Tap Portugal lentoyhtiö

Onko kokemusta TAP lentoyhtiöstä?? ETsin lentoja LIssaboniin ja sain seuraavan reitin joka kulkisi Helsinki- Oslo (Finnair)-Lissabon(Tap).
Kiitos jos kerrotte kokemuskenne. Samalla pyytäisin vinkkiä mukavaan mutta edulliseen 4 hengen hotelliin/apartementos/Bed&Breakfast.
Ilmoita


Ihan hyvä lentoyhtiö siinä missä muutkin, olen lentänyt sekä Euroopassa että mannertenvälisiä lentoja TAPilla - en kylläkään Oslosta. Ei siinä mitään erityistä jännittämistä pitäisi olla.

Hotelleista täällä on varmasti ollut ennenkin keskustelua. Onko tasolla väliä? Tai sijainnilla?
3 VASTAUSTA:
Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.
jännittää kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.
tripadvisor.com:ssa on listattu kaupungeittain hotelleja ja siellä on myös kävijöiden arvioita - eiköhän sieltä saa aika kattavasti vinkkejä.
jännittää kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.
En nyt tiedä tämän hetkisiä viimeisen päälle tarkkoja omistusosuuksia , mutta TAP Air Portugal on paikallinen Finnair eli kansallinen lentoyhtiö.
+Lisää kommentti
Keväällä lennettiin AMS-FARO-AMS tapilla.
Koneet oli todella raatoja verrattuna finnairiin, penkit oli suurinpiirtein keinutuoleiksi kuluneet.
Hiukka hirvitti,kait uudempaakin kalustoa on.

Silmiinpistävää oli henkilökunnan suuri välinpitämättömyys esimerkiksi matkatavaran sijainnista-niitä oli vapaana penkeillä jos missäkin sekä teikoffissa että alastulossa-kukaan ei puuttunut asiaan, paljon asioita joihin esim Finnairin koneessa yleensä puututaan aika tiukasti.

Teknisen välilaskun jälkeen maassa kun piti jatkaa eteenpäin; kukaan ei tuntunut tietävän-noustaanko koneesta,jos niin minne suunnistetaan...eli minkäänlaista tiedotusta ei annettu etukäteen ei mennessä eikä tullessa.

Samoin takaisin tullessa koneitten ollessa myöhässä jatkoilta finnairin koneeseen, niin yhdellä lyhyellä puhelinilmoituksella finnairin virkailija alkasi selvittämään uutta jatkolentoa kotiin.
Ja asia hoitui hienosti, toki jouduttiin venttaamaan, mutta sehän tiedettiin.

Eli vaikka finnairia nyt parjattais eikä ehkä ole kaikkein halvin, mutta asiat toimii ja tiedotus hoituu niin ettei jää epäselvyyttä, toisinsanoen asiakkaista pidetään huolta.
Siinä on selkeä ero esim TAPPiin minun kokemusten perusteella!
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Viittaan erääseen kokemukseen tällä palstalla lennosta TAPilla välillä AMS-Faro-AMS.

Kaikki negatiiviset kokemukset ovat valitettavia. Ketomuksessa ei kuitenkaan ollut mitään sellaista, jota en olisi yli kohta 40 lentovuoden aikana kokenut muilla lentoyhtiöillä. Keinutuoleihin olen törmännyt mm. Lufthansalla ja KLM:llä myös Atlantin ylilennoilla. Finnairin henkilökunnan avuliaisuuden puutteen ja välinpitämättämyyden olen myös kokenut.

Omat monivuotiset kokemukseni TAPista ovat positiivisia tai vähintään neutraaleja. Olen lentänyt mm. välin Tukholma-Lissabon-Tukholma ongelmitta.

Hiljattaisen lentoyhtiöistä tehdyn kansainvälisen arvion mukaan TAP on taloudellisesti selviytymiskykyinen tulevaisuuden haasteista. Arviossa Finnair pääsi samaan ryhmään.
1 VASTAUS:
Arvon Masseur!
Varmaan totta joka sana,myöskin se että varmaan joka yhtiöllä on raatoja koneina,mutta viime vuosien lentoja mitä olen tehnyt pääasiassa Finskillä, niin ero oli todella silmiinpistävä.

Varmaan kaikki yhtiöt kamppailevat talousvaikeuksissa enemmän tai vähemmän ja yrittänevät hoitaa asiat kykynsä mukaan.

Tarkoitus ei ollut ollenkaan morkata portugalia eikä sen kansalaisia, päinvastoin,olemme vierailleet useasti Madeiralla ja mannerportugalissa nyt, sekä tulossa myös Azoreille!
Finnairilla kylläkin! :-)Huumoria huuleen!
+Lisää kommentti
Tämä tulee myöhään ja tilanteet ovat jo voineet muuttua tässä kriisissäkin. Meillä ja yli 20 muulla oli varattu lennot Lissabonista Amsterdamiin TAP:illa ja jatkoyhteys Finnairilla Helsinkiin heinäkuussa 2007, vaihtoaika 55 min. Lähtiessä Lissabonissa TAP oli myöhässä 1.5 tuntia, ei mitään mahdollisuuksia ehtiä Finskin koneeseen, joka nähtiin kentällä, oli lähdössä ja oli odottanut meitä noin 25 matkustajaa tunnin verran. TAP vei meidät lähihotelliin, maksoi illallisen juoman kera, hotellin tietty, matkat lentokentälle edestakaisin, aamiaisen ja matkan takaisin maksetulle lennolle, suurin osa pääsi sunnuntain puolenpäivän lennolla Helsinkiin, me jopa business-luokassa, mutta matkatavarat tulivat vuorokauden kuluttua. Amsterdamissa hotelliin olisi voinut ottaa laukun, tuskin meidän laukkumme olisivat edes olleet saatavissa, kun ne tulivat kotiinkin "jälkijunassa" hienosti hoidettuna kuitenkin.
3 VASTAUSTA:
Se Amsterdamin nafti vaihto on aina jännityksen paikka. Itsekin vietin kerran yön hotellissa ja nautin ilmaisesta illallisesta.
tuon saman läpi. kirjoitti:
Se Amsterdamin nafti vaihto on aina jännityksen paikka. Itsekin vietin kerran yön hotellissa ja nautin ilmaisesta illallisesta.
Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla.
Kartsa kirjoitti:
Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla.
"Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla."

Varasimme mekin keväällä suorat TAPin lennot Lissaboniin lokakuuulle kun 100 eurolla saatiin meno-paluu. Molemmat lennot kuitenkin peruutettiin ja tilalle saimme lennot
HEL-CPH (Blue1) ja CPH-LIS (TAP) sekä LIS-MUC (Lufthansa) ja MUC-HEL (Lufthansa).

Köpiksestä lennettiin Lissaboniin siis TAPilla ja mielestäni ihan ok lento. Paremmat palvelut kuin esim. Finnairilla, mutta huonommat kuin Lufthansalla. Kaikilla noilla koneet ovat uusia ja hyväkuntoisia. TAP ja Finnair ovat hieman nuhjuisia, Lufthansa on selvästi vakuuttavin.
+Lisää kommentti
Hyva yhtio. Palvelu pelaa. Ystavallinen henkilokunta.
1 VASTAUS:
Samaa mieltä, kaikki pelaa tosi hyvin, valitsen aina TAP:n, kun mahdollista. Saas nähdä miten käy jos ja kun se yksityistetään. Taitaa tapahtua aika pian, löysin uutisen, että on mennyt 20.11.2014 ministeriöstä presidentille hyväksyttäväksi.
+Lisää kommentti
Minulla erittäin negatiivinen kokemus Tapista. Olimme seitsemän hengen seurueena liikkeellä välillä Hki-Lissabon. Kaksi perhettä, jossa kolme aikuista ja neljä lasta. Lapset 2, 5, 8 ja 10-vuotiaat. Olimme nettivarauksen yhteydessä maksaneet extraa paikoista, jotta saamme vierekkäiset paikat (29 € per paikka). Ja miten meidät olikaan sijoitettu koneeseen? Paikat olivat PERÄKKÄISET paikat tuolissa E riveillä 22 - 28. Siis lentoyhtiö oletti, että tuosta noin vaan 2-vuotias istuu kahden vieraan ihmisen välissä (E on siis oikealla puolella keskimmäinen istuin). Millainen logiikka tällä lentoyhtiöllä oikein on? Ok, menolennolla melko ystävällinen stuertti sentään järjesti meidät vierekkäisille paikoille ilman, että asia olisi jäänyt pahasti vaivaamaan.

Sen sijaan paluulennolla, joka lähti 23.35 Lissabonista oli jo käsittämätöntä, että lisämaksusta huolimatta meidät oli sijoitettu ympäri konetta. Kun annoimme syystä palautetta, meitä kohdeltiin kuin rikollisia. Lopulta lentoemännät järjestivät meidät vierekkäin, mutta tilanne omi erittäin epämiellyttävä ja myös muut asiakkaat joutuivat myöhään illalla vaihtamaan paikkoja. Minkäänlaista pahoittelua ei henkilökunnalta tullut.

Kun käy lukemassa Tap-Portugalin Facebook kommentteja asiakkailta, voi huomata, ettei reklamaatiopyyntöihin vastata tai odotusaika voi olla todella pitkä. Maksoimme 420 € paikkavarauksista ja jouduimme pienten lasten kanssa odottamaan epäselvässä tilanteessa, pääsemmekö vierekkäin.
En voi suositella kyseisen lentoyhtiön palveluita.
Ilmoita
Juuri Suomessa visiteeranneina: TAP oli peruuttanut 6.45 aamulennon HEL-LIS. Sen enempää en jaksa nyt kirjoittaa, mutta: EI IKINÄ ENÄÄ TAPIN LENTOJA!!!!
2 VASTAUSTA:
Mistä sait tiedon että lento on peruutettu?

Finavian mukaan lento lähtee aamulla normaalisti ja Lissabonin, tai siis Vincin, mukaan, lento TP792 on tällä hetkellä "Closed", siis olisi lähdössä. Miksi ne peruuttaisivat paluulennon?

DNoticiasin, Funchalilainen paikallislehti, mukaan TAP on tänä vuonna peruuttanut tähän mennessä tasan 200 LIS-FNC tai FNC-LIS lentoa. Käytännössä kaikki henkilöstöpulan takia, että jotain ongelmaa siellä kyllä on.

Sääli jos TAPilla on jotain ongelmaa, nimittäin Madeiran matkoilla se on ollut halvempi ja parempi kuin Finnair.
Flightdarin mukaan TP792 (A320 CS-TNV) lähti 17 minuuttia myöhässä ja saapuu Vantaalle 8 minuuttia myöhässä: Ja on Vantaalta aamulla lähdössä takaisin Lissaboniin.. Viikko sitten oli kyllä peruutettu.
+Lisää kommentti
Ehkäpä ”nightmare” ei tässä tarkoita tämän aamun TP lentoa vaan 3.7. lentoa joka oikeasti oli peruttu. Mua kiinostais että miten ja millä yhtiöillä TP matkustajat uudelleenreititti Lissaboniin silloin 3.7.
2 VASTAUSTA:
Viime syksynä olin menossa TAPilla Lissabonin kautta Funchaliin. Jotain puoli vuotta ennen lentoa huomasin CheckMyTripistä että HEL-LIS pätkä olikin siirretty seuraavalle päivälle, LIS-FNC oli ennallaan. TAP itse ei ilmoittanut tuosta pikku muutoksesta mitään. Ihmettelin sitten TAPille että miten minä voin lentää alkuperäisenä päivänä LIS-FNC ja seuraavana päivänä HEL-LIS?

Rouva TAP totesi että ei tietysti mitenkään, ja antoi kaksi vaihtoehtoa. Joko alkuperäisenä päivänä HEL-BRU Finnairilla ja sieltä BRU-LIS ja LIS-FNC TAPilla. Tai sitten TAPilla seuraavana päivänä. Valitsin tuon Brysselin kautta menon.

Vaikka TAPista pidänkin, niin sen verran nuo viimeaikaiset peruuttelut ovat vaikuttaneet että seuraavana tulevan Madeiran lennon otin Finnairilta. Tänä vuonna tähän mennessä TAP on nimittäin peruuttanut yhteensä 72 Madeiralle/Madeiralta lähtevää lentoa. Viimeiset kaksi eilen. Madeiran aluehallitus on tuosta Lissaboniin jo valittanutkin. Tälläkin hetkellä Marítimo on myöhästymässä Lagoassa pelattavasta harjoitusottelusta kun on lentojen kanssa ongelmaa.
atrasado kirjoitti:
Viime syksynä olin menossa TAPilla Lissabonin kautta Funchaliin. Jotain puoli vuotta ennen lentoa huomasin CheckMyTripistä että HEL-LIS pätkä olikin siirretty seuraavalle päivälle, LIS-FNC oli ennallaan. TAP itse ei ilmoittanut tuosta pikku muutoksesta mitään. Ihmettelin sitten TAPille että miten minä voin lentää alkuperäisenä päivänä LIS-FNC ja seuraavana päivänä HEL-LIS?

Rouva TAP totesi että ei tietysti mitenkään, ja antoi kaksi vaihtoehtoa. Joko alkuperäisenä päivänä HEL-BRU Finnairilla ja sieltä BRU-LIS ja LIS-FNC TAPilla. Tai sitten TAPilla seuraavana päivänä. Valitsin tuon Brysselin kautta menon.

Vaikka TAPista pidänkin, niin sen verran nuo viimeaikaiset peruuttelut ovat vaikuttaneet että seuraavana tulevan Madeiran lennon otin Finnairilta. Tänä vuonna tähän mennessä TAP on nimittäin peruuttanut yhteensä 72 Madeiralle/Madeiralta lähtevää lentoa. Viimeiset kaksi eilen. Madeiran aluehallitus on tuosta Lissaboniin jo valittanutkin. Tälläkin hetkellä Marítimo on myöhästymässä Lagoassa pelattavasta harjoitusottelusta kun on lentojen kanssa ongelmaa.
Huomasin että minulla on eri tieto peruutettujen lentojen määrästä kuin nimimerkillä MadeiranMatkaaja. Oma tietoni perustuu tämänpäiväiseen uutiseen:

"O regabofe na TAP continua. Ontem, foram mais dois voos cancelados para a Madeira o que dá uma estimativa, desde Janeiro, de 72 voos para a Madeira cancelados”, disse esta segunda-feira o presidente do Governo Regional."
+Lisää kommentti
TP näyttää olevan 8 menopaluu lentoa päivässä LIS-FNC-LIS, joten sieltä on helppo peruuttaa jokin lento ja siirtää matkustajat seuraavalle lennolle. EU lentomatkustajan vakiokorvaus astuu voimaan vasta yli 3 tunnin myöhästymisen jälkeen, joten TP selviää lennon peruutuksesta todennäköisesti vain jakamalla 10€ ruokakupongin matkustajille.
Ilmoita
Tapilta ei saa ikinä korvauksia myöhästymisestä. Katsopa Tripadvisorista lentoyhtiön arvostelut....Itse olen odottanut jo kuukausia korvausta. Asiakaspalvelu on syvältä myöhästymistilanteissa ja laukutkin katoavat tämän tästä... Ikinä enää en Tapia käytä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tap Portugal lentoyhtiö

Onko kokemusta TAP lentoyhtiöstä?? ETsin lentoja LIssaboniin ja sain seuraavan reitin joka kulkisi Helsinki- Oslo (Finnair)-Lissabon(Tap).
Kiitos jos kerrotte kokemuskenne. Samalla pyytäisin vinkkiä mukavaan mutta edulliseen 4 hengen hotelliin/apartementos/Bed&Breakfast.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta