Somnor 10mg

tuutsi

Eli tuollaista määrättiin unettomuuteen. Ongelma on, että lääke ei tunnu vaikuttavan millään tavalla. Tänään otin puolitoista tablettia, mutta edelleenkään ei mitään vaikutusta. Uskaltaako noita ottaa kaksi tablettia kerralla? Lääkkeen ohjeissa painotetaan maksimivuorokausiannoksen olevan tuo 10mg.
Vai voiko olla, että kyseinen lääkeaine ei vain toimi minulla? En ole aikaisemmin käyttänyt mitään unilääkkeitä.

13

18292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edullinen gen.sub.

      ...ja valitettavasti täältä löytyy toinen jolla se ei ole koskaan toiminut, annostukseksi laitettiin jossain vaiheessa 1-2 sic! , mutta kun ei niin ei...
      Itse en lähtisi annosta nostamaan, itselläni tuo 20 mg oli ihan lääk.ohjeistuksen mukaisesti.
      No, vaihdoin sitten Remeroniin, sitä matala annos ja saan unta, onneksi..
      Onhan noita, esim. vanhoja masennuslääkkeitä joita käytetään MATALILLA annoksilla tuloksellisesti unettomuuteen, esim. Triptyl, Doxal, Tolvon jne.

      • Anonyymi

        Voiko lääkäri määrätä Somnori 10mg 2 koska yhellä en nuku, mulla on lääkäri keskiviikkon mä en. Jaksa enää valvoo. Nevvokkaa toivoopi Mari


    • rikki

      Minäkin söin viime talvena kuukauden ajan Somnoria, 10g joka ilta, unettomuuteen. Oli ristiriitaisia kokemuksia: välillä nukahdin sen avulla helposti, mutta toisiaan kului tunteja että nukahdin ja olin aivan virkeä. Yleensä n. 30 minuutin kuluttua lääkkeen ottamisesta tuli ns. kuvitelmia, (yleensä luulin olevani lautalla keskellä merta) ja sitten tuli uni. En pitänyt ko. lääkkeestä, se sai minut sekavaksi ja aamulla oli hankala nousta ylös. Tosin sairastin samaan aikaan masennusta joka myös vaikeutti sängystä nousemista.

      Nyt syön normaalin masennuslääkkeeni (Sepram) lisäksi Triptyliä 10 mg joka ilta, ennen nukkumaanmenoa. Sen pitäisi taata parempi uni ja nostaa kipukynnystäni, kun sairastan näköjään myös fibromyalgiaa. Eilen ainakin nukahdin ihan hyvin, en heräillyt yöllä kertaakaan (jee) ja aamulla oli kohtalaisen helppo nousta.

      Kaikille eivät kaikki lääkkeet sovi, kannattaa testata hetki ja sitten keskustella esim. lääkkeen tai annostuksen muuttamisesta lääkärin kanssa. Älä muuta annostusta ilman lääkärin lupaa!

    • nimimerkki

      Pitkän kokemukseni vuoksi - toistakymmentä vuotta univaikeuksia ja lukuisten eri merkkien käyttöä - uskoisin voivani kokemuksella kertoa, että unilääkkeiden teho on todella yksilöllistä.

      Se mikä puree yhteen ja tiputtaa kuin moukari päähän ei vaikuta toiseen millään tavalla. Vain kokeilemalla eri valmisteita ja merkkejä löytyy se mikä itselle toimii. Hassua kyllä juuri tuo Somnor (eli Stilnoct) on se joka minulla toimii, muut merkit taas (kuten esim. imovane) eivät ollenkaan. Työtoverini taas vannoo Imovanen nimeen ja sanoo että ainoastaan se toimii hänellä. Yksilöllistä, yksilöllistä..

      Yksi pikku pointti, käytät sitten mitä merkkiä tahansa - älä mene heti sänkyyn lääkkeen ottamisen jälkeen. Useimmat nukahtamislääkkeet alkavat vaikuttaa elimistössä varsin hitaasi, noin 30-40 minuuttia pillerin ottamisen jälkeen. Jos menee heti sänkyyn ja alkaa heti odottamaan nukahtamistuntemuksia, niin ennättää pahan kerran hermostua ennen sitä noin 35 min aikaa, jolloin lääke todella alkaa vasta vaikuttamaan.
      Ja valmiiksi pahasti hermostuneena nukahtaminen ei onnistu, ei edes pillerillä.

      Itse teen niin, että otan Somnorin noin puoli tuntia ennen haluamaani nukahtamisaikaa ja jään sitten sohvalle katsomaan telkkaria (mitä tylsempi ohjelma, sen parempi). Ja vasta kun noin 35 min kuluttua tulee sellainen tunne, että no nyt leuka alkaa putoamaan rinnalle ja suupielet repeävät haukotuksesta menen sänkyyn. Yleensä uni tulee välittömästi kun laitan pään tyynyyn. Jos menen sänkyyn heti pillerin otettuani, niin vain kiemurtelen hermostuneena ja epätoivoisena eikä nukkumisesta tule mitään.
      Myös oikea ajoitus on tärkeää.

    • kokeillut

      "Ongelma on, että lääke ei tunnu vaikuttavan millään tavalla. Tänään otin puolitoista tablettia, mutta edelleenkään ei mitään vaikutusta."

      Vaihda Somnor, Stilnoctiin, tai Zolpdemiin. Kaikissa lääkkeissä on pieniä eroavaisuuksia imeytymisen suhteen - apuaineet. Älä nosta annosta! Minulla riittää puoli tablettia. Em. unilääkkeet ovat nopeavaikutteisia, joten tabletin ottamisen jälkeen on syytä mennä heti vaaka-asentoon.
      Imovane on vaikutukseltaan hitaampi ja pitkäkestoisempi, mutta toimii myös puolikkaalla.

      • pillpopper

        olen syönyt yhtä jos toista merkkiä..imovanea voi ottaa vaik 2 nii ei nukuta pätkääkää.. tenoxista saa vaa ittensä veteläks..2 somnoria ennen nukkumaanmenoa ja hyvät unet on taattu..ja pienet hallusinaatiot kuuluu vaa asiaa :)


      • angelique123
        pillpopper kirjoitti:

        olen syönyt yhtä jos toista merkkiä..imovanea voi ottaa vaik 2 nii ei nukuta pätkääkää.. tenoxista saa vaa ittensä veteläks..2 somnoria ennen nukkumaanmenoa ja hyvät unet on taattu..ja pienet hallusinaatiot kuuluu vaa asiaa :)

        ...mutta ekaa kertaa oikeastaan näin pahana. Tenoxista ei mitään hyötyä, vanhastaan Imovane auttoi, mutta sitä ei nyt ole. Oon kokeillu lisäksi Xanorin ja Diapamin, tuloksetta. Oon menossa lääkäriin, onko jollain vinkkiä, mitä kannattaa pyytää ensi yöksi, että varmasti uni tulee????


      • Anonyymi
        angelique123 kirjoitti:

        ...mutta ekaa kertaa oikeastaan näin pahana. Tenoxista ei mitään hyötyä, vanhastaan Imovane auttoi, mutta sitä ei nyt ole. Oon kokeillu lisäksi Xanorin ja Diapamin, tuloksetta. Oon menossa lääkäriin, onko jollain vinkkiä, mitä kannattaa pyytää ensi yöksi, että varmasti uni tulee????

        Rouskinu noi ketipinorit ja mirtazapiinit etc.. Mutta itsellä paras unenlaatu tullut 1/2 10mg somnorilla. Todellakin jokaisella toimii lääkkeet vähän eri tavalla. 20 vuotta univaikeuksia kärsineenä yllätyin somnorin tehosta pienenä määränä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rouskinu noi ketipinorit ja mirtazapiinit etc.. Mutta itsellä paras unenlaatu tullut 1/2 10mg somnorilla. Todellakin jokaisella toimii lääkkeet vähän eri tavalla. 20 vuotta univaikeuksia kärsineenä yllätyin somnorin tehosta pienenä määränä.

