Missähän mahtaa asua Suomen pohjoisimmat kaaleet?
Vieläkö Nikkisiä asuu Sodankylässä?
Lapin kaaleet
23
3022
Vastaukset
- Mankkaan Mirkku
Kemijärvellä, joka on kyllä samalla akselilla kuin Sodankylä. Olispa Shamaani-Aslak vielä palstalla, hän tietäisi Nikkisistä.
t.Mirkku- (Papparainen)
Kyllä ainakin täällä Sodankylässä vielä Romaneita on.
Muistan itsekin lapsuudsta noita Nikkisiä. Mukavaa sakkia, tuli leikittyä ja melskattua heidän lastensa kanssa kun he sattuivat reissuillaan yöpymään jossakin kotikyläni taloissa.
Tämä pariskunta oli meille lapsillekin ystävällisiä ja jakoivat mielellään "kompiaisia" meillekkin.
Oi niitä aikoja! - Anonyymi
(Papparainen) kirjoitti:
Kyllä ainakin täällä Sodankylässä vielä Romaneita on.
Muistan itsekin lapsuudsta noita Nikkisiä. Mukavaa sakkia, tuli leikittyä ja melskattua heidän lastensa kanssa kun he sattuivat reissuillaan yöpymään jossakin kotikyläni taloissa.
Tämä pariskunta oli meille lapsillekin ystävällisiä ja jakoivat mielellään "kompiaisia" meillekkin.
Oi niitä aikoja!Onko Linddejä vielä Rovaniemellä?.
- Mankkaan Mirkku
Tuo äskeinen tieto koski siis Itä-Lappia. Länsi-Lapista en tiedä, vaikka asuisi Karigasniemellä asti. Mutta miksi et laita kysymystä Sápmi-palstalle, siellä varmasti tiedetään.
t. Mirkku - kovia hevosmiehiä
ja asuvat nykyään etelässä
- entinen savolaenen
samaa sukua. Varmaan, koska sama sukunimi.
- alkujaan...?
entinen savolaenen kirjoitti:
No onko alkujaan kotosin Joroisista vaiko muualta?
- huiska
entinen savolaenen kirjoitti:
Nikkiset on alkujaan karjalaisia.
- tosionnäin
huiska kirjoitti:
Nikkiset on alkujaan karjalaisia.
nikkiset on alukujaan savokarjalasta ja kaajeen sukuva, tämä on tosi
- flinkit
ole siellä kemijärvellä meleko pohjosessa.
- puupaaaa
ei flinkit ole aitoja kaaleita ne on sekotuneet saksalasii ja tattareihi näkeehhän sen jo niiten tukan väristä ja nenästä että ovat sakujen jälkeläisijä
- sukkunimee e muista
assuupi kulema Ohcejohka. tietäkö kettä?
- Mankkaan Mirkku
no jopahan ovat asuinpaikan valinneet..sen pohjoisempana ei voi enää olla.
t. Mirkku
- Juuliläheltä
Sodankylässä Lindströmiä,Flinkkiä ja Tähtitaivasta
- Lyö
Kemijärven kaaleet on silti mustalaisia eivätkä oo suomi juntteja niillä on silti jotaki sitä vanaha mustalais pohojaa
- Anonyymi
Nikkiset muuttaneet lahteen jo 70 luvulla
- Anonyymi
Meilläpäin Lapissa asui Flinkejä. Itse en ole Lapissa vuosikymmeniinn asunut ja olen kaaje.
- Anonyymi
Meri-Lapissa ainakin vastikään jotkut mainemiehet/naiset ottivat yhteen.
- Anonyymi
Onko pohjoisessa kaaleille hyvin töitä tarjolla
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133293
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341060- 921003
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993