Kuka huolii

sedania?

Kuka helvata ostaisi enää 2000-luvulla porrasperäisen auton? Edes volkkaria. Ei kukaan täysjärkinen. Vain peräkylän junttieinari voi sellaisen vielä hommata.

On ne porrasperät niin helvetin vanhanaikaisen ja tylsän näköisiä että! Pora, Vento, Jetta, kaikki samaa paskaa.

12

1328

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajat muuttuvat

Ennen farmaria pidettiin vain maalaisten ja "junttien" autona.
      Muistan kun itse ostin ensimmäisen kerran farmarimallin sedanin sijasta, niin sain kuulla kommentteja tyyliin että "ootko ostanut maatilan" tai että "landelleko meinasit muuttaa" ...

• 3d hb!

Mut oikeesti mitä tekee sellaisella autolla joka o oikeesti väärää tyyppiä omiin tarpeisiin....

Jos laitetaan viivalle vaikka POLO 3d, Golf 5d, Golf farkku ja Jetta, nii kyllä mulla ainakin jää kaupan teon aikaa Jetta, ja Golf variantti pois valinnoista.

Jäljelle jää Polo 3d-korilla ja Golf Plussa...

Miks ottasin polon? siinä o liki 5000,- hinnan ero plussaan....

Miks Plussan, se o varustellumpi ja 20cm pidempi ku polo ja tilat o muunneltavat.

Polon heikkaus on se, että siihen saa ostaa paljon lisää että saa plussan varusteet....

• mitä tarvitsee
        3d hb! kirjoitti:

Mut oikeesti mitä tekee sellaisella autolla joka o oikeesti väärää tyyppiä omiin tarpeisiin....

Jos laitetaan viivalle vaikka POLO 3d, Golf 5d, Golf farkku ja Jetta, nii kyllä mulla ainakin jää kaupan teon aikaa Jetta, ja Golf variantti pois valinnoista.

Jäljelle jää Polo 3d-korilla ja Golf Plussa...

Miks ottasin polon? siinä o liki 5000,- hinnan ero plussaan....

Miks Plussan, se o varustellumpi ja 20cm pidempi ku polo ja tilat o muunneltavat.

Polon heikkaus on se, että siihen saa ostaa paljon lisää että saa plussan varusteet....

Minulla tipahtaisi ensiksi Polo ja Jetta tavaratilojen pienuuden ja epäkäytännöllisyyden, Jetta myös karmean renagsmelun, takia. Sitten tipahtaisi Plussa, joka ei ole muuta kuin paisutettu Golf, jonka kuviteltiin korvaavan Variantin. Se ei ole myöskään mikään ns. tila-auto, kuten Touran.

Jäljelle jää vain Varian. Se on ihan oikean auton oloinen ja tavaratilakin vastaa tarpeitani.

Mitenkä se Plussa on yhtään Poloa muunneltavampi, muuten kuin rivi luukkuja katossa?

• Mä vaan
        mitä tarvitsee kirjoitti:

Minulla tipahtaisi ensiksi Polo ja Jetta tavaratilojen pienuuden ja epäkäytännöllisyyden, Jetta myös karmean renagsmelun, takia. Sitten tipahtaisi Plussa, joka ei ole muuta kuin paisutettu Golf, jonka kuviteltiin korvaavan Variantin. Se ei ole myöskään mikään ns. tila-auto, kuten Touran.

Jäljelle jää vain Varian. Se on ihan oikean auton oloinen ja tavaratilakin vastaa tarpeitani.

Mitenkä se Plussa on yhtään Poloa muunneltavampi, muuten kuin rivi luukkuja katossa?

Se on ainoa noista missä lattian saa oikeasti täysin tasaiseksi kun penkit on käännettynä. edes Plussassa ei ole tasainen lattia. Variantissa on erinomaiset pääntilat ja jalkatilat takana omassa kokoluokassaan. Tavararilassa ei myöskään oo minkäänlaista pudotusta/kuormauskynnystä kun lattia on puskurin kanssa samalla korkeudella. Plussassa ainoa parempi asia on se muihin nähden että siellä istutaan korkeammalla ja sinne on huonoselkäisenkin parempi mennä. Mutta se on huonompi ajaa kuin esim 3- ja 5-ovinen malli. Se on paljon tuuliherkempi ja kiikkerämpi ja myös kuluttaa korkeudensa&heikompinen tuuliominaisuukisen takia hieman enempi. Ainoa monikäyttöinen asia Plussassa on se kiskoilla liikkuva takapenkki ja muukana kotelo katossa. Kuljetuskäyttön se on silti pienempi kuin Variant. Ja on vähän hassun näköinen kun on lhyt akseliväli, pienet ylitykset korissa edessä ja takana ja sitten kuitenkin aika korkea. Toki paljon nätimpi kuin joku Audi A2.

• Antti S.
        mitä tarvitsee kirjoitti:

...pois vielä se varianttikin. Kaikki nuo täyttä paskaa. Osta Pösö 308, Citikka C4 tai Corolla/Auris, siinä ovat luokan parhaat ja vielä halvemmalla hinnalla.

• hemmetti
        Antti S. kirjoitti:

...pois vielä se varianttikin. Kaikki nuo täyttä paskaa. Osta Pösö 308, Citikka C4 tai Corolla/Auris, siinä ovat luokan parhaat ja vielä halvemmalla hinnalla.

ainakaan noita ranskiksia kannata ostaa.

• Elmeri

En tarvitse farmariautoa, koska en kuljeta maataloustuotteita ;) Mutta eivät sitä farmaria monet muutkaan oikeasti tarvitse. Laumaeläimet menevät muiden mukana. Sitäpaitsi kyllä auton pitää näyttää autolta.

• Mä vaan

kuin Variantti. Variantin ohjaus tuntuu jotenki jämäkämmältä ja raskammalta ja paremmalta ajaa. Teohus myös parempi. Jämäkämmältä ja tukevammalta kyllä tuntui Variant muutenkin.

• wolkkaria!

Jos jotain sanoo eri mallien eroista nii valinta ja perustelut o helpot!

Mä ainakin ymmärtäny, että Golf, Jetta ja variantti o hinnoiltaan aika samankaltaisia.... ei varmaa oo ees 2000e se hintaero jos puhutaan samalla moottorilla ja vaihtoistolla valituista malleista.

Polo on selvästi halvempi.... eroa voi olla jopa liki 10000,- jos äärimmäisyyteen mennään.

Mut tosiaan mun listalle ei oo ku polo 3d ja Gof plussa....

Polo ja Plussa sopii hyvin, jos on varreltaan lyhyt. Plussassa se, että näkee paremmin ja se sinne meneminen on helpompaa kuin tavalliseen ja nouseminen ulos.

Polon kori o lyhyt, niin sen takia siinä riittää tuo 3d kori, kun se sisään meneminen on vaikeampaa.... Tietenkin jos olis sellainen fiksuus, että sen oman ajoympäriston sais säädettä sähköisesti, nii olis kiva... lähinnä penkki ja ratti, nii sillon se 4d olis sopiva... tuolia joutus ainakin siirtään.... sillon jalkoja olis helpompaa laittaa autoon....

Lisäksi plussan etu tuon helpomman sisään menemisen lisäksi o se liikkuva takapenkki ja 20 cm pidempi kori kuin esim. Golfin kakkoskopassa.....

Mut miks variantti tippuu.... no en mä mitää tavara-autoa tarvi....

Mut raha puhuu kaikein eniten ja sillon todennäköisin vaihtoehto on Polo 1,4 59kw perinteisellä automaatilla.

Jälleenmyyntiarvot yms. o aika pieniä jos oikeesti sen hankintaan ei oo omaa rahaa!

• Hannu Hautausurakoitsija

Musta on suosittu väri ja farkku on suosittu malli, mutta minulle aina tulee mieleen ruumisauto, kun näen farkun liikenteessä. Kyllä ainoa oikea auton muoto on sedan. Eri asia on, jos olet putkimies tane, jonka täytyy kuljettaa koko ajan mukana jakoavaimia.

• boraaja

pakko kai ihmisen on vitutuksensa jostakin repiä?

pora?

varmasti on tylsän näköinen moottoritiellä. bosch vai black and decker?

• Boraaja

Porrasperä on hiljaiosempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      129
      2079
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      51
      989
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      877
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      766
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      77
      720
    6. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      627
    7. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      616
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      612
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      133
      570
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      520
    12. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      52
      513
    13. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      504
    14. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      499
    15. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      498
    16. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      488
    17. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      487
    18. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      486
    19. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      476
    20. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      463
    Aihe