osaaminen

missä vika

Minulla oli Cemt-auto vuosituhannen vaihteessa, niin kuin monella muulla, huomasin että korjaaminen esim. Saksassa oli paljon halvempaa koska tunti hinta oli sama kun Suomessa, mutta hommat onnistui kerrasta ja osat maksoi puolet- kolmanneksen mitä suomessa.
Välillä itselläni on ollut takuu tai muuten melkein uutta kalustoa, eikä tehty paljon muuta kun perus huoltoja.
Nyt on alkanut remontteja tulla ja hommat ei usein onnistu, autot ja kärryt seisoo turhaan ja silti laskut kohtuuttomia.
Kyseltyäni hieman selvisi että monet kolleegat siirtäneet huollot ja korjaukset viroon.
Miksi Suomessa ei osata????????????????

6

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automees

      Voihan niitä 80-luvun vehkeitä korjauttaa Baltiassa, mikäs siinä. Sekin on vähän kiinni siitä mitä tehdään, en teettäisi kone tai laatikkopokaa edes 80-luvun vehkeeseen Baltiassa. Täällä on varsin hyvin vakiintunut huolto meikäläisille päämerkeille ja kyllä myös tietotaitoa remonttiin löytyy.

      • Mikä homma

        ei onnistu?? Selvä provo tai toope.


      • kaipaan.
        Mikä homma kirjoitti:

        ei onnistu?? Selvä provo tai toope.

        Sen verran huonoja on kokemukset Suomen huolloista, että olen oikeasti laskenut että kannattaisi pitää ylimääräistä vara/ satunnaiskeikka autoa.
        Silloin voin tarvittaessa lähettää auton Saksaan huoltoon ja korjauksiin, voihan siinä samalla ottaa kuorman jos auto vielä kulkee omin voimin.
        Viro on paljon lähempänä ja täältä pks. seudulta jotkut jo oikeasti käyttää autojaan siellä remonteissa.
        Eikä kyse ole pelkästään vanhoista vaan juuri uudehkoista autoista, joiden varaosa hinnat järjettömiä Suomessa, lisäksi tulee tuo huono osaaminen ja työntekijä pulan aiheuttama pitkä ja epävarma jonotus aika.
        Täällä työnjohtajatkin melkein (Veho,Ansatie/Renu) haistattelee kun yritätät kysyä koska saavat auton työn alle auton seisottua pari vuorokautta pihassa odottamassa vikadiagnoosia.
        Pelkkä kärryn katsastus huoltokin voi olla täysin toivotonta saada onnistumaan.
        Eikä laskusta kannata valittaa, koska sen jälkeen on riski että palvelua ei saa mihinkään hintaan. (maksan aina laskut eräpäivänä, enkä ole koskaan valittanut tehdyn työn laskusta).
        Kaiken huippu oli Volvo jonka huippu oli kun laskutti kahteen kertaan samalla laskulla peräkkäisillä riveillä kokonaan tekemättömän työn.
        Kun maahantuojan edustaja saatiin mukaan palaveriin niin Kaivokselan verstaan päälikkö lupasi hyvityksen, kesti toista vuotta ja noin 50 puhelua ja sähköpostia ennen kun hyvitys tuli. Verstaan päälikkö valitti ettei mahda mitään alaisilleen, jotka ei tee vaikka hän sanoo.


      • öljylinko
        kaipaan. kirjoitti:

        Sen verran huonoja on kokemukset Suomen huolloista, että olen oikeasti laskenut että kannattaisi pitää ylimääräistä vara/ satunnaiskeikka autoa.
        Silloin voin tarvittaessa lähettää auton Saksaan huoltoon ja korjauksiin, voihan siinä samalla ottaa kuorman jos auto vielä kulkee omin voimin.
        Viro on paljon lähempänä ja täältä pks. seudulta jotkut jo oikeasti käyttää autojaan siellä remonteissa.
        Eikä kyse ole pelkästään vanhoista vaan juuri uudehkoista autoista, joiden varaosa hinnat järjettömiä Suomessa, lisäksi tulee tuo huono osaaminen ja työntekijä pulan aiheuttama pitkä ja epävarma jonotus aika.
        Täällä työnjohtajatkin melkein (Veho,Ansatie/Renu) haistattelee kun yritätät kysyä koska saavat auton työn alle auton seisottua pari vuorokautta pihassa odottamassa vikadiagnoosia.
        Pelkkä kärryn katsastus huoltokin voi olla täysin toivotonta saada onnistumaan.
        Eikä laskusta kannata valittaa, koska sen jälkeen on riski että palvelua ei saa mihinkään hintaan. (maksan aina laskut eräpäivänä, enkä ole koskaan valittanut tehdyn työn laskusta).
        Kaiken huippu oli Volvo jonka huippu oli kun laskutti kahteen kertaan samalla laskulla peräkkäisillä riveillä kokonaan tekemättömän työn.
        Kun maahantuojan edustaja saatiin mukaan palaveriin niin Kaivokselan verstaan päälikkö lupasi hyvityksen, kesti toista vuotta ja noin 50 puhelua ja sähköpostia ennen kun hyvitys tuli. Verstaan päälikkö valitti ettei mahda mitään alaisilleen, jotka ei tee vaikka hän sanoo.

        Sisupajalla kehätien varrella on monen mielestä tökkinyt aina; olisikohan omistaja VEHO -suitsinut siihen suuntaan ettei sisuja enää korjattaisi vaan autoilijat vaihtais niitä tähtikeuliin ja renuin edustus menisi esim täysin raskoneelle/ vastaavaa. Itse odotan sitä kun DAF tulee 25tien varteen simeon tankin naapuriin niin kilpailu muuttuu terveemmäksi? tosin Simeonin paja on kyllä ihan hyhvä ja sinne saa ajan nopeasti-kuljetusliikkeiden korjaamot ja pesulinjat taitaa sittenkin toimia kohtuuhyvim ulkopulisille.


      • vehopää
        öljylinko kirjoitti:

        Sisupajalla kehätien varrella on monen mielestä tökkinyt aina; olisikohan omistaja VEHO -suitsinut siihen suuntaan ettei sisuja enää korjattaisi vaan autoilijat vaihtais niitä tähtikeuliin ja renuin edustus menisi esim täysin raskoneelle/ vastaavaa. Itse odotan sitä kun DAF tulee 25tien varteen simeon tankin naapuriin niin kilpailu muuttuu terveemmäksi? tosin Simeonin paja on kyllä ihan hyhvä ja sinne saa ajan nopeasti-kuljetusliikkeiden korjaamot ja pesulinjat taitaa sittenkin toimia kohtuuhyvim ulkopulisille.

        näihän se taitaa mennä.Tottakai veho haluaa
        myydä omaa merkkiä.Voi sisu parkaa.
        Rellun päämies(Volvo)ei kauan kattele vehon
        "puliveivaamista"!?.
        Daffi taitaa tehdä väärään paikkaan sen huolto-
        korjaamon?,Nurmijärven takamettiin,kaukana on.
        Klaukkalan vanhan 3tien ja motarin väliin olis
        parempi.Ajattelen vuosaaren satamaa


    • köyhiä

      käy meidänki korjaamolla itkemässä kuinka kaikki on paremmin toisaalla ja kuinka toinen merkkikin on parempi kuin nykyinen!!
      hittoako harrastaa ku on persaukinen :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      50
      2315
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2028
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2010
    4. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1797
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1741
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      501
      1594
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      2
      1550
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1380
    9. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      37
      1285
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      74
      1281
    Aihe