Moniteholasit

ja.........

kaksiteholasit. Mikä ero näillä on? Kiitos! :)

10

1471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermuxi tms.

kai siis luulen ma.

• ovat kaksi-

tehoiset, kuten nimikin kertoo, tarkoitettu lähi-, ja kaukokatseluun.

Moniteholasit voivat olla esim. kolmiteholasit.

Lue, netti kertoo enemmän!

• Aatami Autuas

...ovat varmaan sellaiset, joissa on liukuva voimakkuus?

• kolmiteho

Minun pitää lähiaikoina hankkia kolmiteholasit.

Olen likinäköinen, lasien voimakkuus -5. Tähän saakka olen pärjännyt ilman lukulaseja, näen parinkymmenen sentin päähän erittäin hyvin, mutta tarvitsen kyllä kaksitehot, lukeminen hankalaa.

Mutta kun on pakko hankkia moniteholasit. Teen töitä tietokoneella. Kaukolasit näyttävät liian kauas ja kokeilemillani oikein sopivan tuntuisilla markettilaseilla näkee lukea oikein hyvin. Kummatkaan eivät sovellu monitori-etäisyyteen. Siis kolmitehoiksi menee.

Voi tulla hintoihinsa, en ole edes uskaltanut kysellä hintoja. Alallani on tes:ssä kohta, että työnantaja ostaa lasit duunarille. Jos duunari lähtee, työnantajallee jää lasit. Varmaan hauska etsiä sopivan näkökyvyn omaavaa työläistä kuin entinen oli...

Niin siis olen yrittäjä, saan toki lasit vähennyksiin, mutta liikevaihto on pieni, pitää säästää. Siis Tallinnaan.

• mulla

Entiset kaksiteholasit olivat vain kaksiosaiset.
      Alaosassa ns. lukuosa.
      Rajattomissa yläosalla näkee kauas ja alaosalla lähelle.Sillä väliosalla näkee siihen välimaastoon.
      Eli joka etäisyydelle näkee. Se on sellaista pään keikuttamista.

• se on, pään keikuttamista. Ja sitä kun on muutakin tekemistä, niin yksiteholaseilla aion pärjätä vastakin. Lukulasit saatan joutua joskus ostamaan ja tyyriit, kun ei marketteissa ole miinusvoimakkuuksia. Enkä älynnyt Pekingistä ostaa lukulaseja. Kauko/yleislasit maksoi siellä kehyksineen 25 euroa (lasilinssit heijastuksenestolla, tottakai!), mutta kehysten aisat olikin titaania.

• myös näkemiseen ja säästää jossain muussa asiassa. Ostan ammattitaitoiselta optikolta hyvät moniteholasit, myös aurinkolasit, ja koska näköni ei juurikaan muutu, voin pitää niitä kunnes linssit naarmuuntuvat tai kyllästyn niihin eli vuosikausia.

Hyvien ja hyvin sovitettujen moniteholasien avulla näkee hyvin kaikkiin suuntiin niin, ettei mitään vääristymiä tms. synny. Laseja sovitetaan huolellisesti, katsotaan pupillin paikkaa ja katseen suuntaa, linssejä mittaillaan, optikko tekee niihin merkintöjä tehojen raja-aluiden kohdalla ja ties mitä.

Olen likinäköinen, enkä oikeastaan tarvitsisi lukulaseja ollenkaan. Lasien kanssa pelaaminen alkoi tuntua tylsältä, kun ikänäkö alkoi vaikuttaa. Hankin ensin rajattomat kaksiteholinssit, kun esim. autoa ajaessa alkoi olla vaikea nähdä tarkkaan kilometrimittaria yms. pieniä numeroita. Jossain kohdassa ohitustilanteissa monikaistaisilla teillä huomasin linssin aiheuttaman pienen vääristymän. Näytti siltä, että tietyssä kohtaa rinnalla ajava auto olisi ikäänkuin kurvannut lähemmäksi "nurkkasilmällä" katsoessa. Nykyisillä monitehoilla ei sellaista tapahdu ja voin nähdä kaikkiin suuntiin hämmästyttävän hyvin ilman katseen suunnan ja pään asennon kääntelemistä. Olen todella tyytyväinen monitehoihin ja suosittelen niitä lämpimästi, jos kallis hinta ei kohtuuttomasti rasita taloutta.

Optikon palvelu maksaa varmaan maltaita lasien hinnassa, mutten uskaltaisi ottaa riskiä ja tilata niitä ulkomailta postimyynnistä huomattavasti edullisempaan hintaan. (Väittävät lasien onnistuvan hyvin, kun asiakas antaa silmälääkärin määräyksen tiedot. Samanlaisia sankoja näkyy olevan kaikkialla, joten niitä voisi käydä sovittamassa Suomessakin.) Yritin ennen hankintaa selvitellä erilaisia vaihtoehtoja, kun en halunnut turhaan maksaa liikaa. En koe maksaneeni ja ostan seuraavatkin lasit samasta paikasta ja haluan saman optikon palvelevan. En ole asiantuntija, vaan tiedot perustuvat kirjaimellisesti omakohtaiseen näkemykseen.;))

• rillien läpi.

Tehty nelisenkymmentä vuotta sitten karsastuksen oikomisleikkaus. Aika uutta siihen aikaan, ihan pilottijuttu keskussairaalassa. Onnistui hyvin, aavistus pitää laittaa sylintereitä.

Pitää aina käydä silmälääkärillä, optikko ei saa kirjoittaa reseptiä. Optikko sovittaa sitten kehykset ja mittaa silmäterien välin.

Maksaahan se jonkin verran. Olen ostanut lasit sekä Neuvostoliitosta, että Venäjältä, Suomalaisilla resepteillä. Ihan hyviä olleet. Ja etenkin erittäin halpoja. Sellaisiin merkki sankoihin ei täällä rahat riittäisi.

Seuraavat haen kai Tallinnasta tai tilaan netistä. Noissa nettilasi kaupoissa näkyi olevan pikkusofta, johon pystyy uploudaamaan valokuvansa ja sovitella sankoja rauhassa päähänsä. Hyvä homma. Hiton vaikeaa sovittaa liikkeessä lasilinssien läpi kun ei oikein näe mitään. Rillit päässä ruudulta helpompaa.

• sitroen.
        rillien läpi. kirjoitti:

Tehty nelisenkymmentä vuotta sitten karsastuksen oikomisleikkaus. Aika uutta siihen aikaan, ihan pilottijuttu keskussairaalassa. Onnistui hyvin, aavistus pitää laittaa sylintereitä.

Pitää aina käydä silmälääkärillä, optikko ei saa kirjoittaa reseptiä. Optikko sovittaa sitten kehykset ja mittaa silmäterien välin.

Maksaahan se jonkin verran. Olen ostanut lasit sekä Neuvostoliitosta, että Venäjältä, Suomalaisilla resepteillä. Ihan hyviä olleet. Ja etenkin erittäin halpoja. Sellaisiin merkki sankoihin ei täällä rahat riittäisi.

Seuraavat haen kai Tallinnasta tai tilaan netistä. Noissa nettilasi kaupoissa näkyi olevan pikkusofta, johon pystyy uploudaamaan valokuvansa ja sovitella sankoja rauhassa päähänsä. Hyvä homma. Hiton vaikeaa sovittaa liikkeessä lasilinssien läpi kun ei oikein näe mitään. Rillit päässä ruudulta helpompaa.

kokeiltua paritkin moniteholasit ja susia kummatkin, vaikka lääkäriltä reseptit hain ja kalliista optikkoliikkeestä lasit. Toiset palautin ja sain rahani takaisin kun otin puheeksi kuluttajansuojan. Ei uskota asiakasta vaan myydään pelkkää roskaa tavoitteena asiakkaan rahat ilman vastiketta. Pahin oli Porvoon Nissen ja muistakin Nisseneistä on tuttavilla hurjia kertomuksia.
        Ei siitä pään keikuttelusta pääse moniteholaseilla eroon vaikka niin luulisi.

Muovilinssit vielä kaikkien muitten vikojensa lisäksi hajoittavat valoa niin, että pimeällä ajettaessa aurauskeppien heijastimet näkyvät paljon suurempina kuin lasilinssien läpi katsottuna ja häikäisevät enemmän.

Muodin mukaan linssin pitää olla matala ja pieni, joka lisää edelleen pään keikuttelua. Itse käytän muotitietoisten kauhuksi isolinssisiä ehkä 80-luvun laseja. Yhdet aisat jo kului poikki (kehnoa materiaalia - messinkiä!) ja ruuvasin toisten lasien aisat tilalle... Muodista viis, pääasia on että minä NÄEN!

Niissä kiinalaisissa laseissa on muuten matala linssi - parempia ei sieltä löytynyt eikä näy löytyvän täältäkään.

• Pirre*
        sitroen. kirjoitti:

kokeiltua paritkin moniteholasit ja susia kummatkin, vaikka lääkäriltä reseptit hain ja kalliista optikkoliikkeestä lasit. Toiset palautin ja sain rahani takaisin kun otin puheeksi kuluttajansuojan. Ei uskota asiakasta vaan myydään pelkkää roskaa tavoitteena asiakkaan rahat ilman vastiketta. Pahin oli Porvoon Nissen ja muistakin Nisseneistä on tuttavilla hurjia kertomuksia.
        Ei siitä pään keikuttelusta pääse moniteholaseilla eroon vaikka niin luulisi.

Muovilinssit vielä kaikkien muitten vikojensa lisäksi hajoittavat valoa niin, että pimeällä ajettaessa aurauskeppien heijastimet näkyvät paljon suurempina kuin lasilinssien läpi katsottuna ja häikäisevät enemmän.

Muodin mukaan linssin pitää olla matala ja pieni, joka lisää edelleen pään keikuttelua. Itse käytän muotitietoisten kauhuksi isolinssisiä ehkä 80-luvun laseja. Yhdet aisat jo kului poikki (kehnoa materiaalia - messinkiä!) ja ruuvasin toisten lasien aisat tilalle... Muodista viis, pääasia on että minä NÄEN!

Niissä kiinalaisissa laseissa on muuten matala linssi - parempia ei sieltä löytynyt eikä näy löytyvän täältäkään.

tulossa muotiin ne 70 -luvun akvaariot :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      180
      2725
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2314
    3. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1085
    4. Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!

Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!
      Maailman menoa
      154
      1022
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      67
      936
    6. Kai odotan että

Juokset vielä perässäni
      Ikävä
      67
      908
    7. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      392
      901
    8. Kerrohan T miehelle yksi syy

Miksi hänen tulisi kaivata sinua?
      Ikävä
      108
      799
    9. Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni

Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure
      Ikävä
      48
      734
    10. Euroviisuhuitelua

En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka
      80 plus
      35
      694
    Aihe