Sossujen kautta kämppä

"Sossupummit"

Onko se siis totta, että sossujen kautta voi saada ensimmäisen kämpän? Jos on parin kuukauden päästä 18v eikä pysty enään asumaan porukoitten kanssa samassa asunnossa, niin pystyykö sossuille menee sanomaan että ne maksais vuokrat omasta kämpästä kun omat rahat ei riitä kokonaan joka kuukausi vuokraan?

12

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On legendaa

      Tuo on lähinnä urbaanilegendaa. Sossu voi joissain tapauksissa järjestää asunnon, jos vaikkapa yksinhuoltajaäiti lapsineen meinaa joutua taivasalle. Mutta 18-vuotias terve nuori, joka vain haluaa päästä omaan asuntoon kun kotona vähän vaikeaa, niin kyllä käytännössä on mahdoton sitä asuntoa tuota kautta saada.

    • riippuvaista,,

      Meidän kaupungissa ei ainakaan ole sossulla asuntoja tarjottavana. - Sen sijaan sosiaalityöntekijöillä on tietoa ja yhteyksiä tahoihin, jotka pystyvät tarvittaessa asunnon järjestämään. Usein tällaiseen asuntoon saattaa liittyä erilaista asumiskykyyn liittyvää tukea/sosiaalista isännöintiä tms. - Varaa aika omalle sosiaalityöntekijällesi tilanteesi kartoittamiseksi; voit asioida ilman vanhempiasi.

      Kun täytät 18 v, sinulle tehdään oma toimeentulotukilaskelma. Riippuen tilanteestasi (opiskelija/työssä/työtön) sekä vanhempiesi taloudellisesta asemasta (toimeentulotuella/pieni tuloisia/hyvin toimeentulevia) sinulle voidaan myöntää toimeentulotukea elämiseen ja asumiseen.

    • vanhemmat....

      ovat taloudellisesti vastuussa sinusta kunnes täytät 21 vuotta niin suosittelen että otat yhteyttä kunnan nuorisopsykologiin joka mahdolisten ongelmiesi vanhempiesi takia antaa puoltavan lausunnon kunnan vuokraasunnon saamiseen.Muuten vo olla asunnon saaminen vaikeaata.

      • lapsestaan

        Väärää tietoa - vanhemmat on vastuussa sinusta kunnes täytät 35. Siihen asti joko vannhemmat tai sossu maksaa vuokran.


    • HETI ASUNTO

      Siis jos olet maahanmuuttaja niin saat heti asunnon täysillä kodinkoneilla.

      Jos olet suomalainen niin sorry vaan, tervemenoa sillan alle! Että tällänen hyvinvointivaltio!

      • Anonyymi

        Tuo on täysin totta!! Laku naamat saa kämpän tosta vaan.


    • *Annabelle*

      Sossut voivat puoltaa sua asunnon saannissa ja se nopeuttaa sen saantia.Meidän nuorille se järjestyi kuukaudessa,kun ostettiin oma pieni asunto mieheni kanssa ja piti saada nopeasti pojille oma boksi.Sossu maksoi myös takuuvuokran niille,koska ovat täysi -ikäisiä.Vanhin poika on myös jälkihuoltonuori eli on asunut perhekodissa aiemmin ja tarvitsee tukea vielä aikuistumiseen.Se on painava sana meidän jutussa.En tiedä kuinka yleistä tämä on.Aina kaikkea voi kysyä.Uskon että auttavat sua,kun selität tilanteen.Asumistukea myöntää Kela ihan kaikille ihmisille.Tulot ratkaisee.

      • oli vitsi..

        "ostettiin kultsin kaa oma kämppä ja pistettiin lapset perhekotiin"


      • *Annabelle*
        oli vitsi.. kirjoitti:

        "ostettiin kultsin kaa oma kämppä ja pistettiin lapset perhekotiin"

        VAnhin adhd poikani asui 5 vuotta perhekodissa isän halvaantumisen ja avioeromme seurauksena.( halvaus tuli eron jälkeen) eikä meistä kumpikaan ollut kykenevä ( minä tein 12 vuorotyötä ja hoidin kahta nuorempaa yksin)ja nyt täytettyään 18 tuli takaisin kotiin mun luokse.Erityislapsi vaatii ainakin sen yhden täyspäiväisen hoitajan selviytyäkseen arjesta.Minusta ei ollut kuin puoliska jäljellä eron jälkeen.Olin niin hajalla.Nyt olen uusissa naimisissa kolmatta vuotta ja lapset haluaa oman kämpän.Saitpa paskan jutun ilkeyttäsi.Mun elämässä on paskaa riittänyt ilman sun kommenttejasikin.että kiitos.


      • Nimetön
        *Annabelle* kirjoitti:

        VAnhin adhd poikani asui 5 vuotta perhekodissa isän halvaantumisen ja avioeromme seurauksena.( halvaus tuli eron jälkeen) eikä meistä kumpikaan ollut kykenevä ( minä tein 12 vuorotyötä ja hoidin kahta nuorempaa yksin)ja nyt täytettyään 18 tuli takaisin kotiin mun luokse.Erityislapsi vaatii ainakin sen yhden täyspäiväisen hoitajan selviytyäkseen arjesta.Minusta ei ollut kuin puoliska jäljellä eron jälkeen.Olin niin hajalla.Nyt olen uusissa naimisissa kolmatta vuotta ja lapset haluaa oman kämpän.Saitpa paskan jutun ilkeyttäsi.Mun elämässä on paskaa riittänyt ilman sun kommenttejasikin.että kiitos.

        itsellänihän oli tilanne niin, että olin saanut harjoittelupaikan k.o. kaupungista, enää puuttui asunto. takuuvuokraan minulla ei ollut varaa, joten sosiaalista maksettiin minulle takuuvuokra ja ensimmäisen kuukauden vuokra. että olin kiitollinen, kaikkien asunnonhommaamisvaikeuksien jälkeen. eniten vitutti asiassa se, että ihmiset eivät halunneet vuokralle ihmistä jonka takuuvuokra tulee sosiaalista... -_-' yksikin kämppä joka oli jo suullisesti varattu minulle, sosiaali pisti mun tilille rahat sitä varten, ja sinä päivänä ku piti mennä soppari kirjottaa ni tulee viestiä et joo sori toivottavasti ei aiheuta vaivaa mut vuokrasinki tän jo toiselle. jes. -_-' mutta onneksi niin, tätä nykystä kämppääni en vaihtais pois.


    • boss2

      vitun apinat sain heti kämpän ku täytin 18v sanoin vaa et en jaksa olla himas

    • Anonyymi

      Näytä asunnoton maahanmuuttaja niin kerron mistä löytyy vapaita asuntoja stadissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe