Estrogeeni ja vartalon iho

Olen laihtunut/laihduttanut hyvin hitaasti noin 6-7 kiloa, suunnilleen kilo-puoltoista kuukaudessa.

Vartalon iho on alkanut silti roikkua, niin käsivarsista kuin muualtakin; voiteet, punttisali, jumppa, mikään ei tunnu auttavan. Johtuuko iästä ja vähentyneestä estrogeenista, ettei iho palaudu entiselleen?

Olen 47-vuotias nainen, kuukautiset ovat loppumassa tai loppuneet.

Tiedän että kuulostaa hyvin pinnalliselta pohtia tällaista mutta harmittaa silti. En ole koskaan ollut kovin tyytyväinen vartalooni, joten pienikin ei-toivottu muutos ottaa pattiin. Kyse ei alunperinkään ollut kovin suuresta ylipainosta, olen vain pyöreyteen taipuvainen. Kesällä pidän mielelläni hihattomia ja toppeja mutta näillä näkymin ne jäävät kaappiin ja kärsin kuumuudesta! Urheilen ja olen muuten fyysisesti perusterve.

Ei viittis ruveta syömään estrogeenia pelkästään esteettisistä syistä kun vv-oireet muuten siedettävät.

Kertokaa te muuta, mitä olette havainneet estrogeenista & ihosta.

Niin, ja lopuksi vielä: minulla on aina ollut hyvin vahva ja kaunis iho, se on harvoja kohtia ulkonäössäni, johon olen ollut tyytyväinen. Tähänkö se loppui? Joo, tiedän että kuulostaa hölmöltä mutta nainen kyllä ajattelee viehättävyyttään, niin se vain menee... Olis ehkä parempi ollut olla hiukan pulska ja mehevä kuin tällainen :(
1559
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ihovoiteissa käytetään MSM yhdisteitä sitomaan kosteutta ihoon. Tätä rikki yhdistettä on myös aloe verassa luonnostaan. Voit nauttia MSM valmistetta jolloin myös limakalvot pysyvät OK.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Vaihdevuosiriemua kirjoitti:

Olen laihtunut/laihduttanut hyvin hitaasti noin 6-7 kiloa, suunnilleen kilo-puoltoista kuukaudessa.

Vartalon iho on alkanut silti roikkua, niin käsivarsista kuin muualtakin; voiteet, punttisali, jumppa, mikään ei tunnu auttavan. Johtuuko iästä ja vähentyneestä estrogeenista, ettei iho palaudu entiselleen?

Olen 47-vuotias nainen, kuukautiset ovat loppumassa tai loppuneet.

Tiedän että kuulostaa hyvin pinnalliselta pohtia tällaista mutta harmittaa silti. En ole koskaan ollut kovin tyytyväinen vartalooni, joten pienikin ei-toivottu muutos ottaa pattiin. Kyse ei alunperinkään ollut kovin suuresta ylipainosta, olen vain pyöreyteen taipuvainen. Kesällä pidän mielelläni hihattomia ja toppeja mutta näillä näkymin ne jäävät kaappiin ja kärsin kuumuudesta! Urheilen ja olen muuten fyysisesti perusterve.

Ei viittis ruveta syömään estrogeenia pelkästään esteettisistä syistä kun vv-oireet muuten siedettävät.

Kertokaa te muuta, mitä olette havainneet estrogeenista & ihosta.

Niin, ja lopuksi vielä: minulla on aina ollut hyvin vahva ja kaunis iho, se on harvoja kohtia ulkonäössäni, johon olen ollut tyytyväinen. Tähänkö se loppui? Joo, tiedän että kuulostaa hölmöltä mutta nainen kyllä ajattelee viehättävyyttään, niin se vain menee... Olis ehkä parempi ollut olla hiukan pulska ja mehevä kuin tällainen :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu