Opettajan kotipuhelinnumero

Isä71

Tokaluokkalaisen lapseni opettaja ei suostu antamaan matkapuhelinnumeroaan meille vanhemmille vedoten siihen, että hän ei ole iltaisin töissä. Päivisin opettaja on tietenkin opettamassa, joten häntä on vaikea saada kiinni kun haluan keskustella lapseni asioista. Onko opettajalla velvollisuus antaa puhelinnumeronsa vanhemmille, ja jos on, niin mihin lakiin tuo perustuu?

37

4079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti76

      Meille kotiin tuli rehtorin laatima kirjelmä, jossa hän sanoi, että opettajien matka/kotipuhelin numeroiden antamista pyritään välttämään ja pääsääntöisesti opettajan saa kiinni koulun numerosta ja sähköposti on se työ väline, johon ilmoitetaan sairaspoissaolot yms. ei niin kiireiset asiat. Kyseessä on ihan realistinen tarve edes yrittää estää opettajiin kohdistuvia uhkia ja uhkailuja.

      Juristi en ole, mutta opettajilla on työajat, kuten varmasti sinullakin, joten opettajalla ei ole velvollisuutta olla käytettävissä työajan ulkopuolella.

      Opettajat järjestävät vanhempainvartteja, joissa hän keskustelee lapsen asioista ja jos hänellä on tarvetta keskustella lapsen asioista, hän kyllä antaa numeronsa ja ottaa yhteyttä. Koululle voi aina mennä myös käymään ja osallistumaan oppitunneille. Opettjan kyllä saa kiinni koulupäivän aikana, se ei ole ongelma.

    • tarvitse

      antaa. Jos kärjistää, niin et varmaan itsekään jakele työpaikkasi asiakkaille kotinumeroasi, että voivat soittaa sinulle iltaisin. Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia saada opettajaa kiinni emaililla tai jättämällä soittopyyntö opettajainhuoneeseen.

    • aineenope ja äiti

      ei tietenkään tarvitse antaa puhelinnumeroaan! Miten on päähäsi pälkähtänyt, että oikein olisi tällainen laki keksitty, että opettajan tulee olla tavoitettavissa 24/7? Hekoheko. Antaako terveyskeskuslääkärisi sinulle kotinumeronsa, jotta voit soitella kun huvittaa? Voitko kysellä kirjastonhoitajalta jonkin opuksen perään hänen kotinumerostaan? Myös opettajalla on oikeus vapaa-aikaan.

      Jätä opettajalle spostiin tai opehuoneeseen SOITTOPYYNTÖ, niin eiköhän asia järjesty. Muutenkin suosittelen sähköpostia, sillä järjestyvät kyllä useimmat arkiset asiat.

    • lääkärin

      kotipuhelinnumeron sillä perusteella, että hän on työaikanaan vaikkapa leikkauksessa, etkä saa häntä kiinni silloin kun haluaisit keskustella hänen kanssaan lapsesi asioista? Vaikka vaatisitkin, et sitä saa.
      Mietipä, miten sellaisen pulman ratkaiset, ja toimi samoin silloin, kun sinulla on asiaa opettajalle.

    • mitään velvollisuutta

      edes omistaa puhelinta. Jos sinulla on ongelma lapsesi kanssa, niin se ei ole opettajan ongelma hänen vapaa-aikanaan.

      Harvoin on tilanne, että opettajaan olisi hyvä saada yhteyttä pikaisesti ja virka-ajan ulkopuolella. Toki sellainen tilanne voi joskus olla, mutta se riski ei ole opettajan, vaan se on perheen.

      Itse jätän kansliaan soittopyynnon ja aika nopeasti opettaja niihin on vastannut.

    • ei vanhempienkaan

      tarvitse antaa omaa numeroa opettajille vedoten, että se on häirintää. Soitot päivisin vanhemmille jos on asiaa. Mutta jos sillä on jotain salattavaa niin ei uskalla antaa. Kysyppä rehtorilta tai koulutoimistosta, älä luota opettajan sanaan.

      • Opett

        Höpö höpö. En tunne yhtäkään opettajaa joka viitsii iltaisin soitella oppilaiden vanhemmille, joten se siitä teoriastasi. Sitä varten opettajilla on työaika, jolloin hoidetaan yhteydenpito vanhempien kanssa. Joillekin junteille se vaan tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia, että opettajallakin on työaika!

        En ole itse ikinä antanut kotinumeroani vanhemmille, eikä mitään tarvetta ole ollutkaan, eikä kukaan ole koskaan vaatinutkaan. Asiat on tullut hoidettua TYÖAJALLA.

        Työajalla voi soittaa koululle tai pistää e-mailia. Siinäpä se. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa...


      • kummallisessa maailmassa

        ..elävä ihminen."Jos sillä on jotain salattavaa, ei uskalla antaa."- juu opettaja on Italian valtiollisen poliisin etsimä mafioso, joka sivutoimenaan on talibanien postinkantaja. "Kysypä rehtorilta tai koulutoimistosta, älä luota opettajan sanaan" -tiesitkö, että rehtorikin on opettaja?
        Muuten: kadehditko kesälomia vai onko kouluhistoriassasi jotain mälsää, kun hyökkäät toistuvasti opettajien ammattikuntaa vastaan?


      • soitti jopa kännissä
        Opett kirjoitti:

        Höpö höpö. En tunne yhtäkään opettajaa joka viitsii iltaisin soitella oppilaiden vanhemmille, joten se siitä teoriastasi. Sitä varten opettajilla on työaika, jolloin hoidetaan yhteydenpito vanhempien kanssa. Joillekin junteille se vaan tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia, että opettajallakin on työaika!

        En ole itse ikinä antanut kotinumeroani vanhemmille, eikä mitään tarvetta ole ollutkaan, eikä kukaan ole koskaan vaatinutkaan. Asiat on tullut hoidettua TYÖAJALLA.

        Työajalla voi soittaa koululle tai pistää e-mailia. Siinäpä se. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa...

        Jaa, kyllä meille vaan on opettaja soittanut illalla ja vielä kännissä. Soitti vielä kaiken lisäksi väärään kotiin. No keväällä meni numerotkin sekaisin väärille lapsille. Onneksi pistettiin pois opettamasta alkoholiongelman vuoksi.


      • skitsoa epälyä
        kummallisessa maailmassa kirjoitti:

        ..elävä ihminen."Jos sillä on jotain salattavaa, ei uskalla antaa."- juu opettaja on Italian valtiollisen poliisin etsimä mafioso, joka sivutoimenaan on talibanien postinkantaja. "Kysypä rehtorilta tai koulutoimistosta, älä luota opettajan sanaan" -tiesitkö, että rehtorikin on opettaja?
        Muuten: kadehditko kesälomia vai onko kouluhistoriassasi jotain mälsää, kun hyökkäät toistuvasti opettajien ammattikuntaa vastaan?

        "hyökkäät toistuvasti opettajien ammattikuntaa vastaan?"

        Millähän lihaksilla tullainen päätelmä tuli tehtyä? Ei minulla kyllä tullut mieleen että aloittaja olisi ties monetta kertaa samalla asialla.

        Lomista puheen ollen, ne ovat tasan ainoa asia mikä minusta on opettajan hommassa jees. En alkaisi ainakaan yläasteen opeksi mistään hinnasta :)


      • tarvitse antaa

        Ei vanhempien tarvitse antaa numeroitansa opettajalle, jos ei halua. Miksi tarvitsisi? Eihän kenelläkään lain mukaan tarvitse edes olla puhelinta. Ja vanhempien omista lapsistahan on kyse, joten jos ei halua lapsensa asioita hoitaa muuten kuin virka-ajalla, niin ei sitten hoida.

        Mitä salattavaa voi olla opettajalla, joka ei anna numeroaan? Oisko se tosi ruma puhelinnumero, vai onko hänellä tapana vastata puhelimeen jotain törkeää? Saahan opettaja vapaa-ajallaan harrastaa sellaisiakin asioita, mitä ei vanhemmille halua kertoa, joten voi hänellä ihan laillisesti olla "salattavaa".


      • aineenope ja äiti
        skitsoa epälyä kirjoitti:

        "hyökkäät toistuvasti opettajien ammattikuntaa vastaan?"

        Millähän lihaksilla tullainen päätelmä tuli tehtyä? Ei minulla kyllä tullut mieleen että aloittaja olisi ties monetta kertaa samalla asialla.

        Lomista puheen ollen, ne ovat tasan ainoa asia mikä minusta on opettajan hommassa jees. En alkaisi ainakaan yläasteen opeksi mistään hinnasta :)

        sinulla paljonkin kokemusta alasta? Itse olen onnellinen, työtään rakastava yläasteen opettaja. Saan tutustua todella upeisiin tyyppeihin, mahtaviin nuoriin ja nauraa joka päivä sydämen kyllyydestä. No, kaikkihan eivät tietysti tälle alalle sovi, se on totta.


      • tämä, mutta

        kunhan muistatte antaa koululle ( siis vaikkapa rehtorin taakse, ilmoittaen, että salainen )
        Joskus koulun kun on pakko tavoittaa vanhemmat/huoltaja erilaisissa kiireellisissä tapauksissa.. vaikkapa, jos lapsi on itsensä luokannut ( toivottavasti näin ei käy, mutta kuitenkin )
        Todella tylsää on yrittää soittaa silloin numeroon, joihin juuri nyt ei saada yhteyttä, sikäli jos lapsi on verissään päivystyksessä ja tutun vanhemman tuki olisi enemmän kuin tarpeeseen.


      • en itsekkään anna puh numer...
        Opett kirjoitti:

        Höpö höpö. En tunne yhtäkään opettajaa joka viitsii iltaisin soitella oppilaiden vanhemmille, joten se siitä teoriastasi. Sitä varten opettajilla on työaika, jolloin hoidetaan yhteydenpito vanhempien kanssa. Joillekin junteille se vaan tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia, että opettajallakin on työaika!

        En ole itse ikinä antanut kotinumeroani vanhemmille, eikä mitään tarvetta ole ollutkaan, eikä kukaan ole koskaan vaatinutkaan. Asiat on tullut hoidettua TYÖAJALLA.

        Työajalla voi soittaa koululle tai pistää e-mailia. Siinäpä se. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa...

        hoidokkieni vanhemmille..he saavat vain kunnan antaman työnumeron. minulla ei mitään asiaa vanhemmille vapaa-aikanani.
        sama pätee opettajiinkin.
        yksityisyys saa olla eikä se yktyinen elämä kuulu vanhemmille pennin vertaa.
        terv. perhepäivähoitaja.


    • yksityisyydensuoja

      Mikään laki ei velvoita ketään antamaan yksityistä numeroaan julkisuuteen. Vain ne opettajat, joilla on koulun kautta annettu työkännykkä antavat numeron.
      Kun olin koulupuolella töissä, meillä oli ehdoton kielto antaa henk.kohtainen puhelinnumero - puh.numeron perusteella myös asuinpaikka on helppo jäljittää. Valitettavasti yksi häirikkövanhempi johti näihin suojatoimiin poliisin kehoituksesta.
      Kyllä email, reissari, yhteydenotot työaikana sekä sovitut tapaamiset koululla riittävät yhteydenpitoon.
      Jokaisella on oikeus yksityisyyteen, jonka lainsäädäntö turvaa.

      • toinen numero on

        lapsillani ja muilla ystävilläni ja tuttavilla, ja toisen numeron annoin työpaikalle ja muihin virstoihin ja ym missä numeroa kysytään. Siihen en vastaa kuin 8-16 jolloin sammutan sen, joten minua ei saa kiinni viikonloppuisin eikä iltaisin ei työsporukka eikä kukaan muukaan.
        Käytän perhepuhelinta ystävä ja perhepiirissä, joka on aina päällä. Sitä numeroa en anna mihinkään muualle kuin läheisilleni.

        Vaikken onneksi ole opettaja, niin hyvin toimii.


    • ajattele nyt vähän

      Pitäiskö poliisin antaa kotinumero tai palomiehen? Ei tietenkään.

      Meidän koulussa on käytössä reissuvihko, kuten varmaan kaikissa muissakin kouluissa, sinne kun kirjoittaa että haluaa jutella, niin opettaja kyllä soittaa tai pyytää käymään.

      Siitä voi sitten huomauttaa esimiehelle, eli rehtorille, jos opettajaa ei saa mitenkään kiinni.

    • ope ja äiti

      Opettajainhuoneesta vastaa kyllä joku välitunnin aikana, jolloin voit jättää opettajalle soittopyynnön. Ainakin itselläni on hankalaa kotona puhua työasioita, kun monta lasta kieppuu jaloissa ja isommat osaa jo olla korvat höröllä tai nuorimmainen huutaa kurkku suoran :). Mieluiten soitan vanhemmille tuntien päätyttyä töistä. Tai sovin tapaamisen keskustelua varten.

    • haloo!!

      Minä olen vanhempi ja lapseni luokalla on aivan käsittämätön tapaus - ylihuolehtivainen äiti. Ymmärrän vallan mainiosti, että opettaja ei enää kolmantena vuonna ole antanut puhelinnumeroaan (ja varmaankin vaihtanut oman numeronsa toiseen), koska kyseinen äiti on vainonnut paitsi häntä myös meitä muita vanhempia. Soittelee pakkomielteisesti muille ja haukku toisia perheitä, pui muiden perheasioita ja käskee pakottamaan lapsia leikkimään hänen lapsensa kanssa (myös vapaa-aikana). Kyseistä lasta ei ole syrjitty, mutta on niin töykeä muille lapsille, että juuri kukaan ei enää vapaa-aikana halua olla hänen kanssaan. Enkä toki vanhempana halua lastani pakottaa kenenkään kanssa leikkimään, kun kyse ei kuitenkaan ole ollut siitä, että poikaa ei huolittaisiin koulussa leikkehin tai kiusattaisi.

      Vielä siis alkuperäsiaiheeseen liittyen. Osa vanhemmista tosiaankin terrorisoi ja soittelee aivan turhistakin asioista. Enkä tosiaan itsekään haluaisi, että minulle rankan työpäivän jälkeen soiteltaisiin, koska helposti puhelut venyvät. Ja kerran kun annat numeron niin sitä on vaikea "peruuttaa" nämä kilahtaneet kun eivät toiveita ja sanomisia usko!!!!

      • BBB

        Opena yhdyn edelliseen. Annoin alkuun numeroni, mikä joidenkin luokkien kohdalla toimi mainiosti. Sitten sain luokalleni lapsen, jonka äiti todella alkoi terrorisoimaan. Minuun opettajana oli tyytyväinen, koska on sen jälkeenkin halunnut 2 nuorimmaista lastaan minun luokalle, eli haukkumismielessä ei soitellut ts. ei ollut mitään isoja juttuja, miksi minille olisi pitänyt soitella iltaisin ja loma-aikoinakin.

        Toivon, että vanhemmat ymmärtäisivät, että opettajalla on omakin elämä (perhe, kaverit, harrastukset) ja usein oman luokan lisäksi myös muita opetettavia - myös alakoulussa (esim. minä opetan useamman kerran viikossa yhteensä 60 lasta!!). Jos kaikkien oppilaiden vanhemmat alkaisivat ottamaan aktiivisesti yhteyttä ja ajateltaisiin esim. 15 minuutin puhelua viikossa - minäkin puhuisin näitä puheluja 15 tuntia viikossa!!!!!

        Huomioitavaa on myös se, että juuri koskaan, tuttavapiirissäni (joka sisältää paljon opettajia) ei kenelläkään ole työnantajan puolelta puhelimia. Sen takia ei edes viitsi vastata soittopyyntöihin, kun omaan puhelinlaskuun täytyisi asiat hoitaa. Ja lasku kasvaa nopeasti jos muutamakin vanhempi viikossa soittelisi.

        Ymmärrän, että ns. normaalit vanhemmat voivat ihmetellä puhelinnumeroasiaa, mutta muistakaa että vanhempia on moneen junaan ja yksi ongelmatapaus voi vaikuttaa opettajan toimintaan jatkossa. Henkinen taakka on valtava, jos joku purkaa kaiken pahan olonsa sinuun. Päivällä me opettajat annamme kaikkemme, joten sosiaalitantoiksi tai keskustelukavereiksi meistä ei välttämättä enää illalla ole.


