TUIfly Nordic

Apua

Olen lähdössä Las Palmasiin TUIfly Nordicilla ja haluaisin tietoa koneesta. Onko teillä kokemuksia ja onko minkälainen? Turvallinen? Ym.
Olen ollut vain muutaman kerran lentokoneessa vuosia sitten ja pelkään lentämistä. Varsinkin nyt kun on sattunut näitä lento-onnettomuuksia.. Se, että lentomme numero on 666 ei hirveästi rohkaise koneeseen nousemista..
Jos joku voisi rohkaista mieltäni mukavilla kokemuksilla olisin kiitollinen!

27

6402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muksia

      Turvallisuuden kanssa ei ole ongelmia
      mutta matkustusmukavuus on kurjin mahdollinen.

      Kunnon lehtoyhtiöt laittaa koneeseen jolla
      lennätte yleensä noin 170 penkki ja lomalento-
      yhtiöt ahtaa niihin jopa 227 paikkaa.

      Tuohon TUIn koneeseen on jollain ilveella
      saatu mahtumaan 235 paikkaa ja siellä ollaan
      kuin sillit suolalssa.

      Penkit on muutenkin todella ohuita ja melkein
      ilman pehmusteita eli kuin istuisi puiston
      puupenkillä.

      • .....

        Kyllä jos lennonnumero on 666, ei hyvää seuraa...


      • turvallista matkaa
        ..... kirjoitti:

        Kyllä jos lennonnumero on 666, ei hyvää seuraa...

        En kyl kyseiseen koneeseen nousis...vaihtasin kotimaiseen , makso mitä makso..


    • en ymmärrä

      paljon kysytään? Tuifly on ainakin yhtä hyvä kuin Finnair ja ei ole sen ahtaampi lomalennoilla myöskään. Penkit ovat hyvin miellyttäviä ja maailman suurimman valmistajan tekemiä, Ricardo.Penkkiväli on pieni mutta kyllä siihen mahtuu ja rahalla saa jalkatilaa jos tarvitsee lisää. Penkin muoto on eri kuin Finnarilla ja näin polvitilaa on enemmän. Olen lentänyt 12 kertaa ko yhtiön koneilla Thaimaahan ja Kanarille ja ainakin palvelu ollut parempaa kuin esim. Finnairilla. Ja turvallisuudessa ei voi olla eroa jos yhtiö aikoo lentää sillä siitä pitää huolen viranomaiset. Se putoaa myös Finnair jos huono päivä tulee ja jos saan valita kummalla menen esim. Thaimaahan niin se on Tuiflu ja Finnmatkat.Ja nuo 666 puheet voit unohtaa sillä että sinun kone tippuu on mahdollisuus niin pieni että ennen hukut pesuvatiin.

      • penkit

        Mikäs tämä Ricardo on? Joku kiinalainen halpispenkkien valmistaja?

        Tosiaan TUIlla on erimuotoiset penkit ja siksi
        ne niin surkeat onkin. Edessä olevassa penkissä on
        joku ylimääräinen poikkirauta joka painaa ilkeästi
        polvea koko matkan ajan.
        Finnairin koneessa saa sentään jalat suoraksi
        edesä olevan penkin alle mutta TUIn koneessa se ei onnistu.


      • naurattaa
        penkit kirjoitti:

        Mikäs tämä Ricardo on? Joku kiinalainen halpispenkkien valmistaja?

        Tosiaan TUIlla on erimuotoiset penkit ja siksi
        ne niin surkeat onkin. Edessä olevassa penkissä on
        joku ylimääräinen poikkirauta joka painaa ilkeästi
        polvea koko matkan ajan.
        Finnairin koneessa saa sentään jalat suoraksi
        edesä olevan penkin alle mutta TUIn koneessa se ei onnistu.

        penkit on esim. MM-rallin kuljettajilla jne. Ricardo on kuuluisin tuolin tekiä ja paras. Ja takuulla saa jalat seuraavan penkin alle että älä viitsi höpöttää. Se ero on siinä että edellisen penkin selkänoja on 7 cm sisässä polven kohdalla ja se antaa lisätilan tunnetta. Ja tuo rauta on sinun omaa keksintö.


      • että minullekaan
        naurattaa kirjoitti:

        penkit on esim. MM-rallin kuljettajilla jne. Ricardo on kuuluisin tuolin tekiä ja paras. Ja takuulla saa jalat seuraavan penkin alle että älä viitsi höpöttää. Se ero on siinä että edellisen penkin selkänoja on 7 cm sisässä polven kohdalla ja se antaa lisätilan tunnetta. Ja tuo rauta on sinun omaa keksintö.

        ei Ricardo kerro mitään, mutta autoissa ja lentokoneissa on kyllä Recaro-penkit useasti tulleet esille. Niin että jos antaisit vinkkiä(linkkiä) minulle ja toiselle ihmettelijälle, mikä tuo Ricardo oikein on.


      • sorry vaan
        että minullekaan kirjoitti:

        ei Ricardo kerro mitään, mutta autoissa ja lentokoneissa on kyllä Recaro-penkit useasti tulleet esille. Niin että jos antaisit vinkkiä(linkkiä) minulle ja toiselle ihmettelijälle, mikä tuo Ricardo oikein on.

        epäselväksi mitä tarkoitin vaikka nimen muistin väärin enkä viitsinyt tarkistaa. Kiitos sinulle että selvennit ja nyt sitten on kaikilla tiedossa mistä on kysymys...jota kyllä epäilen vieläkin.


      • penkit
        sorry vaan kirjoitti:

        epäselväksi mitä tarkoitin vaikka nimen muistin väärin enkä viitsinyt tarkistaa. Kiitos sinulle että selvennit ja nyt sitten on kaikilla tiedossa mistä on kysymys...jota kyllä epäilen vieläkin.

        Recaron penkeissä ei ole mitään kummallista
        Niitä on koneissa käytetty jo vuosikymmeniä.

        TUIflylla vaan on joku todella kurja malli
        ja sikapaljon penkkejä koneessa.
        235 penkkiä on uusi maailmanennätys.


      • TJ..
        naurattaa kirjoitti:

        penkit on esim. MM-rallin kuljettajilla jne. Ricardo on kuuluisin tuolin tekiä ja paras. Ja takuulla saa jalat seuraavan penkin alle että älä viitsi höpöttää. Se ero on siinä että edellisen penkin selkänoja on 7 cm sisässä polven kohdalla ja se antaa lisätilan tunnetta. Ja tuo rauta on sinun omaa keksintö.

        Oisko kuitenkin Recaro?

        http://www.recaro.com/


    • l-pelko

      Aivan huoletta voit lentää tällä,itselläni on kokemusta tältäkin vuodelta jo 3 kertaa ei se mihkään putoo,siivethän sillä on ja jos putoo niin eipähän ole sitten yxin;-)Itse yleensä nukadan heti kun saan sapuskat syötyä ja noilla lennoilla esim.kanarian saarille nukun matkasta 3-4 tuntia,thaimaan matkalla (jumbolla) nukuin mennessä 6 tuntia ja tullessa 5 tuntia,tosin siinä vieressä oleva "täti"oli yrittänyt mun päätä töniä pois olkapäältään kun pää oli valahtanut puoliksi hänen rinnuksilleen;-)....En edes ollut mitään ottanut,Siinähän sitten naureskeltiin tuota kun saavuttiin vantaalle,hän ei ollut pystynyt nukkumaan yhtään ja kuiteskin lento kesti 10 tuntia thaimaasta.

      • Hanna

        Kiitos teille vastauksista! Ehkä uskallan astua siihen koneeseen.. :) Toivotaan että minäkin nukahdan heti koneessa enkä ehdi lentoa pelkäämään.


      • l-pelko
        Hanna kirjoitti:

        Kiitos teille vastauksista! Ehkä uskallan astua siihen koneeseen.. :) Toivotaan että minäkin nukahdan heti koneessa enkä ehdi lentoa pelkäämään.

        Olen sitä mieltä että näillä "Tui"lennoilla se lomamatka alkaa jo kun astut koneeseen,ainakin mulla ollut hyvät kokemukset.Henkilökunta ollut tosi ystävällistä ja on voinut heti virittäytyä lomalle.Olen lentänyt myös aurinkomatkoillakin ja heillähän on yleensä Finnair käytössä,ei siinäkään ole moittimista mutta henkilökunta ei välttämättä ole mielestäni samaa tasoa kuin "Tuilla",nyt sitten olen varannut matkan lokakuulle tuonne Turkkiin lomamatkojen kautta kun ei saanut enää finnmatkoilta eikä aurinkomatkoilta sopivaan hotelliin,saa sitten nähdä kummonen kone niillä on tämä primera/jet,en ole koskaan sillä yhtiöllä lentänyt mutta oletan että kuiteskin ihan hyvä ja lentohan ei kestä kovin pitkään sinne kuiteskan;-)....Saas nähä ehdinkö sinä aikana nukahtamaan.....Ei muuta kuin matkalle vaan.


      • ei hyvä
        l-pelko kirjoitti:

        Olen sitä mieltä että näillä "Tui"lennoilla se lomamatka alkaa jo kun astut koneeseen,ainakin mulla ollut hyvät kokemukset.Henkilökunta ollut tosi ystävällistä ja on voinut heti virittäytyä lomalle.Olen lentänyt myös aurinkomatkoillakin ja heillähän on yleensä Finnair käytössä,ei siinäkään ole moittimista mutta henkilökunta ei välttämättä ole mielestäni samaa tasoa kuin "Tuilla",nyt sitten olen varannut matkan lokakuulle tuonne Turkkiin lomamatkojen kautta kun ei saanut enää finnmatkoilta eikä aurinkomatkoilta sopivaan hotelliin,saa sitten nähdä kummonen kone niillä on tämä primera/jet,en ole koskaan sillä yhtiöllä lentänyt mutta oletan että kuiteskin ihan hyvä ja lentohan ei kestä kovin pitkään sinne kuiteskan;-)....Saas nähä ehdinkö sinä aikana nukahtamaan.....Ei muuta kuin matkalle vaan.

        Olen kuukausi sitten lentänyt viimeksi ja huonoin lentokokemus oli. Kone tyyppinä oli silloin md 82 joka oli 80 luvun alkupuolelta.
        Henkilökunta ei ollut kyllä parhaimmasta päästä...
        oltiin tilattu ruoat meno ja paluumatkalle mutta paluumatkalla niiltä loppu tarjottimet ja piti sitten sitä ruokaa teelusikalla syödä kun ei saatu kun pelkkä lämmin ruoka eikä muuta.
        Ja kone oli melk 30 min myöhässä koska konetta ei saatu tasapainoon.


      • tui+
        ei hyvä kirjoitti:

        Olen kuukausi sitten lentänyt viimeksi ja huonoin lentokokemus oli. Kone tyyppinä oli silloin md 82 joka oli 80 luvun alkupuolelta.
        Henkilökunta ei ollut kyllä parhaimmasta päästä...
        oltiin tilattu ruoat meno ja paluumatkalle mutta paluumatkalla niiltä loppu tarjottimet ja piti sitten sitä ruokaa teelusikalla syödä kun ei saatu kun pelkkä lämmin ruoka eikä muuta.
        Ja kone oli melk 30 min myöhässä koska konetta ei saatu tasapainoon.

        Nyt sitten lähenee tuo lento Primeralla 05/10 olis tarkoitus lähteä Turkkiin,saa sitten nähä kummonen on;-)Itsellä kehnoin lento on Blue1 kun tulin Tanskasta muutma vuosi sitten työmatkalta...(reittilento)...kone oli täysi ja odotin että kuka istahtaa viereeni ja sen viimeisen paikan täytti semmoinen reilut 130kg matami,ei mahtunut muuten istumaan kuin piti se käsinoja nostaa ylös itse olin ikkunan puolella litistyksessä vaikka olen kuiteskin mies 180 pitkä ja paino 85kg,mutta ei siinä mitään mutta kun lähdettiin sieltä niin nousun aikaan rupes tulemaan ihme haju kuin märäntynyt kaalisoppa niin koitin epätoivoisesti säädellä niitä ilmastointi venttiileitä niin tämä arvon rouva suvaisi esitellä itsensä että olis joku forttumin henkilö ja toiseksi että hänellä on noita "ilmavaivoja"nousussa ja laskussa...(eli suoraan sanottuna piereskeli hulvattomasti)...siinä jäi sitten sapuskatkin syömättä ja lentoemot katselivat säälivästi mua mutta kun ei voinut vaihtaa edes paikkaa kun kone oli täysi,että tälleenkin voi tapahtua mutta nyt oletan että tuskimpa näin huonoa tuuria olis vaikka primeralla lähdenkin tuonne Turkkiin ja se on kuiteskin liki varma että vaimo istuu vieressä.......tai eihän sitä koskaan tiedä kuinka laittavat istumaan:-)


    • sekin selviää
      • matkaajatar

        mieluiten luen matkaajien kokemuksia, kiitos niistä!


      • kokemuksia...
        matkaajatar kirjoitti:

        mieluiten luen matkaajien kokemuksia, kiitos niistä!

        Miedän porukan mielipide ja yleinen mielipide
        tuntui muuten olevan TUIn Dubain lennoilla ettei
        enää ikina moiseen sardiinipurkkiin.

        Elämäni kurjin lentokokemus.

        Ennen oli Britannia joka oli tunnettu seuperahtaista
        koneistaan ja TUIfly on samaa yhtiötä.

        Finnairinkin lomalento-Boeingissa pystyy
        jotenkin olemaan mutta tuo TUIn kone on niin
        kurja etten sillä lentäisi enää edes ilmaiseksi.


      • minä en
        matkaajatar kirjoitti:

        mieluiten luen matkaajien kokemuksia, kiitos niistä!

        luottaa kun täällä istuu satoja kirjoittamassa asiasta josta eivät voi edes tietää mitään kun eivät ole koskaan edes lentäneet. Olen itse käyttänyt Tuiflyn 737, 757 ja 747 ja ei mitään onegelmaa vaikka olen 182 cm pitkä. Ahdasta on mutta onko pakko istua koko aikaa.Ja jos olisi väljempää niin pitäisi tehdä 2 lentoa että saisi saman määrän perille. Mitä järkeä siinä nyt olisi.
        Oli muuten armeijassa ahdasta sissiteltassa myös mutta hyvin pärjättiin. 12 miestä pikku teltassa varusteineen ja hyvin meni. Nykyää pitää olla halpa matka, tilaa koneessa metri vähintään ja ei saa vielä mitään maksaa. Lennoille saa aina rahalla jalkatilaa jos haluaa.


      • Anonyymi
        minä en kirjoitti:

        luottaa kun täällä istuu satoja kirjoittamassa asiasta josta eivät voi edes tietää mitään kun eivät ole koskaan edes lentäneet. Olen itse käyttänyt Tuiflyn 737, 757 ja 747 ja ei mitään onegelmaa vaikka olen 182 cm pitkä. Ahdasta on mutta onko pakko istua koko aikaa.Ja jos olisi väljempää niin pitäisi tehdä 2 lentoa että saisi saman määrän perille. Mitä järkeä siinä nyt olisi.
        Oli muuten armeijassa ahdasta sissiteltassa myös mutta hyvin pärjättiin. 12 miestä pikku teltassa varusteineen ja hyvin meni. Nykyää pitää olla halpa matka, tilaa koneessa metri vähintään ja ei saa vielä mitään maksaa. Lennoille saa aina rahalla jalkatilaa jos haluaa.

        Jep. Ei mitään järkeä tuossa valituksessa. Saakeli pitäisikö olla 5×5 metriä omaa tilaa yleisessä matkustuskulkuneuvossa?!!


    • still alive

      Huoletta voit lentää. Ei siihen kuole jos on vähän jalkatilaa,sillähän ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Koneet on siistejä eivätkä kovin vanhojakaan. Itse olen 2 kertaa lentänyt B 757:lla. Ja jos on pitkä ihminen niin voi hyvin jaloitella.

    • Tui737

      TuiFly on yhtä hyvä lento yhtiö kuin muutkin. Tai no jos vertaa Aeroflotiin on se nyt 100% parempi ja turvallisempi. Minulla on vain hviä kokemuksia TuiFlysta ja syksyllä taas. :)

      • Tui737

        Siis TuiFly on turvallisempi kuin Aeroflot. :D


    • Maijasaija

      Tuifly ihan ok, henkilökunta iloista. Viime yönä matkustin Rodokselta ja ainoa miinus oli paluu lennon ruoka, joka oli aivan kauheeta :(

    • Kimpikar

      Olimme 28.11-12.12 2017 tuin matkalla Teneriffalla Oulusta lennot olivat ajassaan ja lentokone melko uusi ,ruoka ja palvelut pelasi kiitettävästi. Ainut haitta oli tuin oppaiden palvelut perillä ainut vastaus oli emme voi auttaa.

      • Parempi_ilman_oppaita

        "Ainut haitta oli tuin oppaiden palvelut perillä ainut vastaus oli emme voi auttaa. "

        Onnittelen kuitenkin, että näitte oppaan kentällä. Minulle ei aina ole käynyt näin hyvin TUIn matkoilla. Kerran näin ja kuulin yhtä ruotsalaista opasta Mallorcan kentällä, mutta en kysynyt häneltä mitään. Perille pääsin hyvin, koska ole käynyt saarella kymmeniä kertoja, ensimmäisen kerran jo vuonna 1975.

        Pari päivää myöhemmin sillioisen Finnmatkojen opas oli käynyt hotellin respassa ja kysellyt olinko päässyt onnellisesti perille, kun minusta ei ollut mitään kuulunut ja jä'ttänyt minulle kirjeen. Miksi minä ottaisin yhteyttä oppaisiin, kun hekään eivät vaivaudu edes lentokentällä minua vastaanottamaan?


    • Anonyymi

      Varmasti ihan yhtä hyvä lentoyhtiö kuin muutkin. Eipähän ole lento-onnettomuutta tuolloin 2008 tapahtunut (ainakaan minun tietojen mukaan), että varmaankin selvisit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe