Carina E -97 virtalukko

Carina II:lla 730 mk

Onko tälläistä sattunut muille? Toukokuussa virta-avain ei suostunut tulemaan virtalukosta pois. Siihen asti avaimen ulostulossa ei ollut ongelmia. Nyt se on ollut paikoillaan yli 3 kk, muuten avain toimii normaalisti. Huollossa sanoivat, että koko virtalukko tietokoneineen pitää vaihtaa, hinta 4-500€. Olen yrittänyt irrottaa sitä puhdistusairosoleilla ja aseöljyllä turhaan. Onko virtalukossa jokin sähkömagneetti lukitus, joka on väärässä tilassa?

3

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee

      kahdella sopivan vahvuisella välys mitta liuskalla, painat ne vaan avaimen kummallekkin sivulle ja saat vedettyä key:n pois.
      Homma korjautuu vaihtamalla lukko pesän ja se ei maksa 4-5 satkua lähellekkään. Lukko pesiä saa samoille avaimen numeroille sarjoitettuna kuin entisetkin on.

      • jumiutumisen

        aiheuttaa ohjauslukon "kieli" joka hiotuu ajan kuluessa teräväksi ja alkaa purra avaimeen, voi ydittää sopivalla viilalla pyödistää. Jujun älyää kyllä kun ottaa lukkopesän irti ja katsoo avaimen reikään. Avainpesähän lähtee irti radio asennossa ja lukkolaitteen alapuolella olevaa nastaa painamalla.


    • Nimetön

      Tojo kaivoksela,
      "Täytyy uusii koko helahoito ja avaimet".
      Hinta oli n. toi sinun mainitsemasi.
      Nelipyörä HML, "tuo auto pajalle niin irrotetaan avain ja sitten teetät uuden avaimen, niin toimii".
      Toimin jälkimmäisellä tavalla ja lasku oli yhteensä n.100€ luokkaa.
      Avaimen jumiutuminen johtuu sen kulumisesta jolloin pesässä olevat haitat takertuvat siihen kiinni sitä kovempaa mitä kuluneempi avain on.
      Voi olla jotain tekemistä murtosuojauksen / väärennettyjen avainten käytön vaikeuttamisen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe