Ostako Lagunaa.Meillä 2ja puoli vuotta ollut. Korjauksiin mennyt 5000e.Ei helvetti!Vuosimalli 2001,että hyvä ja halpa käyttö-auto.....
Älkää ikinä......
13
2691
Vastaukset
- ph I:n käyttäjä
Mulla on ensimmäistä korimallia vuoden 2000 Laguna ja siinä ei ole ihmeellisiä korjattavia ollut.
Vanhaa mallia saa halvemmalla ja käyttö on edullisempaa? - lagunisti
itselläni 2003 2.0t alapallot ei muuta
- Anugal
2003 malli ja 82.000 km mittarissa, no problems.
- rellunpippana
Niin kyllähän ne II-Lagunan ongelmat jo tiedetään. I-malli on ihan OK.
- tiedoton234
rellunpippana kirjoitti:
Niin kyllähän ne II-Lagunan ongelmat jo tiedetään. I-malli on ihan OK.
Valaisisiko joku, miten erotan I ja II mallit toisistaan? Eli millainen Laguuna olisi turvallisempi ostos.
Ymmärtääkseni näissä Laguunoissa on sinkitty kori. Onko kaikissa vuosikerroissa ja malleissa? - rellunpippana
tiedoton234 kirjoitti:
Valaisisiko joku, miten erotan I ja II mallit toisistaan? Eli millainen Laguuna olisi turvallisempi ostos.
Ymmärtääkseni näissä Laguunoissa on sinkitty kori. Onko kaikissa vuosikerroissa ja malleissa?Laguna I:stä valmistettiin 1994 - 2000. 2001 tuli II-mallin Laguna markkinoille. Eron kyllä huomaa korista. I oli suhteellisen luotettava, mutta II-mallissa on ollut paljon ongelmia, varsinkin taka-akseliston kanssa. Osta siis 2000 tai vanhempi jos löydät siistin kohtuu kilometreillä.
- tiedoton234
rellunpippana kirjoitti:
Laguna I:stä valmistettiin 1994 - 2000. 2001 tuli II-mallin Laguna markkinoille. Eron kyllä huomaa korista. I oli suhteellisen luotettava, mutta II-mallissa on ollut paljon ongelmia, varsinkin taka-akseliston kanssa. Osta siis 2000 tai vanhempi jos löydät siistin kohtuu kilometreillä.
Juu, kyllä se I ja II korimallin ero taitaa jossain siinä mennä, kun katselin tarjolla olevien kuvia. Eli uudemmassa on tuollaiset teräväkulmaiset etulamput, "kissansilmät" ym.
Löysin uutta mallia vasta 2002 eteenpäin ja vanhaa oli vielä 2001 saakka. Raja vuosimalleissa on ehkä vähän häilyvä.
- rakentajarane
Usemmalta kuullut, että 2001 mallisissa ollut tautisesti vikoja, sitten 2003 mallisissa ei ole keskustelujen perusteella tarvinnut uusia kuin kuluvia osia, joten olisiko nuo myöhempiin malleihin tullut sitten jotain parannuksia...
- Lakulaku
En voi käsittää miten jotkut saavat autoihinsa alapallonivelvikoja ja muita nivelrikkoja jo pienillä kilometreillä. Helsingin taksit ovat eri asia, sillä he ajavat mukulakivillä 24h ja tuollaiset kulumat ovat ymmärrettäviä. Mutta jos puhutaan perusautosta jonka pääasialliset kilometrit tulevat tasaiselta, niin mieleen tulee, että tyyppi ei osaa yksinkertaisesti käyttää autoa.
Itselläni on kokemusta kahdesta eri Lagunasta yhteensä vajaat 1 000 000 kilometriä, eli ekalla yli 700 000 km diesel farkulla ja nyt tällä uudemmalla 98vm bensafarkulla vajaa 300tkm ilman yhtään sen kummempaa vikaa. Takalasinpyyhin ei toimi ja enkä sitä kyllä kaipaakaan. Akkuja ja H7:ja olen vaihdellut mutta mitään isompaa en ole joutunut tekemään. Jakoremmit tietty ja öljyjä joskus, mutta ihmettelen teidän hillittömiä vikalistoja.
Miten te niitä autoja oikein ajatte? Ei uuteen autoon tule tuollaisia vikoja paitsi jos ei osaa käsitellä autoa. Tietenkin hillittömällä rynkytyksellä sää nivelrikkoja ja sähköt saa sekaisin ettei kuivaa autoa koskaaan.
Silti tekee mieli kysyä että miksi jonkun muun auto tekee tenät kymppitonnissa kun toinen ajaa satatuhatta... - laguna II
Lakulaku kirjoitti:
En voi käsittää miten jotkut saavat autoihinsa alapallonivelvikoja ja muita nivelrikkoja jo pienillä kilometreillä. Helsingin taksit ovat eri asia, sillä he ajavat mukulakivillä 24h ja tuollaiset kulumat ovat ymmärrettäviä. Mutta jos puhutaan perusautosta jonka pääasialliset kilometrit tulevat tasaiselta, niin mieleen tulee, että tyyppi ei osaa yksinkertaisesti käyttää autoa.
Itselläni on kokemusta kahdesta eri Lagunasta yhteensä vajaat 1 000 000 kilometriä, eli ekalla yli 700 000 km diesel farkulla ja nyt tällä uudemmalla 98vm bensafarkulla vajaa 300tkm ilman yhtään sen kummempaa vikaa. Takalasinpyyhin ei toimi ja enkä sitä kyllä kaipaakaan. Akkuja ja H7:ja olen vaihdellut mutta mitään isompaa en ole joutunut tekemään. Jakoremmit tietty ja öljyjä joskus, mutta ihmettelen teidän hillittömiä vikalistoja.
Miten te niitä autoja oikein ajatte? Ei uuteen autoon tule tuollaisia vikoja paitsi jos ei osaa käsitellä autoa. Tietenkin hillittömällä rynkytyksellä sää nivelrikkoja ja sähköt saa sekaisin ettei kuivaa autoa koskaaan.
Silti tekee mieli kysyä että miksi jonkun muun auto tekee tenät kymppitonnissa kun toinen ajaa satatuhatta...Kyllä se vaan on totta että alapallot ja raidetangonpäät ei kestä nykyautoissa(2000luvun) pitkään. Itse vaihdoin vm2004 lagunaan aj.64tkm molemmat raidetangonpäät(oli tosi väljät) ja alapallot. Auto ollut ihan normiajossa, ei oo kuskista kii kuluuko nivelet! Ja sama myös monessa muussa merkissä...
- muillakin
laguna II kirjoitti:
Kyllä se vaan on totta että alapallot ja raidetangonpäät ei kestä nykyautoissa(2000luvun) pitkään. Itse vaihdoin vm2004 lagunaan aj.64tkm molemmat raidetangonpäät(oli tosi väljät) ja alapallot. Auto ollut ihan normiajossa, ei oo kuskista kii kuluuko nivelet! Ja sama myös monessa muussa merkissä...
Minunkin Madzaan vaihdettiin alatukivarsi, kun pallo oli kulunut. Tosin matkaa oli siinä vaiheessa taitettu 254 tkm. Vuosimalli on -89.
Eihän se masa ole ihan viaton ollut, mutta tuollakin erolla selittyy se, miksi autot ovat luotettavuustilastojen listoilla ihan eri paikoilla. - laku
Lakulaku kirjoitti:
En voi käsittää miten jotkut saavat autoihinsa alapallonivelvikoja ja muita nivelrikkoja jo pienillä kilometreillä. Helsingin taksit ovat eri asia, sillä he ajavat mukulakivillä 24h ja tuollaiset kulumat ovat ymmärrettäviä. Mutta jos puhutaan perusautosta jonka pääasialliset kilometrit tulevat tasaiselta, niin mieleen tulee, että tyyppi ei osaa yksinkertaisesti käyttää autoa.
Itselläni on kokemusta kahdesta eri Lagunasta yhteensä vajaat 1 000 000 kilometriä, eli ekalla yli 700 000 km diesel farkulla ja nyt tällä uudemmalla 98vm bensafarkulla vajaa 300tkm ilman yhtään sen kummempaa vikaa. Takalasinpyyhin ei toimi ja enkä sitä kyllä kaipaakaan. Akkuja ja H7:ja olen vaihdellut mutta mitään isompaa en ole joutunut tekemään. Jakoremmit tietty ja öljyjä joskus, mutta ihmettelen teidän hillittömiä vikalistoja.
Miten te niitä autoja oikein ajatte? Ei uuteen autoon tule tuollaisia vikoja paitsi jos ei osaa käsitellä autoa. Tietenkin hillittömällä rynkytyksellä sää nivelrikkoja ja sähköt saa sekaisin ettei kuivaa autoa koskaaan.
Silti tekee mieli kysyä että miksi jonkun muun auto tekee tenät kymppitonnissa kun toinen ajaa satatuhatta...Nykyään kun autoissa on tehokkaat ohjaustehostimet se mahdollistaa renkaiden kääntämisen auton ollessa paikallaan asfaltilla jollon etupään niveliin kohdistuu erittäin suuri rasitus.Kaupunkiajossa parkkittaessa autoa kannattaa pyrkiä liikuttamaan edes hieman aina rattia käännettäessä.Tällöin niveliin kohdistuu pienempi rasitus.Ennen tehostimien aikakautta näin tehtiin koska rattia oli muuten miltei mahdotonta kääntää.Niveliin kohdistuu tehostimesta huolimatta sama rasitus kuin ennenkin.
- RMKO
suosittelisin kokeilemaan 1m:n kiskonpätkää kestääkö sekään sulla.Jos otat lyhemmän hukkaat,jos pidemmän saat taipumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482639
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541669Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501381- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131190Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2851183- 156986
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24940Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899