Mitä vitamiinia voi antaa seeprapeipoille? Olen joskus aiemmin antanu apteekista saatavaa, valkoisessa pullossa olevaa, keltaisen väristä ainetta joka veteen laitetaan. En vaan muista sen nimeä?? Auttakaa joku :)) tai onko jotain muuta vaihtoehtoa.
Mitä vitamiinia seeprapeipoille??
2
610
Vastaukset
- -M-
Jos peipot syövät monipuolisesti tuoreruokaakin ja kuivamuonana voimaruokaa ja kokonaan tai osittain pellettejä siementen sijaan ei lisävitamiineja välttämättä tarvita.
Eläinkaupoista saa erityisesti linnuille tarkoitettuja tuotteita jos ravinto on kovin yksipuolista ja siemenpainotteista. Ainakin sulkasadon aikana lisukkeita voi tarvita. Esim BCC:n "Daily essentials" ja sulkasadon aikana "Feather up" ovat hyviä tuotteita, samoin valmistajien Vetark tai Nekton linnuille tarkoitetut tuotteet ovat hyviä. Kalsiumia on hyvä lisätä veteen ainakin sulkasadon aikaan.
Apteekin perinteinen keltainen Tehovitol on vähän turhankin tujua ainetta pienille linnuille ja ainakin sen annostelussa saa olla todella tarkkana ettei tule liikaa ja mene vatsat sekaisin.
Lisätietoa ruokinnasta:
http://www.papukaijayhdistys.fi/web/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=88- -D-
Saattoihan se olla C-vitamiinakin?
Valontarve seeparapeipoilla enenee syskyllä, joten lintuvalot teillä varmaan jo on? Jos ei lintuvaloa kaupasta löydy, niin matelijavalokin käy. Ei kuumota tai muuta liikaa. Se on D-vitamiinin takia tärkeä. - Lisäksi nuo samat kuin edellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719