Heipä hei

kestovaippojen käyttäjät!

Voisitteko kertoa,miten voisin tehdä itse sellaisia vaippoja,missä ois imukykyä ihan hurjasti...?
Onko ees mahdollista? Käytän lapsellani päivisin kestovaippoja mutta öisin kertakäyttövaippoja,koska hän pissii yöllä ihan hirveästi!! Lapseni on siis vuoden ikäinen ja juo yöllä paljon vettä.
Tahtoisin tietää villahousuista,että mikä niiden tehtävä on?? Jos ovat vaipan "kuori",niin kuin minä olen ymmärtänyt,niin miten ihmeessä jokin pieniä reikiä täynnä oleva materiaali voisi pitää kosteutta????Eikö silloin vaatteet ole koko ajan märkänä?

4

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisuuksien

ja kokemuksen mukaan. mikset lisää tarvittava määrä irrallisia imuja? voit kätevästi lisää, vähentää tarpeen tullen ja tilanteen mukaan. niitä on vaikka mitä erimatriaalia ja muotoa.. on tiialasia.. pötkövaippaa.. bambua.. flanellia ym ym.. voi tehdä itse harsosta tms.

hahtuva villikset toimii kun ne lanoliini kylvetetään ne heti alussa ja kun pesee ne niin samalla huovuttuu. pitää erinnomasesti kuivana sillä se hengittää eikä ime itseensä. testaappa kun peset oikeat villahousut niin ei meinaa millään imeä itseensä vettä :) pitää hyvin lämpimänä esim. talvella vaikka pisut ois tullutkin, eikä heti pääse vaippaa vaihtamaan tai nukkuu ulkona. vaatteet eivät ole märkinä, villavaippa joskus ollakin jos on kunnolla tullut läpi sisävaipasta. toivottavasti oli apua =)

• lisäys

se piti vielä sanoo että hahtuvavillikset kannattaa jonku ajan välein esim. 2vko- kk välein lanoliinittaa pissasta pois sillä jos on liian pissaset niin se vaipan tarkoitus heikkenee ja tulee niitä ohi vuotoja! muuten tuuletaan.

• +++

Villahousut muuttuvat kosteuttapitäviksi kun ne rasvataan villarasvalla eli lanoliinilla. Lisää pitoa villahousuihin saa sillä että niitä huovuttaa kevyesti sieltä, mihin pissa ensimmäisenä tulee.

Mulla ei ole kokemusta paljon pissaavan yövaipatuksesta. Mutta olen kuullut, että joku on rakentanut pitävän kestovaipan yöksi sellaiselle, jolla kertisvaippakin tulee yön aikana yli.

Vinkkinä vain, että jos teet kestovaipasta yhtä paksun kuin kertis on aamulla, luulisi imun riittävän.

• kestoilija

Paljon pissivän yövaippa kannattaa rakentaa sisätäyttövaipasta ja irrallisista imuista. Silloin vaippa peseytyy kunnolla, kuivuu kohtuullisessa ajassa ja imun määrää voi säädellä tarpeen mukaan.

Eli ompelet vaipan, jossa itsessään ei tarvitse olla mahtavasti (tai ollenkaan) imua, mutta siinä on tasku johon imuja voi lisätä. Lisäksi teet hamppu ja/tai bambukankaista vaikka taiteltavia imuja jotka mahtuvat taskuun, niitä sitten niin paljon että alkaa riittää :)

Ja päälle sitten tietysti kuoret, jotkut hyvät PUL-kuoret tai hyvät villahousut. Villahousut saavat kyllä olla jo vähän käytetyt, hiukan huopuneet ja hyvässä lanoliinissa kun niitä yökäyttöön ottaa. Mutta jos hyvät villikset löytyvät niin ne ovat kyllä PUL-kuoria paremmat: jos sisävaipan imu loppuu niin PUL-kuoresta falskaa lammikko lahkeesta, villahousuista alkaa tihkua läpi mutta paljon maltillisemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe