Miten saada hamsteri hereille?

hirochipoi

Sain juuri alle viikko sitten kääpiöhamsterin, uroksen. Se oli kolme päivää terraariossaan ilman että siihen koskettiin, jotta se sai tutstua ympäristöönsä rauhassa.

Hamsu herää n. yhdeltä yöllä ja menee takaisin nukkumaan n. neljältä. En ehdi ikinä nähdä sitä, kun on kouluakin, enkä voi valvoa kovin myöhään. Hamsterini ei reagoi mihinkään, purujen rapisteluun, makupaloihin, eikä mihinkään millä yritän saada sen hereille.

Koska sitä ei kuitenkaan tietenkään saa repiä pesämökistään, en tiedä mitä tekisin.. Jos hamsterini heräisi joskus edes vaikka yhdeksältä- kymmeneltä, ehtisin olla sen kanssa edes hetken. Onko kellään neuvoa?

17

4218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Hamsterit on yöeläjiä joten ne nukkuu päivät eikä niitä saa mennä herättelemään. Ehkä sä viikonloppuna näet sen valveillakin, kun se käy syömässä tai juomassa päivällä kunnes taas menee nukkumaan. Hamsterit on siitä "kurjia" lemmikkejä kun ne valvoo yöt ja nukkuu päivät. Älä vaan herätä sitä, jos väkisin sen herätät niin sitten se on pahalla päällä ja ei välttämättä edes herää.

      • sddssd

        KYLLÄ HAMSTERIT SAA TOTUTELLA HERÄÄMÄÄN AIKAISEMMIN NIIN LUKEE HAMSTERIYHDISTYKSEN sivullakin pelle... Koita vaikka joskus 8-9 maissa alkaa herättelemään, Niin hamsteri varmaan tottuu. Kyllä hamsteri varmasti herää jos vähän vaikka liikutat sen pesämökkiä tai pidät kunnolla ääntä, Ei siitä mitään haittaa hamsterille ole, Eihän se ole repimistä. Ärsyttäviä nämä väärän tiedon levittäjät.


      • cupierre, sele mua= kun pie...
        sddssd kirjoitti:

        KYLLÄ HAMSTERIT SAA TOTUTELLA HERÄÄMÄÄN AIKAISEMMIN NIIN LUKEE HAMSTERIYHDISTYKSEN sivullakin pelle... Koita vaikka joskus 8-9 maissa alkaa herättelemään, Niin hamsteri varmaan tottuu. Kyllä hamsteri varmasti herää jos vähän vaikka liikutat sen pesämökkiä tai pidät kunnolla ääntä, Ei siitä mitään haittaa hamsterille ole, Eihän se ole repimistä. Ärsyttäviä nämä väärän tiedon levittäjät.

        Joo kyllä hamsterit voi tietenkin totuttaa herämään aikaisemmin, kuitenkin vasta 6 jälkeen. Kuten sanoit, ei hamsteria saa mennä repimään pesästään, mutta juuri purujen rapistelu, jotta hamsteri tulisi uteliaaksi, voi auttaa. Oman hamsterini kanssa olen antanut aina tiettyyn aikaan (klo 19.00) herkkuja, ja kyllä se sieltä on jo kömpinyt esiin. Onnea uuden pikku hamsterisi kanssa :) :D


      • ..............
        sddssd kirjoitti:

        KYLLÄ HAMSTERIT SAA TOTUTELLA HERÄÄMÄÄN AIKAISEMMIN NIIN LUKEE HAMSTERIYHDISTYKSEN sivullakin pelle... Koita vaikka joskus 8-9 maissa alkaa herättelemään, Niin hamsteri varmaan tottuu. Kyllä hamsteri varmasti herää jos vähän vaikka liikutat sen pesämökkiä tai pidät kunnolla ääntä, Ei siitä mitään haittaa hamsterille ole, Eihän se ole repimistä. Ärsyttäviä nämä väärän tiedon levittäjät.

        niin mutta tosiasia on se että hamsterit on yöeläjiä! Sitä edes sä et voi kieltää! Ja rapsuttelulla hamsteri herää jos herää, ei sekänn ole 100 varmaan. riippuu hamsterista ja kuinka uninen on. Joten siinä sulle pellet! :D


    • ei saa

      herättää, kun se nukkuu! Se stressaantuu siitä täysin suotta. Se on yöeläin, jonka kuuluukin herätä vasta illalla.

      • hiroshicopoi

        siis tässähän on koko ajan puhuttu hamsterin herättämisestä ILLALLA. En ajatellutkaan mennä edes yrittämään herättää hamsteria aamulla/päivällä. Ja kyllä, hamsterit ovat yöeläimiä, mutta jos ne ovat uteliaita ja heräävät esim. 18.00 tai 21.00, kyllä sen nyt saa antaa herätä. enkä yrittänyt kuulosta epätoivoiselta, kun kysyin, miten hamsterin saa hereille. Joten nyt varmaan joku luuli että olen joku 5 v. ja kiusaan hamsteria, mikä ei ole totta. Hamsterillani sitä paitsi on 2m x 80cm x 80cm terraario, mikä on AIKA ISO! Joten MIETTIKÄÄ SITÄ, suckers!


      • teki huomion
        hiroshicopoi kirjoitti:

        siis tässähän on koko ajan puhuttu hamsterin herättämisestä ILLALLA. En ajatellutkaan mennä edes yrittämään herättää hamsteria aamulla/päivällä. Ja kyllä, hamsterit ovat yöeläimiä, mutta jos ne ovat uteliaita ja heräävät esim. 18.00 tai 21.00, kyllä sen nyt saa antaa herätä. enkä yrittänyt kuulosta epätoivoiselta, kun kysyin, miten hamsterin saa hereille. Joten nyt varmaan joku luuli että olen joku 5 v. ja kiusaan hamsteria, mikä ei ole totta. Hamsterillani sitä paitsi on 2m x 80cm x 80cm terraario, mikä on AIKA ISO! Joten MIETTIKÄÄ SITÄ, suckers!

        Jos et ole 5v niin aika lapsellinen olet täytyy sanoa. Ja sitä paitsi et itse laittanut että kyse illasta joten syytä ittees. Hamsteri herää jos herää, tietenkin voi ILLALLA sitä yrittää herätellä puruja rapsuttamalla tai laittamalla jotain herkkua näkyville.

        EIpä ole kovin kypsää toimintaa alkaa heti haukkumaan jos toiset on huolissaan hamsterin hyvinvoinnista kun itse et maininnut että illalla. Joten ole ilonen että edes jotkut vastas sun viestiin ja nauti nyt hamsustasi, jos saat sen hereille :)


    • Hamsutti

      Mulla on hamsteri joka herää aina noin ilta viideltä. Oppi siitä kun se saa aina herkkuja. Ite koitin nostaa hamsulta pesäkopin pois kun se nukkuu. Laitoin lattialle juoksemaan ja siinä tulos: se herää aina siihen aikaan, ja pesästä "väkisin" pois ottaminen oli hyvä juttu. ;)

    • Stss

      jos ihana pikku hamsu ei tule kopista niin minulla on 12 hamsterii niin ja kaikki on kyllä oppinu aamu rytmin että päivllä on pakko olla hereillä. Eli ohjeet:kun hamsteri nukku raota sen kopin kattoo ta ota se varovasti silittelyn jälkeen syliin ENSIN TIETENKIN ANNA HERÄILLÄ niin kun se näkee valoa anna sille joku makupala ja toista se parin tunnin välein varovasti kyllä se siitä!

      • ..............................

        Ensinnäkin: Hamsuja ei saa herättää, ne ovat YÖeläimiä,olisi ehkä ensin kannattanut hakea tietoa siitä ennen kuin hankit hamsun..

        Toisekseen: On tosi ärsyttävää kun pistät tänne että voi apua auttakaa ja sit et arvosta toisten mielipiteitä. Sun pitäis se tietää et jos tällätteelle foorumille kirjottelee ongelmiaan, on aina jotkut erimielitä ku jotkut.

        Voisitko ymmärtää?

        Aika helppoa.

        -Kiitos-


    • Anonyymi

      Mun hamsteri herää yhdeksältä ja jos se ei tuu sen mökistä päivällä tai illalla niin sä voit koittaa laittaa kantokopan sen mökin eteen ja vähän koputella niin mulla ainakin toimii

    • Anonyymi

      Mul on hamsteri ja se herää vasta joskus klo 23:50 siis
      ollaan parikertaa otettu pesämökki pois sen päältä (aina oon katunu sitä) mut siis sillee varovasti.

    • Anonyymi

      En tiiä

    • Anonyymi

      Ainakin mä otan sen sullee et vaihan vedet ja ruuat ja jne sitte se vaa herää itse😄👌💖

    • Anonyymi

      😀😀

    • Anonyymi

      Ota se käteen

    • Anonyymi

      Itselläni on Syyrialainen hamsteri, annan nukkua jos nukuttaa, usein herää jos rapsuttelen mutta kannattaa antaa nukkua ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe