Ttl tutkii

mie vaan

Olen kirjoitellut tänne ennenkin tapauksestani.
Käyn nyt pääpiirteittäin läpi mitä on tapahtunut.
Olen työskennellyt kauan aikaa liuotinaineiden parissa ja nyt on mm. muistissa tapahtunut mmuutoksia. Kävin keskussairaalassa lannepistossa ja aivojen magneettikuvauksessa. Myös neurospykologin testeissä olin. Lausunnossa todettiin muistin olevan alle keskitason ja uuden oppiminen on todella vaikeaa.
Sieltä sain lähetteen ttl:selle.
Nyt olen sielläkin käynyt 4 kertaa. Viimeksi oli jokin työterveys spykologi, liittyi jotenkin työkykyarvioon.
Nyt sitten tuli taas uusia aikoja eli psykiatri ja neurospykologi uudelleen.
On tämä aika pomputusta. Eikös nyt yksi neurospykologin arvio riittäisi ?
Mitään ei oikein kerrota, että mitä näillä tutkimuksilla oikein haetaan.
Tokihan on mahdollista että sairaus voisi johtua liuotinaineista, itselläni vahva epäilys siihen suuntaan. Ko sairaus löytyy nimellä liuotinaivosairaus ttl:n sivuilta. Oireet ainakin hyvin tuon kaltaiset.
Jos todetaan että liuotinaineilla on osuutta niin mitäs sitten ?
Lopetin työt ko. työpisteessä ja siirryin toiseen työhön. Palkkani toki pieneni mutta kyllä kai terveys on etusijalla. Vakuutusyhtiönä if josta olen saanut matkakorvaukset ja muita pikkukuluja ihan asiallisesti.
Onkos joku ollut vastaavassa tilanteessa ja mikä oli "tuomio " ?

5

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      sitten ukko tutkittu. Selvyys tuli myös siihen että miksi noissa tutkimuksissa on täytynyt hypätä noin taajaan.
      Koittivat löytää minusta jotain muutakin "vikaa" joka voisi aiheuttaa kyseisiä ongelmia. Eli siis karsittiin muut oireiden aiheuttajat pois.
      Nyt sitten asia lähtee vakuutusyhtiölle ammattitautiepäilynä. Jään siis vielä ttl:n seurantaan, eli vielä tehdään joskus vuoden päästä neurospykologin tutkimus.
      Mahtaakos siis vakuutusyhtiö odotella sinne saakka ennenkuin sieltä tulee lausunto ?

      • hommaa..

        Itsellä epäiltiin myös liuotinaineita...Kokeet menivät ulkomaille asti, eipä löytynyt aiheuttajaa liuotinaineista.
        Tarkastuksissa neuropsykologilla, kävin myös vuodenpäästä uudestaan, että pystyttiin kartoittamaan, pysyykö muisti samana, vai heikkeneekö. Mulla vak.yhtiö maksoi vuoden päästä tutkimukset. Eli kyllä ne odottelee, se on heidän etujen mukaista. Heille menee kaikki lausunnotkin, jos ovat maksajia.


      • mie vaan

        ...Nyt sitten tuli Ttl:stä kutsu palautekäynnille.
        Sen jälkeen on vielä vuorossa sosiaalityöntekijän kanssa tapaaminen.
        Mahtaakos olla sitten niin, että todettiin ammattitaudiksi ?


    • Mäenmuistamittää

      No kuinkas kävi? Itse hieman samanlaisessa tilanteessa..

    • Anonyymi

      Lääkäri tutkii Faren saaja, psykiatria kynttilä siirrot kuoleman tanssi huone.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe