himalajan vuorisuola/merisuola

pitero...

eli kysyn kumpiko on terveellisempää?

34

9331

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmg

Pitkällä tähtäimellä veikkaan että merisuola, jos kyseessä aito raffinoimaton lisäaineeton harmaa merisuola kuten Gueranden merisuola. Mm. koska siinä enemmän jodia ja magnesiumia kuin Himalajan vuorisuolassa.

• harmaata..

Minä en ainakaan käyttäisi harmaata merisuolaa. Se harmaahan on sitä maata, miistä kuivatusaltaista. Olen nähnyt sellaisia, eikä todellakaan näytä hyvältä. Suola itsessäänhän on ihan valkoista.

• tyytyväinen merisuolan käyt...
        harmaata.. kirjoitti:

Minä en ainakaan käyttäisi harmaata merisuolaa. Se harmaahan on sitä maata, miistä kuivatusaltaista. Olen nähnyt sellaisia, eikä todellakaan näytä hyvältä. Suola itsessäänhän on ihan valkoista.

hei,

puhdistamattoman merisuolan harmahtava väri ei todellakaan tule maa-aineksesta.

nimi "puhdistamaton" voi saada aikaan tuollaisen mielleyhtymän.

harmaa väri tulee juuri niistä hyvistä aineksista, mitkä raffinoidusta suolasta on poistettu, eli magnesium- ym. -suoloista.

"puhdistamaton" ei siis tarkoita sitä, että suolan joukkoon olisi jätetty maata. se tarkoittaa sitä, että siihen on jätetty kaikki kymmenet muut mineraalit, mitkä siinä kuuluukin olla.

kuten joku muukin tässä ketjussa sanoi, pienet krempat ovat lähteneet puhdistamattoman atlantinmerisuolan käytön myötä. lihaskireys, paikkojuen kankeus ja suonenvedot ovat hävinneet ja verenpaine on ihannetasolla.

• hmg
        tyytyväinen merisuolan käyt... kirjoitti:

hei,

harmaa väri tulee juuri niistä hyvistä aineksista, mitkä raffinoidusta suolasta on poistettu, eli magnesium- ym. -suoloista.

"puhdistamaton" ei siis tarkoita sitä, että suolan joukkoon olisi jätetty maata. se tarkoittaa sitä, että siihen on jätetty kaikki kymmenet muut mineraalit, mitkä siinä kuuluukin olla.

kuten joku muukin tässä ketjussa sanoi, pienet krempat ovat lähteneet puhdistamattoman atlantinmerisuolan käytön myötä. lihaskireys, paikkojuen kankeus ja suonenvedot ovat hävinneet ja verenpaine on ihannetasolla.

Näinhän se on. Harmahtava väri tulee ensikädessä suolan sisältämästä magnesiumista. Mitä enemmän Mg sitä harmahtavampi väri ja sitä kosteampi tuntu. Näin selittävät ne jotka tietävät suolojen päälle. Raffinoimaton olisi ehkä parempi sana kuin puhdistamaton. Itse käytän ranskalaista harmahtavaa raffinoimatonta atlanninmerisuolaa päivittäin, enkä voi kuin hämmästellä miten verenpaine aina vaan pysyy hyvänä, keskimäärin siinä 115/69. Eikä ole koskaan suonenvetoja tms., eikä ummetusta, eikä rytmihäiriöitä tms. Tämä on sitä hyvää suolaa jota kannattaa käyttää. Ne jotka sanoo että raffinoitu suola on samaa merisuolaa eivät tiedä asiasta yhtään mitään. Raffinoitu suola monesti juontaa merisuolasta, mutta siihen se jääkin. Lukuisat tärkeät mineraalit kuoritaan pois ja lisätään haitallisia aineita.

• ihan terveellistä
        tyytyväinen merisuolan käyt... kirjoitti:

hei,

googletapa hiukan:

grey colour clay sea salt

Kyllä valmistajat kertovat tämän asian ihan rehellisesti.

• ...........

on parasta suolaa, piste!

• ruususuola

Olen samaa mieltä, tuo jotenkin ruuan maun paremmin esille, varsinkin keitoissa. Ei ole puhdistettua, kuten tavallinen suola, vaan sisältää yli 80 eri mineraalia.

• vai mainospuhetta vaan
        ruususuola kirjoitti:

Olen samaa mieltä, tuo jotenkin ruuan maun paremmin esille, varsinkin keitoissa. Ei ole puhdistettua, kuten tavallinen suola, vaan sisältää yli 80 eri mineraalia.

>sisältää yli 80 eri mineraalia.

MItkähän ne mineraalit mahtavat olla? Ruususuolassa väri tulee ruosteesta mutta entä loput?

• ruususuola

• r.s .

• erilaisia...
        r.s . kirjoitti:

Eli punainen väri tulee rautaoksidista, jota myös ruosteeksi kutsutaan.

tulos riippuvainen siitä minkä kanssa rauta reagoi. Keksimäsi "ruostesuola" on hauskasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rautaoksidi

• reagoinut
        erilaisia... kirjoitti:

tulos riippuvainen siitä minkä kanssa rauta reagoi. Keksimäsi "ruostesuola" on hauskasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rautaoksidi

Rautaoksideja on kolmea lajia. Jo 'oksidi' kertoo, että rauta on reagoinut hapen kanssa - sitä sanotaan ruostumiseksi. Ruususuola on muuten ihan normaalia suolaa, mutta väri tulee ruosteesta. Voisi siihen pakettiin kirjoittaa, että väriaineena on E172.

• vaarallista
        reagoinut kirjoitti:

Rautaoksideja on kolmea lajia. Jo 'oksidi' kertoo, että rauta on reagoinut hapen kanssa - sitä sanotaan ruostumiseksi. Ruususuola on muuten ihan normaalia suolaa, mutta väri tulee ruosteesta. Voisi siihen pakettiin kirjoittaa, että väriaineena on E172.

vältä siis kaikkea suolaa kaikessa mitä suuhusi laitat, voi vielä tulla vaikka mitä vaivoja.

• vältä molempia

Samaa natriumkloridia ovat molemmat. Merisuolassa on enemmän lietettä ja jäteöljyä.

• kumpi voitti????

Itse syön Atlantin puhdistamatonta merisuolaa. Kaikenlaiset pikkukrempat hävis iteltä ja mieheltäni.

Sain vinkin pari vuotta sitten kansanparantajalta, joka sanoi kroppani kärsivän kuivuudesta.

Mut muut syököön mitä huvittaa.

• kuin tavallinen ruokasuola.

• kumpi voitti?
        kuin tavallinen ruokasuola. kirjoitti:

kertoo tohtori.fi

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=8202711

Miksi tavallinen suola turvottaa ja nostaa verenpainetta, mutta Atlantin puhdistamaton merisuola ei ?????

Paljoa suolaa en käytä.

• kysyjööö
        kumpi voitti? kirjoitti:

Miksi tavallinen suola turvottaa ja nostaa verenpainetta, mutta Atlantin puhdistamaton merisuola ei ?????

Paljoa suolaa en käytä.

ONko tää Atlantin puhdistamaton merisuola jotain kaupasta saatavaa? Vai onko se jotain erikoista? Oon kuullu, että kun merisuolaa puhdistetaan, niin lähtee kaikkea tärkeääki samalla ja jää siksi jäljelle paljon natriumia. Meret on vissii kohta niin saastuneita ettei uskalla enää merisuolaa syyä.. No tää on vähä kaukaa haettua ajattelua, mut eiks se suola ime itseensä myös niitä myrkkyjä sieltä merestä?

• moskasuolaa
        kysyjööö kirjoitti:

ONko tää Atlantin puhdistamaton merisuola jotain kaupasta saatavaa? Vai onko se jotain erikoista? Oon kuullu, että kun merisuolaa puhdistetaan, niin lähtee kaikkea tärkeääki samalla ja jää siksi jäljelle paljon natriumia. Meret on vissii kohta niin saastuneita ettei uskalla enää merisuolaa syyä.. No tää on vähä kaukaa haettua ajattelua, mut eiks se suola ime itseensä myös niitä myrkkyjä sieltä merestä?

Jos ei puhdisteta, niin merisuola sisältää sitä mitä merikin eli savea, levää, raskasmetalleja ja jäteöljyä. Ei noi nyt niin kauhean vaarallisia ole mutta ei niistä ole terveyshyötyjäkään.

Ikävämpi juttu tuossa on, että eksoottisella nimellä yritetään saada ihmiset kuluttamaan enemmän natriumia. Ei hyvä ollenkaan.

• kultin uhrit

Jos merisuolassa on oikeasti 84 alkuainetta niin tilanne on todella huolestuttava. Luonnosta löytyy vain 94 alkuainetta ja jalokaasuja tuskin suolassa on. Paljonko merisuolassa sitten on esimerkiksi uraania, lyijyä, kobolttia, plutoniumia ja elohopeaa? Onkohan se lapsille hyväksi ollenkaan?

Via olisiko käynyt niin, että steinerilaiset puhuvat läpiä päähänsä ja natriumia lasten suoniin?

• ...käytän...
        kultin uhrit kirjoitti:

Jos merisuolassa on oikeasti 84 alkuainetta niin tilanne on todella huolestuttava. Luonnosta löytyy vain 94 alkuainetta ja jalokaasuja tuskin suolassa on. Paljonko merisuolassa sitten on esimerkiksi uraania, lyijyä, kobolttia, plutoniumia ja elohopeaa? Onkohan se lapsille hyväksi ollenkaan?

Via olisiko käynyt niin, että steinerilaiset puhuvat läpiä päähänsä ja natriumia lasten suoniin?

...puhdistamatonta atlanninmerisuolaa ja olen terve/hyvinvoiva, kuin käytän tavallista suolaa ja kärsin korkeasta verenpaineesta, rytmäreistä, suonenvedoista, kireyden tunteesta lihaksissa, ummetuksesta jne.

Voi minua lapsiparkaa. Pitäisiköhän minun sittenkin vaihtaa takaisin tavalliseen suolaan?

• ei hyvä
        ...käytän... kirjoitti:

...puhdistamatonta atlanninmerisuolaa ja olen terve/hyvinvoiva, kuin käytän tavallista suolaa ja kärsin korkeasta verenpaineesta, rytmäreistä, suonenvedoista, kireyden tunteesta lihaksissa, ummetuksesta jne.

Voi minua lapsiparkaa. Pitäisiköhän minun sittenkin vaihtaa takaisin tavalliseen suolaan?

Vaihda lapsiparka hyvä takaisin siihen tavalliseen suolaan, muutenhan olet suorastaan petturi, kun et käytä näitä sinulle tarjottuja hyviä palveluja ja pillereitä hyväksesi!

• -molemmat
        ei hyvä kirjoitti:

Vaihda lapsiparka hyvä takaisin siihen tavalliseen suolaan, muutenhan olet suorastaan petturi, kun et käytä näitä sinulle tarjottuja hyviä palveluja ja pillereitä hyväksesi!

Pointti ei ole siinä, mitä suolaa käytät vaan siinä, paljonko saat natriumia. Steinerilaisten lasten verenpaineen säätely toimii samalla lailla kuin ei-uskoisten.

• pointti.
        -molemmat kirjoitti:

Pointti ei ole siinä, mitä suolaa käytät vaan siinä, paljonko saat natriumia. Steinerilaisten lasten verenpaineen säätely toimii samalla lailla kuin ei-uskoisten.

Vähemmän huomioitu pointti on siinä, että merisuolassa on kaikki siihen kuuluvat muutkin kymmenet eri alkuaineet natriumin lisäksi mukana jotka suolaan kuuluvat.
        Tavallisesta suolasta ne on erotettu pois, parempaan ja tuottoisampaan käyttöön, jolloin myös vaikutukset ovat erilaiset.
        Tietenkin!

Ei-uskoisten verenpaineen säätely lienee samanlainen kuin muidenkin?

• ei kannata
        ...käytän... kirjoitti:

Mieluummin vähän merisuolaa kuin paljon natriumkloridi-ruokasuolaa... Näin on näreet...

• kestää suonet
        ei kannata kirjoitti:

Mieluummin vähän merisuolaa kuin paljon natriumkloridi-ruokasuolaa... Näin on näreet...

Samaa NaClia on merisuolakin. Mukana vaan on prosentti tai pari savea, vettä ja muita epäpuhtauksia.

• ostanut ja omistaa
        kultin uhrit kirjoitti:

Vuorisuolassa on 84 eri mineraalia ei alkuainetta. Lisää tietoa tuolla, suolavalaisin ja ruususuola ei ole vuorisuolaa eli kristallisoitunutta suolaa.

• ois paras v-ehto...

Joo ruususuola on siis kai parasta.. ja merisuolassa on kuitenkin paljon natriumia, vaikka onhan siinä enemmän niitä muitaki aineita kuin ruokasuolassa, mut silti, ku sitä merisuolaa pitää puhistaa niin paljon, niin lähtee monet tärkeätki aineet.... Eli ruususuola, mun mielestä, tällä hetkellä paras vaihtoehto suolaan. Pitäs alkaa itekki käyttään, mut mistäpä sitä sais.EMT:)

• fdgg

otin tänään vähän kristallisuolaa ja huh naama turpos! ei taida olla terveellistä

• Paulatäti
    • todellakin

himalajan kristallisuola on hyvää, varsinki ku ruokasuolan kättö on minimis, mulla pienet kolotukset lähti pois ja ennen pakarat oli jumis ja nyt ei ole! muka saan paremmin nukuttuaki...imen aamuisin 3-5 palaa kielen alla ja töis mulla on litra vettä ja seas pari palaa

• valmistus

Haihduttamisen ja muiden operaatioiden jälkeen jäljelle jää 99,9% natriumkloridia.

Erotetut mineraalit suolayhtiöt myyvät hyvällä voitolla esim. lääkeyhtiöille, jotka käyttävät ne ravintolisien valmistamiseen......

Kerrotaan linkissä.

http://www.organicfoods.fi/documents/Suola.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe