Carina E -97 virtalukko

Carina II:lla 730 mk

Onko tälläistä sattunut muille? Toukokuussa virta-avain ei suostunut tulemaan virtalukosta pois. Siihen asti avaimen ulostulossa ei ollut ongelmia. Nyt se on ollut paikoillaan yli 3 kk, muuten avain toimii normaalisti. Huollossa sanoivat, että koko virtalukko tietokoneineen pitää vaihtaa, hinta 4-500€. Olen yrittänyt irrottaa sitä puhdistusairosoleilla ja aseöljyllä turhaan. Onko virtalukossa jokin sähkömagneetti lukitus, joka on väärässä tilassa?

3

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee

kahdella sopivan vahvuisella välys mitta liuskalla, painat ne vaan avaimen kummallekkin sivulle ja saat vedettyä key:n pois.
      Homma korjautuu vaihtamalla lukko pesän ja se ei maksa 4-5 satkua lähellekkään. Lukko pesiä saa samoille avaimen numeroille sarjoitettuna kuin entisetkin on.

• jumiutumisen

aiheuttaa ohjauslukon "kieli" joka hiotuu ajan kuluessa teräväksi ja alkaa purra avaimeen, voi ydittää sopivalla viilalla pyödistää. Jujun älyää kyllä kun ottaa lukkopesän irti ja katsoo avaimen reikään. Avainpesähän lähtee irti radio asennossa ja lukkolaitteen alapuolella olevaa nastaa painamalla.

• Nimetön

Tojo kaivoksela,
      "Täytyy uusii koko helahoito ja avaimet".
      Hinta oli n. toi sinun mainitsemasi.
      Nelipyörä HML, "tuo auto pajalle niin irrotetaan avain ja sitten teetät uuden avaimen, niin toimii".
      Toimin jälkimmäisellä tavalla ja lasku oli yhteensä n.100€ luokkaa.
      Avaimen jumiutuminen johtuu sen kulumisesta jolloin pesässä olevat haitat takertuvat siihen kiinni sitä kovempaa mitä kuluneempi avain on.
      Voi olla jotain tekemistä murtosuojauksen / väärennettyjen avainten käytön vaikeuttamisen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      44
      4806
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      60
      2661
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1064
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1035
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1024
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      124
      989
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      954
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      865
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49
      854
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      52
      820
    Aihe