Lämminvesivaraajan vaihtoon 2 miestä?

Joopee

Olen saanut muutaman tarjouksen varaajan vaihdosta ja toinen sanoo että varaajan vaihtoon tarvitaan kaksi miestä ja vaihdon tekee 6h aikana.

Onko parempi ottaa tarjous jossa on vain tuntihinta ja kustannusarvio: 1 mies ja 8h töitä, vai urakka jossa on 2 miestä ja 6h töitä kumpainenkin....

Jos tuo 8h ei riitä tai siihenkin tulee vielä toisen henkilön työtunnit?!Voiko varaajaa edes yksin vaihtaa?!

11

8371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nibe Compact 300

      siireltiin vaimon kanssa ja asensin sen itse uuteen talooni.

    • huoltomieskin

      niitä yksin vaihtelee mutta normi putkimies ei siihen pysty eikä lakikaan salli yksin nostoa kun kiloraja tulee vastaan.

      Eli jos lakia noudateaan tarvitaan kaksi miestä mutta joku atleetti tekee homman yksinkin.

      • nostaa....

        mutta minkä takia sen toisen asentajan täytyy siihen jäädä ihmettelemään? varaajan vaihtoon menee aikaa paikasta ja asiakkaasta riippuen yleensä 1-8h.


      • tulee samalla
        nostaa.... kirjoitti:

        mutta minkä takia sen toisen asentajan täytyy siihen jäädä ihmettelemään? varaajan vaihtoon menee aikaa paikasta ja asiakkaasta riippuen yleensä 1-8h.

        autolla.


      • asennusapua
        tulee samalla kirjoitti:

        autolla.

        Työkseni olen useita 300 litran varaajia asentanut ja kyllä ne usein hankalissa paikoissa, että toisen apu vanhan kantamisessa pois ja uuden paikalletuonti yksin lähes mahdotonta.Eli jos haluat asennushinnassa säästää, irrota vanha ja kanna uusi asennuspaikalle valmiiksi,säästät helposti 200-300€. Myös varaajan tyhjentäminen usein hankalaa vesistä ja aikaa menee yllättävän paljon, koska lattiakaivoa ei usein varaajan lähistöllä ja kuitenkin vanhasta varaajasta vesien tyhjentäminen tapahduttava hallitusti, ettei tule vesivahinkoa. Se 300 litraa paljon vettä, kannattaa miettiä asiat, ennen putkistojen irrotukseen ryhtymistä. Varaajan irrotukseen putkistosta ja tyhjentämiseen voi mennä helpostikin 2-3 tuntiakin kun vedet joudut hiljalleen valuttamaan vaikka vesiletkua apua käyttäen viereisen tilan lattiakaivoon. Säästät paljon kun itse edes tyhjennät varaajan vedestä.


      • tosi asentaja

        vai että huoltomieskin hah hah!!! kyllä vaan itse putkimiehenä vaihdoin asiakkaalle 200 l varaajan yksin eikä mennyt montaa tuntia ja ehdin siinä vielä ajella tukussa ja rauhassa tauot pitää. et vedä johonki


    • yksi mies

      vaihtoi varaajan 3:ssa tunnissa (omakotitalo).

    • muntteri

      tuo lämminvesivaraaja on?

    • kari789

      Mulla oli omakotitalossa lämminvesivaraaja talon lämmitystä varten, joku 1500 - 2000 l. Kahdestaan se poistettiin putkarin kanssa.

      Kerrostalossa jossa tein remonttia piti vaihtaa vessan sulkuhana. Siitä tuli tekemään KOLME putkimiestä.

      Riippuu siis hommasta ja miehistä, paljonko heitä tarvitaan.

    • hohojaa

      säästä kuulee rahaa enen kuin rupeat vaihtamaan mitää

    • Moduulivaraja 300l hinta töinnee 1240 sis alv

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe