Paljon ovat ihmiset kokeneet kummittelua. Itse suhtaudun asiaan hieman skeptisesti. Kummittelua on tutkittu hyvin paljon ja aivan tosissaan, mutta koskaan ei ole yhtäkään tapausta pystytty todistamaan aidoksi. "Kummittelun" yleisiä syitä tuntuvat olevan ihmisen vilkas mielikuvitus ja luonnossa tavallisesti esiintyvät ilmiöt. Useinkaan en ole kuullut, että ihminen, joka ei lainkaan usko kummituksiin, olisi sanonut nähneensä moisen. On myös erikoista, että kummitukset tuntuvat näyttäytyvän yhdelle ihmiselle kerrallaan. Harvemmin kuulee, että isompi joukko olisi nähnyt yhtä aikaa tällaisen ilmiön.Toisaalta ihmisen aistit ja tiede ovat rajalliset eikä kukaan voi tarkalleen tietää, mitkä voimat meitä ympäröi. Itse alan uskomaan kummituksiin, kun sellaisen satavarmasti itse näen. Ehkä jopa toivoisin näkeväni, jos se on mahdollista.
Kummituksia, onko noita otuksia?
5
658
Vastaukset
- olet sitten ollut
mukana ?
- were
Onhan niitä juttuja kuullu missä suuri joukko on todistanut jotain paranormaalia mutta tiede vetoaa johonkin ryhmä harhakuvaan (se oikea nimitys ei tuu ny mieleen). Mutta yksittäistapaukset voivat myöskin olla harhoja. Jos jokin heikkohermoinen tyyppi tietää kulkevansa paikan ohi missä kummittelee hämärässä/yöllä niin varmasti näkeekin harhoja. Itse ainakin olin näkevinäni haamun kun kävelin hämärässä talon ohi missä kuulemma kummittelee (kuulin luotettavalta lähteeltä jolla on kokemuksia asiasta) ja katsoin ohi mennessä ikkunasta sisälle tavallaan odottaen näkeväni valkoisen hahmon ja tietty yhdessä vaiheessa olinkin näkevinäni sellaisen mikä sitten olikin valkoinen kaappi huoneen perällä.........
- kummitukset osaavat sen
"katsoin ohi mennessä ikkunasta sisälle tavallaan odottaen näkeväni valkoisen hahmon ja tietty yhdessä vaiheessa olinkin näkevinäni sellaisen mikä sitten olikin valkoinen kaappi huoneen perällä......... "
Otitko huomioon sen seikan, että kummitukset hallitsee myös olomuodon muutoksen. Samainen kummitus voi muuttua näkymättömäksi, johon ei voi koskea. Se voi mennä tällöin seinien yms. läpi. Se voi loistaa, tai vaikkapa säkenöidä ihan julmetusti. Kummitus voi myös muuttua kosketeltavaan muotoon. Siitä voi tulla vaikkapa kastelukannu, puutarhaletku, Karahka, tai vaikkapa Nikon D60 kamera
- se taaskin on
Kummitukset kummallisesti valikoivat kohteekseen ne henkilöt,jotka sattumalta ovat yksin;)
Valo on sähkömagneettisen spektrin ihmissilmällä nähtävä osa. Näkyvä valo asettuu noin aallonpituuksille 350–700 nanometriä (nm) ja taajuuksille 380–750 terahertsiä (THz).
Mitäs jos möröt ei kuljekkaan stockmannin lakana päällä, vaan häilyvät jossain ihmiselle näkymättömällä aallonpituudella. Ja joskus sitten vahingossa(?) vilahtavat "oikealle" aallonpituudelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5210405Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1376377"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn744598Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul133468Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433250Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2833065Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1512833Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota672776Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma52232Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait342154