      • tarvitse
        BBB kirjoitti:

        Opena yhdyn edelliseen. Annoin alkuun numeroni, mikä joidenkin luokkien kohdalla toimi mainiosti. Sitten sain luokalleni lapsen, jonka äiti todella alkoi terrorisoimaan. Minuun opettajana oli tyytyväinen, koska on sen jälkeenkin halunnut 2 nuorimmaista lastaan minun luokalle, eli haukkumismielessä ei soitellut ts. ei ollut mitään isoja juttuja, miksi minille olisi pitänyt soitella iltaisin ja loma-aikoinakin.

        Toivon, että vanhemmat ymmärtäisivät, että opettajalla on omakin elämä (perhe, kaverit, harrastukset) ja usein oman luokan lisäksi myös muita opetettavia - myös alakoulussa (esim. minä opetan useamman kerran viikossa yhteensä 60 lasta!!). Jos kaikkien oppilaiden vanhemmat alkaisivat ottamaan aktiivisesti yhteyttä ja ajateltaisiin esim. 15 minuutin puhelua viikossa - minäkin puhuisin näitä puheluja 15 tuntia viikossa!!!!!

        Huomioitavaa on myös se, että juuri koskaan, tuttavapiirissäni (joka sisältää paljon opettajia) ei kenelläkään ole työnantajan puolelta puhelimia. Sen takia ei edes viitsi vastata soittopyyntöihin, kun omaan puhelinlaskuun täytyisi asiat hoitaa. Ja lasku kasvaa nopeasti jos muutamakin vanhempi viikossa soittelisi.

        Ymmärrän, että ns. normaalit vanhemmat voivat ihmetellä puhelinnumeroasiaa, mutta muistakaa että vanhempia on moneen junaan ja yksi ongelmatapaus voi vaikuttaa opettajan toimintaan jatkossa. Henkinen taakka on valtava, jos joku purkaa kaiken pahan olonsa sinuun. Päivällä me opettajat annamme kaikkemme, joten sosiaalitantoiksi tai keskustelukavereiksi meistä ei välttämättä enää illalla ole.

        opettajien antaa, enkä haluaisi soittaa opelle kotiin, koska heilläkin oma elämä. Minun lapseni koulussa open kanssa yhteydenpito vaikeaa, soittopyynto ope huoneeseen ja ope soittaa kun ehtii ja kiireisenä, sähköposti osoitteita ei opeille ole, joka selvä puute. Sähköposti ainakin olisi ehdoton, mutta ei. Olen kyllä harmissani tästä, mutta jos kiire asia menen itse koululle kun ei muu auta, harmillista.Kaiki asiat ei hoidu reissuvihon kautta, eikä sinne kaikkia asioita haluta kirjoittaa.


      • tilanteessa oli
        BBB kirjoitti:

        Opena yhdyn edelliseen. Annoin alkuun numeroni, mikä joidenkin luokkien kohdalla toimi mainiosti. Sitten sain luokalleni lapsen, jonka äiti todella alkoi terrorisoimaan. Minuun opettajana oli tyytyväinen, koska on sen jälkeenkin halunnut 2 nuorimmaista lastaan minun luokalle, eli haukkumismielessä ei soitellut ts. ei ollut mitään isoja juttuja, miksi minille olisi pitänyt soitella iltaisin ja loma-aikoinakin.

        Toivon, että vanhemmat ymmärtäisivät, että opettajalla on omakin elämä (perhe, kaverit, harrastukset) ja usein oman luokan lisäksi myös muita opetettavia - myös alakoulussa (esim. minä opetan useamman kerran viikossa yhteensä 60 lasta!!). Jos kaikkien oppilaiden vanhemmat alkaisivat ottamaan aktiivisesti yhteyttä ja ajateltaisiin esim. 15 minuutin puhelua viikossa - minäkin puhuisin näitä puheluja 15 tuntia viikossa!!!!!

        Huomioitavaa on myös se, että juuri koskaan, tuttavapiirissäni (joka sisältää paljon opettajia) ei kenelläkään ole työnantajan puolelta puhelimia. Sen takia ei edes viitsi vastata soittopyyntöihin, kun omaan puhelinlaskuun täytyisi asiat hoitaa. Ja lasku kasvaa nopeasti jos muutamakin vanhempi viikossa soittelisi.

        Ymmärrän, että ns. normaalit vanhemmat voivat ihmetellä puhelinnumeroasiaa, mutta muistakaa että vanhempia on moneen junaan ja yksi ongelmatapaus voi vaikuttaa opettajan toimintaan jatkossa. Henkinen taakka on valtava, jos joku purkaa kaiken pahan olonsa sinuun. Päivällä me opettajat annamme kaikkemme, joten sosiaalitantoiksi tai keskustelukavereiksi meistä ei välttämättä enää illalla ole.

        kolleganikin. OPettajaan kovasti tyytyväinen äiti soitteli jopa jouluaattona, toivottaakseen hyvää joulua noin puolen tunnin ajan. Samoin kesken kesäloman...


      • uusi tunnustus
        tilanteessa oli kirjoitti:

        kolleganikin. OPettajaan kovasti tyytyväinen äiti soitteli jopa jouluaattona, toivottaakseen hyvää joulua noin puolen tunnin ajan. Samoin kesken kesäloman...

        Mutta eihän opettajilla ole kesällä lomaa, vaan opetuksesta vapaata työaikaa ;) Lomaahan se on, vaikka ei millään malteta tunnustaa, paitsi jos tosiaan joku vaivaa työasioilla.


      • LomaLoma
        uusi tunnustus kirjoitti:

        Mutta eihän opettajilla ole kesällä lomaa, vaan opetuksesta vapaata työaikaa ;) Lomaahan se on, vaikka ei millään malteta tunnustaa, paitsi jos tosiaan joku vaivaa työasioilla.

        Tunnustan! Kesäloma on kesälomaa! Ja se on pitkä! Ihanaa! Odotan jo seuraavaa kesää ja pitkää lomaa! Tulee tarpeeseen!

        PS: opettajien kesäloma on opetuksesta vapaata työaikaa. Ja sillä sipuli. Mutta lomaa se on kuitenkin. Ja pitkä sellainen. Ja ansaittu.

        Niih!


      • lomat käyvät
        uusi tunnustus kirjoitti:

        Mutta eihän opettajilla ole kesällä lomaa, vaan opetuksesta vapaata työaikaa ;) Lomaahan se on, vaikka ei millään malteta tunnustaa, paitsi jos tosiaan joku vaivaa työasioilla.

        noin kovasti kateeksi, niin miksi et kouluttautuisi itse opettajaksi?


    • opeminäkin

      puhelinnumerosi opettajalle jotta hän voi soittaa sinulle esim. lauantaiaamuna kymmeneltä.
      Opettajilla on työaika, ja muu aika on yksityiselämää.
      Kysy opettajalta ( rehtorilta) mistä ja mihin aikaan opettajan voi tavoittaa. Meillä vanhemmat jättävät kansliaan soittopyynnön ja ko. opettaja soittaa välitunnilla takaisin.

      • kotiin kymmeneltä aamulla?

        Vanhemmilla ja lapsilla on vapaata ja nukkuvat pitkään, ei opettajalla sellasta asiaa ole etteikö voi odottaa iltaan tai koulupäivään. Tulee vaan mieleen josko olisi iskemis mielessä lapsen isään.


      • niinhän varmaan
        kotiin kymmeneltä aamulla? kirjoitti:

        Vanhemmilla ja lapsilla on vapaata ja nukkuvat pitkään, ei opettajalla sellasta asiaa ole etteikö voi odottaa iltaan tai koulupäivään. Tulee vaan mieleen josko olisi iskemis mielessä lapsen isään.

        tuo isäkin olisi iskemismielessä tarvinnut opettajan kotinumeroa. Mitä muuta syytä hänellä olisi opettajattarelle kotiin soittaa? Opettajalla voi olla kuitenkin sen verran oppilaita, ettei kaikkien isien iskemisistä ole kiinnostunut omalla vapaa-ajallaan. Ne lapseen liittyvät asiat kun tosiaan voi hoitaa ihan virka-aikaan.


      • heko heko
        kotiin kymmeneltä aamulla? kirjoitti:

        Vanhemmilla ja lapsilla on vapaata ja nukkuvat pitkään, ei opettajalla sellasta asiaa ole etteikö voi odottaa iltaan tai koulupäivään. Tulee vaan mieleen josko olisi iskemis mielessä lapsen isään.

        tämä oli hyvä! Ja miksi isä haluaa soittaa opettajalle illalla...?!


    • opettajallakin

      Opettajalla ei ole mitään velvollisuutta antaa omaa henkilökohtaista kännykkänumeroaan vanhemmille. Kunta ei maksa opettajan puhelinlaskua... eikä maksa virka-ajan ulkopuolella tehdystä työstä. Itse en ainakaan haluaisi vastata iltasella asiakaspuheluihin pitkän työpäivän jälkeen.

      Meilläkään ei ole opettajan kotinumeroa. Koulun puhelinnumeroon voi ilmoittaa poissaolot kenelle tahansa opettajalle. Opettajalle voi jättää myös soittopyynnön, ja hän on aina soittanut takaisin, yleensä iltapäivällä. Opettajalla on lisäksi sähköposti, josta hänet tavoittaa muutaman päivän viiveellä. Mielestäni yhteydenpito on toiminut hyvin.

      • reisukka

        Olen ope, antanut aina numeroni vanhempien käyttöön 10 vuoden aikana. Ei ikinä ole tullut aiheetonta soittoa. Vanhempana olen kyllä sitä mieltä, että ykkös-ja kakkosluokkalaisten vanhempien pitäisi saada open numero. Ope voi vanhempainillassa sitten esim. antaa tiedon, että milloin hänelle voi soittaa ja milloin ei (esim. yksi iltapäivä viikossa). Totuus on, että kaikista soittopyynnöistä huolimatta ihmisiä on kouluilta hankala tavoittaa.


      • Söttö
        reisukka kirjoitti:

        Olen ope, antanut aina numeroni vanhempien käyttöön 10 vuoden aikana. Ei ikinä ole tullut aiheetonta soittoa. Vanhempana olen kyllä sitä mieltä, että ykkös-ja kakkosluokkalaisten vanhempien pitäisi saada open numero. Ope voi vanhempainillassa sitten esim. antaa tiedon, että milloin hänelle voi soittaa ja milloin ei (esim. yksi iltapäivä viikossa). Totuus on, että kaikista soittopyynnöistä huolimatta ihmisiä on kouluilta hankala tavoittaa.

        Höpö höpö!

        Ja kerrotko vielä, että mikä on se niin mahtavan tärkeä asia, joka pitää ehdottomasti saada soittaaa opettajalle illalla tai viikonloppuna?

        Niinpä niin, en minäkään tiedä!


      • luokkia
        reisukka kirjoitti:

        Olen ope, antanut aina numeroni vanhempien käyttöön 10 vuoden aikana. Ei ikinä ole tullut aiheetonta soittoa. Vanhempana olen kyllä sitä mieltä, että ykkös-ja kakkosluokkalaisten vanhempien pitäisi saada open numero. Ope voi vanhempainillassa sitten esim. antaa tiedon, että milloin hänelle voi soittaa ja milloin ei (esim. yksi iltapäivä viikossa). Totuus on, että kaikista soittopyynnöistä huolimatta ihmisiä on kouluilta hankala tavoittaa.

        olet opettanut?
        Vaikkapa viiden lapsen vanhemmat ehtivät luultavasti soittaa yhtenä iltapäivänä, mutta eivät kyllä 25:n.
        Minä istuisin mieluummin sen yhden iltapäivän koululla vastailemassa vanhempien soittoihin kuin kotona, missä muut perheenjäsenet kuulevat puhelut.


    • on kontaktiväline

      Käyttäkää sitä. Voitte siihen jättää oman numeronne ja soittopyynnön!

    • provo tämäkin

      Minäkin haluaisin paikallisen S-marketin lihamyyjän henkilökohtaisen kännykkänumeron. Tarttis välillä kysyä tuossa lihan grillaamisesta ja marinoimisesta.
      Sitten haluaisin hammaslääkärini ja lääkäreitten omat kännykkänumerot. Aina sitä jotain vaivaa tuntuu olevan, niin voisi heti soittaa ja keskustella vaivoistaan.........

    • Anonyymi

      Opettaja Minä En Tulee 2.9.2021 Mulla on Varattu Aika

    • Anonyymi

      Joo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe