Kuka huolii

sedania?

Kuka helvata ostaisi enää 2000-luvulla porrasperäisen auton? Edes volkkaria. Ei kukaan täysjärkinen. Vain peräkylän junttieinari voi sellaisen vielä hommata.

On ne porrasperät niin helvetin vanhanaikaisen ja tylsän näköisiä että! Pora, Vento, Jetta, kaikki samaa paskaa.

12

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajat muuttuvat

      Ennen farmaria pidettiin vain maalaisten ja "junttien" autona.
      Muistan kun itse ostin ensimmäisen kerran farmarimallin sedanin sijasta, niin sain kuulla kommentteja tyyliin että "ootko ostanut maatilan" tai että "landelleko meinasit muuttaa" ...

      • 3d hb!

        Mut oikeesti mitä tekee sellaisella autolla joka o oikeesti väärää tyyppiä omiin tarpeisiin....

        Jos laitetaan viivalle vaikka POLO 3d, Golf 5d, Golf farkku ja Jetta, nii kyllä mulla ainakin jää kaupan teon aikaa Jetta, ja Golf variantti pois valinnoista.

        Jäljelle jää Polo 3d-korilla ja Golf Plussa...

        Miks ottasin polon? siinä o liki 5000,- hinnan ero plussaan....

        Miks Plussan, se o varustellumpi ja 20cm pidempi ku polo ja tilat o muunneltavat.

        Polon heikkaus on se, että siihen saa ostaa paljon lisää että saa plussan varusteet....


      • mitä tarvitsee
        3d hb! kirjoitti:

        Mut oikeesti mitä tekee sellaisella autolla joka o oikeesti väärää tyyppiä omiin tarpeisiin....

        Jos laitetaan viivalle vaikka POLO 3d, Golf 5d, Golf farkku ja Jetta, nii kyllä mulla ainakin jää kaupan teon aikaa Jetta, ja Golf variantti pois valinnoista.

        Jäljelle jää Polo 3d-korilla ja Golf Plussa...

        Miks ottasin polon? siinä o liki 5000,- hinnan ero plussaan....

        Miks Plussan, se o varustellumpi ja 20cm pidempi ku polo ja tilat o muunneltavat.

        Polon heikkaus on se, että siihen saa ostaa paljon lisää että saa plussan varusteet....

        Minulla tipahtaisi ensiksi Polo ja Jetta tavaratilojen pienuuden ja epäkäytännöllisyyden, Jetta myös karmean renagsmelun, takia. Sitten tipahtaisi Plussa, joka ei ole muuta kuin paisutettu Golf, jonka kuviteltiin korvaavan Variantin. Se ei ole myöskään mikään ns. tila-auto, kuten Touran.

        Jäljelle jää vain Varian. Se on ihan oikean auton oloinen ja tavaratilakin vastaa tarpeitani.

        Mitenkä se Plussa on yhtään Poloa muunneltavampi, muuten kuin rivi luukkuja katossa?


      • Mä vaan
        mitä tarvitsee kirjoitti:

        Minulla tipahtaisi ensiksi Polo ja Jetta tavaratilojen pienuuden ja epäkäytännöllisyyden, Jetta myös karmean renagsmelun, takia. Sitten tipahtaisi Plussa, joka ei ole muuta kuin paisutettu Golf, jonka kuviteltiin korvaavan Variantin. Se ei ole myöskään mikään ns. tila-auto, kuten Touran.

        Jäljelle jää vain Varian. Se on ihan oikean auton oloinen ja tavaratilakin vastaa tarpeitani.

        Mitenkä se Plussa on yhtään Poloa muunneltavampi, muuten kuin rivi luukkuja katossa?

        Se on ainoa noista missä lattian saa oikeasti täysin tasaiseksi kun penkit on käännettynä. edes Plussassa ei ole tasainen lattia. Variantissa on erinomaiset pääntilat ja jalkatilat takana omassa kokoluokassaan. Tavararilassa ei myöskään oo minkäänlaista pudotusta/kuormauskynnystä kun lattia on puskurin kanssa samalla korkeudella. Plussassa ainoa parempi asia on se muihin nähden että siellä istutaan korkeammalla ja sinne on huonoselkäisenkin parempi mennä. Mutta se on huonompi ajaa kuin esim 3- ja 5-ovinen malli. Se on paljon tuuliherkempi ja kiikkerämpi ja myös kuluttaa korkeudensa&heikompinen tuuliominaisuukisen takia hieman enempi. Ainoa monikäyttöinen asia Plussassa on se kiskoilla liikkuva takapenkki ja muukana kotelo katossa. Kuljetuskäyttön se on silti pienempi kuin Variant. Ja on vähän hassun näköinen kun on lhyt akseliväli, pienet ylitykset korissa edessä ja takana ja sitten kuitenkin aika korkea. Toki paljon nätimpi kuin joku Audi A2.


      • Antti S.
        mitä tarvitsee kirjoitti:

        Minulla tipahtaisi ensiksi Polo ja Jetta tavaratilojen pienuuden ja epäkäytännöllisyyden, Jetta myös karmean renagsmelun, takia. Sitten tipahtaisi Plussa, joka ei ole muuta kuin paisutettu Golf, jonka kuviteltiin korvaavan Variantin. Se ei ole myöskään mikään ns. tila-auto, kuten Touran.

        Jäljelle jää vain Varian. Se on ihan oikean auton oloinen ja tavaratilakin vastaa tarpeitani.

        Mitenkä se Plussa on yhtään Poloa muunneltavampi, muuten kuin rivi luukkuja katossa?

        ...pois vielä se varianttikin. Kaikki nuo täyttä paskaa. Osta Pösö 308, Citikka C4 tai Corolla/Auris, siinä ovat luokan parhaat ja vielä halvemmalla hinnalla.


      • hemmetti
        Antti S. kirjoitti:

        ...pois vielä se varianttikin. Kaikki nuo täyttä paskaa. Osta Pösö 308, Citikka C4 tai Corolla/Auris, siinä ovat luokan parhaat ja vielä halvemmalla hinnalla.

        ainakaan noita ranskiksia kannata ostaa.


    • Elmeri

      En tarvitse farmariautoa, koska en kuljeta maataloustuotteita ;) Mutta eivät sitä farmaria monet muutkaan oikeasti tarvitse. Laumaeläimet menevät muiden mukana. Sitäpaitsi kyllä auton pitää näyttää autolta.

      • Mä vaan

        kuin Variantti. Variantin ohjaus tuntuu jotenki jämäkämmältä ja raskammalta ja paremmalta ajaa. Teohus myös parempi. Jämäkämmältä ja tukevammalta kyllä tuntui Variant muutenkin.


    • wolkkaria!

      Jos jotain sanoo eri mallien eroista nii valinta ja perustelut o helpot!

      Mä ainakin ymmärtäny, että Golf, Jetta ja variantti o hinnoiltaan aika samankaltaisia.... ei varmaa oo ees 2000e se hintaero jos puhutaan samalla moottorilla ja vaihtoistolla valituista malleista.

      Polo on selvästi halvempi.... eroa voi olla jopa liki 10000,- jos äärimmäisyyteen mennään.

      Mut tosiaan mun listalle ei oo ku polo 3d ja Gof plussa....

      Polo ja Plussa sopii hyvin, jos on varreltaan lyhyt. Plussassa se, että näkee paremmin ja se sinne meneminen on helpompaa kuin tavalliseen ja nouseminen ulos.

      Polon kori o lyhyt, niin sen takia siinä riittää tuo 3d kori, kun se sisään meneminen on vaikeampaa.... Tietenkin jos olis sellainen fiksuus, että sen oman ajoympäriston sais säädettä sähköisesti, nii olis kiva... lähinnä penkki ja ratti, nii sillon se 4d olis sopiva... tuolia joutus ainakin siirtään.... sillon jalkoja olis helpompaa laittaa autoon....

      Lisäksi plussan etu tuon helpomman sisään menemisen lisäksi o se liikkuva takapenkki ja 20 cm pidempi kori kuin esim. Golfin kakkoskopassa.....

      Mut miks variantti tippuu.... no en mä mitää tavara-autoa tarvi....

      Mut raha puhuu kaikein eniten ja sillon todennäköisin vaihtoehto on Polo 1,4 59kw perinteisellä automaatilla.

      Jälleenmyyntiarvot yms. o aika pieniä jos oikeesti sen hankintaan ei oo omaa rahaa!

    • Hannu Hautausurakoitsija

      Musta on suosittu väri ja farkku on suosittu malli, mutta minulle aina tulee mieleen ruumisauto, kun näen farkun liikenteessä. Kyllä ainoa oikea auton muoto on sedan. Eri asia on, jos olet putkimies tane, jonka täytyy kuljettaa koko ajan mukana jakoavaimia.

    • boraaja

      pakko kai ihmisen on vitutuksensa jostakin repiä?

      pora?

      varmasti on tylsän näköinen moottoritiellä. bosch vai black and decker?

    • Boraaja

      Porrasperä on hiljaiosempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe