Missähän mahtaa asua Suomen pohjoisimmat kaaleet?
Vieläkö Nikkisiä asuu Sodankylässä?
Lapin kaaleet
23
2764
Vastaukset
- Mankkaan Mirkku
Kemijärvellä, joka on kyllä samalla akselilla kuin Sodankylä. Olispa Shamaani-Aslak vielä palstalla, hän tietäisi Nikkisistä.
t.Mirkku- (Papparainen)
Kyllä ainakin täällä Sodankylässä vielä Romaneita on.
Muistan itsekin lapsuudsta noita Nikkisiä. Mukavaa sakkia, tuli leikittyä ja melskattua heidän lastensa kanssa kun he sattuivat reissuillaan yöpymään jossakin kotikyläni taloissa.
Tämä pariskunta oli meille lapsillekin ystävällisiä ja jakoivat mielellään "kompiaisia" meillekkin.
Oi niitä aikoja!
- Mankkaan Mirkku
Tuo äskeinen tieto koski siis Itä-Lappia. Länsi-Lapista en tiedä, vaikka asuisi Karigasniemellä asti. Mutta miksi et laita kysymystä Sápmi-palstalle, siellä varmasti tiedetään.
t. Mirkku - kovia hevosmiehiä
ja asuvat nykyään etelässä
- entinen savolaenen
samaa sukua. Varmaan, koska sama sukunimi.
- alkujaan...?
entinen savolaenen kirjoitti:
No onko alkujaan kotosin Joroisista vaiko muualta?
- huiska
entinen savolaenen kirjoitti:
Nikkiset on alkujaan karjalaisia.
- tosionnäin
huiska kirjoitti:
Nikkiset on alkujaan karjalaisia.
nikkiset on alukujaan savokarjalasta ja kaajeen sukuva, tämä on tosi
- flinkit
ole siellä kemijärvellä meleko pohjosessa.
- puupaaaa
ei flinkit ole aitoja kaaleita ne on sekotuneet saksalasii ja tattareihi näkeehhän sen jo niiten tukan väristä ja nenästä että ovat sakujen jälkeläisijä
- sukkunimee e muista
assuupi kulema Ohcejohka. tietäkö kettä?
- Mankkaan Mirkku
no jopahan ovat asuinpaikan valinneet..sen pohjoisempana ei voi enää olla.
t. Mirkku
- Juuliläheltä
Sodankylässä Lindströmiä,Flinkkiä ja Tähtitaivasta
- Lyö
Kemijärven kaaleet on silti mustalaisia eivätkä oo suomi juntteja niillä on silti jotaki sitä vanaha mustalais pohojaa
- Anonyymi
Nikkiset muuttaneet lahteen jo 70 luvulla
- Anonyymi
Meilläpäin Lapissa asui Flinkejä. Itse en ole Lapissa vuosikymmeniinn asunut ja olen kaaje.
- Anonyymi
Meri-Lapissa ainakin vastikään jotkut mainemiehet/naiset ottivat yhteen.
- Anonyymi
Onko pohjoisessa kaaleille hyvin töitä tarjolla
- AnonyymiUUSI
Missä Roin jeenot tapailee toisiaan?
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903326Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3342933Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911576Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421364Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621292Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791017
- 741010
- 117980
- 72934