Olen harkitsemassa muuttoa sinne kauniiseen LPR:aan, mutta olen kuullut kaupunkinne olevan hyvin sisäänpäinlämpiävä. Pitääkö paikkaansa ja mites te paikkakuntalaiset suhtaudutte meihin muualta tuleviin. Kyseessä olisi Länsi-Suomesta muuttava...
Onko LPR sisäänpäin lämpiävä?
16
1734
Vastaukset
- Nasse-Setä
eikös me karjalaiset olla hyvinkin ulospäin suuntautuvia :) Tervetuloa vaan tänne kaakkois kulmalle.
- Kotoisin lpr:stä...
Sisäänpäin lämpiäviä??? ei pidä paikkaansa, tai riippuu tietty mihin vertaa... mut jos vertaa esim imatraan, niin ero on huomattava... Imatralla ollaan niin nenää myöten kattovia, kun taas lappeessa.... huoletta voi baarissa kysyä tuntemattomalta onko paikka vapaa ja varmasti saa vastauksen, kun taas esim imatralla ei sanota mitään, paitsi jos istuu ja paikka ei ole vapaa, sillon tulee kuonoon...
Lappee on rento kaupunki. - luminelle
Itse muutin tänne Länsi-Suomesta. Ensialkuun tuntui kuin olisi tullut toiseen maailmaa, ulospäinsuuntautuneita mie-sie-ihmisiä joka paikassa. No, edelleen olen sitä mieltä että ihmiset ovat ystävällisiä (kielestäkin saan jo selvää ;) ), mutta täytyy myöntää etten tunne hyvin yhtäkään paljasjalkaista lappeenrantalaista, vaan kaikki ystäväni täällä ovat kotoisin muualta ja muuttaneet lappeenrantaan. Eli ehkäpä tämä paikka on jonkunverran sisäänpäinlämpiävä, mutta ihmiset ovat kyllä ystävällisiä.
- AMan
Suomalaisittain Lappeenranta ei varmaankaan ole erityisen sisäänpäin lämpiävä, pikemminkin päinvastoin. Rento kaupunki, ja ihmiset ovat enimmäkseen varsin avoimia.
- tööt
Muutin tänne länsi-Suomesta jossa vierähti muutama vuosi. Itä-Suomesta ei tätä aiemmin ollut kokemusta, mutta voin sanoa että tämän ja Turun olevan vastakohtia sisäänpäinlämpiävyydessä.
Eli täällä pääsee juttuun ihmisten kanssa helposti ja muualta tulevat kotiutuvat melkein poikkeuksetta hyvin.
Se mikä jurppii joskus on kaupungin iltaelämän kuolleisuus.- Vanha lpr:lainen
Tota... tuus käväseen viikonloppuna imatralla... ;) tiedät mitä kuollut tarkoittaa. Lappeenrannassa on sentään joku jossain, tää on niin kuollutta kun olla ja voi. Keskiviikot sentään suht tasoissa, mutta siitäkin on kiittäminen muualta tulleita opiskelijoita, ei itse paikkakuntalaisia. Lappee rules!!!
- Kruuse
Jos oot kovin hiljanen ja ujo ni voit kokee ittes ulkopuoliseksi jonkin aikaa. Mut voin taata, et jos oot reilu parikymppinen naikkonen ni et taatusti tuu potemaa yksinäisyyttä =)
- Vutilo
itseni tekstistäsi. :( En valitettavasti ole 20:nen naikkonen
- gretamus
en ainakaan itse aattele että "toi ei oo lappeenrantalainen.." tms. Musta kaikki on ainaki melkei samanlaisii jokapaikassa. Ihan huoletta voi tulla. Tää on vaa sellane kaupunki et kaikki tuntee kaikki ja kaikkien henkilökohtaiset asiat.. Koita siinä sit viettää yksityiselämää.. Aina löytyy jokapaikasta kateellisia jotka jaksaa haukkua muita.
- AMan
No en kyllä sanoisi, että Lappeenrannassa kaikki tuntee kaikki ja kaikkien yksityisasiat... En minä ainakaan.
Tokihan täällä tietysti enemmän näkee tuttuja naamoja päivittäisessä elämässä kuin jossain miljoonakaupungissa, mutta "lievää" liioittelua on silti sanoa, että kaikki tuntisi kaikki. - gretamus
AMan kirjoitti:
No en kyllä sanoisi, että Lappeenrannassa kaikki tuntee kaikki ja kaikkien yksityisasiat... En minä ainakaan.
Tokihan täällä tietysti enemmän näkee tuttuja naamoja päivittäisessä elämässä kuin jossain miljoonakaupungissa, mutta "lievää" liioittelua on silti sanoa, että kaikki tuntisi kaikki.siis eihän mitää tarvii ottaa noin kirjaimellisesti. Kyl se vaan kuiteki niin on et
tääl on ihmisii joilla ei näytä olevan mitää muuta tekemistä ku "elää toisten elämää".. - Helkky
gretamus kirjoitti:
siis eihän mitää tarvii ottaa noin kirjaimellisesti. Kyl se vaan kuiteki niin on et
tääl on ihmisii joilla ei näytä olevan mitää muuta tekemistä ku "elää toisten elämää"..joka paikassa...
- Helkky
eiköhän kaikkialla Suomessa ihmiset arvosta omaa kotiseutuaan ja sen voi joku tulkita sisäänpäin lämpiämiseksi. Muutin itse tänne 13 vuotta sitten Helsingistä ja ensimmäinen vuosi meni järkytyksessä...täällä ihmiset alkoivat liikennevaloissakin juttelemaan minulle, ja kaupan kassat lörpöttelivät sitä sun tätä. Tuntui tosi hullulta Helsingin jälkeen, mutta nyt olen itse samanlainen ja tuntuu ihan ahdistavalta käydä Helsingissä kun kukaan ei sano mitään vaikka kysyisi! tervetuloa tänne vaan, itse en täältä enää lähde kulumallakaan.
- Ike
Juntti -ja käpykylä.
Kuihtuu tulevaisuudessa pystyyn. - ex-lpr
Lappeerantalaiset ovat tosi ystävällistä väkeä.
Länsi-Suomi on Suomen takapajula. Täällä ihmiset ovat tosi myrtsejä ulkopuolisille.- Bingo Bango
Niin voi olla tosin myös Itä-Suomessakin, ainakin täällä vitun Imatralla. Täällä ollaan sinusta kiinnostuneita, jos:
- tykkäät ajella amisautolla tyhjiä katuja
- et välitä vaatia palveluja
- tykkäät juoda viinaa
- et ota puheeksi takapajuista kaupunkikuvaa, huonoja harrastusmahdollisuuksia
- et poikkea ajatuksinesi mitenkään näistä 50 vuotta samoissa kuvioissa pyörineistä sisäsiittoisista alkuperäis-imatralaisista (homoimatrus)
Joo. Lappeenranta voi tietysti ollakin sitten toinen juttu, kun sinne on muuttanut ihmisiä, ainakin opiskelijoita, myös muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676