ollaanko tässä

liian nuoria???

Elikkäs olemme molemmat avokkini kanssa 19, no itse täytän pian 20. Ja mietin, olemmenko me liian nuoria mennäksemme kihloihin? Olemme seurustelleet 1,5 vuotta josta yli puolet ollaan asuttu saman katon alla....
Itse olen aina vastustanut teinikihlauksia jossa tyypit menee kihloihin 15-17 vuotiaana, eiväthän ne tiiä elämisestä viellä yhtään mitään....
Suurin osa on sellaista pullamössö sakkia, sitten erotaan ja sitten itketään....
Siksi minua epäilyttää miten sukulaiseni sekä omani että avokkini puolelta suhtautuvat tähän.... Mutta mitäpä heillä olisi tähän sanomista? koska ovat nähneet onnemme.
Meidän onni on meidän onnemme, eikä kukaan siihen väliin voi tulla sanomaan että "HEI EI NOIN SAA TEHDÄ"
Sitten taas mietin sitä kuinka osa omista sukulaisistani on ollut 17 vuotiaana jo naimisissa! itseään siis vanhemman miehen kanssa...
Tuskin tämä on niin iso rikos että siitä pitäisi tälläinen ongelma tehdä, olen vain pohjimiltani sellainen että en halua mitään ongelmia, enkä riitoja, ja yritän kaikin keinoin ehkäistä niitä... ehkä vain itse panikoin liikaa, vai mitä?
Mikäs on teidän mielipiteenne?

4

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei siinä mitään väärää ole

      Vanhempana ihmisenä voisin neuvoa ajattelemaan sitä mitä itse haluaa elämältään. Eikä tuo teidän ikäero edes tuossa iässä ole mikään suuri. Melkeinhän olette samanikäisiä. Ja mitä vanhemmaksi tulette sitä pienemmäksi ikäero muuttuu niin, että 50-vuotispäiviä vietätte jo melkein samaan aikaan saati sitten niitä satavuotispäiviä.
      Eli jos oikeasti tuntuu siltä, että seurustelet oikean ihmsen kanssa niin pujottakaa vaan sormukset sormeenne ja lupautukaa toisillenne sillä tavalla ihan oikeasti. Ei kihlauksessa ole ainakaan minun mielestä mitään väärää tai hölmöä. Kihlautuminenhan erityisesti varmaan juuri nuorten ihmisten parissa, ja miksei myös vanhempien keskuudessa, on jollain tavalla sellainen julkinen merkki siitä, että sinä ja avokkisi haluatte olla yhdessä. Se tuo tavallaan varmuutta parisuhteen kestävyydelle ja antaa jatkuvuuden kautta turvallisuuden tunnetta elää tässä ja nyt sekä myös suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Kyllä sitä elämää voi opetella elämään yhdessäkin itseään, sitä toista ihmistä sekä muuta maailmaa ja sen menoa yhdessä katsellen jopa sormustetuin käsin.
      Ja lopuksi tähän vielä muistutus siitä, että itkuhan siinä parisuhteen lopputilanteessa joka tapauksessa varmaan kuitenkin tulee oli sitä sitten kihloissa tai ei.

    • Arvi

      Et ole vielä valmis kihlautumaan. Kihlaus on lupaus avioliitosta, ja se on suhteellisen iso lupaus. Jos et itse osaa päättää, vaan sinun on kysyttävä apuja keskustelupalstalta, et ole vielä valmis kihlautumaan. Valmis olet sitten, kun itse sitä haluat etkä enää välitä sukulaisten ja kylän miesten puheista. Pelkkä ikä ei ratkaise. Jotkut ovat itsenäisiä nuorina, jotkut elävät äidin helmoissa vielä keski-ikäisinäkin.

      Kyllä sinä sen tiedät, kun haluat avioliittolupauksen antaa. Silloin sitä ei kysellä muilta, usko pois ;)

      • alkuperäinen....

        Kyllä varsin hyvin, samoin avokkini että kihlaus on lupaus avioliitosta.
        Joskus tunnen itseni erittäin vanhan-aikaiseksi, koska ajatusmaailmani on sellainen, minut on kasvatettu "oikeilla arvoilla", ja oikeasti kauhistelen nykynuorten menoa, sekä myös vähän itseäni vanhempien tekemisiä. Välillä tuntuu että ihmiset eivät kunnioita toisiaan yhtään.
        Ihmetyttää suuresti esimerkiksi nämä yhden illan jutut, kaikki tekevät tietysti mitä haluavat, mutta minusta ei koskaan olisi siihen.
        Sillä haluan lämpöä ja läheisyyttä, tunnetta että toinen oikeasti välittää, ja rakastaa. En halua olla mikään halpa huora, (kuten monet entiset "ystäväni").
        Kiitos teille ymmärryksestä. :)


    • !!?

      koska olet noin epävarma. Se on kyllä totta, että muiden mielipiteillä ei ole väliä. Itse olin juuri 18 täyttänyt ja tuleva puolisoni saman ikäinen mennessämme kihloihin. Emme olleet seurustelleetkaan kuin muutaman kuukauden, asuimme molemmat vielä vanhempiemme luona, ja luulen että vanhempamme ( muut) pitivät sitä juuri sellaisena "teinikihlautumisena". Mutta me olimme asiasta täysin varmoja ja todella puhuimme jo silloin tulevista hääjuhlistamme. Nyt 6 vuotta myöhemmin aiomme todella juhlia häitämme, samoin suunnitelmin kuin silloin 6 vuotta sitten sovimme. Päivä päivältä rakastamme toisiamme enemmän ja en voisi mistään muusta olla niin varma kuin meidän liitostamme.

      Pointtini tässä nyt on siis se, että ei se kihlautuminen ole iästä tai muusta kiinni, on niitä onnellisia ja "oikeita" kaihlautumisia nuoresta iästä huolimatta. Noin epävarmana et kuitenkaan voi kihloihin mennä, en ainakaan itse kyselisi siihen täältä neuvoja. Kumppanisi kanssa sinun tulee näistä asioista keskustella!! Onnea kuitenkin suhteellenne ja kyllä kihloihin ehtii! Mihin kiire?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe