kissavanhus kuihtunut olemattomiin

mitä tehdä?

Kesällä muutin pois kotoa ja aina tuhdissa kunnossa ollut kissani laihtui hieman, kuten aina kesäisin. Muutettuani (kissa jäi vanhemmille koska on ulkokissa, eikä olisi sopeutunut kerrostaloon) kissa muuttui, alkoi laihtua enemmän ja katosi n.kk sitten yli viikoksi ja palasi heikossa kunnossa ja todella laihana, luut tuntuivat joka puolelta, ennen ei ollut luita tuntunut yhtään. Laihtuminen jatkui, kissa ei syönyt melkein mitään, välillä kun kävin kissani luona se söi muutaman palasen. Tätä kesti pari viikkoa, nyt syö taas mutta on edelleen heikkona ja peräpää heiluu ja tuntuu että kissa on aivan muissa maailmoissa. Kissa on n.16-vuotias, ollut meillä yli kuusi vuotta ja ollut aina "minun kissani". Kissa on aina ollut erittäin kiintynyt minuun ja käyn katsomassa sitä vanhemmillani pari kertaa viikossa. Eläinlääkäriin ollaan viemässä tällä viikolla, vanhemmat puhuvat lopettamisesta mutta itsestäni se tuntuu hirveältä ajatukselta.
Mikä on vialla, onko kissa masentunut muutostani ja sairastunut sen seurauksena vai onko vanhuudella osuutensa ?

6

3645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja/tai vanhuutta.

Sillä voi olla pitkälle edennyt munuaisvika tai maksavika-syömättömyys kissoille vaarallista ja vahingoittaa elimistöä.Eläinlääkäri tekee päätöksen mutta jos kissa selvästi kärsii on suurinta rakkautta antaa sen nukahtaa pois...jos et kerran voi sen ottaa mukaan!Jos eläintä ottaa pitää myös osata epäitsekkäästi siitä luopua se on tosirakkautta!

• kohtalotoveri

joka on myös laihtunut aikalailla, painaa vain 2,8kg, kissalla on virtsatulehdus, sen vuoksi kissa lakkasi syömästä, ei syönyt muutakuin jos annoin kädestä muutaman palasen keitettyä kanaa. Nyt toinen antibioottikuuri pistoksena annettiin ja nyt on alkanut jopa itse syömään!Tosin pissavaivaa ei olla vielä saatu pois. Toivottavasti teidän kissa saadaan hoidettua kuntoon!Älä anna vielä periksi!

• 2 kissaa
        kohtalotoveri kirjoitti:

joka on myös laihtunut aikalailla, painaa vain 2,8kg, kissalla on virtsatulehdus, sen vuoksi kissa lakkasi syömästä, ei syönyt muutakuin jos annoin kädestä muutaman palasen keitettyä kanaa. Nyt toinen antibioottikuuri pistoksena annettiin ja nyt on alkanut jopa itse syömään!Tosin pissavaivaa ei olla vielä saatu pois. Toivottavasti teidän kissa saadaan hoidettua kuntoon!Älä anna vielä periksi!

meilä on 2 kisua, kummatkin 2v ja painavat jjuri sen 2,8kg. Ovat siroja ja liikkuvat paljon kun pihalla juoksevat. Eläinlääkäri sanoi että kissojen pitäisi olla tän kokoisia kun nykyään kaikki liikalihavia

• Hoitajan vastuu

Viime keväänä meidän hyväkuntoin 12 v. Roope kissa alkoi laihtua kovasti, ruoka ei enää maittanut. Takapää heitti kävellessä. Vettä vain halusi litkiä. Viimeisenä aamuna, kun vein eläinlääkäriin, oli kuin rukkanen. Eläinlääkäri epäili, että munuaiset ovat lakanneet toimimasta. Roope pääsi kärsimästä. Silloin juttelin eläinlääkärin kanssa lemmikin lopettamisesta yleensä. Eläinlääkäri sanoi, että lemmikit ovat ihmisen vastuulla. Ja lemmikkin ei pidä antaa kärsiä. Kissahan nukutetaan ennen kun se saa kuolettavan ruiskeen sydämeen. Samoin koirakin lopetetaan. Omia tunteita ei pidä häpeillä tai salata eläinlääkärin luona. Eläinlääkäri osaa olla läsnä, kun niin tarvii.

• sama juttu...

oireet olivat juuri tuon kaltaiset, ja syy oli että kissan munuaiset lakkasivat pikku hiljaa toimimasta. älä odottele pitkään, vaan armeliainta on päästää kissasi eläinlääkärillä ikuiseen uneen. meidän kissa eli 13-vuotiaaksi, en unohda häntä koskaan ja hän oli myös "minun kissa" perheessämme. voimia sinulle!

• --mitä tehdä?

Eilen vietiin kissarakas lääkäriin. Lääkäri sanoi että mahassa on pieni kasvain sekä isompi n.golfpallon kokoinen. Munuaiset oli lakanneet toimimasta eikä veri kiertänyt enää elimistössä kunnolla ja lihakset oli surkastunut pois. Lääkäri sanoi että ihme että kissa on jaksanut näinkin kauan, tuskiakin sanoi sillä olleen vaikka ei urhea kissani niitä ollut näyttänytkään. Silloin kun oli kadonnut yli viikoksi oli kissa ilmeisesti lähtenyt kuolemaan, mutta syystä tai toisesta tulikin takaisin eikä kuollut.

Eläinlääkärissä kissa tutkittiin ja tuomio tuli. Pidin rakastani sylissä ja koitin saada rauhoittumaan mutta turhaa, taisi aavistaa mitä tuleman pitää. Pidin sylissäni kun annettiin nukutusaine, kesti kauan ennen kuin vaikutti koska lääkäri ei löytänyt lihasta mihin pistää piikin ja piikki kuulemma osui luuhun. Kissa meni voimattomammaksi, alkoi läähättää ja oksensi pari kertaa, nukahti suht pian sen jälkeen. Sitten lääkäri käski laittaa pöydälle kissan. Sitten lääkäri pisti piikillä tappavan ruiskeen ja kissa "rääkäsi" voimattomasti suu kuitenkaan liikkumatta. (olin kauhuissani, lääkäri sanoi sen kuuluvan asiaan, onko niin ?!) Odottelimme mutta kissa ei lakannut hengittämästä. Sanoi että on sitkeä kissa ja laittoi toisenkin piikin kylkiluiden väliin. Kissani kylkiluiden välit olivat rustottuneet umpeen, lääkäri ei tiennyt miksi. Rusahdusääni oli kammottava kun piikki meni läpi.
      Itselleni jäi todella paha maku koko lääkärikäynnistä, koska lääkäri ei ollut millään tapaa empaattinen vaan enemmänkin vihainen ja ilkeä koko tapahtuman ajan eikä selittänyt mitä on tekemässä, vastauksia sain vain itse kysymällä. Mieleeni tuli, tekikö lääkäri jonkinlaisen hoitovirheen ? Kertokaa kokemuksia kissan lopettamisesta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe