MANILA

HJH62

Olisiko jolla kulla hyvää Metro Manila opassivua?

- ravintolat, discot ja yöelämä (karttoineen..)
- guest house, hostellit(karttoineen..)
- ostos mekat (chinatown..) (karttoineen..)
- lentoaikataulut..

Olen Manilassa 16.9.08 ystäväni kanssa; josta sittemmin pitäis jatkaa matkaa Davao, Cebu, Bohol
Boracay ja takaisin Manilaan.

23

3882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko

      Parasta mitä Manilassa voi tehdä on olla menemättä sinne.
      Maailan vaarallisimpi kaupunkeja. Täynnä
      taskuvarkaita ja aseellisia ryöstöjä.

      Ja nuo muut kohteenne. Tiedättekö mikä
      siellä on tilanne?`Maa käy juuri sisällissotaa
      ja noilla alueilla käydää raskaita taisteluita.

      • HJH62

        Varmaan näin on, mutta et vastannut kysymykseen?


    • Steffo

      Joo, Manilla on iso kaupunki jossa huisketta riittää yötä päivää. Tokkopa tuo sen vaarallisempi on kuin muutkaan saman luokan kaupungit. Ohjesivua en suoralta kädeltä osaa sanoa, mutta netiltähän niitä löytyy. Hostellit, turistibisnes ja paljolti myös yöelämä on keskittynyt Ermitaan ja Makatiin. Ostoksista sen verran että isoja (kalliita, länsimaisia) ostareita on esim Robinson ja Mall of Asia. Mielenkiintoisempi on Quiapon markkina-alue. Suosittelen lämpimästi hotellin varausta agoda.comin kautta !

      • HJH62

        No kiitos vinkeistä; olen yrittänyt etsiä noita
        karttoja ja muita tietoja huonolla menestyksellä.
        Hotelleja, hostelleja siellä on ja olen niitä
        vilkuillut. Ajattelin käydä siellä ostareissa
        lomani lopussa koska tuota kannettavaa tulee.
        Tuo china town kaupungin osa kiinnostaa myös.
        En ole vielä tilannut huoneita koska uskon
        huoneen löytyvän kun menen paikan päälle; mutta
        hyvähän se olisi jos valmiina huone olisi tilattu
        koska pitkä matka takana väsyttää silloin.


      • Steffo
        HJH62 kirjoitti:

        No kiitos vinkeistä; olen yrittänyt etsiä noita
        karttoja ja muita tietoja huonolla menestyksellä.
        Hotelleja, hostelleja siellä on ja olen niitä
        vilkuillut. Ajattelin käydä siellä ostareissa
        lomani lopussa koska tuota kannettavaa tulee.
        Tuo china town kaupungin osa kiinnostaa myös.
        En ole vielä tilannut huoneita koska uskon
        huoneen löytyvän kun menen paikan päälle; mutta
        hyvähän se olisi jos valmiina huone olisi tilattu
        koska pitkä matka takana väsyttää silloin.

        Vinkki: Varaa hotellihuone etukäteen Agodan kautta. Monet halvat hotellit Ermitassa ovat tosi pimeitä murjuja, mutta Agodan kautta saat parempia reiluilla alennuksilla. Ja kun saavut Manillaan otat taksin lentokentältä suoraan hotelliin. Mutta älä maksa liikaa taksista!
        Itselläni on ollut mukana Lonely planetin opaskirja, siitä löytyy kartat ja paljon muutakin tietoa.


      • matka08
        HJH62 kirjoitti:

        No kiitos vinkeistä; olen yrittänyt etsiä noita
        karttoja ja muita tietoja huonolla menestyksellä.
        Hotelleja, hostelleja siellä on ja olen niitä
        vilkuillut. Ajattelin käydä siellä ostareissa
        lomani lopussa koska tuota kannettavaa tulee.
        Tuo china town kaupungin osa kiinnostaa myös.
        En ole vielä tilannut huoneita koska uskon
        huoneen löytyvän kun menen paikan päälle; mutta
        hyvähän se olisi jos valmiina huone olisi tilattu
        koska pitkä matka takana väsyttää silloin.

        kentällä on toimisto mistä voi varata hotellin,taksi oli550 php ainakin las palmas hotelliin noin 20 minsaa kentältä.huone oli 1800 pesoo per lärvi.olin siellä 12 päivä tätä kuuta


      • HJH62
        matka08 kirjoitti:

        kentällä on toimisto mistä voi varata hotellin,taksi oli550 php ainakin las palmas hotelliin noin 20 minsaa kentältä.huone oli 1800 pesoo per lärvi.olin siellä 12 päivä tätä kuuta

        Kiitos tiedosta. Onko se Makatin alueella vai missä?


      • HJH62
        Steffo kirjoitti:

        Vinkki: Varaa hotellihuone etukäteen Agodan kautta. Monet halvat hotellit Ermitassa ovat tosi pimeitä murjuja, mutta Agodan kautta saat parempia reiluilla alennuksilla. Ja kun saavut Manillaan otat taksin lentokentältä suoraan hotelliin. Mutta älä maksa liikaa taksista!
        Itselläni on ollut mukana Lonely planetin opaskirja, siitä löytyy kartat ja paljon muutakin tietoa.

        Kiitos, täytyy tsekata. Katselin bookers.hostels. comista noita mestoja.


      • matka08

      • Steffo
        matka08 kirjoitti:

        kentällä on toimisto mistä voi varata hotellin,taksi oli550 php ainakin las palmas hotelliin noin 20 minsaa kentältä.huone oli 1800 pesoo per lärvi.olin siellä 12 päivä tätä kuuta

        Yllättävän nopeasti pääsit kentältä hotelliin. Minulla on pahimmillaan mennyt 1,5 tuntia samaan matkaan, tosin Ermitasta kentälle.


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Yllättävän nopeasti pääsit kentältä hotelliin. Minulla on pahimmillaan mennyt 1,5 tuntia samaan matkaan, tosin Ermitasta kentälle.

        Lentokentältä on muistaakseni noin 10km Ermita/Pasay alueele. Taksin ottama aikahan rippuu ihan päivästä ja vuorokauden ajasta, noin 10 minuutista 3 tuntin.
        Matkustan minä minne hyvänsä on ykkös-sääntönä ostaa Lonely Planet kirja etukäteen, siinä on yleensä tarvittava yleinen tieto helposti mukana kuljettavassa muodossa. Minulla ei ainakaan pysy netistä tms poimitut paikan nimet mielessä, kirja on helppo kaivaa esille jä näytää esimerkisi taksikuskille. Myöskin sama paikan nimi voidaan lausua niin monella erillaisella aksentilla. Nytkin on pari Lonely Planettia mukana.


      • HJH62
        Sabang kirjoitti:

        Lentokentältä on muistaakseni noin 10km Ermita/Pasay alueele. Taksin ottama aikahan rippuu ihan päivästä ja vuorokauden ajasta, noin 10 minuutista 3 tuntin.
        Matkustan minä minne hyvänsä on ykkös-sääntönä ostaa Lonely Planet kirja etukäteen, siinä on yleensä tarvittava yleinen tieto helposti mukana kuljettavassa muodossa. Minulla ei ainakaan pysy netistä tms poimitut paikan nimet mielessä, kirja on helppo kaivaa esille jä näytää esimerkisi taksikuskille. Myöskin sama paikan nimi voidaan lausua niin monella erillaisella aksentilla. Nytkin on pari Lonely Planettia mukana.

        Mistä ostit tuon kirjan?


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Lentokentältä on muistaakseni noin 10km Ermita/Pasay alueele. Taksin ottama aikahan rippuu ihan päivästä ja vuorokauden ajasta, noin 10 minuutista 3 tuntin.
        Matkustan minä minne hyvänsä on ykkös-sääntönä ostaa Lonely Planet kirja etukäteen, siinä on yleensä tarvittava yleinen tieto helposti mukana kuljettavassa muodossa. Minulla ei ainakaan pysy netistä tms poimitut paikan nimet mielessä, kirja on helppo kaivaa esille jä näytää esimerkisi taksikuskille. Myöskin sama paikan nimi voidaan lausua niin monella erillaisella aksentilla. Nytkin on pari Lonely Planettia mukana.

        Missäs päin maailmaa Sabang nyt liikkuu?


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Missäs päin maailmaa Sabang nyt liikkuu?

        Paikalliseen kirjakauppaan saa tilaamalla. Jossain isommissakaupungeissa saattaapi olla jopa hyllyssä. Ja sitten on lentoasemien kirjakaupat, ei välttämättä Helsinki mutta ainakin Frankfurt ja muut.
        Tällä hetkellä ollaan Lähi-Idässä, välimeren rannalla.


    • HJH62

      Mites; noita rahannosto paikkoja siellä
      on; manila, cebu, bohol?
      Visa electro...

      • kdughkafhgua

        vieläkö ehtii ketjuun mukaan....:)

        manilassa käy visa electronilla nosto melkein joka paikassa ...esim suomen suurlähetystön alakerrassa(makati) tai mall of asiassa.boracaylla oli ainaski yks automaatti ja boholilla siinä isoimmassa ostoskeskuksessa en nyt muista nimeä.joku shopping village? se on siinä alakerran sisääntulon vastapäätä ihme kolosessa. aina kannattaa kokeilla vaikka visa electronin tarraa ookkaan, kyl se ilmottaa ettei käy ja sylkäsee ulos. oo silti tarkkana, joku kone sylkee ihan pirun pientä silppua taskut täyteen.

        boholilla myös sinne suosituimmalle rannalle on tullu nyt automaatti (alona tai joku)

        manilassa oon ollu monessa hotellissa halvin ja noh ei niin tasokas oli ainaski boulevard mansion siinä manila bayn (roxas boulevard?) rannalla lähellä star citya (puh.025218888)olisko ermitan tai malaten aluetta

        ostin lonely planetin käytettynä chaosan roadilta (bkk)

        nyt pitääkin kärvistellä helmikuulle ennenku päästään vilppulaan takas...


      • HJH62
        kdughkafhgua kirjoitti:

        vieläkö ehtii ketjuun mukaan....:)

        manilassa käy visa electronilla nosto melkein joka paikassa ...esim suomen suurlähetystön alakerrassa(makati) tai mall of asiassa.boracaylla oli ainaski yks automaatti ja boholilla siinä isoimmassa ostoskeskuksessa en nyt muista nimeä.joku shopping village? se on siinä alakerran sisääntulon vastapäätä ihme kolosessa. aina kannattaa kokeilla vaikka visa electronin tarraa ookkaan, kyl se ilmottaa ettei käy ja sylkäsee ulos. oo silti tarkkana, joku kone sylkee ihan pirun pientä silppua taskut täyteen.

        boholilla myös sinne suosituimmalle rannalle on tullu nyt automaatti (alona tai joku)

        manilassa oon ollu monessa hotellissa halvin ja noh ei niin tasokas oli ainaski boulevard mansion siinä manila bayn (roxas boulevard?) rannalla lähellä star citya (puh.025218888)olisko ermitan tai malaten aluetta

        ostin lonely planetin käytettynä chaosan roadilta (bkk)

        nyt pitääkin kärvistellä helmikuulle ennenku päästään vilppulaan takas...

        No kiitos paljon; matka sen kun lähestyy
        ja vielä tuosta gsm "predaid " liittymästä
        sellainen pitäisi vielä etsiä, eli varmaan
        noista kioski tyyppisistä paikoista?
        Suomalainen predaid ei varmaan siellä vielä
        käy; Dna meinaan?


      • Settman
        HJH62 kirjoitti:

        No kiitos paljon; matka sen kun lähestyy
        ja vielä tuosta gsm "predaid " liittymästä
        sellainen pitäisi vielä etsiä, eli varmaan
        noista kioski tyyppisistä paikoista?
        Suomalainen predaid ei varmaan siellä vielä
        käy; Dna meinaan?

        Ne prepaid-kortit on tosi halpoja Philillä ja latausta voit tehdä joka kadun kulmassa. Kotimaisetkin toimii, mutta tulee kalliiksi.


      • vjfdlsjlkjnblj
        HJH62 kirjoitti:

        No kiitos paljon; matka sen kun lähestyy
        ja vielä tuosta gsm "predaid " liittymästä
        sellainen pitäisi vielä etsiä, eli varmaan
        noista kioski tyyppisistä paikoista?
        Suomalainen predaid ei varmaan siellä vielä
        käy; Dna meinaan?

        juu kannattaa ostaa sieltä paikan päältä, joka puhelinmyymälästä saa niitä. smart buddy vissiin yleisin. siitä kätevä että sillä voi siirtää saldoa luurista toiseen. itellä aina 2 puhelinta. toisessa suomiliittymä johon tulee soitot ja viestit ja niihin voi sit soitella takas paikallisella. (suomalainen kun soittaa aina suomalaiseen vaikka kuinka niille opettas 99577 käyttöö :)


      • HJH62
        Settman kirjoitti:

        Ne prepaid-kortit on tosi halpoja Philillä ja latausta voit tehdä joka kadun kulmassa. Kotimaisetkin toimii, mutta tulee kalliiksi.

        No kiitos; hyvä kun saan asiallista tietoa..


      • HJH62
        vjfdlsjlkjnblj kirjoitti:

        juu kannattaa ostaa sieltä paikan päältä, joka puhelinmyymälästä saa niitä. smart buddy vissiin yleisin. siitä kätevä että sillä voi siirtää saldoa luurista toiseen. itellä aina 2 puhelinta. toisessa suomiliittymä johon tulee soitot ja viestit ja niihin voi sit soitella takas paikallisella. (suomalainen kun soittaa aina suomalaiseen vaikka kuinka niille opettas 99577 käyttöö :)

        Joo täytyy laitta ylös sanomasi..kiitos
        reissu lähestyy, kyllä on odotusta :)


    • monesti käynyt

      manila on valtava kaupunki valtavassa ihmis määrässä . ei se sen vaarallisempi ole kun muutkaan kaupungit, kaikki on itsestä kiinni miten liikkuu ja käyttäytyy. ihmiset on ystävällisiä kun sinä myös kunnioitat heitä . rosvoja on koko maailma täys . älkää liikkuko varsinkaan yö aikaan äänekkäästi tai kovassa kännissä, ja pitäkää esim. kännykät pois näkyvistä. olen ollut siellä 11 kertaa, viimeks huhti-toukokuussa. täällä alussa joku kehotti olla menemättä sinne vaarallisuuden takia. hän ei varmaan ole itse siellä käyny tai paljon muuallakaan. jos haluatte nähdä aitoa filippiiniä meren rannalla ja halpaa, menkää pangasinan provinssiin pieneen lingayenin ranta kaupunkiin,ei turisti paikka ja halpaa,siellä on muutama hotelli ja pitkälle rantaa. hyvää matkaa.

      • HJH62

        Joo hyvä juttu; reissu senkun lähestyy. Noista reissulipuista (lentokone); katselin tuota elektronista lipusta istumapaikkaa mutta enpä huomannut; taitaapi olla hän teipattuna siipeen
        kiinni:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe