hyttyset kiusaavat ajoittain

"Bianca"

Hyttyset kiusaavat ajoittain
kreikkamatka on alkanut houkuttamaan kovasti.olen aikoinani käynyt rodoksella pari kertaa,mutta siitäkin on jo lähes kaksikymmentä vuotta.

katselin kreikan matkakohteita aurinkomatkoilta,kohteita on monia ja lähes joka kohteen kohdalla mainittiin miinuksena hyttyset! Tähän kiinnitin huomiota, sillä useampi henkilö meidän perheessä saa kunnon paukamat hyttysenpistoista,joten arvelin että jos mainitaan että
"hyttyset kiusaavat ajoittain"

niin niitä ilmeisesti on sitten kreikan saarilla.

mahtaako paikoissa olla eroja hyttysten suhteen vai onko huoleni turha?

otan mielelläni kommetteja ja vinkkejä/tietoa asiasta vastaan ja kiitos, asiallisia sellaisia,jos saan pyytää.

p.s. ja toki kohde suosituksia, ne ovat aina tervetulleita.

15

4174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinaan täällä

      ovat riesa Kreikassakin. Itse tpaan olla alkukesästä, niin silloin niitä ei ole vielä kovin riesaksi Itse olen myös näitä paukaman saavia (mies ei mitään) Myrkkyjä ja mahdollisesti pistorasiaan aseettava hyttyskarkotin. Itse viimeksi sivelin sitruunalla jalkojani. auttoi kyllä jonkun verran. Ja sitten isi tuubi hydrokortisonia paukamiin.

    • Takkutukka

      mutta toukokuussa tahi elo/syyskuussa en ole törmännyt hyttysiin Kyproksella, Kreetalla, Rodoksella tahi manteren puolella Pargassakaan. Kaskaat sen sijaan mukavasti musisoivat.

    • ketjua aloittaja

      kiitos vastauksista ja vinkeistä.

      onkohan mahdollisesti jokin saari "hyttysvapaa" ?

      • Mikki2

        Hyttysiä tuskin on päiväsaikaan missään Kreikan saarilla. Siinä lämmössä ne varmaan kuivaisivat kuoliaiksi.
        Olen sitä mieltä, että hyttysistä varoitetaan matkaesitteissä varmuuden vuoksi.
        En ole niitä edes joka reissu nähnyt ainuttakaan ja kesäaikaan matkustan kaksi kertaa vuodessa Kreikkaan, alku- ja loppukesästä.
        Joskus joidenkin pensaiden lähellä illalla istuessa on sattunut joskus joku jaloista puraisemaan. Senkin huomaa vasta, kun alkaa kutisemaan ja mahdollisista paukamista seiraavana päivänä.
        Nekään eivät ole yleensä hyttysiä, jotka paukamia aiheuttavat, vaan pienempiä ja äänettömiä, vähän kuin mäkäräiset meillä. Niitä ei edes näe.
        Huoneessa on parisen kertaa joku inissyt korvan juuressa nukkumaan käydessä, mutta minua hyttyset taitavat karttaa. Hyttysten takia ei ole koskaan tarvinnut ovia ja ikkunoita sulkea.


      • bianca jatkaa
        Mikki2 kirjoitti:

        Hyttysiä tuskin on päiväsaikaan missään Kreikan saarilla. Siinä lämmössä ne varmaan kuivaisivat kuoliaiksi.
        Olen sitä mieltä, että hyttysistä varoitetaan matkaesitteissä varmuuden vuoksi.
        En ole niitä edes joka reissu nähnyt ainuttakaan ja kesäaikaan matkustan kaksi kertaa vuodessa Kreikkaan, alku- ja loppukesästä.
        Joskus joidenkin pensaiden lähellä illalla istuessa on sattunut joskus joku jaloista puraisemaan. Senkin huomaa vasta, kun alkaa kutisemaan ja mahdollisista paukamista seiraavana päivänä.
        Nekään eivät ole yleensä hyttysiä, jotka paukamia aiheuttavat, vaan pienempiä ja äänettömiä, vähän kuin mäkäräiset meillä. Niitä ei edes näe.
        Huoneessa on parisen kertaa joku inissyt korvan juuressa nukkumaan käydessä, mutta minua hyttyset taitavat karttaa. Hyttysten takia ei ole koskaan tarvinnut ovia ja ikkunoita sulkea.

        kiitos tästäkin kommentista.

        italian ja espanjan kohdalla ei hyttysistä mainita, enkä niihin ole siellä törmännyt (siis häiritsevästi)mutta kreikan ja esim. muutamien thaimaan kohteiden kohdalla niistä mainitaan erikseen ja siksi kyselenkin kokemuksia.

        mitä enemmän vastauksia tulee,sitä monipuolisemman käsityksen asiasta saa.
        olen itse siis allerginen ja ne muutamat pikkupaukamat eivät ole itselleni pikkujuttu.

        en halua tieten tahtoen matkustaa kohteeseen,jossa illalla ulkona oleminen on "he--ttiä" hyttysten tms. takia, kreikkaan silti haluaisimme lomalle.
        mietin siis,onko kreikka poissuljettava?

        edelleen otan ilomielin kommentteja vastaan.


      • Toisinaan täällä
        bianca jatkaa kirjoitti:

        kiitos tästäkin kommentista.

        italian ja espanjan kohdalla ei hyttysistä mainita, enkä niihin ole siellä törmännyt (siis häiritsevästi)mutta kreikan ja esim. muutamien thaimaan kohteiden kohdalla niistä mainitaan erikseen ja siksi kyselenkin kokemuksia.

        mitä enemmän vastauksia tulee,sitä monipuolisemman käsityksen asiasta saa.
        olen itse siis allerginen ja ne muutamat pikkupaukamat eivät ole itselleni pikkujuttu.

        en halua tieten tahtoen matkustaa kohteeseen,jossa illalla ulkona oleminen on "he--ttiä" hyttysten tms. takia, kreikkaan silti haluaisimme lomalle.
        mietin siis,onko kreikka poissuljettava?

        edelleen otan ilomielin kommentteja vastaan.

        Biabca käynyt www.kreikka.net -sivuilla. Siellä on palstoilla vahvoja kreikkamatkalaisia ja myös Kreikasta muuttaneita tai siellä asuvia. Sieltä löytyy tietoa tuohon ongelmaasi.
        Minulla oli nyt oikeastaan eka kerran pahempaa. Hyttyset ovat tosiaan näkymättömiä ja kuulumattomia ja tekevät työtään iltaisin tai öisin.Huomaat vain puolesta viikon että alkaa ilmestyä eri puolille punaisia paukamia.
        On tosiaan niitä, jotka väittävät ettei niitä ole tai ettei ole koskaan nähnyt. Olkoot onnellisia, heistä eivät pidä hyttyset(kään) ;)


      • Toisinaan täällä
        bianca jatkaa kirjoitti:

        kiitos tästäkin kommentista.

        italian ja espanjan kohdalla ei hyttysistä mainita, enkä niihin ole siellä törmännyt (siis häiritsevästi)mutta kreikan ja esim. muutamien thaimaan kohteiden kohdalla niistä mainitaan erikseen ja siksi kyselenkin kokemuksia.

        mitä enemmän vastauksia tulee,sitä monipuolisemman käsityksen asiasta saa.
        olen itse siis allerginen ja ne muutamat pikkupaukamat eivät ole itselleni pikkujuttu.

        en halua tieten tahtoen matkustaa kohteeseen,jossa illalla ulkona oleminen on "he--ttiä" hyttysten tms. takia, kreikkaan silti haluaisimme lomalle.
        mietin siis,onko kreikka poissuljettava?

        edelleen otan ilomielin kommentteja vastaan.

        Älä sen takia hylkää Kreikkaa!
        Se olo ei ole samanlaista kuin meillä sääskien kanssa.Ne eivät pyöri illalla ympärilläsi vaan tosiaan huomaat parin kolmen päivän päästä jonkun paukaman. Mutta , on tosiaan olemassa erilaisa ehkäisykeinoja. Olen tosin ollut eri puolilla Kreikkaa vain kymmenkunta kertaa, mutta toiveena on mennä vielä tänä syksynäkin tpoisen kerran . Ja kun Kreikan matkaa suunnittelee, silloin ei hyttysiä muista. Enemmänkin Yhteyskuljetuksia täältä kaukana Vantaalta.


      • Amathus
        Toisinaan täällä kirjoitti:

        Älä sen takia hylkää Kreikkaa!
        Se olo ei ole samanlaista kuin meillä sääskien kanssa.Ne eivät pyöri illalla ympärilläsi vaan tosiaan huomaat parin kolmen päivän päästä jonkun paukaman. Mutta , on tosiaan olemassa erilaisa ehkäisykeinoja. Olen tosin ollut eri puolilla Kreikkaa vain kymmenkunta kertaa, mutta toiveena on mennä vielä tänä syksynäkin tpoisen kerran . Ja kun Kreikan matkaa suunnittelee, silloin ei hyttysiä muista. Enemmänkin Yhteyskuljetuksia täältä kaukana Vantaalta.

        Tällaisiin hiljaisesti liikuvia, yöllä touhuaviin olemme nyt juuri törmänneet. Aamulla heräämme paukaumiin...
        Täällä on iltaisin sängyn lähettyvillä ainoastaan banaanikärpästä muisttuttavia ötököitä, onkohan ne jotka kiusaavat?


    • syötävän hyvä olen..

      Kokemuksieni mukaan riippuu siitä, mihin matkustaa. Olen käynyt monella saarella ja olen tullut siihen tulokseen, että saaren vehreys on suoraan verrannollinen hyttysiin. Tai jotain....

      Santorinilla ei ollut yhden ainutta inisijää. Muutenkin voin lämpimästi suositella ko. paikkaa, todella upeita maisemia. Katsohan kuvia jostain ! Vehreyttä ei ole juurikaan, mutta ainutlaatuinen saari !
      Kreetalla olin Kalivesissa ja kävin kauheaa hyttyssotaa. Ikkunoissa ei ollut verkkoa joten....Plataniaksessa ei ollut niinkään paljoa, mutta muuten en tykännyt paikasta.
      Rhodoksesta muistan maanjäristyksen....joten ehkä siellä ei kauheasti hyttysiä ollut.... Samoksen matkasta on aikaa ainakin 20v. - muisti pätkii !
      Mantereella olevassa Pargassa oli aivan tolkuttomasti hyttysiä ! Laitoin pistorasiaan hyttyskarkotteen (ostin paikanpäältä) - tulin älyttömän huonovointiseksi ja tulkitsin itse saavani höyryt....=)
      Hyttyset ovat syvältä - mutta Kreikka on ihana !
      Hauskaa matkaa !!!

    • lienee hyttysiä

      Ilmeisesti asut Suomessa ja täällähän on hyttysiä, ainakin olen kuullut kerrottavan. Itse en ole nähnyt Suomessakaan ainuttakaan hyttystä moneen vuoteen. Tosin en ole maallakaan käynyt vuosiin.
      Joten Kreikkaan voit mennä mihin vain, koska siellä niitä on kuitenkin vähemmän. Käyn kaksi kertaa kesässä eri puolilla ja en ole sielläkään niitä huomannut.

      • bianca jälleen

        kiitos kommentista.
        kyse ei siis ole siitä,onko suomessa enemmän hyttysiä kuin kreikassa...

        olen pistoille allerginen,joten siksi etsin mahdollisimman hyttysvapaata paikkaa

        joku antoi vinkin santorinista,joka muuten näyttää todella ihanalta paikalta.

        Kiitos vielä kerran kaikille viesteistä.


      • kreikankulkija
        bianca jälleen kirjoitti:

        kiitos kommentista.
        kyse ei siis ole siitä,onko suomessa enemmän hyttysiä kuin kreikassa...

        olen pistoille allerginen,joten siksi etsin mahdollisimman hyttysvapaata paikkaa

        joku antoi vinkin santorinista,joka muuten näyttää todella ihanalta paikalta.

        Kiitos vielä kerran kaikille viesteistä.

        Jos tuulee maaltapäin, hyttysiä on paljon, jos mereltä, niitä on vähemmän. Esim. Kreetan pohjoisrannikolla tuulee yleensä mereltä, mutta poikkeuspäiviä/viikkoja aina on. Hyttynen ei kovin hyvin lennä vastatuuleen. Illalla kun tyyntyy ne tietysti pääsevät paremmin liikkeelle, mutta isommat parvet pysyvät silti puskissa, jos merituuli on ne sinne puhaltanut. Vuodenaika tietysti vaikuttaa ja paikallinen maasto.


      • minusta
        kreikankulkija kirjoitti:

        Jos tuulee maaltapäin, hyttysiä on paljon, jos mereltä, niitä on vähemmän. Esim. Kreetan pohjoisrannikolla tuulee yleensä mereltä, mutta poikkeuspäiviä/viikkoja aina on. Hyttynen ei kovin hyvin lennä vastatuuleen. Illalla kun tyyntyy ne tietysti pääsevät paremmin liikkeelle, mutta isommat parvet pysyvät silti puskissa, jos merituuli on ne sinne puhaltanut. Vuodenaika tietysti vaikuttaa ja paikallinen maasto.

        viime heinäkuussa pargassa, eikä yhen yhtä hyttystä näkynyt. yölläkin pidimme parvekkeen oven auki.


    • ArisTeles

      Nyt justiin Rodoksella ja paukamia ilmestyy joka illan jälkeen lisää. Aika yllättävää. Eiks nää olleetkaan pohjoisempien maiden juttu.

    • Anonyymi

      Kesäkuun alkupuolella Ateenan seudulla hyttyset kuppasivat kädet ja jalat isoille paukamille. Tulehtuivat pahasti ja alkoivat märkimään. Jouduin antibioottikuurille. Hyttyset olivat pieniä ja salakavalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe