Syksyllä Ausseihin ja lämpöön

backpacker

Heips!

Suunnittelen parhaillaan karkumatkaa Suomen kylmenevästä ja pimenevästä syksystä. Tarkoituksena on lähteä loka-marraskuun kieppeillä Ausseihin rinkka selässä matkaamaan ja töitä etsimään. Vaikka sitten sitä banaanien poimintaa tms. :) Ei passaa liian nirso olla!
Matkaan olen lähdössä yksin, mutta hetken miettimisen jälkeen matkaseura ei välttämäti olisi pahitteeksi.
Jos sinäkin olet Suomen syksyä ja talvea lähdössä karkuun, mennäänkö samaa matkaa ?

18

2714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähempänä

      noin kauas kannata lähteä jos lämpöä kaipaa ja yritys oli niin kehni että veikkaan että saat mennä ihan yksin.

      • totta!

        Parempi varmaan yksinkin lähteä kuin sinunlaisen törpön, ahdistuneen ja katkeran polon kanssa. Jokainen taplaa tyylillään.


    • reissaaaaja

      Heips!
      Juu mie myös oon lähös reissaamaan australiaan ja mietin kuin kiva ois ehkä sittenkin reissukaveri, marraskuun puolivälin paikkeilta kattelen lentoa brisbaneen,mihin itse ajattelit? Laita viestii jos reissukaverin paikka viel auki, [email protected]

    • minnutska

      Elikä mä olen kans lähdössä tossa Marras/Joulukuun vaihteessa Ausseihin ja näillä erää ilmeisen yksin. Reissukaverit ei siis olis pahitteeks :)

      • reissaaaaaja

        Oletko ostanut lentolipun jo?


      • minnutska
        reissaaaaaja kirjoitti:

        Oletko ostanut lentolipun jo?

        Ei oo vielä ostettuna, syyskuun lopulla vasta ostan. Pitäis laittaa vetämään myös nuo viisumihakemukset nettiteitse :)

        Ootko sä jo hommannu liput?


      • aussie-jack
        minnutska kirjoitti:

        Ei oo vielä ostettuna, syyskuun lopulla vasta ostan. Pitäis laittaa vetämään myös nuo viisumihakemukset nettiteitse :)

        Ootko sä jo hommannu liput?

        Tervetuloa. Tällä hetkellä lämpötilat vaihtelevat -10 - 35 riippuen paikkakuinnasta ja kellonajasta. Miljoonat nauttivat lumesta ja käyvät laskettelemassa, ikäväkyllä päin puutakin.
        Antaisin neuvon ison repun sijasta urheilukassi jossa on sateen ja tuulenpitävä vaate, verkkari kylmän varalle , matka-asu riittää muutamaksi päiväksi. Bannaanihommissa likaantuvat vaatteet kuin hiilenkantajalla, hyvä homma ja helposti saatavissa agenttien kautta joka hommaa työn asunnon ja kuljetukset. Jos menet omin nokkinesi voi olla ettet saakaan palkkaa. Pidetään kyllä toisenluokan kansalaisina.
        Paljon suomalaisia aloitta näin ja pääsevät "sisälle"
        Nährään Queenslandissa.


      • backpacker
        aussie-jack kirjoitti:

        Tervetuloa. Tällä hetkellä lämpötilat vaihtelevat -10 - 35 riippuen paikkakuinnasta ja kellonajasta. Miljoonat nauttivat lumesta ja käyvät laskettelemassa, ikäväkyllä päin puutakin.
        Antaisin neuvon ison repun sijasta urheilukassi jossa on sateen ja tuulenpitävä vaate, verkkari kylmän varalle , matka-asu riittää muutamaksi päiväksi. Bannaanihommissa likaantuvat vaatteet kuin hiilenkantajalla, hyvä homma ja helposti saatavissa agenttien kautta joka hommaa työn asunnon ja kuljetukset. Jos menet omin nokkinesi voi olla ettet saakaan palkkaa. Pidetään kyllä toisenluokan kansalaisina.
        Paljon suomalaisia aloitta näin ja pääsevät "sisälle"
        Nährään Queenslandissa.

        Just kävin ostamassa, kun suht halvalla sai, 60 litrasen rinkan...nyt kotiin testaamaan paljonko tuon kokonen rinkka vetää :)


      • varhaisessa vaiheessa
        minnutska kirjoitti:

        Ei oo vielä ostettuna, syyskuun lopulla vasta ostan. Pitäis laittaa vetämään myös nuo viisumihakemukset nettiteitse :)

        Ootko sä jo hommannu liput?

        koskapa lennot on halvimpia, mitä aikaisemmin varaus on tehty. Jos nyt varaa vaikkapa helmikuulle, on joku satanenhalvempi kuin sitä ennen lentoihin. Jos jättää lipun oston parin kuukauden päähän lähdöstä, joutuu pulittamaan jopa 400 enemmän kuin 4-5-kuukautta ennen tehdystä varauksesta. Perth näkyi olevan halvin mutta on "jumalan selän" takana.
        Aikamoinen tsekkaaminen jos kaikki kaupungit syynää ja ajat jolloin on eri myyjiltä saatavissa heidän kapasiteettinsa suomia edullisia hintoja. Koska en mitä ilmeisimmin kuitenkaan töihin mene, (jos menen)tuo helmikuun parhaat kelit aika on siinä vähän päälle tonni Sydney´iin.


      • ......
        varhaisessa vaiheessa kirjoitti:

        koskapa lennot on halvimpia, mitä aikaisemmin varaus on tehty. Jos nyt varaa vaikkapa helmikuulle, on joku satanenhalvempi kuin sitä ennen lentoihin. Jos jättää lipun oston parin kuukauden päähän lähdöstä, joutuu pulittamaan jopa 400 enemmän kuin 4-5-kuukautta ennen tehdystä varauksesta. Perth näkyi olevan halvin mutta on "jumalan selän" takana.
        Aikamoinen tsekkaaminen jos kaikki kaupungit syynää ja ajat jolloin on eri myyjiltä saatavissa heidän kapasiteettinsa suomia edullisia hintoja. Koska en mitä ilmeisimmin kuitenkaan töihin mene, (jos menen)tuo helmikuun parhaat kelit aika on siinä vähän päälle tonni Sydney´iin.

        Moi, mistä halvin perthin lento sattui silmään? itse olen etsimässä lentoja juuri kyseiseen paikkaan eli "jumalan selän taakse" :). Ajankohta olisi tammikuun loppu 2009


      • reissaaaaja
        minnutska kirjoitti:

        Ei oo vielä ostettuna, syyskuun lopulla vasta ostan. Pitäis laittaa vetämään myös nuo viisumihakemukset nettiteitse :)

        Ootko sä jo hommannu liput?

        Laitoin viisumin ja tuli vastaus 12tunnissa. Lennon ostin marraskuun loppupuolelle, kuulemma lennot kallimpia joulun lähentyessä ja kannattaa ostaa ajoissa liput tai lippu. Ite ostin menolipun vain:)ei mee sen enempää rahaa ku sielt halvempi sit tänne päin.


      • aussie-jack
        backpacker kirjoitti:

        Just kävin ostamassa, kun suht halvalla sai, 60 litrasen rinkan...nyt kotiin testaamaan paljonko tuon kokonen rinkka vetää :)

        Lähdin viikko sitten Cairnsista "Sidnii". Lämpö aamuilla 9 am 9 astetta Sidni kello 12 16
        Ei siitä lämpö kohonnut mutta laski mukavasti plus viiteen tasmanian tuulen kera. Otin matkalla Cairnsiin hitsari,n japsi jätkä, rinkkari suurempi kuin äijä eri luukusta tavarat sisälle ja lisämaksua, 32 kiloa. Itse olen matkaillut viikosta kuukausiin ja rinkkani on pahimmillaan 12 kiloa. Käyn pesulla jos mahdollista joka päivä ja samalla vaatteetkin.
        minulla oli pari finnilikkaa kortteerissa tupla rinkkojen kanssa heidän micro alusvaatteet meni samaan pesuun omieni kanssa joten pari alusvaatekertaa olisi riittänyt. Eilen tulin takaisin Cairnsiin lähtiessä 9 ja Cairnsissa 29 just sopiva . Urheilukassista löytyy nopeasti vaihtovaatteet eikä tarvitse hinata rinkkaa ja saa helpommin liftiä. Uusia kysymyksiä .
        Hi JK


      • minnutska
        reissaaaaja kirjoitti:

        Laitoin viisumin ja tuli vastaus 12tunnissa. Lennon ostin marraskuun loppupuolelle, kuulemma lennot kallimpia joulun lähentyessä ja kannattaa ostaa ajoissa liput tai lippu. Ite ostin menolipun vain:)ei mee sen enempää rahaa ku sielt halvempi sit tänne päin.

        Eli ostin kans liput, eestaas. 1300 makso.. Lähden 24.11. matkaan ja pysähdyn päiväks Roomaan ja Taipeihin :) Ihan mahtista!


      • white rabbit
        minnutska kirjoitti:

        Eli ostin kans liput, eestaas. 1300 makso.. Lähden 24.11. matkaan ja pysähdyn päiväks Roomaan ja Taipeihin :) Ihan mahtista!

        MOI. me tullaa frendin kans samalle lennolle. kans lahetaan 24.11. pitais varaa se lento tas kuussa. aiot sa kauan vaeltaa australian auringossa?


      • ...... kirjoitti:

        Moi, mistä halvin perthin lento sattui silmään? itse olen etsimässä lentoja juuri kyseiseen paikkaan eli "jumalan selän taakse" :). Ajankohta olisi tammikuun loppu 2009

        Kun meni tuota aikaakin tässä välissä kovalevyn särkymisen takia. Mutta ota netistä Halvat lennot ja selaa siinä tarjottuja matkanjärjestäjiä läpi ja vahtele päivämääriä, niin kyllä se osuu kohdalle. Hinta oli muistaakseni vielä tammikuussa jotain tonnin seutuun. Vaikka löytyy niitä edullisia, lähes saman hintaisia Sydney´ynkin, ainakin helmikuussa.


      • minnutska
        white rabbit kirjoitti:

        MOI. me tullaa frendin kans samalle lennolle. kans lahetaan 24.11. pitais varaa se lento tas kuussa. aiot sa kauan vaeltaa australian auringossa?

        Juu, mie sain kans yhden extreme-kaverini mukaan. Ekaks ollaan tosiaan siellä Roomassa yö ja lähtään sieltä Taipeihin 25.11. ja ollaan sit Sydneyssä perillä vasta 27.11. Vuosi me meinataan siellä hurjastella :)


      • minnutska
        Skola kirjoitti:

        Kun meni tuota aikaakin tässä välissä kovalevyn särkymisen takia. Mutta ota netistä Halvat lennot ja selaa siinä tarjottuja matkanjärjestäjiä läpi ja vahtele päivämääriä, niin kyllä se osuu kohdalle. Hinta oli muistaakseni vielä tammikuussa jotain tonnin seutuun. Vaikka löytyy niitä edullisia, lähes saman hintaisia Sydney´ynkin, ainakin helmikuussa.

        Kilroy on kaikist halvin. Ja sinne kandee soittaa ehdottomasti, koska ne halvimmat lennot EIVÄT löydy netistä!! Puhelimen päässä mulla ainakin se tyttö oli tosi ihana ja etti mulle eri vaihtiksia ja halvimmilla mentiin ko mitä netistä olis löytyny :)


      • white rabbit aus.
        minnutska kirjoitti:

        Juu, mie sain kans yhden extreme-kaverini mukaan. Ekaks ollaan tosiaan siellä Roomassa yö ja lähtään sieltä Taipeihin 25.11. ja ollaan sit Sydneyssä perillä vasta 27.11. Vuosi me meinataan siellä hurjastella :)

        nice. me nahtavasti lahetaan 25.11. mut pitais olla 2vk taipeis, 3 vk bangkokis sielt jotenkin eksya laosiin rauhottuun ainakin viikoks. sit bangkokist sydneyhin....pitais yrittaa ehtia sinne ennen uutta vuotta. Kuulin vaan et siel o vaikee saada yopymis paikkaa kun kaikki mestat on ihan tukos siel. Rooma ei oikeen kiinnosta...........aaaaaasiaaaaan.

        Ja ausseist sit jatkaa mihin tuuli vie, ehka uuteen seelantiin ja tongalle kattoo nyt saako siel mitaan duunia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2194
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      158
      1428
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe