
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      34
      2287
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2077
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1935
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1409
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      282
      1344
    Aihe