Voiko Mallorcalla

syödä kaikkea?

Tyhmä kysymys, mutta voiko Mallorcalla syödä kaikkea ilman vatsatautipelkoa? Tuoreita hedelmiä, jäätelöä, jääpaloja juomissa yms? Entä vesijohtovesi, voiko sillä pestä hampaat ja astiat?

8

2543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä

      ihan mitä vaan, ainoastaan juomavesi pullosta. Niin ja jos tekee itse ruokia tai kahvia, niin pullovesi kaikkeen .Hyvää ruokahalua vaan!!

    • oli mulle

      ihan jees, kun pesi hampaat. Ja tiskatakin voi raanavedellä. Voi sitä kyllä juodakin ,jos viitsii aina keittää ensin veden. Kannattaa ostaa sellainen 5 litran kanisteri tulee halvemmaksi.Siitä voi sitten rannalle lähtiessä täyttää pienempiin pulloihin vettä ja ottaa messiin.

      • miettiä tällaisia

        asioita! Viisasti pakkaamalla saan vietyä jopa kahden viikon ruuat matkalaukussa. Mahdollisimman paljon kuivattuja tuotteita (porkkanasiivuja, sieniä , marjoja ym.),soijarouhetta, kuivattuja keittoaineksia, pari ruisleipää, hapista, näkkäriä,sokerijauhoa tarvittava määrä, suolaa pikkupussukka etc etc. Hernekeitot siirrän peltipurkista muovipussiin:). Ennen vein myös pari mehupulloa (muovisia) nyt olen vienyt mehutiivistettä.

        Vettä täytyy toki ostaa, kun se painaa niin paljon, että ei saa vietyä.


      • ei voi
        miettiä tällaisia kirjoitti:

        asioita! Viisasti pakkaamalla saan vietyä jopa kahden viikon ruuat matkalaukussa. Mahdollisimman paljon kuivattuja tuotteita (porkkanasiivuja, sieniä , marjoja ym.),soijarouhetta, kuivattuja keittoaineksia, pari ruisleipää, hapista, näkkäriä,sokerijauhoa tarvittava määrä, suolaa pikkupussukka etc etc. Hernekeitot siirrän peltipurkista muovipussiin:). Ennen vein myös pari mehupulloa (muovisia) nyt olen vienyt mehutiivistettä.

        Vettä täytyy toki ostaa, kun se painaa niin paljon, että ei saa vietyä.

        muuta sanoa kun että LOL


      • jepjep..
        ei voi kirjoitti:

        muuta sanoa kun että LOL

        Hyvin sanottu, olin juuri sanomassa aivan samaa.. Eikös lomalle mennä lomailemaan kuitenkin? Kauhea stressihän tuollaisesta tulee, kun miettii jatkuvasti lentokoneessakin, että ei kai hernekeitot nyt vain leviä laukkuun tai jää tullissa kiinni ruisleivän salakuljettamisesta....


      • upuh
        jepjep.. kirjoitti:

        Hyvin sanottu, olin juuri sanomassa aivan samaa.. Eikös lomalle mennä lomailemaan kuitenkin? Kauhea stressihän tuollaisesta tulee, kun miettii jatkuvasti lentokoneessakin, että ei kai hernekeitot nyt vain leviä laukkuun tai jää tullissa kiinni ruisleivän salakuljettamisesta....

        Loma on loma ja siellä kannattaa koittaa eläytyäkin lomakohteen menoon ja muutenkin syödä paikallista ruokaa vaikka uteliaisuuden vuoksi. Kyllä sieltä kaupoista irtoaa ties mitä jännää murkinaa, eikä tarvitse laukkuja ruokaa täyteen sotkea.

        Ainoa ero taitaakin olla se, että juomavesi pitää ostaa. Muuta ei tule mieleen.


    • tuo ole kiinni siitä

      Kuinka vatsa kestää kullakin yleisesti. Itse olen matkaillut ympäri maailmaan ja syönyt aina estoitta paikassa kun paikassa olin sitten euroopassa tai aasiassa. Kraanaveden olen jättänyt kylläkin käyttämättä joka paikassa. eikä koskaan ole vatsatauti iskenyt.

      • Kokeilin

        ...pestä hampaani Mallorcalla ollessa hanavedellä useaan otteeseen ja aina sain ikenet kipeiksi. Pullovedellä pesu helpotti.Kaikenlaista ruokaa söin ja terveenä niistä selvisin. En kyllä löytänyt mistään Palma Novassa hyvää ruokaa. Ei ole tarkoitus ronklata, mutta olisi pitänyt ottaa etukäteen selvää minne kannattaa mennä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe