Taxfreen hinnat - maissa halvempaa

missä se veroetu on

Ihmetellä täytyy, mihin se "taxfree", eli veroetu hupenee laivayhtiöiden kaupoissa?

Miten hinnat voi monessa tuotteessa olla jopa KALLIIMPIA kun maissa kaupoissa?

Enkä nyt puhu edes mistään tarjoushinnoista tai halpamarketeista, vaan ihan esim Turun ja Helsingin Stoccan tai Tukholman NK:n hinnoista!

Olkaa ihmiset tarkkoina ja vertailkaa hintoja. Ei ihme, että laivayhtiöillä menee huonosti, kuka enää ostaa ylihinnoiteltua kamaa, ehkä uusi asiakasryhmä Venäläiset?

9

2053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka on usein

      laivalla suurempi, makeiset eivät ole olleet enää pitkään aikaan halpoja laivoilla.
      Elintarvikkeissa saa laivalla jopa 60% edun maihin verrattuna.
      Täytyy myös huomata jos olet vertaillut hintoja Tallinnan liikenteeseen, tuolla välillähän ei edes nykyään ole Tax-free myyntiä, johtuen EU:n sisäisestä liikennöinnistä.

      • silti on kallista

        Olen kyllä huomioinut pakkauskoot, eli litrahinnat, ml-hajuvesissä ja rasvoissa tai kilohinnat makeisissa.
        Tosiaan joku kalliimpi savuankerias, juusto tai säilyke voi olla ok hinnoissa, mutta näitäkin saa helposti silti edullisemmin Tukholmasta.

        Tallinna laivoista vähemmän kokemusta, Tukholma-Hki/Tku laivoista etupäässä.
        Ja tällähän välillä pitäisi olla verovapaus kun koukataan Ahvenanmaan kautta.


      • "pienet eroavudet" ?
        silti on kallista kirjoitti:

        Olen kyllä huomioinut pakkauskoot, eli litrahinnat, ml-hajuvesissä ja rasvoissa tai kilohinnat makeisissa.
        Tosiaan joku kalliimpi savuankerias, juusto tai säilyke voi olla ok hinnoissa, mutta näitäkin saa helposti silti edullisemmin Tukholmasta.

        Tallinna laivoista vähemmän kokemusta, Tukholma-Hki/Tku laivoista etupäässä.
        Ja tällähän välillä pitäisi olla verovapaus kun koukataan Ahvenanmaan kautta.

        Tuote ei ole aina suoraan verrattavissa maa-hintoihin sisällön eriävyyden vuoksi.
        Oletko huomioinut tuon seikan, itsekin kiinnitin noihin pikkuseikkoihin huomiota vasta äskettäin.

        Hinnat vaihtelevat myös varustamojen suhteen,
        oletko tämän huomioinut vertaluissasi


    • ostin kallista voidetta

      Oon huomannu ton saman!
      Just ostin kallista voidetta silja europalta ja kyllä harmitti, kun sama oli hesassa 6e halvempaa!
      Sit käytiin tukholmassa siellä kauppahallissa ja mies osti kallista martsipaani suklaata (anthony berg) sellasia 50g patukoita 10kpl.
      Laivalla ne myy samoja, jotka on vaan 40g!!! Ja siinä laatikossa on vaan 8kpl.
      Eli saatiin se 10kpl x 50g samoja suklaita halvemmalla kun laivalla olis ollu 8 kpl x 40g!

      Typerintä oli et se myyjä siellä kaupassa väitti ettei meiä osto ollu halvempi. vaikka ne kauppahallin ei ollu ees tarjouksessa!!!

      kattokaa ihmiset mitä ostatte ja mistä!

    • laivalta halvemmalla

      Osa tuotteista on halvempia (kosmetiikassa ripsivärit, valokynät, osa tuoksuista pullokoko huomioiden). Karkit eivät ole halvempia, viinaksista jotkut on ja löytyy sortteja, joita ei kotoinen Alko pidä myynnissä lainkaan.
      Summa summarum: käyn katsomassa ensin Suomessa tavaratalossa, mitä haluamani tuote maksaa, ja ostan sen laivalta, jos on siellä halvempi.
      Laivalla on jotkut tuotteet jopa halvempia kuin lentokentillä.

    • Jörgensson

      Menkää Venäjälle, jos halvalla haluatte!

      Ruotsinlaivat eivät ole vuosikausiin olleet edullisia. Sitä se teettää kun kun pitää olla isoja laivoja, paljon palveluita ja ohjelmaa.
      Vironkaan liittyminen EUhun ei ole tuonut maalle eikä varsinkaan turisteille mitään hyvää.

      Mutta onko tosiaan shoppailu pääasia matkalle lähdössä??? Maksatte 100 euroa "viihderisteilystä" että säästätte 3 euroa???

    • Anonyymi

      Älä ikinä osta makeisia laivalta,….ihan sama mikä linja/yhtiö……vertaa kilohintaa 99% maissa halvempaa …..pelkkää kusetusta tuo ”tax free”

      • Anonyymi

        Vain neljätoista vuotta ankaraa miettimistä.


    • Anonyymi

      Edullisimmin Alkosta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe