LKV-tutkinnosta läpi?

Ei alalla

Kuinka vaikeaa on päästä LKV-tutkinnosta läpi jos ei työskentele kiinteistönvälittäjän? Olisko täällä joku joka on suorittanut tutkinnon ilman alan kokemusta? Mitkä kirjat siitä LKV-tutkinnon kirjallisuusluettelosta on tärkeimmät? Toivon asiallisia vastauksia. KIitos!

5

5178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkv

Tentin läpäiseminen onnistuu kyllä ilman alan työkokemusta.

Kirjallisuuteen ja lainsäädäntöön on perehdyttävä todella hyvin. Tutustu vanhoihin tenttikysymyksiin. Itse luin myös muita alan kirjoja kuin pelkkiä kirjallisuusluettelossa olevia.

Itse suoritin kokeeen ennen kuin oli yhtään työkokemusta alalla, etunani oli akateeminen loppututkinto ja oikeustieteen opintoja eli olin tottunut lukemaan isoihin tentteihin ja "juridiseen" vastaustapaan.

• tutkintó vielä yrityksessä

mitään kokemusta kokeeseen meno ei vaadi. Laki kirjat pitää kyllä tietää aika hyvin tosin ne saa olla mukana. mutta elei tiedä mistä hakea niin aika ei paljoa riitä. lisäksi pelkän lakitekstin kopioiminen ei riitä. siitä tulee aika vähäpisteitä. Huomioi myös että nykyään LKV tutkinto saaneet saavat paperit gaussin käyrän mukaisesti eli joka kokeessa (3 krt vuosi) pääsee eri pistemäärillä läpi. olikohan se ylin 20% eli aika tiukkaa on. minullakin muutama tuttu jotka jo 4 kertaa yrittää vaikka työskentelevät alalla

• LKV tentissä ollut

Olen juuri tänään ollut LKV kokeessa... Voin sanoa että vaikea on! Ja toisaalta... hyvä niin. Minulla on oikeustieteen opintoja takanani ja pelkkään LKV kokeeseen luin kolme kuukautta (noin 3h per päivä) Alan kokemusta siis ei ole, mutta aikomus lähteä alalle. Tiedän jo nyt, että läpi ei tule menemään. Tyhmä en ole ja praktiikkaa juridisten ongelmien setvimiseen on, mutta koe oli NIIIN vaativa, että itseäkin yllätti.

• Leikkikoe

Tyhmälle kaikki on vaikeaa. LKV-koe on vastaavaa tasoa kuin autokoulun koe.

• välittävä
        Leikkikoe kirjoitti:

Tyhmälle kaikki on vaikeaa. LKV-koe on vastaavaa tasoa kuin autokoulun koe.

Itse koen, että kaikkein tyhmimpiä ovat sellaiset tyypit, jotka muita polkemalla yrittävät nostattaa itseään. Sosiaalinen älykkyys puuttuu silloin ja kiinteistönvälitys on vaativaa myyntityötä, jossa ihmiset haluavat muodostaa luottamussuhteen välittäjään.
        ilman sosiaalisia taitoja tai käytöstapoja on ihan turha tulla alalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3355
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2754
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2384
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1777
    5. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1398
    6. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      43
      1322
    7. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1321
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1305
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1223
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      259
      1088
    Aihe