kehtaanko puhua??

likkikikki

eli meillä tulee pian miehen kanssa 10-vuotta täyteen yhteiseloa ja meillä on pieni lapsikin.haluaisin ite mennä kihloihin,mut en kehtaa itse pyytää.kerran oltiin ulkomailla niin kiusasin siellä,että etkö ostakaan sormusta,ni se osti mulle nilkkaketjun.eli siihen jäi.en senkään takii viitti alkaa itte ruikuttaa.pitääkö vielä vaan odotella,että itte tajuu kysyy?meillä on kyllä pieni laina vielä maksamatta,jos hän haluu ensin et ne on kuitattu en tiedä miestan ajatuksia.kirjotelkaas mitä mieltä ootte?hyvää syksyä.

4

1377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

      Itse ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta, ei lapsia mutta asuntolainaa yms. Pidemmän aikaa olen jo miehelleni suoraan sanonut, että tahtoisin suhteemme vievän alttarille tai ainakin kun pääsis ensin kihloihin, mutta mies vaan aina väistää ja vaihtaa puheenaihetta, ja ei kyllä luultavasti itse koskaan tajua kysyä *huokaus* Noh, eipä meillä just nyt rahaa häihin olisikaan...

      Avaa rohkeasti keskustelu, ainakin miehesi sitten tietää toiveesi ja voi alkaa miettiä asioita uudelta kannalta.

    • siitä vaan

      Ilman muuta kehtaat. Ei sillä ole todellakaan väliä, kumpi ottaa asin puheeksi, ja nykyään taitaakin olla useammin nainen se joka tekee aloitteen, koska naiselle turvalisuus on täkeää. Místä tahansa pitäisi voida puhua, ja varsinkin tämmösestä. Eikä sen tarvitse olla ns. "kosinta" vaan ihan asiallisesti selvittää suunnitelmia tulevaisuutta ajatellen.

      Miten laina liittyy kihlautumiseen? Ottaahan kihla- ja avioparit lainoja, ja sitoutuminen tekee taloudellisista järjestelyistä turvallisempia. jos hän vastustaa, niin pyydä perustelut, olettehan kuitenkin jo varsin vakiintunut pari eikä kihloihinmeno aiheuta isoa muutosta elämään.

      Itsekin naisena ehdotin aikoinaan avioliittoa, sivumennen kesken muitten touhujen. Mies ensin ihmetteli miksi pitäisi, mutta kun perustelin että tuntisin sitten oloni turvallisemmaksi ja vakaaksi, niin ei hän vastaankaan pannut. jouduin tekemään aloitteen vielä sormuskauppaan ja hääjärjestelyihinkin, ja nyt on yhteistä taivalta tehty jo pitkään....

    • mieti mieti

      Mietipäs tarkemmin: kehtaat kyllä miehen kanssa lapsen tähän maailmaan laittaa, mutta et tiedä kehtaisitko keskustella hänen kanssaan suhteenne tulevaisuudesta (vaikkapa ihan neutraalisti ilman vaatimuksia, onko hän edes koskaan ajatellut menevänsä naimisiin)? No kehtaat!

    • Miespuolinen vastaaja

      Ehdottomasti kehtaa, varsinkin kun olette lapsiakin olette tehneet. En sano, että teit virheen kiusoittelemalla sormuksesta, mutta se on mahdollista. Kehtaan kyllä sanoa, että itse olisin todella otettu jos joku nainen joskus minulta tuota kysyisi ja varsinkin jos se ilmaistaisiin tositarkoituksella, eikä kiusoitellen, jonka voi joku käsittää todella pahasti väärinkin (kyllä jopa pitkässä suhteessa).

      Vielä yksi asia. Hetki sitten katkesi oma pitkäaikainen suhteeni ja tuosta tekstistäsi heijastuu parit sanat, mitkä nyt näen turmiollisena. "jos hän haluu" ja "en tiedä". Tajusin hetken suhteen päättymisen jälkeen, että kaikki alkoi menemään todella huonosti juuri sen jälkeen, kun avoin puhuminen loppui ja alkoi miettimään omassa hiljaisuudessaan toisen osapuolen ajatuksia suoraan niitä kysymättä.

      Luottamusta ja rohkeutta peliin. Sitten puhumaan suorasti asiat halki. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe