Ottakaa silmäproteesi

Ulkomailta____

16

3871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että proteesi

hankitaan esimerkiksi tapaturmaisesti menetetyn silmän tilalle.
      Ja onko proteesi levymäinen vai pallo-kerran olen maailmaa kierrellessäni havainnut, että proteesin käyttäjällä oli jonkimmoinen imukuppi mukanaan.

• Imukuppeja___

Sairauden tai tapaturman takia, jos on siis koko silmä pitäny veks ottaa. Itellä oli syöpä kakarana.
        Proteesi on simpukan kuoren tapainen eli kupera.
        Itse en mitään imukuppeja tarvitse :) Sormilla se silmä päästä lähtee. Jotkut käyttää myös hydroksiapatiitti istusta, jossa pallomainen koraalista tehty silmä kiinnitetään silmän lihaksiin kiinni, jotta liikkuu luontevasti, mutta se käy vain niille joilla on lihakset vielä jäljellä siellä jossain. Itelläni ei ollut.

• kyklooppi

sitten itse maksamaan? Aika kallista hupaa, eikö? Mä oon ainakin saanut silmäpolilta maksusitoumuksen tähän suomalaiseen proteesiin joten saa kelvata tämä lahnasilmä minulle ;)

Imukupilla minä olen silmän irrottanut pesua varten.

• kyl iha ite

Tässä kuvassa on vasemmalla puolella vanhat Suomalaiset "muoviset" silmät ja oikealla puolella Saksalaiset "lasiset" silmät.
        Otin siis 2 silmää, mutta sinisistä en pidä (on oma luonnollinen silmänväri)
        http://personal.inet.fi/koti/pekuu/Pekan/kaikki.jpg
        Käytän näkevässä silmässä ruskeaa piilolinssiä.

Koitan saada seuraaville silmille maksusitoumuksen, vedoten siihen että en voi pitää muovista, kun ärsyttää silmäpohjaa paljon enemmän kuin lasinen.
        Jos ei käy niin säästän sitten rahaa aina noita reissua varten. Reissulla meni 1300 euroa.

• IKO:kin

Kannataisi katsoa MIKÄ ero on Hesan lahnansilmillä ja saksalaisten tekemillä.Hesassa tehtiin instrulla hyviä silmiä niinkauan kun tekijänä oli hammasteknikko.Hänen jäädessä eläkkeelle ja sairaanhoitajan ja taiteilijan perustettua kilpailevan yrityksen tuote on ollut surkea. Ei ole kilpailua joten voi raapia euroja niinkauan kun voi välittämättä tuotteen laadusta ja esteettisestä puolesta.Hyvin tehty tuote ei sameennu kahdenkuukauden välein, eikä ole takaraivossa kiinni.
        Kiva jos olet tyytyväinen, itse olen kohdannut useita tyytymättämiä lahnansilmäläisiä. Olisi kiva jos saisimme koottua yhteen käyttäjät, vertaistuki olisi hyvä meille ja uusille käyttäjille. Monikaan ei tiedä esim. veroedusta mitään. Se on pieni etu, mutta kuitenkin...yhdessä voisimme myös vaikuttaa siihen että saamme vastinetta veromarkoillemme!!Hinta-laatusuhde ei ole ihan kohdallaan tässä tuotteessa(1000-2000 euroa kpl).
        Aurinkoista syksyä.

• Anrea
        kyl iha ite kirjoitti:

Tässä kuvassa on vasemmalla puolella vanhat Suomalaiset "muoviset" silmät ja oikealla puolella Saksalaiset "lasiset" silmät.
        Otin siis 2 silmää, mutta sinisistä en pidä (on oma luonnollinen silmänväri)
        http://personal.inet.fi/koti/pekuu/Pekan/kaikki.jpg
        Käytän näkevässä silmässä ruskeaa piilolinssiä.

Koitan saada seuraaville silmille maksusitoumuksen, vedoten siihen että en voi pitää muovista, kun ärsyttää silmäpohjaa paljon enemmän kuin lasinen.
        Jos ei käy niin säästän sitten rahaa aina noita reissua varten. Reissulla meni 1300 euroa.

varsinkin ruskean silmän kohdalla;on maalattu mustuaisen päälle!!!!Sininen on haskin silmä!!!Harmi että niin harvat ymmärtävät että Hesalaiset ovat YKSITYINEN YRITYS ja yrityksen tulee tuottaa priimaa ja että he ovat vastuussa tuotteensa laadusta.Joita veromarkoillamme kustannetaan. Kahden kuukauden takuu viidenvuoden apuvälineelle on NAURETTAVA.Miksi heillä ei ole hinnastoa odotusaulassa, vaikka se on pakollinen?Olisiko kilpailun pelko?Kukapa lypsävän lehmän lahtaisi, vai mikä se nyt oli....
        Ministeri Hyssälälle voisi infota siitä että täytyy turvautua ulkomaisiin tuotteisiin, kun kotimaan veromarkoilla tuotettu tuote on skeidaa..

• Jarkko31
        Anrea kirjoitti:

varsinkin ruskean silmän kohdalla;on maalattu mustuaisen päälle!!!!Sininen on haskin silmä!!!Harmi että niin harvat ymmärtävät että Hesalaiset ovat YKSITYINEN YRITYS ja yrityksen tulee tuottaa priimaa ja että he ovat vastuussa tuotteensa laadusta.Joita veromarkoillamme kustannetaan. Kahden kuukauden takuu viidenvuoden apuvälineelle on NAURETTAVA.Miksi heillä ei ole hinnastoa odotusaulassa, vaikka se on pakollinen?Olisiko kilpailun pelko?Kukapa lypsävän lehmän lahtaisi, vai mikä se nyt oli....
        Ministeri Hyssälälle voisi infota siitä että täytyy turvautua ulkomaisiin tuotteisiin, kun kotimaan veromarkoilla tuotettu tuote on skeidaa..

Pitänee sanoa tuosta Hesan ruskeasta silmästä, että itse pyysin upottamaan värillisen linssin sinne. Sen alta löytyy sininen väri. Maksoi mulle 250 euroa tuo upottaminen, eli kankkulan kaivoon meni sekin raha. Huono tuli.

• Anrea
        Jarkko31 kirjoitti:

Pitänee sanoa tuosta Hesan ruskeasta silmästä, että itse pyysin upottamaan värillisen linssin sinne. Sen alta löytyy sininen väri. Maksoi mulle 250 euroa tuo upottaminen, eli kankkulan kaivoon meni sekin raha. Huono tuli.

tarkoitin sitä miten huonosti työ on tehty, eihän muutoksista huolimatta tulisi näkyä noita vaaleanruskeita viivoja, mustuainen tulisi olla aina symmetrinen ja ehyt.sehän on ihan röpelöinen.
        uudet ovat todella hyviä, kiiltäviä eikä sameita(varsinkin vaaleansininen)...

• Jarkko31
        Anrea kirjoitti:

tarkoitin sitä miten huonosti työ on tehty, eihän muutoksista huolimatta tulisi näkyä noita vaaleanruskeita viivoja, mustuainen tulisi olla aina symmetrinen ja ehyt.sehän on ihan röpelöinen.

Kiitos kehuista :)

Niin elikkä tämän värillisen linssin pyysin upottamaan sen sinne vanhaan proteesiin.
        Huom kuva ei ole mun silmä!
        http://varillisetlinssit.jetshop.se/pub_images/large/D10122030070_1967.jpg
        Josta tuli siis huono. Odotin että siitä ois tullu samannäköinen.

En ole koskaan enää menossa Helsinkiin teettämään silmää. Pitää vaan koittaa saada se sitoumus läpi että voi mennä teettämään jonnekin muualle tai sitten vaan säästää rahaa näihin matkoihin.

Tässä muuten todella hyvä linkki San Diegolaiseen proteesipajaan. Tässä kuvassa oikea silmä on proteesi.
        http://www.artificialeye.net/work1.htm

• Jarkko31
        Anrea kirjoitti:

Jaahas. Tuo linkki taisikin olla hydroksiapatiitti silmä, kun näytti liikkuvan niin hyvin.
        Tässä toinen linkki eli varmaan ihan tavallinen proteesi??
        http://www.artificialeye.net/fit_sample_1.htm

• jarge67
        IKO:kin kirjoitti:

Kannataisi katsoa MIKÄ ero on Hesan lahnansilmillä ja saksalaisten tekemillä.Hesassa tehtiin instrulla hyviä silmiä niinkauan kun tekijänä oli hammasteknikko.Hänen jäädessä eläkkeelle ja sairaanhoitajan ja taiteilijan perustettua kilpailevan yrityksen tuote on ollut surkea. Ei ole kilpailua joten voi raapia euroja niinkauan kun voi välittämättä tuotteen laadusta ja esteettisestä puolesta.Hyvin tehty tuote ei sameennu kahdenkuukauden välein, eikä ole takaraivossa kiinni.
        Kiva jos olet tyytyväinen, itse olen kohdannut useita tyytymättämiä lahnansilmäläisiä. Olisi kiva jos saisimme koottua yhteen käyttäjät, vertaistuki olisi hyvä meille ja uusille käyttäjille. Monikaan ei tiedä esim. veroedusta mitään. Se on pieni etu, mutta kuitenkin...yhdessä voisimme myös vaikuttaa siihen että saamme vastinetta veromarkoillemme!!Hinta-laatusuhde ei ole ihan kohdallaan tässä tuotteessa(1000-2000 euroa kpl).
        Aurinkoista syksyä.

Onko proteesista muka mahdollista saada jotain vero-etua?

• IKOKIN
        jarge67 kirjoitti:

Onko proteesista muka mahdollista saada jotain vero-etua?

kyllä voit saada ns. invaliidivähennyksen.et rikastu sillä, mutta se kuuluu sinulle.kysy todistusta samasta paikasta mistä saat lähetteen silmäproteesia varten, kerro että se tulee verottajalle (invaliidivähennys).aurinkoista syksyä ja muista pitää pintasi ko.asiassa.voit helposti saada ei oota, mutta se lain mukaan kuuluu sinulle.

• T0iveenne

Hammasteknikko on palannut

Enää ei tarvitse kantaa näitä murkeita! Nimittäin Suomeen on viimein perustettu uusi yritys joka valmistaa silmäproteeseja ja kuoriproteeseja uudella ja nykyaikaisella menetelmällä!
      Idea yritykseen lähti hammasteknikkokoulutuksen myötä luettuani näitä tekstejä, sekä monia muita keskusteluja syksyllä 2010. Valmistuin hammasteknikoksi 2011 ja perustin keväällä 2012 yrityksen joka valmistaa silmä-ja kuoriproteeseja.

Kotisivuihini voitte tutustua osoitteessa: www.laurarouta.fi
      sekä facebookissa
      http://fi-fi.facebook.com/pages/Toiminimi-Laura-Routa/329414957076478

:) Hammasteknikko on palannut!
      Hauskaa kevättä kaikille!
      T: Laura Routa

• Onsekumma2345345

Onkos kellään tietoa, saako noita hydroksiapatiitti-proteeseja Suomesta vielä jostakin? Kuopion yliopistollinen keskussairaala niitä muistaakseni on joskus tehnyt, mutta nyt ei tuntunut mitään tietoa löytyvän.

• Sami1977

Oletteko kuulleet Müller & Sohne -firmasta, joka tulee joka kesä Heslinkiin tekemään proteeseja lasista. Itse olen käyttänyt ko. firmaa vuodesta 1994, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

• TIETOINEN ASIASTA

HEI

NO OLIKO PETTYMYS ,KUN PROTEESI PUTOSI LAVUAARII?

LASI EI ELÄ.
      SE ON KYLMÄ JA ARKA KYLMÄLLE JA KOLHUILLE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      71
      5037
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      39
      3800
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      25
      3388
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      79
      2391
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1909
    6. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      356
      1591
    7. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1581
    8. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1542
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      15
      1485
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      34
      1345
    Aihe