        Minäkin sain tuota nukahtamislääkettä, vaikka jankutin lääkärille, että nukahdan kyllä yleensä noin kahdeksi tunniksi minkä jälkeen herään , enkä sen jälkeen enää saa nukutuksi. Stilnoctilla sain sitten neljän tunnin unen, mikä toki on pitempi, mutta ei mielestäni riittävä sekään, joten otankin tuon lääkkeen vasta nukuttuani tuon normaalin kaksituntisen .


    • Anonyymi

      Uskaltaa jos haluaa olla lääkkeiden väärinkäyttäjä. Jos ei halua leimaa, ei asiasta kannata mainita lääkärille. Et ikinä enää saa bentsojohdannaisia tai itse bentsodiatsepiineja, jos lääkäri saa tietää itsenäisistä annosylityksistä.

      • Anonyymi

        Mun saahan niitä kyliltä.... paras apteekki löytyy Aina sittarin kulmalta!!


    • Anonyymi

      Terve,

      Vanha keskustelu, mutta päätin kommentoida kuitenkin.

      Itse kärsinyt kroonisesta unenpuutteesta reilut kymmenen vuotta. Samaan aikaan asunut useassa eri maassa, jossa on määrätty erikoisista erikoisimpia aineita unen saamiseksi. Ovat osa toimineetkin, mutta suurin osa johtaa siihen, että seuraavana päivänä on turha ajatella esim. urheilua tai työntekoa ym.

      Palattuani Suomeen lähes kymmenen vuotta sitten hakeuduin julkiselle puolelle MT-hoitoon uniongelman vuoksi. Alkuun kokeiltiin tosiaan Tenoxia, Imovanea, Mirtazapinia, Ketipinoria, Atharaxia ja muutamia muita lääkkeitä, joiden alkuperäinen tarkoitus on hoitaa MT-ongelmia, kuten vaikkapa psykoosioireita (pienillä annoksilla uniongelmiakin Ketipinorin tapaan).

      Kuitenkin itselleni Somnor on ainoa tuote, joka todella toimii aina. Pitkän käytön vuoksi toleranssi on kuitenkin noussut jo korkeaksi, joten illan annos on noin 2,5-4 tablettia. Joskus yöllä kesken unien saatan ottaa vielä vaikka puolikkaan jos "uniaikaa" on vielä riittävästi jäljellä.

      Somnorissa hyvä puoli se, että puoliintumisaika on melko lyhyt ja jos lääkettä käyttää vain iltaisin, niin se ehtii poistumaan kokonaan elimistöstä päivän aikana. Tämä taas johtaa siihen, että perinteisiin unilääkkeisiin verrattuna vieroitusoireita ei tule niin helposti.

      Somnorilla ei ole huumaavia vaikutuksia, eikä sen väärinkäyttö ns. bilehuumeena ole oikein mahdollista.

      Kaikille tämä on yksilöllistä ja oikeaa vastausta asiaan ei ole. Jos uniongelma jatkuu ja lääke ei tehoa tai aiheuttaa negatiivisia sivuvaikutuksia, niin kannattaa heti olla lääkäriin yhteydessä, jotta oikea lääke löytyy. Itselleni se on Somnor ja lääkärin määräämä hieman vahvempi melatoniini (melatoniini eli pimeä hormoni, jota myydään joka Prismassa ja Lidlissä).

      Kannattaa keskustella avoimesti lääkärin ja hoitajien kanssa tilanteesta, jotta itselle sopiva lääkitys löytyy. Pitkäaikainen unettomuus on todella raskasta ja aiheuttaa monenlaisia vaaratilanteita itselle ja mahdollisesti myös muille.

      Tsemppiä kevääseen!

    • Anonyymi

      otan somnor 10mg neljänneksen ja toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe