Sain kirjallisen varoituksen isännöitsijältä:
Useat muut rapun asukkaat olivat valittaneet viime viikonlopun tapahtumista vuokraamassani huoneistossa. Yöaikaan kuuluvat äänet olivat häirinneet talon muita asukkaita. Samoin pihalle oltiin heitelty vieraiden toimesta pitsalaatikoita, joista peritään siivouskustannuksia jälkikäteen. Lisäksi huoneistossani vieraillut henkilö oli jättänyt auton pihalle luvattomalle paikalle. Josta talonyhtiö edellyttää,ettei tällaista enää tapahdu.
Olin järkyttynyt saadessani kirjeen, koska vain yksi asia varoituksessa on totta: auton jättäminen luvattomalle paikalle. Muuten kirjeessä olevat muut varoitukset olivat täysin takeettomia. Siksipä soitin isännöitsijälle tästä varoituksesta ja kerroin, että auto oli väärässä paikassa,eikä sitä tule toiste tapahtumaan, mutta muista varoituksista ei minulla ole tietoakaan. Olin huoneistossa kyllä öisin paikalla, mutta nukkumassa, eikä minulla ole aikomusta eikä aikaakaan häiritä muita asukkaita edellä mainitsemalla tavalla.
Isännöitsijä piti minulle nuorelle ihmiselle kuin isällisen saarnan kuinka talonyhtiössä tulee elää ihmisiksi, ja että yhtiökokouksessa päätetään ottavatko huoneiston haltuun.
Nyt toivottamana kysyisin neuvoja: onko minulla oikeus saada tietää valitusta tehneiden nimet, jotta voisin kysyä heiltä tarkennusta. Varoituksessa ei ollut tarkkoja tietoja häiriköinnin kellon ajasta, tavasta tai muusta sellaisesta. Onko mahdollista saada varoitusta virheelliseksi ilman tarkkoja tietoja ja perusteluja?
Varoitus muita asukkaita häiritsevästä asumisesta ja pysäköimisestä yhtiön pihalla
13
2647
Vastaukset
- ex astkn pj
Valituksessa tulee ilmetä tarkat kellonajat jolloin häiriötä on tapahtunut, samoin häirinnän tapa.
Valittajia pitää olla vähintään kahdesta eri asunnosta.
Lisäksi on outoa, jos taloyhtiö voi ottaa asunnon hallintaansa yhden varoitusen jälkeen.
Laitapa ilmoitustaululle oma näkemyksesi asioista ja pyydä anteeksi auton väärää pysäköintiä, jos se oli ainoa rikkomuksesi.
Laita oma nimesi ja pyydä ottamaan yhteyttä, jos jollain on kysymistä asian johdosta, sillä osoitat, että olet rehellinen. Nimettömänä ei kannata keskustella ko.asioista.
Voisiko joku mahdollisesti todistaa, että olit nukkumassa, esim. joku, jolle soitit illalla?- vastine varoitukselle?
Kyllä minustakin on outoa, jos asunto nyt tästä lähtee. Soitin samantein myös vuokranantajalle, ja kerroin mitä oli tapahtunut, koska tätä ennen isännöitsijä oli ollut häneen yhteydessä. Onnekseni vuokranantajani oli ihmeissään isännöitsijän ja naapureiden varoituksesta. Kertoi myös että hänkin on varoituksen vääränlaisesta parkkeerauksesta saanut. Onhan minulla todistajana vieraani,joka auton oli jättänyt väärälle paikalle, mutta onko siitä todella hyötyä.
Kiitos, ilmoitustaulu vinkistä. Sen teenkin ensi töikseni. Kauhistuttaa ajatellakin,että valitus on tehty. Rapussa asuu paljon muitakin nuoria ja varsinkin samassa kerroksessa, mutta itsellä ei ole tietoa heidän häiriköinnistä, koska päivisin olen töissä ja illat rauhassa kotona ja nukkumassa.
Tuli mieleen joskus vuosi sitten yläkerran mummon keskustelu kanssani, kuinka hän katkerasti harmitteli,ettei ollut huomannut, että juuri ennen kuin muutin vuokralle huoneistoon, oli se ollut myynnissä. Tämän vanhan rouvan mies on hyvin huonokuntoinen,eikä juuri pääse enää rappujakaan alas. Hän sanoi;että te nuoret asutte aivan väärässä kerroksessa, niin me vanhukset joudutaan rappuja kävelemään. - kaipuuta26
vastine varoitukselle? kirjoitti:
Kyllä minustakin on outoa, jos asunto nyt tästä lähtee. Soitin samantein myös vuokranantajalle, ja kerroin mitä oli tapahtunut, koska tätä ennen isännöitsijä oli ollut häneen yhteydessä. Onnekseni vuokranantajani oli ihmeissään isännöitsijän ja naapureiden varoituksesta. Kertoi myös että hänkin on varoituksen vääränlaisesta parkkeerauksesta saanut. Onhan minulla todistajana vieraani,joka auton oli jättänyt väärälle paikalle, mutta onko siitä todella hyötyä.
Kiitos, ilmoitustaulu vinkistä. Sen teenkin ensi töikseni. Kauhistuttaa ajatellakin,että valitus on tehty. Rapussa asuu paljon muitakin nuoria ja varsinkin samassa kerroksessa, mutta itsellä ei ole tietoa heidän häiriköinnistä, koska päivisin olen töissä ja illat rauhassa kotona ja nukkumassa.
Tuli mieleen joskus vuosi sitten yläkerran mummon keskustelu kanssani, kuinka hän katkerasti harmitteli,ettei ollut huomannut, että juuri ennen kuin muutin vuokralle huoneistoon, oli se ollut myynnissä. Tämän vanhan rouvan mies on hyvin huonokuntoinen,eikä juuri pääse enää rappujakaan alas. Hän sanoi;että te nuoret asutte aivan väärässä kerroksessa, niin me vanhukset joudutaan rappuja kävelemään.voi ollakin, että takana on kateus. sinun on saatava tietää, kuinka moni on valittanut, koska yhden valitus ei ole pätevä.
Muistutan vielä, että asukas on vastuussa, myös vieraansa tekemisistä. Ei kai vieras ole heittänyt jotain roskaa pihaan, esim. tupakantumpin?? Se voi kasvaa pizzalaatikoksi, jos joku muu on sen pihaan heittänyt. Ihmisen mieli on, niin ihmeellinen, silloin, kun on kyse omasta edusta. Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja sopua ja hiljaisuutta taloyhtiöön.
Itse muutin maalle, pois naapureiden metelistä ja muusta häiriköinnistä. En jaksanut enää olla asukastoimikunnssa, hoitamassa toisten aiheuttamia häiriöitä, puun ja kuoren välissä. - kaipuuta26
Tuli mieleen joskus vuosi sitten yläkerran mummon keskustelu kanssani, kuinka hän katkerasti harmitteli,ettei ollut huomannut, että juuri ennen kuin muutin vuokralle huoneistoon, oli se ollut myynnissä. Tämän vanhan rouvan mies on hyvin huonokuntoinen,eikä juuri pääse enää rappujakaan alas. Hän sanoi;että te nuoret asutte aivan väärässä kerroksessa, niin me vanhukset joudutaan rappuja kävelemään.Tarjoapa joskus apua vanhuksille, autat vaikka miestä ulkoilussa tai viet heidän matot tai, vaikka vain roskiksen ulos. Voi olla, että he huomaavat, että on kivaa, kun talossa asuu tervejalkaisia nuoria.:)
Hymy tarttuu, hymyilevät eivät lyö.
(itämainen sanalasku) - yhdistetty liikaa
kaipuuta26 kirjoitti:
Tarjoapa joskus apua vanhuksille, autat vaikka miestä ulkoilussa tai viet heidän matot tai, vaikka vain roskiksen ulos. Voi olla, että he huomaavat, että on kivaa, kun talossa asuu tervejalkaisia nuoria.:)
Hymy tarttuu, hymyilevät eivät lyö.
(itämainen sanalasku)Pitsalaatikothan ovat ihan totta, minä näen ne itsekin ikkunasta eli ne ei ole mitään keksittyä. Ikkunani on aivan kävelykadun vieressä eli ne on voinut kuka vaan jättää siihen.
Jännä asia tässä on vielä se,että minulla on ollut hyvät välit kaikkiin naapureihin. Olen kyllä availlut ovia heille, ja jutellut pitkiäkin toveja.
Tähän varoitukseen on nyt vain yhdistelty kaikki viikonlopun tapahtumat yhden ihmisen vastuulle, vaikka mitään todisteita ei ole ollut. - fhtfhtf
Tuli mieleen joskus vuosi sitten yläkerran mummon keskustelu kanssani, kuinka hän katkerasti harmitteli,ettei ollut huomannut, että juuri ennen kuin muutin vuokralle huoneistoon, oli se ollut myynnissä. Tämän vanhan rouvan mies on hyvin huonokuntoinen,eikä juuri pääse enää rappujakaan alas. Hän sanoi;että te nuoret asutte aivan väärässä kerroksessa, niin me vanhukset joudutaan rappuja kävelemään.Minä kyllä vastineessani huomauttaisin myös, että "isännöitsijä esitti minua kohtaan aiheettomia, paikkansapitämättömiä syytöksiä, minkä koen loukkaavana. Samalla kun esitän itse pahoitteluni vieraani virheellisen parkkeerauksen vuoksi, odotan anteeksipyyntöä minua vastaan esitetyistä asiattomista syytöksistä. isännöitsijän ammattitaitoon kuuluu pyrkimys välttää ristiriitatilanteita mm. siten että hän, kuultuaan asukkaasta tehdyn valituksen, tutkii syytöksen paikkansapitävyyden ennen huomautuksen lähettämistä, eikä esitä panettelua ja valheita faktana. "
Ammattitaitinen isännöitijä ensin tutkii asian ennen kuin suoraan syyttää.
- voi riittää
Saat valitusta tehneiden nimet viimeistään siinä vaiheessa, kun häätöäsi käsitellän käräjäoikeudessa. Ennen niitä ei ole pakko antaa ja tuskin valituksen tehneet haluavat keskustella kanssasi sen enempää.
Ilmoitustaululla käyty keskustelu on aika lailla hyödytöntä.
Voit toki antaa taloyhtiölle eli lähinnä isännöitsijälle kirjallisesti oman näkemyksesi asiasta.
Asunto, jossa vietetään häiritsevää elämää, voidaan tietyin ehdoin ottaa yhtiön haltuun enintään kolmeksi vuodeksi. Haltuunotolla pitää ensin uhata, jotta asukkkaalla on mahdolisuus korjata tapansa. Jos uhkaus ei paranna häiriökäyttäytymistä, yhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa. Sitä toimenpidettä voi sitten vastustaa oikeudessa.
Nämä uhkaukset laitetaan myös tiedoksi osakkaalle, jos tämä ei itse asu asunnossa, haltuunottohan koskee häntä. - Heikki
Isännöitsiä neuvoo teitä lapsia käy isännöitsiän luona kysymässä älä täällä valita kuten kirjoituksestasi huomaa se on täysi provo ja tapahtuneeenakin liioiteltu.
- laki luke
En ota muuhun kantaa, mutta ei ole sinun syysi, jos joku heittää roskia pihalle tai pysäköi autonsa väärin. Vaikka he ovatkin (mahdollisesti) olleet sinun vieraitasi, niin et ole missään vastuussa siitä, mitä he tekevät taloyhtiön alueella tai jossakin muualla, Vain se, mitä melu asunnosstasi kuuluu, on sinulle moitittavaa. Jos joku tekee asunnossasi rikoksen, niin sekään ei ole sinun vastuulla.
Kaikki korvausvelvollisuudet ovat vahingon tekijällä. - ja vielä pitsaa
eipä kuulu sulle muiden roskien heittely tai autojen parkit.
Keksi ensi kerralla parempi provo.- ex astkn pj
Kyllä huoneiston haltija on vastuussa vieraistaan.
Jos esim. vieraat metelöivät tai roskaavat tai rikkovat kiinteistön omaisuutta, on asukas viimekädessä vastuussa häiriökäyttäytmisestä ja sen jatkuessa voi menettää asunnon hallintaoikeuden.
Asukas myöskin joutuu korvaamaan jos vieras rikkoo esim. ulko-oven lasin, mikäli korvausta ei saada vahingon tekijältä, niin asukas maksaa.
Näyttö on sitten asia erikseen, mutta pääsääntöisesti se menee näin.
Nimim.kokemusta on, noiden asioiden hoidosta.
- mennä oikeuteen!
Näiden valittajien pitää pystyä todistamaan, että juuri sinä olet aiheuttanut häirötä. Hyvin useasti viimeistään oikeudessa näiden valittajien suu menee tukkoon, kun heille sanotaan, että voi itse joutua vankilaan väärästä valasta. Ei oikeudessa päde se, että valittaja sanoo, että musta tuntuu, että se kuului sieltä..
Itse harkitsin asiaa aikoinaan, kun aiheettomasti valitettiin koiran haukkumisesta. Kirjeessä mainittuna ajankohtana emme edes olleet asunnossa, ja sen olisimme myös pystyneet todistamaan. Valitsin sitten kuitenkin muuton pois asunnosta. Sen jälkeen olemme koirinemme asuneet monessakin asunnossa vuokralla, eikä koskaan muulloin ole tullut valitusta koirien haukkumisesta (kun eivät edes ole haukkuneet, esim. yöllä). Näköjään on tuollaisia taloja, joihin pesiytyy kummallista valittajaporukkaa, vaikka ei olisi mitään aihetta. Myös äitini asui sellaisessa talossa. Ei äidille siitä mitään vahinkoa koitunut, mutta emmepä uskaltaneet mennä koirinemme äidin luo kylään ensimmäisen kerran jälkeen. Heti olivat naapurit valittamassa äidille (ei sen pidemmälle). Äitini kuulemma kävi rapuistakin pyyhkimässä koiran "kurajäljet" pois. (ei tainnut talossa ollut siivoojaa). Eikä ne kurajäljet edes olleet "kuraisia" vain vaaleaa oli tarttunut koiran tassuihin ja siitä jäi melkein huomaamaton jälki. Voinpa vielä kertoa, että äiti sitten vuosia myöhemmin kuoli ja jätti tietysti asunnon minulle perinnöksi. Myin sen kiireen vilkkaa, sellaiseen taloon en ikinä olisi muuttanut! - että on peräänkuulutettu
ennenkin etää valituksia voi tehdä vaikka aiheettakin mutta niiden tekijöitä ei laiteta edesvastuuseen vääristä ilmiannoista.
Mielestäni olisi oikein että asiattoman ja perusteettoman varoituksen tehnyt saisi itse varoituksen niin johan loppuisi leikki ja ilkivalta ja kiusaaminen syyttä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862