Tap Portugal lentoyhtiö

Jännittää

Onko kokemusta TAP lentoyhtiöstä?? ETsin lentoja LIssaboniin ja sain seuraavan reitin joka kulkisi Helsinki- Oslo (Finnair)-Lissabon(Tap).
Kiitos jos kerrotte kokemuskenne. Samalla pyytäisin vinkkiä mukavaan mutta edulliseen 4 hengen hotelliin/apartementos/Bed&Breakfast.

27

10901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfacinha

      Ihan hyvä lentoyhtiö siinä missä muutkin, olen lentänyt sekä Euroopassa että mannertenvälisiä lentoja TAPilla - en kylläkään Oslosta. Ei siinä mitään erityistä jännittämistä pitäisi olla.

      Hotelleista täällä on varmasti ollut ennenkin keskustelua. Onko tasolla väliä? Tai sijainnilla?

      • jännittää

        Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
        Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.


      • netistä
        jännittää kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
        Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.

        tripadvisor.com:ssa on listattu kaupungeittain hotelleja ja siellä on myös kävijöiden arvioita - eiköhän sieltä saa aika kattavasti vinkkejä.


      • Barbeito
        jännittää kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Tämä TAp ei ilmeisesti ole mikään halpis lentoyhtiö?
        Joka tapauksessa etsimme kahdelle teinille ja kahdelle aikuiselle suht edullista majoitusta, sellaista jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.

        En nyt tiedä tämän hetkisiä viimeisen päälle tarkkoja omistusosuuksia , mutta TAP Air Portugal on paikallinen Finnair eli kansallinen lentoyhtiö.


    • RepaVeka

      Keväällä lennettiin AMS-FARO-AMS tapilla.
      Koneet oli todella raatoja verrattuna finnairiin, penkit oli suurinpiirtein keinutuoleiksi kuluneet.
      Hiukka hirvitti,kait uudempaakin kalustoa on.

      Silmiinpistävää oli henkilökunnan suuri välinpitämättömyys esimerkiksi matkatavaran sijainnista-niitä oli vapaana penkeillä jos missäkin sekä teikoffissa että alastulossa-kukaan ei puuttunut asiaan, paljon asioita joihin esim Finnairin koneessa yleensä puututaan aika tiukasti.

      Teknisen välilaskun jälkeen maassa kun piti jatkaa eteenpäin; kukaan ei tuntunut tietävän-noustaanko koneesta,jos niin minne suunnistetaan...eli minkäänlaista tiedotusta ei annettu etukäteen ei mennessä eikä tullessa.

      Samoin takaisin tullessa koneitten ollessa myöhässä jatkoilta finnairin koneeseen, niin yhdellä lyhyellä puhelinilmoituksella finnairin virkailija alkasi selvittämään uutta jatkolentoa kotiin.
      Ja asia hoitui hienosti, toki jouduttiin venttaamaan, mutta sehän tiedettiin.

      Eli vaikka finnairia nyt parjattais eikä ehkä ole kaikkein halvin, mutta asiat toimii ja tiedotus hoituu niin ettei jää epäselvyyttä, toisinsanoen asiakkaista pidetään huolta.
      Siinä on selkeä ero esim TAPPiin minun kokemusten perusteella!

    • Viittaan erääseen kokemukseen tällä palstalla lennosta TAPilla välillä AMS-Faro-AMS.

      Kaikki negatiiviset kokemukset ovat valitettavia. Ketomuksessa ei kuitenkaan ollut mitään sellaista, jota en olisi yli kohta 40 lentovuoden aikana kokenut muilla lentoyhtiöillä. Keinutuoleihin olen törmännyt mm. Lufthansalla ja KLM:llä myös Atlantin ylilennoilla. Finnairin henkilökunnan avuliaisuuden puutteen ja välinpitämättämyyden olen myös kokenut.

      Omat monivuotiset kokemukseni TAPista ovat positiivisia tai vähintään neutraaleja. Olen lentänyt mm. välin Tukholma-Lissabon-Tukholma ongelmitta.

      Hiljattaisen lentoyhtiöistä tehdyn kansainvälisen arvion mukaan TAP on taloudellisesti selviytymiskykyinen tulevaisuuden haasteista. Arviossa Finnair pääsi samaan ryhmään.

      • RepaVeka

        Arvon Masseur!
        Varmaan totta joka sana,myöskin se että varmaan joka yhtiöllä on raatoja koneina,mutta viime vuosien lentoja mitä olen tehnyt pääasiassa Finskillä, niin ero oli todella silmiinpistävä.

        Varmaan kaikki yhtiöt kamppailevat talousvaikeuksissa enemmän tai vähemmän ja yrittänevät hoitaa asiat kykynsä mukaan.

        Tarkoitus ei ollut ollenkaan morkata portugalia eikä sen kansalaisia, päinvastoin,olemme vierailleet useasti Madeiralla ja mannerportugalissa nyt, sekä tulossa myös Azoreille!
        Finnairilla kylläkin! :-)Huumoria huuleen!


    • tetebepe

      Tämä tulee myöhään ja tilanteet ovat jo voineet muuttua tässä kriisissäkin. Meillä ja yli 20 muulla oli varattu lennot Lissabonista Amsterdamiin TAP:illa ja jatkoyhteys Finnairilla Helsinkiin heinäkuussa 2007, vaihtoaika 55 min. Lähtiessä Lissabonissa TAP oli myöhässä 1.5 tuntia, ei mitään mahdollisuuksia ehtiä Finskin koneeseen, joka nähtiin kentällä, oli lähdössä ja oli odottanut meitä noin 25 matkustajaa tunnin verran. TAP vei meidät lähihotelliin, maksoi illallisen juoman kera, hotellin tietty, matkat lentokentälle edestakaisin, aamiaisen ja matkan takaisin maksetulle lennolle, suurin osa pääsi sunnuntain puolenpäivän lennolla Helsinkiin, me jopa business-luokassa, mutta matkatavarat tulivat vuorokauden kuluttua. Amsterdamissa hotelliin olisi voinut ottaa laukun, tuskin meidän laukkumme olisivat edes olleet saatavissa, kun ne tulivat kotiinkin "jälkijunassa" hienosti hoidettuna kuitenkin.

      • tuon saman läpi.

        Se Amsterdamin nafti vaihto on aina jännityksen paikka. Itsekin vietin kerran yön hotellissa ja nautin ilmaisesta illallisesta.


      • Kartsa
        tuon saman läpi. kirjoitti:

        Se Amsterdamin nafti vaihto on aina jännityksen paikka. Itsekin vietin kerran yön hotellissa ja nautin ilmaisesta illallisesta.

        Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla.


      • KakeKake
        Kartsa kirjoitti:

        Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla.

        "Kesäkuusta lähtien ei tarvii enää vaihtaa konetta, TAP aloittaa suorat lennot Hesasta Lissaboniin. Lähtö Lissabonista puolenyön aikoihin, Helsingistä aikaisin aamulla."

        Varasimme mekin keväällä suorat TAPin lennot Lissaboniin lokakuuulle kun 100 eurolla saatiin meno-paluu. Molemmat lennot kuitenkin peruutettiin ja tilalle saimme lennot
        HEL-CPH (Blue1) ja CPH-LIS (TAP) sekä LIS-MUC (Lufthansa) ja MUC-HEL (Lufthansa).

        Köpiksestä lennettiin Lissaboniin siis TAPilla ja mielestäni ihan ok lento. Paremmat palvelut kuin esim. Finnairilla, mutta huonommat kuin Lufthansalla. Kaikilla noilla koneet ovat uusia ja hyväkuntoisia. TAP ja Finnair ovat hieman nuhjuisia, Lufthansa on selvästi vakuuttavin.


    • vht1

      Hyva yhtio. Palvelu pelaa. Ystavallinen henkilokunta.

      • TAPlla lentelijä

        Samaa mieltä, kaikki pelaa tosi hyvin, valitsen aina TAP:n, kun mahdollista. Saas nähdä miten käy jos ja kun se yksityistetään. Taitaa tapahtua aika pian, löysin uutisen, että on mennyt 20.11.2014 ministeriöstä presidentille hyväksyttäväksi.


    • Peevee

      Minulla erittäin negatiivinen kokemus Tapista. Olimme seitsemän hengen seurueena liikkeellä välillä Hki-Lissabon. Kaksi perhettä, jossa kolme aikuista ja neljä lasta. Lapset 2, 5, 8 ja 10-vuotiaat. Olimme nettivarauksen yhteydessä maksaneet extraa paikoista, jotta saamme vierekkäiset paikat (29 € per paikka). Ja miten meidät olikaan sijoitettu koneeseen? Paikat olivat PERÄKKÄISET paikat tuolissa E riveillä 22 - 28. Siis lentoyhtiö oletti, että tuosta noin vaan 2-vuotias istuu kahden vieraan ihmisen välissä (E on siis oikealla puolella keskimmäinen istuin). Millainen logiikka tällä lentoyhtiöllä oikein on? Ok, menolennolla melko ystävällinen stuertti sentään järjesti meidät vierekkäisille paikoille ilman, että asia olisi jäänyt pahasti vaivaamaan.

      Sen sijaan paluulennolla, joka lähti 23.35 Lissabonista oli jo käsittämätöntä, että lisämaksusta huolimatta meidät oli sijoitettu ympäri konetta. Kun annoimme syystä palautetta, meitä kohdeltiin kuin rikollisia. Lopulta lentoemännät järjestivät meidät vierekkäin, mutta tilanne omi erittäin epämiellyttävä ja myös muut asiakkaat joutuivat myöhään illalla vaihtamaan paikkoja. Minkäänlaista pahoittelua ei henkilökunnalta tullut.

      Kun käy lukemassa Tap-Portugalin Facebook kommentteja asiakkailta, voi huomata, ettei reklamaatiopyyntöihin vastata tai odotusaika voi olla todella pitkä. Maksoimme 420 € paikkavarauksista ja jouduimme pienten lasten kanssa odottamaan epäselvässä tilanteessa, pääsemmekö vierekkäin.
      En voi suositella kyseisen lentoyhtiön palveluita.

    • Nightmare

      Juuri Suomessa visiteeranneina: TAP oli peruuttanut 6.45 aamulennon HEL-LIS. Sen enempää en jaksa nyt kirjoittaa, mutta: EI IKINÄ ENÄÄ TAPIN LENTOJA!!!!

      • MadeiranMatkaaja

        Mistä sait tiedon että lento on peruutettu?

        Finavian mukaan lento lähtee aamulla normaalisti ja Lissabonin, tai siis Vincin, mukaan, lento TP792 on tällä hetkellä "Closed", siis olisi lähdössä. Miksi ne peruuttaisivat paluulennon?

        DNoticiasin, Funchalilainen paikallislehti, mukaan TAP on tänä vuonna peruuttanut tähän mennessä tasan 200 LIS-FNC tai FNC-LIS lentoa. Käytännössä kaikki henkilöstöpulan takia, että jotain ongelmaa siellä kyllä on.

        Sääli jos TAPilla on jotain ongelmaa, nimittäin Madeiran matkoilla se on ollut halvempi ja parempi kuin Finnair.


      • TP791

        Flightdarin mukaan TP792 (A320 CS-TNV) lähti 17 minuuttia myöhässä ja saapuu Vantaalle 8 minuuttia myöhässä: Ja on Vantaalta aamulla lähdössä takaisin Lissaboniin.. Viikko sitten oli kyllä peruutettu.


    • CS-TNT

      Ehkäpä ”nightmare” ei tässä tarkoita tämän aamun TP lentoa vaan 3.7. lentoa joka oikeasti oli peruttu. Mua kiinostais että miten ja millä yhtiöillä TP matkustajat uudelleenreititti Lissaboniin silloin 3.7.

      • atrasado

        Viime syksynä olin menossa TAPilla Lissabonin kautta Funchaliin. Jotain puoli vuotta ennen lentoa huomasin CheckMyTripistä että HEL-LIS pätkä olikin siirretty seuraavalle päivälle, LIS-FNC oli ennallaan. TAP itse ei ilmoittanut tuosta pikku muutoksesta mitään. Ihmettelin sitten TAPille että miten minä voin lentää alkuperäisenä päivänä LIS-FNC ja seuraavana päivänä HEL-LIS?

        Rouva TAP totesi että ei tietysti mitenkään, ja antoi kaksi vaihtoehtoa. Joko alkuperäisenä päivänä HEL-BRU Finnairilla ja sieltä BRU-LIS ja LIS-FNC TAPilla. Tai sitten TAPilla seuraavana päivänä. Valitsin tuon Brysselin kautta menon.

        Vaikka TAPista pidänkin, niin sen verran nuo viimeaikaiset peruuttelut ovat vaikuttaneet että seuraavana tulevan Madeiran lennon otin Finnairilta. Tänä vuonna tähän mennessä TAP on nimittäin peruuttanut yhteensä 72 Madeiralle/Madeiralta lähtevää lentoa. Viimeiset kaksi eilen. Madeiran aluehallitus on tuosta Lissaboniin jo valittanutkin. Tälläkin hetkellä Marítimo on myöhästymässä Lagoassa pelattavasta harjoitusottelusta kun on lentojen kanssa ongelmaa.


      • atrasado
        atrasado kirjoitti:

        Viime syksynä olin menossa TAPilla Lissabonin kautta Funchaliin. Jotain puoli vuotta ennen lentoa huomasin CheckMyTripistä että HEL-LIS pätkä olikin siirretty seuraavalle päivälle, LIS-FNC oli ennallaan. TAP itse ei ilmoittanut tuosta pikku muutoksesta mitään. Ihmettelin sitten TAPille että miten minä voin lentää alkuperäisenä päivänä LIS-FNC ja seuraavana päivänä HEL-LIS?

        Rouva TAP totesi että ei tietysti mitenkään, ja antoi kaksi vaihtoehtoa. Joko alkuperäisenä päivänä HEL-BRU Finnairilla ja sieltä BRU-LIS ja LIS-FNC TAPilla. Tai sitten TAPilla seuraavana päivänä. Valitsin tuon Brysselin kautta menon.

        Vaikka TAPista pidänkin, niin sen verran nuo viimeaikaiset peruuttelut ovat vaikuttaneet että seuraavana tulevan Madeiran lennon otin Finnairilta. Tänä vuonna tähän mennessä TAP on nimittäin peruuttanut yhteensä 72 Madeiralle/Madeiralta lähtevää lentoa. Viimeiset kaksi eilen. Madeiran aluehallitus on tuosta Lissaboniin jo valittanutkin. Tälläkin hetkellä Marítimo on myöhästymässä Lagoassa pelattavasta harjoitusottelusta kun on lentojen kanssa ongelmaa.

        Huomasin että minulla on eri tieto peruutettujen lentojen määrästä kuin nimimerkillä MadeiranMatkaaja. Oma tietoni perustuu tämänpäiväiseen uutiseen:

        "O regabofe na TAP continua. Ontem, foram mais dois voos cancelados para a Madeira o que dá uma estimativa, desde Janeiro, de 72 voos para a Madeira cancelados”, disse esta segunda-feira o presidente do Governo Regional."


    • CS-TNT

      TP näyttää olevan 8 menopaluu lentoa päivässä LIS-FNC-LIS, joten sieltä on helppo peruuttaa jokin lento ja siirtää matkustajat seuraavalle lennolle. EU lentomatkustajan vakiokorvaus astuu voimaan vasta yli 3 tunnin myöhästymisen jälkeen, joten TP selviää lennon peruutuksesta todennäköisesti vain jakamalla 10€ ruokakupongin matkustajille.

    • TarpeeksiSaanut

      Tapilta ei saa ikinä korvauksia myöhästymisestä. Katsopa Tripadvisorista lentoyhtiön arvostelut....Itse olen odottanut jo kuukausia korvausta. Asiakaspalvelu on syvältä myöhästymistilanteissa ja laukutkin katoavat tämän tästä... Ikinä enää en Tapia käytä.

      • Anonyymi

        TAPilla vallalla nyt uudet "kujeet". Meillä peruutuneesta matkasta voucherit käyttämättä ja nyt ollaan kaksi eri kertaa yritetty varata lentoja Lissaboniin. Ekakerralla ei tullut edes ilmoutusta, että lento peruttu vaan Mytripistä varmistui. lento oli peruttu heti seuraavana päivänä varauksen teon jälkeen. Toisella kertaa sama kaava toistui. Varattiin lennot ja kätettiin voucherit plus maksettiin vähän lisää ja lennot peruttiin heti seuravana päivänä. Kyllähän tässä nyt on selvä huijaukjsen maku. Taitaa jäädä voucherit käyttämättä ja 600€ menee taivaan tuliin. Ei enää TAPilla ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAPilla vallalla nyt uudet "kujeet". Meillä peruutuneesta matkasta voucherit käyttämättä ja nyt ollaan kaksi eri kertaa yritetty varata lentoja Lissaboniin. Ekakerralla ei tullut edes ilmoutusta, että lento peruttu vaan Mytripistä varmistui. lento oli peruttu heti seuraavana päivänä varauksen teon jälkeen. Toisella kertaa sama kaava toistui. Varattiin lennot ja kätettiin voucherit plus maksettiin vähän lisää ja lennot peruttiin heti seuravana päivänä. Kyllähän tässä nyt on selvä huijaukjsen maku. Taitaa jäädä voucherit käyttämättä ja 600€ menee taivaan tuliin. Ei enää TAPilla ikinä.

        .. ja unohtui kirjoittaa, että varasimme nyt viimeiseksi siis lentoja huhtikuulle. Miten he nyt jo osaavat kertoa, ettälento perutaan, muutekuin että tarjottua lentoa ei ollutkaan tarkoitus lentää. Älkää varatko!


      • Anonyymi

        Nykyään ei saa laitettua edes mihinkään mitään palautetta tai selvityspyyntöä. Kaikki yhteydenotto kanavat on ns suljettu. Ei enää ikinä TAP Airlinella. Ja voucherit jäänevät käyttämättä, korvauksia tuskin saa mistään.


      • Anonyymi

        TAP ei käsittele laukkuja, seikka jonka hämmästyttävän harva näköjään tietää.


    • Anonyymi

      Onko joku lentänyt helsingistä faroon niin että välilasku lissabonissa vain tunnin verran ja kyseessä siis TAP,onko sujunut ilman ongelmia,lennot samalla lipulla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      44
      2369
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      274
      2289
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      118
      1624
    4. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1330
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1267
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1167
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      141
      1150
    8. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1039
    9. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      66
      1007
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

      Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      970
    Aihe