Hei,
Kyselisin että kuinka paljon 1-2 ikäinen vauva syö maitoa vuorokaudessa ja mikä on suurinpiirtein kerta-annoksen määrä? Oma poika osittaisimetyksellä kun oma maito ei riitä, ja tuntuu että välillä korviketta menee hirveästi että nälkä lähtee, varsinkin illalla. Yöllä ja aamulla taas riittää rintamaito yleensä pelkästään. Mutta siis, minkälaisia kokemuksia?
1-2 kk, maidon määrä?
5
10325
Vastaukset
- vierestä......
Mutta lue kuitenkin, ehkä löydät apuja oman maidontuotannon lisäämiseksi.
Ja korvikkeen vähentämiseksi.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=165 - hebuli08
meillä sama juttu. rintamaito ei riitä millään neidin tarpeisiin, illalla annankin pullosta korviketta, kun tissit tuntuu tyhjiltä ja tytön menee hermot kun ei maitoa tule. Illalla tankkaa hirmu määrät ja sit nukkuukin kyllä 6-8h yössä. aamut ja päivän pärjää rintamaidolla. Jostain luin että kerralla menis 100-160ml ja noin 5-7 kertaa päivässä. itse kyllä imetän kun lapsi niin tahtoo. välillä ollaan koko päivä tissi suussa:) tytöllä nyt ikää 6vkoa. vaikea sanoa ite miten paljon tyttö syö kun imettää, mut iltasin pullosta saattaa parin tunnin sisään mennä yli 2dl.
- ...........
Moi!
Mulla ei kyllä mitkään noista imetystukilistan vinkeistä auttanut. Kun ei tule tarpeeksi maitoa vaikka päällään seisoisi, niin ei voi mitään. Eli osittaisimetyksellä mennään. Korvikkeesta ei kannata ottaa turhaa huonoa omaatuntoa.
Meillä vauva söi 1-2 kk iässä n. 80 ml - 150 ml/kerta, 6 syöttöä päivässä.
Nyt tyttö tasan 3 kk ja useimmiten menee 130 ml, illan vikalla syötöllä tosin 180 ml jolla sitten nukutaankin väh 9 tuntia putkeen =). Tolla korvikemäärällähän tyttö pärjäisi jo pelkästään, tissitellään ihan vaan huvikseen jos sieltä nyt muutaman tipan saa...- ruokamääristä
anna vauvan syödä niin paljon kuin hän haluaa ja niin usein kun haluaa. Kyllä vauva itse tietää paljonko tarvitsee maitoa.
- näin........
Tytsykkä syö noin 120-200ml kerralla(vuorokauden ajasta riippuen) ja noin 3h välein,paitsi yöllä nukkuu jonkun 5-6h putkeen ja ennen nukahtamista tankkaa hyvin..Vuorokauden kokonaismääräksi olen laskenut noin 1000ml... ikää on 2,5kk.Pelkkää korviketta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876