Jalat kipeytyy kun paljon kävelee

avuksmikä?

Millä saatte pidettyä jalkanne kunnossa ettei loman illat mee nostellessa jalkoja kattoon helpotuksen toivossa? Itsellä ongelma ei ole niin paha, koska olen töissä sen väh. seitsemän tuntia jaloillani mutta poikaystäväni tekee istumatyötä ja hänen jalkansa kipeytyvät melko nopeasti. Onko niistä jostain rasvoista apua? Miten itse toimitte lomilla? Totta kai hyvät kengät on kaiken a ja o..

5

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomaillessaan

      Ja sitten tarttee harjoitella vaikka viikonloppukävelyillä.

    • Nimetön

      Peffa ylös tuolista ja hyvissä ajoin ennen lomaa. Kunnon treeni jaloille ja koko kropalle. Hyvässä kunnossa olevat lihakset vähentävät turvotusta.

      Lentomatkalle kannattaa hankkia lentosukat. Niiden ansiosta jalat eivät ole turvoksissa loman alkaessa. Ovat hyvät myös pitkällä junamatkalla.

      Runsas veden juonti vähentää turvotusta.

      Suolan määrää kannattaa vähentää. Jos on hyvin kuumassa kohteessa lomailemassa, suolaa tarvitaan enemmän kuin Suomessa. Hikoillessa haihtuu myös suoloja.

      Hyvät jalkineet.

    • Omark

      Et sanonut ollenkaan, millä lailla jalat kipeytyvät. Syitäkin voi varmasti olla monia. Jalkakivut voivat olla joskus selästä heijastuvaa vaivaa. Tai sitten voi olla yliliikkuvia niveliä ja niistä johtuvaa ongelmaa.

      Ihan hyvin voisi käydä vaikka jollakin urheilulääketieteeseen perehtyneellä lääkärillä, niin voisi tehdä hyvän suunnitelman vaivan ennaltaehkäisemiseksi. Etenkin, jos liikuntaa on harrastanut vähänlaisesti aiemmin.

      Kannattaa myös miettiä molemmille sopivia kompromisseja lomaliikkumiseen, jos jalkavaivat johtuvat tukka putkella nähtävyydestä toiseen juoksemisesta. Ihmiset ovat erilaisia, eikä sama käy kaikille.

    • terveet vai jotain vikaa

      Jalkojen lähtökunto melkein ratkaisee. Jos kotimaassa kävelee paljon samalla tavalla kestävät ulkomailla.Tässä kysyjä tarkoitti kuitenkin matkalla tulevan enemmän kävelyä kuin normaalisti.

      Minä olen esimerkki siitä,että on vaivaisenluut leikattu,päkiän laskeuma ja kai vähän jalkaholvinkin.Ikää on enemmän kuin laki sallii.Lisäksi jalkani saattavat turvota.

      Suonikohjujakin on ja pidän kakkosluokan pohjepituisia lääkinnällisiä hoitosukkia.

      Syyskuussa lähden 22-25 asteeseen viikon kiertomatkalle, jolla sykäyksittäin kävellään runsaastikin.

      Varaudun sopivilla lenkkarinkorvikkeilla, Ecco-kengillä (3 paria),jotka on sisäänajettu.Niissä on valmiina hiukan tukeakin. Ostin geelipohjalliset,joissa paksunnos vielä strategisilla kohdilla kantapäässä ja päkiän kohdalla. Lisäksi ohuemmat pohjalliset,joihin on tarraliimattu päkiätuet. Näitä vaihtelemalla jalkojen väsyttyä pärjään varmasti.

      Ja illalla muutamat jalannostoliikkeet ennen nukahtamista auttavat asiaa. Hyvä jalkavoide ja suojalaastareita mukaan.

      Hyvää matkaa kaikille matkustavaisille!

    • hiltsu49

      Hei!
      Itselläni oli arat jalkapohjat ja jouduin lopettamaan lenkkeilyn lähes kokonaan. Sitten tutustuin aloe vera -juomaan ja sillä sain jalkani taas hyvään kuntoon. Aloe vera poistaa nestettä kudoksista, poistaa kipua, laihduttaa, poistaa kuona-aineita elimistöstä. Ja ennen kaikkea tekee hyvää koko kropalle. Tulee energinen olo ja maitohapot ja stressiainekset poistuvat kehosta. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7804
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4626
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3291
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1526
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1508
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe